Grzesko Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Witam wszystkich. Jako , że od dłuższego czasu leżał i się uśmiechał w końcu złamałem się i dałem się w produkcje wiatraka Mi-24 W. Jako bazę wykorzystam produkt TRUMPETER w skali 1/35 oraz blachy firmy Part, w miarę możliwości będę wrzucał większość z warsztatu. Malowanie i oznaczenie chce zrobić z wcześniejszych lat 80 w malowaniu kamo z niebieskozielonym malowaniem wnętrza. Na pewno nie uda się wykonać jak oryginał ( bo trzeba by pomniejszyć do skali 1/35 ten oryginał ) i zapewne będzie sporo uproszczeń lecz postaram się w miarę możliwości warsztatowych i manualnych wykonać jak najwięcej szczegółów. Poniżej fotki - Linki , z tego co udało mi się wykonać. Jesli wszystko pójdzie jak mysle to bedzie ten Mi : , a z tego będę go czynił: , i oto co udało mi się już zadziałać. , , , , , , , , , , , , , I to na chwile obecna wszystko. Następne fotki w miarę możliwości i czasu. Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Który to już Hind na forum??? Podwójnie fajny projekt: - raz, że wreszcie coś innego niż klepana przez większość Zvezda - dwa, że polski i łaciaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 fajnie ale czym malowany kokpit?bo mam wrażenie że MM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Kokpit malowany Farbami Humbrol . Nie podam Ci z jakich kolorów oraz w jakich proporcjach bo zapisek mi wcięło i nie mogę znaleźć jedyne co się ostało to jeszcze wymieszany kolorek do ewentualnych doróbek. Całość pokryta jest lakierem błyszczącym Humbrola. Jeśli odnajdę zapisek to umieszczę na forum, w rzeczywistości kolorek jest bardziej zbliżony do oryginału , niestety aparat lekko przekłamuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cortez 77 Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 lubię latadła w 35, szkoda że jest ich tak mało, więc serdecznie kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K_Mazur Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Ja też chętnie pod patrze, świetnie sie zapowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Pepsi_Adam - Dzięki za zwrócenie uwagi , będę jeszcze to korygował więc na pewno przewody zmienia kolorek na brązowy tak jak mówisz. Nie liczę , że model szybko będzie skończony bo troszkę elementów widocznych będzie, teraz mam zagwozdka z czego wykonać przekładnie główna i jak ją zacząć robić nie mogę znaleźć dokładnych planów tej przekładni oraz zdjęć wyraźnych , bo to co mam to można bardziej na domysł brać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Wszystko ładnie i pięknie tylko że 457 to wersja D a Ty robisz W. Chyba musisz zmienić założenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Leta- Dzięki za zwrócenie uwagi , nie zauwazyłem że ten nie ma lampki na przodzie po boku a tak miały wersje D , wersja W ma ta lampke i nie ma pasów na ogonie do pułapek termicznych. Wiec w takim razie bedzie to ta wersja: , kolorystyka i wnętrze to samo więc nie ma dużych zmian. Jeśli ktoś posiada zdjęcia powyższego wiatraczka to poproszę o linki . Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Sierpnia 2012 Share Napisano 29 Sierpnia 2012 To jest świetny pomysł Co na to moderacja? @Grzesko - różnic między wersjami D i W jest trochę więcej, niemniej jednak ten zestaw do wykonania wersji W nadaje się w sam raz. Kibicuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 29 Sierpnia 2012 Share Napisano 29 Sierpnia 2012 Wszystko ładnie i pięknie tylko że 457 to wersja D a Ty robisz W. Chyba musisz zmienić założenia...Kurcze, miałem nadzieję, że Grzesko ambitnie podejmie się przeróbki W na D... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2012 Witam. Mikele - co do zasady i poprawności to potwierdzam , że przeróbek jest więcej , ba ale nie są to w większości zmiany wizualnie dostrzegalne z pozycji modelarza czy obserwatora. W większości poza zmianami kilkoma wizualnymi - lampki przód tył , antena, obejmy na pułapki termiczne i kilka małych kosmetycznych zmian a i jeszcze osłona na turbinie ( to wygrabienie po lewej stronie za silnikiem nie pamiętam ale w wersji D chyba jest ażurowa a w wersji W pełna jesli się myle to poprawcie) to z zewnątrz jest ich nie wiele, oraz kilka drobnych zmian w kokpicie strzelca i pilota . Najwięcej