Skocz do zawartości

B-25C "SMoC jak Ciapek"-Italeri 1/72


hadzi

Rekomendowane odpowiedzi

Model rozpocząłem w drugiej połowie lat 90 bezpośrednio po zakupieniu zestawu blaszek Eduarda. Przeryłem linie podziałowe i zabudowałem część komory bombowej i na tym etapie utknąłem.

Kilka miesięcy temu dostałem materiały od Wojtka Sankowskiego by zrobić artykuł modelarski o B-25C z jedynym znanym i udokumentowanym godłem w 305 Sq. (polish) RAF – czyli tytułowym „Ciapkiem”.

Dzięki Sławku za godło!

Artykuł ukaże się więc w 1 numerze "Lotnictwa z szachownicą" w 2012 roku.

Wnętrze robiłem trochę od niechcenia, zważwszy że blaszki Edka zawierały błędy a i model nie motywował do prac.

 

Kilka zdjęć z warsztatu.

431d56fa517651cemed.jpg

c081e15833e3f5c4med.jpg

ab43386ebfb80e99med.jpg

wnętrze mażniete pędzlem, potem poszło dopiero aero.

51c9c50cab4fbab7med.jpg

da84473bb3f00548med.jpg

e459ef5dbfc6dd5dmed.jpg

c53a5a35e6d0c246med.jpg

ccab4c1517f4ff4dmed.jpg

321caf6b0b731fa6med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że dobrze się stało, że model odleżał swoje i nabrał mocy urzędowej. Świetny temat, mało popularny. Z tego co mnie szczegónie cieszy: 1. nasze barwy, co przy Mitchellach nie jest wyborem oczywistym ze względu na atrakcyjniejsze wizualnie malowania amerykańskie - a zatem należy wygrać starannością wykonania; 2. ciekawy przypadek, że akurat ten B-25 oprócz godła ma szachownicę w poprawnej (z punktu widzenia miłośników polskiego lotnictwa) formie.

Obserwuję i czekam na LzS!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że godło "ciapek" będziesz musiał wykonać raz jeszcze. Pojawiło się jeszcze jedno nowe zdjęcie, które pomagałem obrabiać. Nie jest zbyt dobrej jakości, ale pokazuje ciapka idealnie z boku. Na pewno jest symetryczny. Przerost jednego ucha został spowodowany perspektywą jedynego wówczas dostępnego zdjęcia. Nie wiem, czy Wojtek Sankowski już je ma, ale Lechosław Musiałkowski na pewno. Korekta pewnie wkrótce w L z Sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że godło "ciapek" będziesz musiał wykonać raz jeszcze. Pojawiło się jeszcze jedno nowe zdjęcie, które pomagałem obrabiać. Nie jest zbyt dobrej jakości, ale pokazuje ciapka idealnie z boku. Na pewno jest symetryczny. Przerost jednego ucha został spowodowany perspektywą jedynego wówczas dostępnego zdjęcia. Nie wiem, czy Wojtek Sankowski już je ma, ale Lechosław Musiałkowski na pewno. Korekta pewnie wkrótce w L z Sz.

 

Cóż słyszałem, ale poprawki na modelu już nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam

 

Pomimo, że nie jestem fanem tego akurat zestawu Italeri, to muszę przyznać że po reaktywacji z technicznego punktu widzenia wygląda nieźle. Szkoda, że nie pokusiłeś się o wash i ślady eksploatacji.

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model nie dostanie washa? Po co w takim razie przerycie linii? Kawał świetnej i ... niepotrzebnej roboty. Model jest ładnie zdetalowany, ale malowanie i wykończenie jest co najwyżej poprawne. A jest to coś co zdecydowanie wpływa na odbiór modelu.

 

Z drobiazgów to nierówno wymalowane pasy anytoblodzeniowe (zapewne od ręki?) i jeśli osłony silnika przewidziono zdejmowalne, to dobrze byłoby pomalować widoczne fragmenty gołego plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model nie dostanie washa? Po co w takim razie przerycie linii? Kawał świetnej i ... niepotrzebnej roboty. Model jest ładnie zdetalowany, ale malowanie i wykończenie jest co najwyżej poprawne. A jest to coś co zdecydowanie wpływa na odbiór modelu.

