Skocz do zawartości

[OPEN] Plastyk Messerschmitt Bf-109 G-2


SamP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dołączam do konkursu, chociaż widzę, że nagrody już porozdzielane Ale dla mnie to i lepiej, bo już dawno nic nie sklejałem (dawno czyli kilka ładnych lat) a więc moje możliwości wytwórcze są niewielkie. Za pierwszy model wybrałem sobie Messerschmitta z hipermarketu, który wydawał się łatwy a więc i przyjemny.

Przeglądając różne fora i sklepy modelarskie zwróciłem uwagę na duży wybór dodatków do modeli co zainspirowało mnie pewnego skomplikowania sobie budowy. W trakcie kompeltowania dodatków pojawił się konkurs więc ...jestem

Na początek inbox

Pudełko

 

dsc00229vz.jpg

 

Zawartość

 

dsc00232ju.jpg

 

dsc00231l.jpg

 

dsc00233in.jpg

 

Dziwnie podobna do modelu z innej firmy

 

Dodatki

 

Silnik

 

dsc00235ad.jpg

 

Kokpit

 

dsc00234hg.jpg

 

Uzbrojenie (chociaż to za dużo powiedziane)

 

dsc00236xe.jpg

 

Po pierwszych przymiarkach widzę, że trzeba będzie to i owo dorobić a także co nieco wyciąć. Czasu niewiele (a przy moich umiejętnościach wręcz mało) ale najwyżej wątek zostanie przeniesiony do normalnego działu Lotnictwo.

Pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie - ten Meser wygląda dość sympatycznie jeśli chodzi jakość (chyba że jest słabe zdjęcie) - zobaczymy jak się będzie sklejał, fajnie że wpadłeś - życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skleiłem to jako pierwszy model z tej firmy i wydaje mi się że jest jednym z lepszych ich wypustów ale kiedy postawiłem obok innego (nie wiem z jakiej firmy) jego śmigło poraziło grubością a sam model okazał się dość toporny ale uznałem że jest do przyjęcia. Potem kupiłem ił-2 z plastyka i z nim już nie wytrzymałem i obiecałem że nie wrócę do tej firmy ale nie daje mi on spokoju i chyba wystartuje z nim w konkursie.

A tobie SamP życzę powodzenia i kibicuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wsparcie Koledzy O tym, że sobie skomplikowałem budowę przekonałem się bardzo szybko. Postanowiłem zacząć od komory silnika. Jako, że chcę pokazać blok silnika, trzeba usunąć trochę kadłuba.

Było tak...

dsc00237hh.jpg

 

Wyszło tak...

dsc00243l.jpg

Ponieważ pokrywy silnika będą podniesione do góry będzie widać grubość wypraski. To nie wygląda dobrze. Dlatego zabrałem się za pocienianie wypraski co widać na lewej wyprasce. Prawa wypraska ma oryginalną grubość. Oczywiście drugą zrobiłem tak samo jak pierwszą. Byłem zadowolony z siebie Wyciągnąłem silnik co by go przypasować (w końcu silnik nie jest dedykowany do tego modelu) i...kicha To, że nie będzie pasował - przewidywałem ale, że aż tak to się nie spodziewałem. Konieczne było usunięcie kolejnych elementów wypraski z okolic silnika czyli miejsca na wydech, które od wewnątrz zajmuje bardzo dużo miejsca. Zostało coś takiego.

 

dsc00245ft.jpg

 

Niestety silnik nie wchodzi nadal. Przyczyna jest prosta - grubość wypraski. Zeszlifowałem już sporo i jestem na dobrej drodze. Niestety grubość wypraski też się kończy Na szczęście dużo nie brakuje. W ostateczności pozostaje mi zrobić osłonę silnika jak w prawdziwym Messerze.

Na razie mam wykonane górne osłony, które i tak przewidywałem do wykonania.

 

dsc00247ts.jpg

 

Wymagają jeszcze obróbki ale zarys jest już nadany.

 

Przymierzyłem również kabinę. Na szczęście tutaj jest lepiej. Trzeba tylko usunąć zaczepy do oryginalnej kabiny i da się wepchnąć cokolwiek siłowo. Już widzę, że trzeba uzupełnić materiały w postaci jakiegoś kawałka polistyrenu 0,5 mm oraz porządne wydechy bo tym z zestawu brakuje dwóch rur, tzn. rury są ale bardzo słabo widoczne.

To tyle na razie. Wszelkie uwagi mile widziane

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj maila to wyślę Ci "Ersatzteil - Liste Bf 109F" (Przydatne) i "Messerschmitt Bf 109 G-1 to K-4 Engines & Fittings" (Konieczne) .

A relację pooglądam, bo gdzieś wala się jakieś jedno, czy dwa pudełka z tymi wypraskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Po dłuższym nic nierobieniu na polu modelarstwa z przyczyn ode mnie niezależnych, kontynuję prace nad "Messerem". Utknąłem nad silnikiem i jego wpasowaniem w obrys wypraski. Dzięki uprzejmości kolegi fiedotowa, który dostarczył materiałów odnośnie silnika jak również po pozyskaniu planów Bf-109 G2 z Aero 6/90 udało mi się dojść w tzw międzyczasie co muszę zrobić.

 

dsc00251v.jpg

 

Po przestudiowaniu planów z obu połówek kadłuba zostało coś takiego.

