Jump to content
Liteonit1

Metalizer ModelMastera

Recommended Posts

Witam!

Mam pytanie związane z metalizerem dokładnie "MODEL MASTER 1401 - Aluminium Plate"

tj. Na P-51 Mustang 1/32 z Dragona

Mam nałożoną ciemniejszą farbkę już przy liniach podziału blach, teraz je jeszcze wypoleruję.

Potem zamierzam nałożyć farbę właśnie ten metalizer. Pytanie więc brzmi Co potem, co

powinienem nałożyć później i co w jakiej kolejności, żeby super wyszło?

Myślałem w kolejności Farba -> MODEL MASTER 1409 - Metalizer Sealer (bezbarwny lakier do

metalizerów)-> kalki -> sido -> połysk też ModelMastera ...

Mogło by tak być, bo chciałem dziś zamówić żeby jutro już poszło do mnie, a się waham...

Proszę o fachową pomoc

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcady są fajne, ale nie tanie, jeśli zdecydujesz sie na Model Mastera pamiętaj że trzeba je przepolerować po jakiś 10-15 minutach po pomalowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polerować powiadasz... To wyschnie w 15 minut na tyle dobrze że można trzec? No i czemu akurat MM trzeba polerować? I czym dokładnie mógłbym polerować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polerować powiadasz... To wyschnie w 15 minut na tyle dobrze że można trzec? No i czemu akurat MM trzeba polerować? I czym dokładnie mógłbym polerować?

Każde metalizery trzeba polerować, najlepiej miękką szmatką.

A jako ciekawostka, to do Mustanga potrzebne są co najmniej 3 metalizery o różnych odcieniach, ale to już dla wtajemniczonych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

model mastera to najlepiej wypolerować nie 15 min po tylko jakieś 2 tyg po malowaniu aż porządnie się utwardzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to kurde balans jeden mówi tak, drugi tak, trzeci jeszcze, że potrzeba 3 odcieni... phu

Komu wierzyć komu nie, żeby wyszło dosyć fajnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timi, na buteleczce pisze "15 minutes", silniki w milku przetarłem po może 20 i farba nie zeszła, w sumie dużej ròżnicy raczej nie będzie. Z tym że ja leciałem je miękka szmatką na sucho, z pastą czy gąbkami lepiej dać mu troche czasu, ale bez przesady że 2 tygodnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jako ciekawostka, to do Mustanga potrzebne są co najmniej 3 metalizery o różnych odcieniach, ale to już dla wtajemniczonych.

Wtajemniczysz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jako ciekawostka, to do Mustanga potrzebne są co najmniej 3 metalizery o różnych odcieniach, ale to już dla wtajemniczonych.

Wtajemniczysz?

 

 

Dokładnie... :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wtajemniczać ?

To nie ja buduje Mustanga.

Poczytaj, poszukaj, od tego się zaczyna.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, ja nie buduję Mustanga... .

Jednak czytałem i szukałem nieco. Dlaczego co najmniej trzy metalizery?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Myślałem w kolejności Farba -> MODEL MASTER 1409 - Metalizer Sealer ...

Bardzo dobrze myślałeś. Sealer zabezpiecza metalizer przed plamami od innych lakierów i przed ścieraniem. Używam go też do innych metalizerów, nie tylko z MM. Połysku raczej nie poprawia, więc jeśli robisz lustro, to najpierw polerka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dlaczego co najmniej trzy metalizery?

p51d-b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo to chodzi że każda z blach miała nieco inny odcień. W sumie to można by zastosować tyle odcieni ile jest blach działowych ale to już bez przesady. A nie można pomalować całości a potem poszczególne blachy np zsuchopędzlować innym odcieniem ruchami okrężnymi czy podłużnymi i wtedy by wychodziły jak mi sie wydaje takie jak na załączonym obrazku RAV'a... Myślę, kombinuję ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze w sprawie metalizera MM.

Jeżeli masz zamiar nakładać go pędzlem, to zapomnij o równomiernym wypolerowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oszalał chłopak Nie potrafie sobie wyobrazić jak można robić Mustanga w 1/32 i pomalować go pędzlem do tego metalizerem, a jeszcze polerka? Nie, ja robię modele od 6 lat tylko z aero i ten nie będzie inaczej zrobiony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 6 lat i takie pytania zadajesz ?

A wystarczyło na próbę na jakimś wraku położyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie każdy ma takie umiejętności jakie mógłby mieć po takim czasie, po drugie nigdy nie bawiłem się z metalizerami więc stąd tutaj napisałem by uzyskać fachową odpowiedź. Mam nadzieję, że ktoś jeszcze doradzi coś ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dobrą sprawę wystarczą dwa i można sobie je mieszać dobierając odcienie.

Daniel uwierz że jak je wypolerujesz po porządnym utwardzeniu to jest różnica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli robisz pierwszy raz metalizerem MM to zrób najpierw próbki z podkładem. Ja najpierw dawałem metalizer na goły plastik, bo tak pisało w książce, że metalizer musi się wgryźć w plastik (raczej guzik prawda). Potem dawałem bezpośrednio na surfacera (było lepiej). Ostatnio idąc za głosami z forum położyłem na surfacera olejną czarną połysk i dopiero MM, ale zrobiła się kaszka.

A tak w ogóle, nie jestem specjalistą od Mustangów, ale nie chce mi się wierzyć, żeby w fabryce dawali każdą blachę o innym odcieniu, bo i niby po co?

Odcienie na zdjęciach mogę wynikać z różnej polerki, albo z faktu, że blacha była wymieniana przy naprawach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marak - mało wiesz jeszcze.

Mustangi miały różnego rodzaju blachy poszycia, stąd różne odcienie, ponoć co najmniej 5 różnych.

 

Jeżeli chodzi o tak pokaźną skalę jak 1:32, to ja bym sobie darował MM, zaopatrz się we wspomniane Alkady, albo super metaliki Gunze.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli chodzi o tak pokaźną skalę jak 1:32, to ja bym sobie darował MM, zaopatrz się we wspomniane Alkady, albo super metaliki Gunze.

Pzdr

 

 

 

Czemu uważasz że MM nie nadaje się do skali 32 i na Mustanga?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czemu uważasz że MM nie nadaje się do skali 32 i na Mustanga?

Bo to słabe metalizery, nie wytrzymują polerowania.

Kiedyś w którymś nr "Super Model" byłą recenzja wszystkich popularnych metalizerów.

Model Master obok Agamy wypadły bardzo słabo.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.