 

Z drobiazgów to nierówno wymalowane pasy anytoblodzeniowe (zapewne od ręki?) i jeśli osłony silnika przewidziono zdejmowalne, to dobrze byłoby pomalować widoczne fragmenty gołego plastiku.

 

Witam

 

Pomimo, że nie jestem fanem tego akurat zestawu Italeri, to muszę przyznać że po reaktywacji z technicznego punktu widzenia wygląda nieźle. Szkoda, że nie pokusiłeś się o wash i ślady eksploatacji.

 

Pozdrawiam

Kornik

 

Każdy ma swoje odczucie estetyki, a niekiedy decydują też inne kwestie.

Ja nie należę do frakcji brudzenia dla samego brudzenia - realizm takich metod też bywa kontrowersyjny. Mozna więcej spaprać niż zyskać.

Model dostanie jeszcze wyraźniejsze ślady okopceń, ale to już w momencie, gdy będę mógł z nim robic co mi się podoba.

Odladzacze wyszły kiepsko, kiedyś poprawię.

Osłony silników są wklejone na stało i nie iwdać tych niedomalowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, wprawdzie pogratulować sobie refleksu, ale mam jedno pytanie. Żadne ze zdjęć w Lotnictwie z Szachownicą z artykułu o Mitchellach nie potwierdza obecności czarnej barwy na krawędziach natarcia skrzydeł. Samo zdjęcie dotyczące Ciapka jest na tyle nieczytelne, że z niego nie da się wyprowadzić przekonujących wniosków. Czy są inne materiały wskazujące, że SM O C miał czarne pasy przeciwoblodzeniowe?

Silniki ciekawe, szkoda, że pozostaną w osłonach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model nie dostanie washa?

 

tak... wash obowiązkowy... forumowe normy i standardy... a ja polecam wszystkim przepięknego Avengera w galerii wycieniowanego pastelami, ot dowód iż liczy się efekt a nie środki! no i ileż on realniej wygląda... jak się domyślam Mitchell także doczeka się śladów eksploatacji, mam nadzieję iż wzorowanych na oryginale a nie na przyjętej normie wykańczania modeli.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie należę do frakcji brudzenia dla samego brudzenia - realizm takich metod też bywa kontrowersyjny. Mozna więcej spaprać niż zyskać.

 

Jak ja nie lubię uogólniania i nazywania śladów eksploatacji "brudzeniem". Tym bardziej, że mnie nie chodzi o brudzenie dla brudzenia, a dodanie odrobiny realizmu na podstawie zdjęć. Daleki jestem od rozpowszechniania filozofii "Ufajdanolizmu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja nie lubię uogólniania i nazywania śladów eksploatacji "brudzeniem".

 

... tym bardziej, ze prawidlowa technika "washa" nie ma wiele wspolnego ani z brudzeniem, ani ze sladami eksploatacji. Chodzi tylko i wylacznie o wizualne poglebienie cieni we wszelkich zakamarakach. Powinien byc wrecz niewidoczny na pierwszy rzut oka. To takie subtelne zagranie wizualne.

Mozna zrobic model nawet w stanie fabrycznym, a jakas forma washa jest potrzebna, zeby model nie wygladal jak zabawka.

 

Nie chodzi tu o zadne standardy forumowe.

 

Co nie zmienia faktu, ze model jest fajny.

 

Pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w moim ostatnim poście odwołałem się stricte do wykonywania śladów eksploatacji, a nie do washa. Sam często napominam o tym, że wash nie służy do "brudzenia", a do podkreślenia trójwymiarowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie Panowie, napisalem dosc oglednie co mam na mysli, akceptuje Wasz punkt widzenia, nie ma tu potrzeby dyskusji. Kiedys pastelami robilem slady eksploatacji na wypuklych modelach np. B-57, dzis stosyje je glownie do imitacji zakurzen oraz sladow spalin.

Zdjecia sa robione z lampa wiec nie oddaja widoku modelu w naturalnym swietle, zreszta to ciezko uzyskac na zdjeciu (odbior wzrokowy). Swiatlocien powstaje na tych liniach sam i nie wydaje mi sie by musialy zostac specjalnie podkreslone. Model uwazam za skonczony co nie znaczy ze jak pisalem cos z nim jeszcze podzialam. A teraz PAX Panowie, inne watki czekaja na forum. Dla mnie temat zamkniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.