Gość Napisano 2 Kwietnia 2012 Share Napisano 2 Kwietnia 2012 Dzięki za miłe słowa Mikołaju Tak, z dokumentacją to faktycznie problem, szczególnie do Lim-5M. Jeśli chodzi o dokumentację w ogóle, to korzystam z ogólnodostępnych: TBiU o MiG-17 i Lim-6bis Rysunków ze Skrzydlatej Polski (chyba z lat 80-tych) Aeroplan’03-5/6 MiG-17 Aerofax Aviakolekcja'07-05 Aviacija i Wriemia'99-04 Lotnictwo z szachownicą In Action i Walk Around Jeśli chodzi o Lim-5M, to w zasadzie wszystko co o nim wiadomo zapisano w Lotnictwie z Szachownicą (jeszcze raz dzięki Cinek za przypomnienie ) i jednym z numerów MiniRepliki. Zrobiłem już pierwsze podejście do Lim-5M z HobbyBossa, ale na razie schowałem go głęboko do szafy. Pokażę, żeby udowodnić, że można, chociaż to dopiero początki, a wyglądają tak: (a jak to robiłem opiszę, jak już dojdę z tą relacją do odpowiedniego punktu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 2 Kwietnia 2012 Share Napisano 2 Kwietnia 2012 No, zaostrzyłeś apetyty. Jak powierzchnia wyjdzie jak należy będzie się świetnie prezentował po malowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paziu Napisano 3 Kwietnia 2012 Share Napisano 3 Kwietnia 2012 Zdjęcia z Zielonej Góry, a właściwie z Lubuskiego Muzeum Wojskowego w Drzonowie, które zrobiłem dwa lub trzy lata temu. Może się przydadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paziu Napisano 3 Kwietnia 2012 Share Napisano 3 Kwietnia 2012 I jeszcze takie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Lipca 2012 Share Napisano 4 Lipca 2012 No to wypadałoby coś "zapdejtować" wreszcie. 3 miesiące praktycznie nic nie robiłem przy Limach, ale przy napływie silnej woli i samozapracia niewaiadomego pochodzenia postanowiłem nadrobić zaległości. Zapału nie starczyło mi na długo, ale rzutem na taśmę przetrasowałem prawie całą powierzchnię. Linie na modelu sa bardzo delikatne i brutalne cięcie kadłubów (a w zasadzie konieczność wyszlifowania połączeń) spowodowało zatarcie linii ... mam wielki szacunek do Airfixa za delikatne linie podziałowe w swoich wypustach ... moje to dopiero transzeje ... Widoczne na spodach dziurki, to środki miejsc pod okienko namiernika. Gdy już popadłem w samouwielbienie okazało się, że jazda rylcem po liniach AZ Modelu to był błąd ... linia przed statecznikiem od góry i za spływem skrzydła z boku okazały się być w złym miejscu ... No i tu się zaczął prawdziwy horror, o ile pierwsze zabawy z ryciem linii poszły dość gładko, to te wydawałoby się łatwe do poprawienia braki stały się przyczyną lęków nocnych i drżenia rąk, którego nawet wysokoprocentowe płyny magiczne nie były w stanie uspokoić ... linie były kilkukrotnie poprawiane, co najlepiej widać na tym przygkładzie: Po ciężkich bojach zostałem zmuszony do uznania swoich ograniczeń technologicznych i gdy już osiągnąłem jako taki efekt postanowiłem zająć się następnymi krokami. W nadstępnej odsłonie biorę się za nos i nisze przedniego podwozia. P.S. Dzięki za fotki Paziu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Lipca 2012 Share Napisano 14 Lipca 2012 Nie mogę już edytować poprzedniego posta, więc jeden pod drugim będzie Prace nad Limami jak na mnie nabrały ogromnego przyspieszenia, rozpocząłem przygotowania do poprawienia kształtu usterzenia poziomego: Ale przede wszystkim rozpocząłem