Is-7 Napisano 12 Maja 2012 Share Napisano 12 Maja 2012 Witam. Długo zastanawiałem się, czy zamieszczać ten warsztat na forum, ale jednak zdecydowałem się na to. Model otrzymałem jako nagrodę w konkursie i przeleżał w szafie kilka miesięcy i nie miałem ochoty W końcu trafił na stół. Model Revella o ile się znam na latadłach to wykonany jest dość dobrze. Jak na razie nie było większych problemów. Standardowo trzeba było poszpachlować kilka miejsc, ale ogólnie składalnośc jest dobra. Planuję go zrobić prosto z pudła bez dodatków. Może postawię go na jakiejś dioramce. Do tej pory złożyłem część kabiny. Poniżej fotki. By marekwojtek at 2012-05-12 By marekwojtek at 2012-05-12 By marekwojtek at 2012-05-12 By marekwojtek at 2012-05-12 Sorry za słabe zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Is-7 Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 6 Sierpnia 2013 Witam. Model przeleżał swoje, a więc zabrać się za skończenie pierwszego w życiu samolotu. Skleiłem i pomalowałem kabinę. Teraz czas uporać się ze skrzydłami i kadłubem. Już teraz nie polecam modelu nikomu. Jest fatalnie spasowany i trzeba użyć ogromnej ilości szpachli żeby jakoś tam wyglądał. Proszę o rady doświadczonych modelarzy co mam poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Is-7 Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2013 Witam. Szkoda, że nikt nie komentuje. Miał być model z pudła, ale poległem na poprawianiu hamulców aerodynamicznych. Zacząłem wycinać otwory, ale w połowie pierwszego elementu wszystko zaczęło się krzywić i pękać. Postanowiłem więc zakupić blaszki na zewnątrz jak i do wewnątrz ( wykorzystam z tego drugiego raptem kilka elementów, ale trudno ). Zamówiłem też farbki. ,,Osiemdziesiątka ósemka" będzie miała pudełkowy kamuflaż czyli nic specjalnego. Fotki postaram się wrzucić jutro, bo teraz nie mam aparatu przy sobie. Ogólnie model jest już prawie skończony. Do przyklejenia pozostało oszklenie, czy gotowe skrzydła i ten ,,drut", który biegnie od kabiny po ster kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 19 Sierpnia 2013 Share Napisano 19 Sierpnia 2013 Model jest relatywnie nowy, dziwi mnie konieczność używania takiej wielkiej ilości szpachlówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Is-7 Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2013 Może przesadzam z tą szpachlą, ale wydaje mi się, że zawsze gdzieś jest za duża szpara lub coś podobnego. Widać, że model jest nowy, ładnie zdetalowany, ale jakość połączeń trochę kuleje. Faktem jest też, że miniatura została za bardzo poszatkowana. Prosty przykład: kadłub zamiast składać się z 4-5 części ( przód podzielony tak, aby wygodnie można było wszystko posklejać razem ze sobą, a reszta to 2 długie kawałki plastiku ) u Revella musi składać się z aż 8, a co w połączeniu ze słabym spasowaniem wydaje mi się kiepskim rozwiązaniem. Chyba z tego wszystkiego najlepiej spasowaną częścią modelu był kokpit. Potem jest już tylko gorzej. Tak jak już mówiłem jest to tylko moja opinia. Opinia sklejacza czołgów, którzy ma znikome doświadczenie w sklejaniu modeli samolotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 19 Sierpnia 2013 Share Napisano 19 Sierpnia 2013 Żeby warsztat miał wartość, zaprezentuj efekty prac, tj. np jak to wszystko wygląda po obróbce szpachli. Ewentualnie zapytaj przed podjęciem jakiegoś etapu, jeśli masz wątpliwości. Przy deklaracji, że model z pudła, nie ma większych zastrzeżeń, to i siłą rzeczy komantarzy trochę mniej. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abominus Napisano 20 Sierpnia 2013 Share Napisano 20 Sierpnia 2013 Działaj działaj, Ju-88 to jeden z moich ulubionych aeroplanów. Czekam na dalsze prace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Is-7 Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2013 Witam. No to mnie zmobilizowaliście . Wczoraj nie miałem czasu wstawić fotek, ale dzisiaj już są. Model w 95% złożony. Czekam teraz na blaszki ( dlatego na fotkach są odklejone fotele, bo będą dodane do nich pasy ) i farby. Zastanawiam się nad prostą podstawką pod model, bo chyba nie wypada, żeby model tak sobie stał na stole co nie ? ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 3 Października 2013 Share Napisano 3 Października 2013 Witam Mała prośba, szanowny kolego Is-7; nie znam osobiście, choć chciałbym, ale widzę, że niepotrzebnie, za przeproszeniem, Wygadujesz głupoty, które, co najśmieszniejsze, nie znajdują potwierdzenia w Twoim, notabene świetnie zrobionym modelu. Mam ten sam model i pomimo tego, co Piszesz, pomimo, że składałem skrzydła i kokpit jedynie na sucho, żadnych większych szpar i szczelin nie zauważyłem, a przynajmniej nie takich, którym nie dała by rady szpachla i odrobina wprawy. Od czego wprawa, doświadczenie i odrobina kreatywności. Choć nie chce mi się w to wierzyć, bo to też i mało prawdopodobne, każdemu trafiają się inne modele, jeden, jak choćby ja dostałem świetny i bez żadnych szpar, Ty mogłeś trafić na ten odrobinę bardziej pod tym względem niedopracowany. Się zdarza; choć nie Masz powodów, żeby tak biadolić, jak to Czynisz, choć nie Sklejasz, jak sam Piszesz za dużo samolotów. Z tego co widać n zdjęciach, Dajesz sobie radę i ze szpachla i z tym rzekomo fatalnym spasowaniem nadspodziewanie dobrze, by nie rzec - rewelacyjnie. Osobiście nic do Ciebie nie cierpię i nie pod Twoim adresem te uwagi, ale mówią (doświadczeni), że nie ma złych modeli, są jedynie źli modelarze. Żeby była jasność -nie uważam Cię za takiego; z tego co widzę to jest wręcz przeciwnie i tak Trzymaj. To po pierwsze, a po drugie złej baletnicy... Pozdrawiam i Daj najnowsze zdjęcia tego sympatycznego Potwora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekf16 Napisano 4 Października 2013 Share Napisano 4 Października 2013 Mnie ciekawi czy przy tak z detalizowanym modelu te blaszki wniosą coś sensownego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Is-7 Napisano 27 Października 2013 Autor Share Napisano 27 Października 2013 Witam. Łał ktoś skomentował ! ! ! Obywatelu Modelożerco nie obraziłem się na ciebie z powodu twojej wypowiedzi. Jestem wręcz przeciwnie zmotywowany do działania. Faktycznie zdarzały się gorsze modele, ale to było we większej skali. Sądzę, że po prostu musiałbym się przyzwyczaić do mniejszej skali i ogólnie robienia samolotów. Ja na dzień dzisiejszy to model praktycznie się nie zmienił. Niestety rozpoczął się rok szkolny i na modele mam dużo mniej czasu. Ostatnio zająłem się też skończeniem kilku innych projektów, które zostały zawieszone z nie wiadomo jakiego powodu. Kupiłem na razie blaszki do wnętrza, ale tych co miały iść na zewnątrz nie mogę nigdzie dorwać. Tak więc gdy upoluję te fototrawionki i dokończę stare projekty to zabiorę się na Junkersa, obiecuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz Z Napisano 27 Października 2013 Share Napisano 27 Października 2013 A z ciekawości z którego roku robisz malowanie? Bo coś mi ten RLM 02 nie leży w kabinie... Takie dziwne przeczucie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Commendante Napisano 30 Października 2013 Share Napisano 30 Października 2013 No właśnie, czekamy na więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 25 Listopada 2013 Share Napisano 25 Listopada 2013 Mateusz Z, to jest Dust grey. