Skocz do zawartości

IJN AOBA at Kure Hasegawa 1:700


sotter

Rekomendowane odpowiedzi

Przed zabraniem się za próbę odtworzenia wody stwierdziłem, że dobrze byłoby przyjrzeć się prawdziwej. Z tego względu w pracach stoczniowych nastąpiła przerwa.

Wczoraj w porcie czarnogórskiego Kotoru:

7DD5BEF6-763A-4595-AB38-134739FAD06B-670-00000147E4BF926B.jpg

 

Zimno. Pada. Czas wracać do kraju i prac stoczniowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Szybki urlop kończy się szybko. Prace wznowione. Cysterny z Alliance Model fajne ale doklejone blaszek to problem po pomalowaniu komponentów.

 

b996ad8b8af3348e2bd5bec0a060153a.jpg

 

8dad7c1c8118be583f1b5b3dd7e91d68.jpg

 

1a7a00a22f8b9fd387ce12cc045eb9d9.jpg

 

d6044462695a49eaa9084c8e1de0a66a.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sotter a masz fotkę tej lokomotywy niepozaginanej? Chciałbym zobaczyć co musiałeś przejść.

Klejenie ciuchci to była pieszczota. Męczarnie zaczynają się przy próbie wklejenia kierownicy i foteli do ciężarówek z blach Five star model.

Na zdjęciu zaznaczone elementy lokomotywy

 

NW70008_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie idzie Ci ta makieta, choć jak na razie jest to więcej kolejnictwa jak szkutnictwa.

Niemniej jednak coraz lepiej to wygląda. Trzymam kciuki za dalszy ciąg prac.

 

A u mnie wygląda to tak... jak na razie.

zdjecie.jpg

To widok lewego panelu (600x300) (z planowanych trzech), a w zasadzie tylko jego rozplanowania. Wiele do zrobienia przede mną...

 

 

P.S.

Sotter, sorki za "zanieczyszczenie" Twojego postu moim zdjęciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie idzie Ci ta makieta, choć jak na razie jest to więcej kolejnictwa jak szkutnictwa.

Niemniej jednak coraz lepiej to wygląda. Trzymam kciuki za dalszy ciąg prac.

 

A u mnie wygląda to tak... jak na razie.

To widok lewego panelu (600x300) (z planowanych trzech), a w zasadzie tylko jego rozplanowania. Wiele do zrobienia przede mną...

 

Kolejnictwo powoli się kończy. Imponująca ta Twoja diorama, choć mam wrażenie, że zrealizowanie całego zamysłu to praca na lata. Koniecznie rozpocznij warsztat. Bardzo chętnie popatrzę.

 

Pociąg jest KAPITALNY!

Może Ci się przyda 1, 2, 3, 4

 

Dziękuję żywice z Black doga teoretycznie do mnie jadą.

 

Pociąg jeszcze nie skończony. Ma może ktoś jakiś pomysł co może imitować w tej skali np. węgiel? Nic mi nie przychodzi sensownego do głowy - jakieś bryłki ok. 0,5 mm, hmmm??

 

Póki co przymierzam się do zamiany Aoby na Furutakę, choć do niej też cały czas blachy nie dotarły. Mierzę się z pierwszym istotnym problemem. Bulaje sobie rozwiercam, ale jakoś nie mam przekonania do klejenia blaszanych bulajków. Mam wrażenie, że to wyjdzie mocno przeskalowane. Podpatrywałem efekty u kolegów. Nie mogę się zdecydować. Naklejanie samych okapników wydaje mi się abstrakcyjne, a jak walnę cały blaszany bulaj to po pierwsze będę miał problem z czystym wklejeniem setki bulajów, a po drugie nijak nie będzie to trzymać skali - blaszka grubości 0,1 mm to 7 cm w rzeczywistości.

 

Żeby nie było tylko pisaniny kilka zdjęć przymierzonej dioramki no i gablotka:

 

IMG_5025.jpg

 

IMG_5017.jpg

 

IMG_5012.jpg

 

IMG_5014.jpg

 

IMG_5016.jpg

 

Nijak w dioramce nie da się wcisnąć dżonki, której wystruganie zajęło mi trochę czasu. Za ciasno, a nikt logiczny nie próbowałby płynąć na żaglu dżonką w wojennym porcie więc musi zostać do kolejnego projektu.

 

Teraz przede mną nieuniknione wykonanie blaszki do holowników.

Reasumując prosiłbym o radę jak sensownie rozwiązać sprawę bulajów, które nie są zaślepione?

Chętnie przyjmę jakiekolwiek linki do zdjęć holowników z II wojny światowej i tytułem kombinowania z blaszkami jakieś fajne zdjęcia niewielkiej świątyni japońskiej albo jakiś chałup japońskich (to na inny projekt ale skoro teraz będę trawił blaszki to warto od razu wystrugać).

Co sądzicie o podświetleniu gabloty taśmą ledową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do węgla, to myślę, że możnaby go imitować... węglęm, a konkretnie miałem węglowym. Myślę, że trudno zrobić to lepiej i bardziej realistycznie. Miał musi być tylko odpowiednio drobny.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny układ na Twojej diorama.

Ciekawe, że "wodę" robimy taka samą.... Podpowiedz gdzie kupiłeś swoją, bo ja mam niestety za krótkie elementy i muszę je

łączyć ze sobą a to da niezbyt ciekawy wygląd.