zabawę z wlotami powietrza. na dobry początek fotka rodzinna: Fotrka przedstawia oryginalny wlot powietrza AZ Model do MiG-17F (w środku) i MiG-17PF (prawy dolny), ja jednak postanowiłem wykorzystać wloty z KP. niestety do MiG-17PF mam tylko jeden wlot z KP, węc drugi będzie oryginalny. Wloty z KP są głębsze, więc trzeba przerobić nisze podwozia z modelu. Zastanawiałem się, czy nie zrobić ich po prostu płaskich (tak jak to jest w KP), ale pokombinowałem trochę: Miejsce łączenia mam zamiar zamaskować szpachlówką w płynie, jak dojdą osłony podwozia to i tak niewiele będzie tam widać Kolejny krok, to przeróbka wlotu powietrza z KP na wczesny typ. Na fotce niewiele widać, ale oryginalne MiG-17PF, które przyleciały do Polski miały wczesny typ chwytu powietrza, co starałem się odzwierciedlić, jak pójdzie na to farba, to pewnie będzie widać lepiej. Szary grzybek na wlocie z AZ to z kolei powiększona osłona anteny stacji Izumrud-5. I na dzisiaj byłoby tyle ... Czeka mnie teraz pasowanie wlotów i komór podwozia do kadłubów, no i nie będę miał wyjścia ... muszę zacząć myśleć o skrzydłach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 14 Lipca 2012 Share Napisano 14 Lipca 2012 Stanowczo za rzadkie te aktualizacje, ale roboty masz od cholery. Tak czy inaczej, zawsze z niecierpliwością czekam na kolejny raport z placu boju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 14 Lipca 2012 Share Napisano 14 Lipca 2012 ja również podglądam - złwaszcza iż mam w planach podobny klucz tylko mi się marzy złożony Lim-ów 2, zakupilem ostatnio MIGa 15 z AitFixa MIGa 15 z HobbyBosa w wersji dwumiejscowej aby zbudować odrestaurowany egzemplarz muzealny 006; mam trochę problemów ze znalezieniem zdjęć LIM-ów 2 w kamuflarzu o nr kolorów już nie wspomnę - Tobie gratuliję przede wszystkim hurtowej budowy 5 maszyn na raz - ja zamierzam budować pojedyńczo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lipca 2012 Share Napisano 15 Lipca 2012 Aktualizacje rzadkie nawet nie dlatego że roboty dużo, tylko czasu na modelowanie mało MiG-15 i Lim-1/2 no i SBLim-y to i u mnie na warsztacie są ... Na razie Hobby Bossy, ale czekam na Eduarda ... Na Twoim miejscu Tombie odłożyłbym głęboko do szafy Airfixa i dokupił Hobby Bossa (jeśli nie chcesz czekać na Eduarda), Airfix przy w miarę poprawnym Hobby Bossie będzie wyglądał jak karykatura MiGa ... A jeśli chodzi o dobrze udokumentowany kamuflowany SBLim-2 to zajrzyj do Mini Repliki Nr 36 i 37, jest tam świetnie opisany 8020 z Dżonowa. Zdjęcia 006 z okresu służby były w Lotnictwie z Szachownicą (jednym z wczesnych numerów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 15 Lipca 2012 Share Napisano 15 Lipca 2012 Rozumiem że ten Eduard jest w zapowiediach no i w skali 72? Jeśli znasz jakąś literatutę godną polecenia z której mógłbym skorzystać przy LIMach 1/2 to bedę wdzięczny za polecenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lipca 2012 Share Napisano 15 Lipca 2012 Eduard pierwszy raz zapowiadał MiG-15 w 1:72 już ze 6 lat temu, ale wszelkie słuchy mówią, że będzie na jesieni w tym roku ... trzeba wypatrywać wiadomości na E-day w Pradze. a jeśli chodzi o literaturę o MiG-15 ... bardzo dobre rysunki opracowane na podstawie pomiarów w Muzeum w Krakowie były w MiniReplice (chyba około 15 numeru - możesz sprawdzić na ich stronie), dobre plany i opis modeli (porównanie KP i Dragona) były w AERO Planie (numerów nie pamiętam), no i są publikacje - czeski 4+ i wydawnictwa Jakab, monografie Jefima Gordona, no i polskie Pod Lupą i AJ-Press . