tombie01 Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Tak więc moi drodzy skończyłem modelik na którym miałem przetrenować malowanie kamo - i wyszło mi tak średnio , bardzo proszę o konstruktywną krytykę wytrawnych modelarzy, 'loże szyderców' (o ile takowa istnieje na tym forum) proszę o powstrzymanie się od głosu - następny modelik mam nadzieję zrobię lepiej; w tym przypadku nie skupiałem się ani na waloryzacji ani na brudzeniu choć delikatnie go przybrudziłem, nie wiem czy to widać ale kalki na górnych płatach coś zgryzło - tzn porobiły się pod nimi tak jakby bąble, (malowałem hambrolem przed kalkami położyłem lakier Microscale, do kalek użyłem płynów Gunze; jeśli chodzi o zdjęcia to niestety te są wykonane komórką - z aparatu wg ustawień nie wychodzą mi najlepiej ale pracuję nad tym. Warsztat jest tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Eh te zdjęcia komórkowe /jeśli masz normalny aparat zrób drugie plisss/ Spitek wyszedł ładnie ,nie znam się jeszcze na tej maszynie na tyle ,że by oceniać merytorycznie ,dla mnie się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xychu Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 (edytowane) Wg mnie jest fajny. A tak swoją drogą, to coś jest w tych Spitfire'ach. Edytowane 14 Kwietnia 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryzu Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Falowanie na zdjęciach spowodowane jest najprawdopodobniej przez lampkę. Zrób w dziennym świetle. A o modelu przy lepszych zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Model wykonywany był pod określone założenia - a skoro tak to generalnie jest OK. W toku warsztatu koledzy sporo wypowiadali się w kwestii malowania. Uważam, iż nie ma potrzeby, aby autor przyjmował nadmiernie asekuracyjne stanowisko - widać dobre opanowanie malowania i droga otwarta. To, czego nie rozumiem to przyjęty układ plam - nie ma chyba innych poza brytyjskimi - samolotów, które miałyby te kwestie tak dostatecznie udokumentowane i w miarę jednolite. Zbyt duże odstępstwa - nawet przy dobrej technice malarskiej - automatycznie rzucają się w oczy, są przy tym nadmierne nawet w stosunku do prezentowanej instrukcji. A tego rodzaju błąd nie jest przecież efektem braku umiejętności modelarskich... Poza tą uwagą - ok. Uważnie przyglądam się Stukasowi - jedyna w swoim rodzaju sylwetka woła o dobre wykonanie, co do czego nie mam wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 W sumie nie wiem, czy warto się odzywać, skoro można zostać uznanym za szydercę... Bo wytrawnym modelarzem na pewno nie jestem! Jeśli przedstawiasz model na forum to trzeba być przygotowanym na krytykę, także tego typu zastrzeżenia uważam za zbędne. Nie mam zbytnio punktu odniesienia tombie, bo nie widziałem wielu twoich modeli, ale Spitfire wygląda ogólnie na poprawnie złożony. To aż tyle albo tylko tyle? Z minusów razi przede wszystkim kiepsko spasowana osłona kabina (wiatrochron) i jakieś ślady jakby po kleju na bokach oszklenia. Poza tym w warsztacie napisałeś że miałeś potrenować pre/post-shading, ale nic takiego na modelu nie zauważam. Osmalenia od km niekonsekwntne, na dole skrzydeł widać, na górze nie. Podobnie niezbyt są widoczne okopcenia od wydechów, ale może wynika to faktu kiepskiej jakości zdjęć. Skoro ostatecznie nie skupiłeś się ani na shadingu, ani na śladach eksplotacji, to jaki był cel tej testowej budowy? Jeśli poprawne złożenie i malowanie, to plan jest wykonany. Choć rozkład plam faktycznie nieco odbiega od normy... Życzę powodzenia przy kolejnych produkcjach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 14 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 14 Kwietnia 2012 W sumie nie wiem, czy warto się odzywać, skoro można zostać uznanym za szydercę... ... to oczywiście miał być żard napisany pod wpływem tremy związanej z pierwszą galerią na tym forum Nie mam zbytnio punktu odniesienia tombie, bo nie widziałem wielu twoich modeli, .... Ponieważ z pod aerka nie ma ich zbyt wiele - to mój czwarty model złożony z zastosowaniem areografu (wcześniejszych wypocin z pod pędzla nie prezentowałem - wogule nie bylem wówczas użytkownikiem tego zacnego forum), z czego pierwszy z kamuflarzem, dwa pierwsze Łosia i RWD-5 miały jednolite malowanie i dlatego je wybrałem, fakt jak już pisałem wcześniej miałem trochę problemów z kamuflarzem nie wiedziałem za bardzo jak sobie z tym poradzić (oczywiście przeczytałem poradniki na tyt. forum) - najpierw wyciąłem maski z kalki technicznej i zamierzałem je przylepić na kuleczkach z bluetack, ale w sumie raczej z pokusy do przetestowania wybrałem metodę wałeczków i nie za bardzo poradziłem sobie z ich 'falowaniem' - no cóż po Sztukasie czeka Hawker Hurricane MK IIc - ale czerpiąc z waszych sugesti przy warsztacie Spita chciałbym go zrobić w polskich barwach a tu musiałbym zakupić kaleczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Witam Nie wiem czy zaliczam się do "wytrawnych modelarzy" do "loży szyderców" czy do "Klubu Miłośników Curlingu", ale pozwolę sobie ocenić Twoją pracę kolego Tombie. Otóż uważam, że model do pewnego momentu budowany był całkiem do rzeczy, jednakże od rozpoczęcia prac malarskich sprawy trochę zaczęły przybierać na prędkości i efekt jest jaki jest. Coś mi się wydaje, że po dyskusji w wątku warsztatowym związanej z malowaniem, trochę zniechęciłeś się do tego modelu i chciałeś go jak najszybciej ukończyć Generalnie model nie jest zły. Jak już wspomniał kolega Banny, sklejony jest poprawnie choć do pełnej schludności trochę mu brakuje. Poza wymienionymi już powyżej niedoskonałościami dodałbym jeszcze: 1. Nie do końca dobry przebieg wash'a. Nie wszędzie wszedł jak należy, co trochę dziwi bo linie podziału model ma dość głębokie. Należy pamiętać, że takie linie podziału lubią łapać pył i przed odtłuszczeniem i malowaniem należy je porządnie przeczyścić. 