Skocz do zawartości

Metalizer ModelMastera


Liteonit1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie związane z metalizerem dokładnie "MODEL MASTER 1401 - Aluminium Plate"

tj. Na P-51 Mustang 1/32 z Dragona

Mam nałożoną ciemniejszą farbkę już przy liniach podziału blach, teraz je jeszcze wypoleruję.

Potem zamierzam nałożyć farbę właśnie ten metalizer. Pytanie więc brzmi Co potem, co

powinienem nałożyć później i co w jakiej kolejności, żeby super wyszło?

Myślałem w kolejności Farba -> MODEL MASTER 1409 - Metalizer Sealer (bezbarwny lakier do

metalizerów)-> kalki -> sido -> połysk też ModelMastera ...

Mogło by tak być, bo chciałem dziś zamówić żeby jutro już poszło do mnie, a się waham...

Proszę o fachową pomoc

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Polerować powiadasz... To wyschnie w 15 minut na tyle dobrze że można trzec? No i czemu akurat MM trzeba polerować? I czym dokładnie mógłbym polerować?

Każde metalizery trzeba polerować, najlepiej miękką szmatką.

A jako ciekawostka, to do Mustanga potrzebne są co najmniej 3 metalizery o różnych odcieniach, ale to już dla wtajemniczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Timi, na buteleczce pisze "15 minutes", silniki w milku przetarłem po może 20 i farba nie zeszła, w sumie dużej ròżnicy raczej nie będzie. Z tym że ja leciałem je miękka szmatką na sucho, z pastą czy gąbkami lepiej dać mu troche czasu, ale bez przesady że 2 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Myślałem w kolejności Farba -> MODEL MASTER 1409 - Metalizer Sealer ...

Bardzo dobrze myślałeś. Sealer zabezpiecza metalizer przed plamami od innych lakierów i przed ścieraniem. Używam go też do innych metalizerów, nie tylko z MM. Połysku raczej nie poprawia, więc jeśli robisz lustro, to najpierw polerka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to chodzi że każda z blach miała nieco inny odcień. W sumie to można by zastosować tyle odcieni ile jest blach działowych ale to już bez przesady. A nie można pomalować całości a potem poszczególne blachy np zsuchopędzlować innym odcieniem ruchami okrężnymi czy podłużnymi i wtedy by wychodziły jak mi sie wydaje takie jak na załączonym obrazku RAV'a... Myślę, kombinuję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszalał chłopak Nie potrafie sobie wyobrazić jak można robić Mustanga w 1/32 i pomalować go pędzlem do tego metalizerem, a jeszcze polerka? Nie, ja robię modele od 6 lat tylko z aero i ten nie będzie inaczej zrobiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma takie umiejętności jakie mógłby mieć po takim czasie, po drugie nigdy nie bawiłem się z metalizerami więc stąd tutaj napisałem by uzyskać fachową odpowiedź. Mam nadzieję, że ktoś jeszcze doradzi coś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robisz pierwszy raz metalizerem MM to zrób najpierw próbki z podkładem. Ja najpierw dawałem metalizer na goły plastik, bo tak pisało w książce, że metalizer musi się wgryźć w plastik (raczej guzik prawda). Potem dawałem bezpośrednio na surfacera (było lepiej). Ostatnio idąc za głosami z forum położyłem na surfacera olejną czarną połysk i dopiero MM, ale zrobiła się kaszka.

A tak w ogóle, nie jestem specjalistą od Mustangów, ale nie chce mi się wierzyć, żeby w fabryce dawali każdą blachę o innym odcieniu, bo i niby po co?

Odcienie na zdjęciach mogę wynikać z różnej polerki, albo z faktu, że blacha była wymieniana przy naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marak - mało wiesz jeszcze.

Mustangi miały różnego rodzaju blachy poszycia, stąd różne odcienie, ponoć co najmniej 5 różnych.

 

Jeżeli chodzi o tak pokaźną skalę jak 1:32, to ja bym sobie darował MM, zaopatrz się we wspomniane Alkady, albo super metaliki Gunze.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o tak pokaźną skalę jak 1:32, to ja bym sobie darował MM, zaopatrz się we wspomniane Alkady, albo super metaliki Gunze.

Pzdr

 

 

 

Czemu uważasz że MM nie nadaje się do skali 32 i na Mustanga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu uważasz że MM nie nadaje się do skali 32 i na Mustanga?

Bo to słabe metalizery, nie wytrzymują polerowania.

Kiedyś w którymś nr "Super Model" byłą recenzja wszystkich popularnych metalizerów.

Model Master obok Agamy wypadły bardzo słabo.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka cena taki metalizer:p

Ogólnie temat niełatwy.

Bo nie tylko sam emtalizer musi być położony idealnie ale też podkład.

 

IMG_1079.jpg

 

Ten P-47 (1:48) jest malowany MM. Po surfacerze błyszczące czarne Gunze H albo Humbrol nie pamietam już. Na to metalizery. Po 2 tygoniach polerka.

Straciły lekko połysk bo nie użyłem selera, tylko wsio sidoluxem jechalem...(największa głupota jaka jest ale nie miałem porządnego lakieru pod ręką, a termin naglił)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.