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 25 Listopada 2013 Share Napisano 25 Listopada 2013 A ja tam w swoim Hitler potworku machnąłem to na RLM 75; efekt jest ten sam. Farba to Vallejo Colour Is 7, Zajrzyj do Martoli, mają ogromny wybór blaszek, albo może na Alle Drogo coś Dorwiesz Pozdrówka ====== Bf 110 E Eduard 1:72 (ProfiPack) Junkers Ju 88 A-4 Revell 1:72 P 51-D Mustang Tamiya 1:72 (Korean War) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 25 Listopada 2013 Share Napisano 25 Listopada 2013 Ładnie prowadzona relacja. Czemu nie zrobiłeś wychylonych klap ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz Z Napisano 25 Listopada 2013 Share Napisano 25 Listopada 2013 Mateusz Z, to jest Dust grey. Pozdro Czyli Ju-88 miały kokpity malowane w Dust grey. Bo on mi po prostu wygląda na RLM 02. Pytam z ciekawości, bo nie chcę walnąć babola w moim(szczególnie że będzie w 48) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Is-7 Napisano 26 Listopada 2013 Autor Share Napisano 26 Listopada 2013 Witam. Ho, ho jak się temat rozwinął, aż się miło patrzy. Co do kontrowersji wzbudzonych przez malowanie kokpitu już odpowiadam. Gdy rozpoczynałem prace nad tym modelem znalazłem kilka fotek malowania wnętrza kadłuba. Pokazywały one, że kokpit jest pomalowany jasną farbą tak też zrobiłem. Malowanie będzie z Włoch z 1942 roku. Spitonie chodzi o klapy na skrzydłach ? ? ? Jak tak to właśnie te zostały przeze mnie ,,spierniczone",]. Chciałem powycinać je pięknie tak aby miały otwory jak w oryginale, ale okazało się, że plastik jest za kruchy, żeby wyciąć 0,5 mm otwory. Dlatego też czekam na blachy. Pisałem do Martoli i mówili, że nie ma na razie. Może ktoś posiada takowe blaszki, bo potrzebuję tylko tych klap do skończenia składania i rozpoczęci malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 30 Stycznia 2014 Share Napisano 30 Stycznia 2014 Tzn. Mateusz Z. Dust grey z palety Revella jest dokładnie taki sam w odcieniu; jest odpowiednikiem RLM 02 we wszystkich akrylach: Pactra (ktora świetnie kryje), model Master (już nie tak świetnie; trza porządniej mieszać); Gunze Aqueuous hobby color itd. Także sorki za małe wprowadzenie w błąd; mea culpa, jak mawiali starożytni; mam nadzieję, że jeszcze nie jest za późno; ale z drugiej strony, myślę, że absolutnie nic wielkiego ani tym bardziej strasznego się nie stanie, jeśli raz na jakiś czas popełnisz małe odstępstwo od instrukcji czy od wersji z danego okresu. Ja zastosowałem w kokpicie zamiast RLM 02, który mi sie wybitnie nie podobał akurat w wydaniu tej kabiny i Pactry w Ju 88. Wiem, ze tam było RM 02, i zakłamuję historię, ale on mi tam wizualnie się nie podoba, nie podchodzi; jest nudny, monotonny, płaski, przytłaczająco dołujący, szary, byle jaki i nieciekawy. dlatego strzeliłem tam RLM 75, używany w kamuflażu zewnętrznym. Śmiało, Nazwijcie mnie heretykiem, odszczepieńcem i apostatą modelarskim, ale kokpit od razu odżył, odświeżył się, dostał energii, wigoru i wyrazu; charakter, życia; ikry. Farba Italeri Acryl color Paint 15 ml. Podobnie, w mojej Bf -ce 110E by Eduard 1:72 nie podobały mi się wybitnie ( i moim zdaniem, nie znajdowały zupełnie praktycznego uzasadnienia) tak zwane łyse opony. Mam wersję ( i patrzyłem na galerię w Moim hobby) Felixa Marii Brandisa z Immoli, Finlandia zima 1943, podobnie jak kamuflaż zimowy, piękny, choć trudny, który planuję, z jamnikiem z przodu kadłuba, żółtymi końcówkami skrzydeł. Kamo składa się z RLM 75/74/76 i Schwarzgrun, Rlm 04 Gelb (końcówki skrzydeł) i Karmin Rot, (trymery lotek) To się nawzajem gryzie, no bo na zdrowy rozum gdzie, jak i jakim cudem: Finlandia, zima siarczysta, śnieg jak okiem