2. Rdza na wydechach się błyszczy 3. Co do kalkomanii, to po prostu nie usunąłeś należycie powietrza spod nich podczas nakładania. Wielokrotnie było pisane, że przed nałożeniem płynu Sol dobrze jest mechanicznie usunąć pęcherzyki powietrza spod nakładanej kalkomanii przy pomocy miękkiej bawełnianej szmatki dociskanej palcem. To naprawdę pomaga. Kalkomanie nawet na tej jakości zdjęciach błyszczą się. Czy lakier Microscale nałożony przez Ciebie przed kalkami dobrze nabłyszczył powierzchnię ? Czy po nałożeniu kalkomanii nałożyłeś jakiś lakier bezbarwny ? 4. Szkoda, że nie pokusiłeś się o wykonanie drutu antenowego. Reszta już została powiedziana. Koniec końców oceniłbym go na szkolne 4- Mam nadzieję, że to nie jest Twoje ostatnie słowo w temacie Spitfire'a. Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 14 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 14 Kwietnia 2012 ...Czy lakier Microscale nałożony przez Ciebie przed kalkami dobrze nabłyszczył powierzchnię ? Czy po nałożeniu kalkomanii nałożyłeś jakiś lakier bezbarwny ? ... Najpierw nałożyłem błyszczący - na to kalki - po nałożeniu płynu SOL zostawiłem na noc, następnie pobrudziłem a na to nałożyłem matowy - oba lakiery z Microscale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Dobrze, ale czy pierwsza warstwa Microscale'a pod kalki dała dobrą błyszczącą powierzchnię i czy miała ona okazję trochę podeschnąć przed nałożeniem kalek z dość agresywnymi płynami Gunze ? Czy Microscale był dobrze rozmieszany przed malowaniem ? Po kalkomaniach powinieneś był nałożyć błyszczącą warstwę zabezpieczającą. Na nią powinien pójść wash, po nim lakier matowy, ślady eksploatacji, a po nich satyna lub mat. Tak jak mówiłem, zbyt szybka ta końcówka Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 14 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Dobrze, ale czy pierwsza warstwa Microscale'a pod kalki dała dobrą błyszczącą powierzchnię i czy miała ona okazję trochę podeschnąć przed nałożeniem kalek z dość agresywnymi płynami Gunze ? Czy Microscale był dobrze rozmieszany przed malowaniem ? Po kalkomaniach powinieneś był nałożyć błyszczącą warstwę zabezpieczającą. Na nią powinien pójść wash, po nim lakier matowy, ślady eksploatacji, a po nich satyna lub mat. Tak jak mówiłem, zbyt szybka ta końcówka Pozdrawiam Kornik czyli jasne - że mam o dwie wartswy lakieru za mało, jeśli chodzi o połysk pierwszej warstwy to bardzo ładnie wyszła na spodzie - ale na górze już nie nie wiem czy nie wrócić do sidoluxu jako pierwszej warstwy z połyskiem a dopiero końcowy lakier kłaść np z Microscale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 nie wiem czy nie wrócić do sidoluxu jako pierwszej warstwy z połyskiem a dopiero końcowy lakier kłaść np z Microscale Nie jest to konieczne. Wystarczy, że będziesz solidnie mieszał lakier przed każdym malowaniem i przed kalkami kładł trzy cieniutkie warstwy na model w odstępach kilkuminutowych. Ja tak robię z Glossami Gunze i Model Mastera i jest ok. Możesz również pomyśleć o polerce powierzchni po malowaniu kolorami, a przed nałożeniem połysku. Przydaje się szczególnie gdy masz trochę grubszą powierzchnię lakierniczą (np. po malowaniu olejami typu Humbrol czy Model Master) lub chropowatości. Nic tylko działać. Powodzenia w kolejnych projektach! Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 15 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2012 Dziękuję wszystkim za dobre rady - sporo się nauczyłem przy tym modelu - również dzięki waszym komentarzom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 26 Września 2012 Share Napisano 26 Września 2012 A CZY MÓGŁBYŚ ZDRADZIĆ...JAKICH NUMERÓW FARB UŻYŁEŚ?...WYDAJE MI SIĘ,ŻE KOLORY DOBRAŁEŚ SUPER...JA ZAWSZE MAM Z TYM JAKIŚ PROBLEM-POZDRAWIAM))). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 27 Września 2012 Autor Share Napisano 27 Września 2012 tutaj masz mój warsztat, była dyskusja o kolorach - ja użylem zgodnie z instrukcją Humbrola 29 i 30 do kamo oraz Humbrola 90 na spód - najwięcej kontrowersji budzi H30 np Fiedotow uważa że powinien to być H116 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 9 Października 2012 Share Napisano 9 Października 2012 Drut antenowy fakt, zrobiłby swoje. Zauważyłem jeszcze coś, co moi szanowni Przedmówcy przeoczyli- otóż Kolego z prawej strony przy ogonie jest taki czerwony kwadracik. Powinien zasłaniać tą dziurkę 2 mm z tyłu. Ten kwadracik to było zaklejenie otworu rakietnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.