zmian było w samym silniku , przekładni głównej hydraulice, elektronice itp. Zmiana koloru zewnętrznego to już był wymóg Ministerstwa Obrony jak i wewnętrzna zmian koloru desek wskaźników w kokpicie spowodowane było zamontowaniem i użyciem noktowizorów w tych Śmigłowcach. A najwięcej zmian weszło w uzbrojeniu zewnętrznym dotyczącym rakiet itp. osprzętu na skrzydełkach Wiatraczka. A Żeby nie być gołosłowny: Mi-24D (Hind-D) – najpopularniejsza wersja śmigłowca Mi-24, przeznaczona do niszczenia czołgów, wyposażona w systemy kierowania ogniem do wystrzeliwania przeciwpancernych pocisków rakietowych 9M17 Skorpion. Mi-24D posiadał nową dwuczęściową kabinę pilotów. Uzbrojeniem strzeleckim maszyny był czterolufowy karabin maszynowy kalibru 12,7 mm zamontowany pod dziobem śmigłowca. Pozostałe uzbrojenie mogły stanowić wyrzutnie pocisków rakietowych kalibru 57 mm lub przeciwpancerne pociski 9M17 Skorpion lub konwencjonalne bomby lotnicze. Mi-24W (Hind-E) – wersja rozwojowa śmigłowca z początku lat 80., uzbrojona w nowe przeciwpancerne pociski rakietowe 9M114 Kokon montowanych po dwie na każdym punkcie mocowania, czyli do 12 sztuk łącznie (normalnie stosowane 4 pociski Kokon i 4 wyrzutnie rakiet niekierowanych). W miejsce dawnego celownika pojawił się wyświetlacz przezierny ILS, zastosowano też nowe przyrządy celownicze na stanowisku operatora uzbrojenia. Śmigłowiec wyposażono w lepsze systemy nawigacyjne i łączności. Sporo drobnych zmian pojawiło się w strukturze płatowca, przede wszystkim powiększono osłonę stacji celowniczej, założono więcej sond aparatury pomiarowej, wzmocniono konstrukcje kadłuba.Tak powstały śmigłowiec oznaczono Mi-24W, którego budowę rozpoczęto od 1980 roku. opisy zapożyczone z : http://www.konflikty.pl/a,1779,Lotnictwo,Smiglowiec_szturmowy_Mi-24DW_-_latajacy_rydwan_z_Afganistanu.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-24 http://www.mojeopinie.pl/mi24__powietrzna_lania_i_latajacy_bwp,3,1236034257 Więc na obecnym etapie nie jest problem wykonania wersji D lub W , problem jest w dokładnym znalezieniu wizualnych różnic poza szczegółami wpadającymi na pierwszy rzut oka. - Jeśli ktoś dysponuje materiałami albo dokładnymi wytycznymi tych różnic to poproszę o linki lub mail za co będę bardzo wdzięczny. Wiec na etapie wykonywania wnętrza jest jeszcze możliwość zmian zewnętrznych. Do Kamil Feliks Sztarbala - Masz racje któryś z kolei lecz te co znalazłem to skala 1/72 , 1/144, i jeden w skali 1/35 też w fazie prac. Do Grzes - w obecnej fazie jeszcze nic straconego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Zasadniczo nie można ślepo wierzyć we wszystko co w internecie się znajdzie. Poza różnego rodzaju literówkami są też błędy merytoryczne powielane ze strony na stronę. Twój model wersją D już nie jest bo wykonałeś celownik pilota ASP-17W. Mi-24W (Hind-E) – wersja rozwojowa śmigłowca z początku lat 80., uzbrojona w nowe przeciwpancerne pociski rakietowe 9M114 Kokon montowanych po dwie na każdym punkcie mocowania, czyli do 12 sztuk łącznie (normalnie stosowane 4 pociski Kokon i 4 wyrzutnie rakiet niekierowanych). Co do uzbrojenia to sugerowałbym skorzystać z tego: W miejsce dawnego celownika pojawił się wyświetlacz przezierny ILS... A to co takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 W miejsce dawnego celownika pojawił się wyświetlacz przezierny ILS... A to co takiego? No już bez czepiania się literówek. Ani ILS, ani to wyświetlacz przezierny. Też celownik kolimatorowy, tylko innego typu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2012 W miejsce dawnego celownika pojawił się wyświetlacz przezierny ILS... A to co takiego? No już bez czepiania się literówek. Ani ILS, ani to wyświetlacz przezierny. Też celownik kolimatorowy, tylko innego typu. A Dokładnie celownik HUD : http://pl.wikipedia.org/wiki/HUD - potwiedzone i sprawdzone. Mikele , niemam najmniejszego zamiaru czepiać się o słówka ani o interpretacje bo byśmy musieli cały internet naprawic ..... Ale po pierwsze zdjęcie tych urządzeń z miejsca Pilota nie stanowi najmniejszego problemu i zastosowanie tego w taki sposób jak ma mieć wersja D : Zdjęcie MI-24 D oraz MI-24W/v: Więc chodzi o ten element i nie stanowi to problemu ze zdjeciem i usadowieniem poprawnego na ramie oszklenia