Skocz do zawartości

ASU-85 Mod.1956 1:35 Trumpeter (01588)


Krisownia

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

OJ - to były piękne czasy. I to se nie wrati jak mawiali nasi sąsiedzi. Ja poczekam jeszcze na swoja , ale się chyba rzucę na wnętrze. Tak mi się to cholernie podoba.

 

a'propos "nie wrati" - sąsiedzi pewnie przy tej ralcji powiedzieli by to z nadzieją w głosie , bo nasze ASU brały udział w interwencji w Czechosłowacji

 

p.s. tę interwencję może też trzeba by było w cudzysłów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zdjęć z warsztatu. Sorry za jakosć - komórką pod lampka biurową, detalu nie widać, kolory nie te ale zawsze to coś. Atelier muszę zrobić...

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

 

9.jpg

 

10.jpg

 

Pozdrawiam,

 

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za opinie. A odnośnie pytań to tak.

 

Wizjery w których nie ma elementów przeźroczystych czyli większość na tym konkretnie modelu maluję na początku bazową razem z całym modelem, nie robię, żadnego maskowania itp. Po pomalowaniu całośći kadłuba - biorę pędzelek "0" lub "2" i maluję farbą czarną matową (akrylowa Vallejo) i na nią nakładam satin varnish (akrylowy) też z pędzelka. Jak masz może być farba już półmatowa, wtedy bez varnisha. Potem na taki mocno czarny i świecący wizjer można nałożyć jakiś filterek olejny (akrylowy pewnie też by zadziałał) w kolorze jasno szarym do błękitnego ale musi być subtelny. Oczywiście można użyć innej czarnej farby np. emalii Humbrol grunt by potem ją zabezpieczyć akrylowym satynowym varnishem bo olejne filtry by ją rozpuściły, a tak można robić co się chce, dać jasny szary jak nam nie pasuje to zmazać i dać bardziej niebieski itp.

 

Kolor to było tak: Bazowy to Vallejo german green 71020 + Grey Green 055 (ciemniejszy od bazy) + 1046 Pale Gray Blue (jaśniejszy od bazy) - tymi robiłem tzw. preshading co widać na wcześniejszych fotkach. Ciemno na dole i w zakamarkach, jasno u góry. Standardowo. Następnie Dark wash miga. Jakoże dark wash jest bardzo intensywny i po nim model był ciemy khaki. Na to był filtr zrobiony z mieszanki Abt 150 Field Grey + Abt 001 Biały. Taki szary kolor.

 

Następnie pacykownie tą samą mieszanką Abt 150 i Abt 001 biały. Na tym etapie model wpadał w szary. Następnie pacykowanie Abt040 Faded Green aby wydobyć zieleń. Po tym słtumienie zielonego poprzez Abt130 Dark Mud - świetnie spina razem zieleń i szarości. Po nim starałem się "wyciągnąć" jaśniejsze miejsca za pomoca Abt035 Buff np. panele boczne, klapy. W między czasie trochę rdzy, plam oleju i czrnego (Abt060 Rust i Abt160 engine grease i Abt110 black).

 

Generalnie robię w ten sposób, że kładę trochę oleji zostawiam model na 2 dni i kładę nowe barwy jak tamte podeschną i łeb mi odpocznie od patrzenia się w model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model wyszedł Ci ładnie . Ale jak zwykle muszę d..pe pozawracać. Chodzi mi o spawy. Nie mam jeszcze modelu wiec nie wiem jakie na nim są i czy w ogóle są . Spawy wydaja mi się dość szerokie , a nie zapominajmy ze 1mm w skali to 35mm w oryginale , Wiem ze to ładnie wygląda ale pasuje to jak pieść do nosa. Spawy 3,5cm-5cm to raczej przy pancerzach 100mm w czołgach a nie przy tak cienkim pancerzu jak w Aśce. Nie pamiętam szerokości spawów, bo i nigdy nie zwracałem na nie uwagi , ale są ewidentnie za szerokie Jedyne wyjście sprawdzić gdzieś u źródła w muzeum lub w Poznaniu .Raza mnie przede wszystkim te przy listwach przeciw odłamkowych tylnych bocznych klap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie spawy tam były już. Ja zrobiłem tylko te przy hakach z tyłu - fakt za szerokie w porównaniu ze zdjęciami ale już nie poradzę. Dzięki za komentarz, przy kolejnych modelach będę spawy mocniej weryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że zrobiła się dyskusja na temat spawów... to może ja coś dodam

 

Odnośnie spawów wykonywanych na modelach przez firmy tak jak i przez modelarzy jest jeden problem... one zawsze wyglądają na ukrytą szlakę*

Szlaka* to nic innego jak spaw z serią niewielkich dziurek, zaś ukryta szlaka to seria dziurek przykryta minimalną warstwą spawu (z tym ze jak ktoś się zna na spawaniu to zauważy różnice)

 

Odnośnie grubości spawu i grubości blachy to jest to kwestia sporna... im grubszy spaw (pod warunkiem że na całej grubości jest przetop) tym lepiej... można by powiedzieć że połączone dwie blachy będą miały większe szanse iż nie pękną w miejscu spawu.

Jeśli brać pod uwagę rok produkcji tego czołgu i techniki spawalnicze to można przyjąć że spawy wykonane przez kolegę Krisownia są bardzo przyzwoite

 

Bo jakby na to nie patrzeć to tylko i wyłącznie od spawacza zależy jaki spaw poprowadzi na danym detalu, a jeśli chodzi o zrobotyzowane spawanie to wszystko zależy od programisty który stworzy program do spawania.

 

Swoją wypowiedz mogę poprzeć tylko tym iż jestem spawaczem z dwu letnim doświadczeniem

 

Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje że kwestia spawów została rozstrzygnięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model bardzo mi się podoba. Nie jestem zwolennikiem nawalania błota po pachy ale w tym wypadku widziałbym nieco kurzu i troszeczkę błotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam tez mialem pierwsza okazje przejechac sie T55A po ulicach miasta

Czyżby w pamiętną noc 13 grudnia 1981 r.?

 

 

Kolorek ładny, jakiej farby (mieszanki) użyłeś.

Malowanie gąsienic pełny szacunek.

 

Tak się składa że będąc na praktyce w 13 pcz w Opolu miałem możliwość jechania po ulicy 54-ką w czasie alarmu. Jazda jak po lodzie. A potem zdarzało się jeszcze kilka razy. Zawsze były emocje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Twitch: Nie wiedziałem, że można tyle powiedzieć na temat spawów! Wow!

 

@Panzer: Myślę o lekkim kurzu/błotku w kolorze gliny.

 

@Konrad C: Z obiciami to poczkem na Twój poradnik, szperacz to Ci chodzi o reflektor "Zorza"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradnika nie będzie - wytłumaczę z kolejną aktualizacją.

Ogólnie chodzi mi o reflektory, które na pojeździe są pomalowane na srebrno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK to czkekamy na aktualizację. Te reflektory masz rację trochę lamerskie są ale zostawię bo za dużo by było rozwalania. Ciekawe, że trumpek dawał w starszych modelach takie drążone z szybką a tu znowu takie proste. Z rozpędu tak zamontowałem. Wezmę je glossem walnę jak radzisz a może jakiś kolorek inny, co powiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.