sięgnąć,mróz taki, że nawet siuśki z miejsca zamarzają, więc gdzie trzeba mieć rozum, żeby na takim froncie akurat łyse, gładkie opony? Pokręciłem jedynie głową na "zakręconść" panów z Edka i dałem drugie, te, które instrukcja pokazuje i nakazuje, ba!, zaznacza nawet na błękitno do wywalenia na złom modelarski, jako nieużywane, z bieżnikiem. Od razu Niebo a Ziemia! A co! Raz się żyje, pardon, skleja... No i ładniejsze te opony, atrakcyjniejsze, milsze dla oka, wizualnie, chropowate, z rowkami. Będzie można zrobić to, co Tygryski lubią najbardziej, czyli strzelić jakieś delikatne błotko w ramach weatheringu. Tyle moich uwag, bo się rozpisałem, jak nie wiem co. No, ale może a nuż widelec ktoś skorzysta, wykorzysta może nawet? Komuś się przyda? Oby. pozdro dla Wojtka - Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 30 Stycznia 2014 Share Napisano 30 Stycznia 2014 Kokpit powinien być RLM66, pozostała cześć wnętrza samolotu RLM02. A Ju-88 Revella jak na tak mocno pokawałkowany model skleja się bardzo przyjemnie, też go akurat robię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 30 Stycznia 2014 Share Napisano 30 Stycznia 2014 Pozwolę sobie nie zgodzić się z Toba, Banny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 30 Stycznia 2014 Share Napisano 30 Stycznia 2014 Banny, w instrukcji Revella jest jak byk - chorągiewka: Dust Grey, albo jego analog, odpowiednik w przełożeniu na Pactry, bo ja akurat maluję głównie nimi, choć nie tylko, bo MM, Tamkami i Gunziami też, czyli RLM 02 (Grungrau). Chyba, że istnieją jeszcze jakieś inne, równoległe malowania z tego okresu, o których nic mi nie wiadomo. Robię model prosto z pudła, a dostępu do książek i monografii nie mam, ledwie jedna książka, ale za to dobra "Samoloty Nato", z opisem wszystkich myśliwców odrzutowych, wraz z rysem historycznym, opisem konstrukcji, historią służby i wszystkimi opisami technicznymi, uzbrojeniem, wersjami itp plus multum wydruków z googla. Pozdro Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz Z Napisano 30 Stycznia 2014 Share Napisano 30 Stycznia 2014 Wydaje mi się, że kolor kokpitu zależy od roku, z którego robimy malowanie. Chyba od połowy 1941r. kokpity były już w RLM 66(przynajmniej w tak było w messerach 109 i 110, ale chyba jak już wprowadzali to do wszystkich, więc i do bombowców), pozostałe części(podwozie, silnik, wnętrze kadłuba itp.) na 100% RLM 02. Zależy mi na historycznym odwzorowaniu kolorów więc pytam. Na razie mój Ju 88(w 1:48 z Dragona ) czeka w pudle i nabiera wartości przetargowej(no i czeka na fundusze na żywicę i blachę ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 30 Stycznia 2014 Share Napisano 30 Stycznia 2014 Modelożerca, nie interesuje mnie czy się ze mną zgadzasz. Masz nikłą wiedzę w temacie, co widać także po tym, że wzorujesz się na instrukcji Revella, a nie na opracowaniach fachowych. Mnie paleta barw tej firmy nie jest znana ale zerknąłem sobie do zestawienia farb ( http://www.revell.de/fileadmin/images/Download/Farbtafeln/Farbtafeln_Email_DE.pdf ) Okazuje się że Revell pokazuje właściwie: w kokpicie powinien być ciemnoszary (matt 77, odpowiednik RLM66) a pozostałe powierzchnie wewnętrzne jasnooliwkowy (matt 46, odpowiednik RLM02). Maluj farbkami, które podaje Revell i będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz Z Napisano 30 Stycznia 2014 Share Napisano 30 Stycznia 2014 Okazuje się że Revell pokazuje właściwie: w kokpicie powinien być ciemnoszary (matt 77, odpowiednik RLM66) a pozostałe powierzchnie wewnętrzne jasnooliwkowy (matt 46, odpowiednik RLM02). To jest całkiem sensowny schemat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.