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Lipca 2012 Share Napisano 28 Lipca 2012 No i wypadałoby "cuś zapdejtować" ... Prace ... nie, nie pędzą, ale, jak by to nie zabrzmniało, posuwają się do przodu Zatem mamy na początek doklejone wloty do"eFów" ale i "PeeFy" nie mogą czuć się gołe Nisze przedniego koła nie są zbyt piękne, ale bedę jeszcze nad nimi pracował - głównie w celu wyprowadzenia jako takiego kształtu wewnątrz, jak dojdą klapy osłon to mam nadzieję i tak nie będzie wiele widać ... Fotki pokazują, że spasowanie nosów "eFów" nie jest złe - KP pasuje całkiem dobrze, a i kształt kadłuba zachowuje kołowy przekrój, czego nie mozna powiedzieć o PF. Wiedziałem, że bęą kłopoty, więc klejąc kadłuby zostawiłem górrną część nosa nie sklejoną. Pasując nosy wstawiłem kliny i jakos się wszystko zeszło. nie wiem, czy sam czegoś nie pogiąłem, czy to urok modelu, ale kadłub PF nie jest zbyt symetryczny i było potrzebne szpachlowanie ... A teraz fotka ogona Lim-6bis - jak widać dokonałem pierwszych cięć - ster kierunku został skrócony, na fotce widać też nieoszlifowane szpachlowanie cyjanoakrylem ... się oszlifuje jeszcze ... i to by było na tyle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 28 Lipca 2012 Share Napisano 28 Lipca 2012 Nie wiem jakie tam miałeś plany, ale widzę, że nie robiłeś otworów na wlot powietrza w doklejonych noskach. Popraw to koniecznie, bo zepsuje efekty Twojej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2012 Share Napisano 29 Lipca 2012 No nie bardzo mogę te wloty pootwierać ... w nosie jest obciążenie coby się nie zadzierał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Lipca 2012 Share Napisano 29 Lipca 2012 dokonałem pierwszych cięć - ster kierunku został skrócony, /quote] ale w jakim celu ? kierunek w Lim 6 ma takie same wymiary jak w Lim 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 29 Lipca 2012 Share Napisano 29 Lipca 2012 No nie bardzo mogę te wloty pootwierać ... w nosie jest obciążenie coby się nie zadzierał Oj Andrzej Andrzej... trzeba było zrobić otwory, a zaślepki dać nieco z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Sierpnia 2012 Share Napisano 3 Sierpnia 2012 Oj Andrzej Andrzej... trzeba było zrobić otwory, a zaślepki dać nieco z tyłu. No dumny to ja z siebie nie jestem, ale to będzie przeszkadzało tylko w żywicznym nosie z AZ ... ale w jakim celu ? kierunek w Lim 6 ma takie same wymiary jak w Lim 5. Skąd ta pewność Em? Ster kierunku w Lim-6bis jest o 15cm krótszy niż w Lim-5, dlatego skracałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Super robota! Twój warsztat na pewno mi się przyda, bo i ja mam w planach podobną kolekcję Limów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 No do super, a nawet przyzwoitej roboty to mu daleko, ale dziękuję za miłe słowa Jacku Chcę to jakoś złożyć do kupy i tyle. Na razie prace utknęły, rozwijam się koncepcyjnie, pomierzyłem osłonę spadochronu, zdobyłem skrzydła od Lim-5M Broplanu (więc chyba odpuszczę sobie samodzielne dłubanie owiewkozbiorników), wymyśliłem, w