 

dsc00250tc.jpg

 

Jest tu już wstawiona ściana ogniowa chociaż nie czarujmy się jej kształt jest dość umowny. Wychodzą tu moje niedostatki warsztatu. Niemniej w planach leży to całkiem nieźle.

 

dsc00252tg.jpg

 

To przesunięcie lewej burty widoczne na zdjęciu to wynik niedoskonałości optycznej aparatu i ustawienia obiektu, w rzeczywistości przesunięcie burt z obydwu stron jest symetryczne i nie przekracza w sumie 0,5 mm. Widać u góry kadłuba wyraźnie szczelinę, którą trzeba zamaskować. To wszystko spowodowało, że muszę zmienić kolejność montażu, skupić się w tej chwili nad kabiną a następnie tylną częścią kadłuba i na koniec nad skrzydłami. Dopiero po tym zabrać się za silnik. Uff... ale przynajmniej jest już plan:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę czasu więc ciąg dalszy. Zabrałem się za ogon samolotu. Usterzenie poziome ma zły obrys taki bardziej kwadratowy ale nie będę tego zmieniał bo nie wiem jak; robić od nowa nie dam rady a przycinać to raczej wyjdzie gorzej niż jest (a teraz przynajmniej jest symetrycznie). Zrobiłem za to wnęke pod kółko ogonowe; z planów wynika, że w wersji G2 kółko po schowaniu wystawało częściowo na zewnątrz a kadłub w tym miejscu był nieco wcięty - to akurat jest w zasięgu moich możliwości.

 

dsc00283k.jpg

 

dsc00285kd.jpg

 

Przy okazji, na zdjęciach widać, że kadłub jest pomalowany częściowo podkładem. Mam z nim problem, używam PRIMERA firmy LIFEcolor i bardzo łatwo odpada on od powierzchni. O szlifowaniu papierem nie ma właściwie mowy bo odpada wręcz płatami. Coś robię nie tak tylko nie wiem co, może ktoś pomoże?

Przykleiłem ogon do kadłuba i co by lepiej go zorientować w przestrzeni wstępnie przymocowałem skrzydła.

 

dsc00254wx.jpg

 

dsc00255y.jpg

 

Tu muszę zauważyć, że wypraska nie jest dobrze zrobiona, trzeba było skręcić nieco ogon względem kadłuba aby tylne usterzenie poziome i pionowe jakoś wyglądało względem skrzydeł.

Na koniec pomalowałem głównym kolorem wnętrze kabiny. Użyłem do tego RLM02 chociaż jak się już zorientowałem bardziej właściwy jest RLM66. Dla mnie jest on trochę za ciemny a RLM02 też był stosowany jako kolor wnętrza tylko, że we wcześniejszym okresie. Właśnie, czy jest jakaś cezura czasowa, kiedy był stosowany RLM02 a kiedy RLM66?

Na zdjęciu jest przykład RLM02.

 

dsc00281gd.jpg

 

Jutro spróbuje podkolorować włączniki i co tam się da jeszcze oraz zrobić coś z blaszek. Nigdy jeszcze nie robiłem blaszek, więc mam pewne obawy co do efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, na zdjęciach widać, że kadłub jest pomalowany częściowo podkładem. Mam z nim problem, używam PRIMERA firmy LIFEcolor i bardzo łatwo odpada on od powierzchni. O szlifowaniu papierem nie ma właściwie mowy bo odpada wręcz płatami. Coś robię nie tak tylko nie wiem co, może ktoś pomoże?

 

Na zdjęciu jest przykład RLM02.

 

http://www.snmstuff.co.uk/products/lifecolor/lifecolor-primer-22ml.html

 

Jest to podkład akrylowy i tak samo jak podkład Valleyo bardzo słabo trzyma sie powierzchni ,tak sie zastanawiam w jakim celu takie podkłady są produkowane przecież przy byle maskowaniu wszystko odłazi to tak jak by pomalowac na goły plastik akrylem efekt podobny .

Uzyj Surfacera 1200 z Gunze albo podkładu w spreyu samochodowego tylko warunek musi byc olejny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że surfacer 1200 ma odpowiednią przyczepność ale czy będzie jednocześnie dobrym podkładem dla farb akrylowych?

Ma doskonałą przyczepność i jest idealny pod każdy rodzaj farby ,umiejetnie rozcieńczony i położony daje gładka powierzchnie pod ,malunki i oczywiście można go szlifować ,pokazuje również wszystkie babole powierzchni nawet te najmniejsze /ryski ,ubytki itd/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo podkładu w spreyu samochodowego tylko warunek musi byc olejny.

 

Eeee .... Nie prawda ... Jak najbardziej akrylowy , na przykład "Motip"

 

Możesz na niego kłaść potem i olejne i akrylowe farbki dowolnego producenta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki jest motip bo go nie używałem ale miałem podkład do zderzaków plastikowych i potrafił podczas szlifowania odejść i właśnie był akrylowy i dlatego trzymam się z daleka od nich i pisze to z własnego doświadczenia.

 

 

Możesz na niego kłaść potem i olejne i akrylowe farbki dowolnego producenta .

kłaść to i na goły plastik można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

No i po konkursie, a model w proszku. Ponieważ go zacząłem, więc wypada skończyć, mimo olbrzymich braków warsztatowych, co niestety uświadomiłem sobie dopiero teraz. Ponieważ widzę, że parę modeli zostało przeniesionych do działu Lotnictwo, więc niech i mój się tam znajdzie bym mógł go dokończyć i pokazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.