 

Co do warsztatu to niestety, nie wiem czy można to prowadzić przez miesiące, bo jak na razie moje prace trwaja już ponad 2 a postęp jest minimally - co widać na zdjęciu. Ale może rzeczywiście warto zacząć...

 

Czy gablotkę zamawiałeś czy sam robiłeś? Ja będę musiał też zrobić gablotki: 3 sztuki 300x600.

Co do taśmy ledowej to bym się ostro zastanowił:

plus: oświetla gablotkę

minus: powoduje cienie (a te będą zasłaniać małe lub zbyt cienkie elementy), zbyt jasne światło spowoduje gorszą widzialność małych/cienkich elementów (będzie razić podczas oglądania)

Wydaje mi się, że takie dioramy trzeba oglądać w jasnym świetle rozproszonym, LEDy są zbyt jasne do tego.

----------

Pomysł z imitacją węgla za pomocą miału węglowego jest bardzo dobry, drewno można imitować bambusowymi wykałaczkami (nie trzeba malować, jeśli dobiezrze się o różnych odcieniach to będzie jeszcze ciekawiej - choć struganie kilkudziesięciu belek to bardzo pracochłonne zajęcie ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, że "wodę" robimy taka samą.... Podpowiedz gdzie kupiłeś swoją, bo ja mam niestety za krótkie elementy i muszę je

łączyć ze sobą a to da niezbyt ciekawy wygląd.

Czy gablotkę zamawiałeś czy sam robiłeś? Ja będę musiał też zrobić gablotki: 3 sztuki 300x600.

Woda - allegro folia fallera. Gablotki zamawiam w warszawskiej firmie april.

Zakładaj warsztat

Co do węgla, to myślę, że możnaby go imitować... węglęm, a konkretnie miałem węglowym. Myślę, że trudno zrobić to lepiej i bardziej realistycznie. Miał musi być tylko odpowiednio drobny.

Powodzenia

oj mam poważne wątpliwości co do użycia miału, boję się że upaćkałbym wszystko. Pokominuję

 

Póki co kombinuję z fotografią makro. Opony trochę zakurzone

IMG_5044.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do węgla, to myślę, że możnaby go imitować... węglęm, a konkretnie miałem węglowym. Myślę, że trudno zrobić to lepiej i bardziej realistycznie. Miał musi być tylko odpowiednio drobny.

Powodzenia

oj mam poważne wątpliwości co do użycia miału, boję się że upaćkałbym wszystko. Pokominuję

------

 

Mam propozycję, która może pomóc rozwiązać problem składowisk węgla - sam też tak zrobię.

 

Nadchodzi Sylwester i będziemy mieli wield korków po butelkach - ale tych prawdziwych, z korka.

Nacinając fragment z górnej części można otrzymać półksiężyc lub lekką górkę. Można ja posmarować klejem typu Magic (biały, po wyschnięciu bezbarwny - do kupienia w sklepach z artykułami szkolnymi) i zasypać miałem węglowym. Po wyschnięciu smiało przemalować lakierem metonym i lekko spryskać białym matem (ochrona prized samozapłonem hałdy).

Sądzę, że wten sposób wykonam swore składowiska opału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

No powolutku obsadzamy nabrzeżną część dioramki. Nie wszystko jest jeszcze poklejone, ale niemal cały 2 plan zamocowany. Teraz kolej na główny skład kolejowy i dźwigi. Foty strzelane przy lampie błyskowej o pólnocy

IMG_5104.jpg

 

IMG_5099.jpg

 

IMG_5098.jpg

 

IMG_5097.jpg

 

IMG_5093.jpg

 

IMG_5094.jpg

 

IMG_5095.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Ładnie, choć mam poważne zastrzeżenia co do realizmu torów - przez tak ostre łuki wagon może nie przejechać. No ale ogólnie jest nieźle. ;)

 

-tez tak sadze....bardziej łagodniejsze powinny byc Fajna dioramka bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie zaglądałem, a tu widzę spore postępy.

Jedna rzecz mnie zastanawia - czy przestrzeń pomiędzy szynami nie powinna być wyłożona innymi płytami niż wszędzie dookoła? Jest to rozwiązanie często spotykane przy torowiskach tramajowych. Dookoła asfalt, a pomiędzy torami płyty betonowe. Łatwiej takie płyty układać, trzymają stałe wymiary, przy okazji pozwalają sensownie wyrabiać zakręty. Dodatkowo inny rodzaj i kolorystyka tych płyt pozwoli urozmaicić posadzkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ostrości zakrętów to się nie kłócę. Szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia czy wagony dałoby radę skręcić. Teoretycznie tak ale jak wspomniałem jestem w tej materii kompletnym ignorantem.

Co do urozmaicenia malowania płyt między szynami to postaram się coś wymyślwć.

BTW tytuł wątku nieaktualny. Teraz to nie Aoba a Furutaka at Kure.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łuków toru - ja bym Ci doradził usunąć te "półokrągłe" i wjazd do magazynu, oraz "wyciągnąć" zwrotnicę, tak, żeby jej łuki były bardziej płaskie. No, chyba, że już nie możesz tego ruszyć, zresztą w tej skali tory pewnie mało co będzie widać. Jak coś, podlinkuję ci jakieś zdjęcia, albo schematy, jak to ma wyglądać. Odrębna kwestia to realizm rozstawu torów, bo na mój gust są za szerokie, no ale to już taka skala, że za bardzo to nie wadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.