jak najbardziej bezbolesny sposób przenieść komory podwozia głównego, ale cięcie blach pewnie dopiero we wrześniu będzie ... a w październiku będzie MiG-15 Eduarda, który rozwiąże mam nadzieje problemy z kołami głównymi i przednim A dla Limomaniaków pojawił się świetny artykuł na temat proponowanego uzbrojenia Lim-6bis w najnowszym Lotnictwie z Szachownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 A dla Limomaniaków pojawił się świetny artykuł na temat proponowanego uzbrojenia Lim-6bis w najnowszym Lotnictwie z Szachownicą. ...ze świetnymi jak zwykle rysunkami Grzegorza Skowrońskiego i cymesikami takimi jak fotki 1J0401 z zasobnikami foto CMR9320-00 (pierwszy raz to-to widzę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 25 Sierpnia 2012 Share Napisano 25 Sierpnia 2012 Kombinuję jakby można było Mig'a-17 PF przerobić na lima-5 oraz na lima-6. Na pewno nos jest do wymiany. Czy będzie można zastosować taki: http://www.martola.com.pl/pl142/produkty31829/mig_15_uti_machine_gun ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 25 Sierpnia 2012 Share Napisano 25 Sierpnia 2012 Kombinuję jakby można było Mig'a-17 PF przerobić na lima-5 oraz na lima-6. Na pewno nos jest do wymiany. Czy będzie można zastosować taki: http://www.martola.com.pl/pl142/produkty31829/mig_15_uti_machine_gun ? Zobacz warsztat kol. Cinekf1: viewtopic.php?f=86&t=19149 Tam jest pokazane jak z MiG-15 i 17 zrobić Lim-5, 6bis. Pierścień wlotowy który chcesz zastosować ma za mała średnice żeby wpasować go do MiG-17PF z KP, poza tym MiG-17PF ma dłuższy odcinek od kabiny do wlotu. Zresztą wszystko masz opisane i pokazane w warsztacie który Ci podałem. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Października 2012 Share Napisano 2 Października 2012 Cóż ... postępy niewielkie ... ale pokaże co robię ... tak naprawdę do napisania tego posta skłoniła mnie informacja, któą pozyskałem z sobie tylko wiadomych źródeł ... Najpierw jednak fotki z nikłych postępów prac. Nikłych, bo to po pierwsze 5 sztuk się robi, po drugie "casu panie ni ma" ... No ale po kolei. Na górnym zdjęciu widać początki prac przy komorach podwozia głównego. Zostawiłbym je tak jak fabryka dała (po prawej - sam pewnie nie zrobię lepszych), ale niestety trzeba je cofnąć o około 2 mm, więc na razie wszystkie skrzydła zostały pozbawione rzeźbień. Przy okazji na pióro łączące skrzydło z kadłubem dokleiłem pogrubiającą wstawkę - będzie się lepiej trzymać w kadłubie. Na zdjęciu środkowym i dolnym widać prace przy dolnych częściach skrzydeł. Na razie przesunąłem tylna krawęź komory, przednia zostanie zrobiona inną techniką - poprzez przyklejenie pasków plastiku ... Paszczowo zrelacjonuję jeszcze inne prace - zepsułem już dwa projekty zasobnika na spadochron, ale się nie poddaję ponadto szlifują się stateczniki poziome, wymyślam jakiś prosty sposób na dyszę wylotową i to na razie byłoby na tyle ... A teraz ... a teraz ... no dobra już piszę ...zatem chodzi o to, że obiło mi się o uszy, że AZ Model rozważa, by wzorem swoich Spitfire'ów IX, czylli wykorzystując tą samą technologię ... zrobić od nowa MiG-17!!! Dokończę tą piątkę, ale wyczekuję jakchś bardziej potwierdzonych informacji ... Edytka: na ARC też już mówią o planach AZ na nową "17"kę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.