Liteonit1 Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Witam! Mam pytanie związane z metalizerem dokładnie "MODEL MASTER 1401 - Aluminium Plate" tj. Na P-51 Mustang 1/32 z Dragona Mam nałożoną ciemniejszą farbkę już przy liniach podziału blach, teraz je jeszcze wypoleruję. Potem zamierzam nałożyć farbę właśnie ten metalizer. Pytanie więc brzmi Co potem, co powinienem nałożyć później i co w jakiej kolejności, żeby super wyszło? Myślałem w kolejności Farba -> MODEL MASTER 1409 - Metalizer Sealer (bezbarwny lakier do metalizerów)-> kalki -> sido -> połysk też ModelMastera ... Mogło by tak być, bo chciałem dziś zamówić żeby jutro już poszło do mnie, a się waham... Proszę o fachową pomoc Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Pomyśl może nad zakupem Alclada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2012 A cóż to za specjał i jak to działa oraz jak sie tego używa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Alcady są fajne, ale nie tanie, jeśli zdecydujesz sie na Model Mastera pamiętaj że trzeba je przepolerować po jakiś 10-15 minutach po pomalowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Polerować powiadasz... To wyschnie w 15 minut na tyle dobrze że można trzec? No i czemu akurat MM trzeba polerować? I czym dokładnie mógłbym polerować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Polerować powiadasz... To wyschnie w 15 minut na tyle dobrze że można trzec? No i czemu akurat MM trzeba polerować? I czym dokładnie mógłbym polerować? Każde metalizery trzeba polerować, najlepiej miękką szmatką. A jako ciekawostka, to do Mustanga potrzebne są co najmniej 3 metalizery o różnych odcieniach, ale to już dla wtajemniczonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 model mastera to najlepiej wypolerować nie 15 min po tylko jakieś 2 tyg po malowaniu aż porządnie się utwardzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2012 No to kurde balans jeden mówi tak, drugi tak, trzeci jeszcze, że potrzeba 3 odcieni... phu Komu wierzyć komu nie, żeby wyszło dosyć fajnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Timi, na buteleczce pisze "15 minutes", silniki w milku przetarłem po może 20 i farba nie zeszła, w sumie dużej ròżnicy raczej nie będzie. Z tym że ja leciałem je miękka szmatką na sucho, z pastą czy gąbkami lepiej dać mu troche czasu, ale bez przesady że 2 tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 A jako ciekawostka, to do Mustanga potrzebne są co najmniej 3 metalizery o różnych odcieniach, ale to już dla wtajemniczonych. Wtajemniczysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 19 Sierpnia 2012 A jako ciekawostka, to do Mustanga potrzebne są co najmniej 3 metalizery o różnych odcieniach, ale to już dla wtajemniczonych. Wtajemniczysz? Dokładnie... :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Ja wtajemniczać ? To nie ja buduje Mustanga. Poczytaj, poszukaj, od tego się zaczyna. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Hmm, ja nie buduję Mustanga... . Jednak czytałem i szukałem nieco. Dlaczego co najmniej trzy metalizery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 ...Myślałem w kolejności Farba -> MODEL MASTER 1409 - Metalizer Sealer ... Bardzo dobrze myślałeś. Sealer zabezpiecza metalizer przed plamami od innych lakierów i przed ścieraniem. Używam go też do innych metalizerów, nie tylko z MM. Połysku raczej nie poprawia, więc jeśli robisz lustro, to najpierw polerka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Bo to chodzi że każda z blach miała nieco inny odcień. W sumie to można by zastosować tyle odcieni ile jest blach działowych ale to już bez przesady. A nie można pomalować całości a potem poszczególne blachy np zsuchopędzlować innym odcieniem ruchami okrężnymi czy podłużnymi i wtedy by wychodziły jak mi sie wydaje takie jak na załączonym obrazku RAV'a... Myślę, kombinuję ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 I jeszcze w sprawie metalizera MM. Jeżeli masz zamiar nakładać go pędzlem, to zapomnij o równomiernym wypolerowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Oszalał chłopak Nie potrafie sobie wyobrazić jak można robić Mustanga w 1/32 i pomalować go pędzlem do tego metalizerem, a jeszcze polerka? Nie, ja robię modele od 6 lat tylko z aero i ten nie będzie inaczej zrobiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Od 6 lat i takie pytania zadajesz ? A wystarczyło na próbę na jakimś wraku położyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Nie każdy ma takie umiejętności jakie mógłby mieć po takim czasie, po drugie nigdy nie bawiłem się z metalizerami więc stąd tutaj napisałem by uzyskać fachową odpowiedź. Mam nadzieję, że ktoś jeszcze doradzi coś ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Na dobrą sprawę wystarczą dwa i można sobie je mieszać dobierając odcienie. Daniel uwierz że jak je wypolerujesz po porządnym utwardzeniu to jest różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Jeśli robisz pierwszy raz metalizerem MM to zrób najpierw próbki z podkładem. Ja najpierw dawałem metalizer na goły plastik, bo tak pisało w książce, że metalizer musi się wgryźć w plastik (raczej guzik prawda). Potem dawałem bezpośrednio na surfacera (było lepiej). Ostatnio idąc za głosami z forum położyłem na surfacera olejną czarną połysk i dopiero MM, ale zrobiła się kaszka. A tak w ogóle, nie jestem specjalistą od Mustangów, ale nie chce mi się wierzyć, żeby w fabryce dawali każdą blachę o innym odcieniu, bo i niby po co? Odcienie na zdjęciach mogę wynikać z różnej polerki, albo z faktu, że blacha była wymieniana przy naprawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Marak - mało wiesz jeszcze. Mustangi miały różnego rodzaju blachy poszycia, stąd różne odcienie, ponoć co najmniej 5 różnych. Jeżeli chodzi o tak pokaźną skalę jak 1:32, to ja bym sobie darował MM, zaopatrz się we wspomniane Alkady, albo super metaliki Gunze. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Jeżeli chodzi o tak pokaźną skalę jak 1:32, to ja bym sobie darował MM, zaopatrz się we wspomniane Alkady, albo super metaliki Gunze.Pzdr Czemu uważasz że MM nie nadaje się do skali 32 i na Mustanga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Czemu uważasz że MM nie nadaje się do skali 32 i na Mustanga? Bo to słabe metalizery, nie wytrzymują polerowania. Kiedyś w którymś nr "Super Model" byłą recenzja wszystkich popularnych metalizerów. Model Master obok Agamy wypadły bardzo słabo. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 20 Sierpnia 2012 Share Napisano 20 Sierpnia 2012 Jaka cena taki metalizer:p Ogólnie temat niełatwy. Bo nie tylko sam emtalizer musi być położony idealnie ale też podkład. Ten P-47 (1:48) jest malowany MM. Po surfacerze błyszczące czarne Gunze H albo Humbrol nie pamietam już. Na to metalizery. Po 2 tygoniach polerka. Straciły lekko połysk bo nie użyłem selera, tylko wsio sidoluxem jechalem...(największa głupota jaka jest ale nie miałem porządnego lakieru pod ręką, a termin naglił) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.