kabiny : Jestem pełny tego przekonania , że nie ma potrzeby się kłócić i przekomarzać , na chwile obecna nie zdecydowałem czy zostaje przy wersji W czy zmienię ją na wersje D. Co do uzbrojenia tez mam te rozpiski dla wersji D oraz dla Wersji W. Na chwile obecna robię przedział silnikowy a dokładnie przekładnie wirnika głównego a to poza zmianami konstrukcji wewnetrznych nie różni się prawie niczym pomiędzy obiema wersjami. Miło widzieć ,że watek jest postrzegany i przeglądany:) Mikele dzięki za konwersacje jest stanowczo na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Nie, nie jest to HUD (Head Up Display), czyli własnie wyświetlacz przezierny. Na HUD masz wyświetlane dane o warunkach lotu: linię horyzontu, położenia kątowe, prędkości, azymut itp itd. Na tym zdjęciu masz nawet podany typ celownika. Jest to zwykły kolimator, w porównaniu z wcześniejszą wersją montowaną na wersji D wersją celownika, masz tu więcej siatek celowniczych i zapewne (nie znam typu, wnioskuję) w związku z tym więcej wyliczeń balistycznych do przenoszonego uzbrojenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2012 No i luzik , nie doczytałem i do czego się przyznaje , więc masz racje, ale nie zmienia to faktu , że można te elementy w bardzo szybki i prosty sposób zamieniać z wersja D lub W. Ale tak jak powiedziałem jak skończę przedział silnikowy i złoże skorupy do siebie to będę podejmował ostatecznie decyzje czy wykonam wersje starszą D czy też pozostanę przy wersji późniejszej W. Mam nadzieje że po weekendzie zapodam fotki z wykonania przekładni i reszty elementów przedziału silnikowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 będę podejmował ostatecznie decyzje czy wykonam wersje starszą D czy też pozostanę przy wersji późniejszej WNajważniejsze, abyś pozostał przy koncepcji (nr 3 opcjonalnie):1.Polski 2.Łaciaty 3.Z godełkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 3 Września 2012 Autor Share Napisano 3 Września 2012 Witam ponownie. Zgodnie z obietnicą podrzucam kilka zdjęć z wykonania przekładni wirnika głównego. Zapewne nie wygląda idealnie jak w oryginale no ale na moje możliwości . Oczywiście dalsze prace trwają w uzupełnianiu komory przekładni a co za tym idzie na chwile obecna nie jest jeszcze koniec. Przekładnie stworzyłem od podstaw jest kilka uproszczeń, lecz z braku bardzo dokładnych fotografii zrobiłem co widać. , , , A tu zamontowane w komorze: , , . To na razie tyle, a i przepraszam za zdjęcia są troszkę ciemnie bo robione późno w nocy tylko przy lampce na biurku, następne postaram się o jaśniejsze. Pozdrawiam Grzesko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 5 Września 2012 Share Napisano 5 Września 2012 Model ten posiada sporą wadę, której nie usunąłeś, mianowicie wnęka podwozia głównego powinna być na przestrzał, tak jak w Zwezdzie. Chińscy ludzie o tym zwyczanie zapomnieli. A Ty nie skorygowałeś. Osłona AI-9 w wersji W jak najbardziej "pełna", ale jej kształt zależny jest od numeru burtowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 5 Września 2012 Autor Share Napisano 5 Września 2012 Dziękuje za podpowiedź , nie wiedziałem o tym. W miarę możliwości postaram się to przerobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 5 Września 2012 Share Napisano 5 Września 2012 Obawiam się, że na tym etapie jest już za późno. Lepiej przymknąć na to oczy.;-) Poza tym ciekaw jestem, po kiego czorta zamontowałeś tą dziwną poziomą płytę nad WR-24? W oryginale coś takiego nie występuje. Ponad przekładnią jest przestrzeń, aż po blachy pokryw, a dalej aż po tarczę sterującą i piastę WN. W każdym śmigłowcu Mila. Za chińskiego boga, czegoś podobnego, w życiu, nie widziałem. Zastosowałeś na żywca coś, co wymyślili sobie żółci ludzie, chcąc przykryć dziurę do środka ziemi, jaką wykonali fabrycznie, dłubiąc sobie przy tym w nosie. Po polsku- olali sprawę nie wykonując przedziału przekładni. Ty natomiast wykonując przekładnię główną, powinieneś tą wirtualną płytę wyrzucić precz. Narobiłeś się i zasłoniłeś swoją robotę od góry, jakąś chińską, płaską papraniną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 6 Września 2012 Autor Share Napisano 6 Września 2012 Spokojnie , ten element jest tylko po to abym mógł ustawić przekładnie i do wyśrodkowania co by mi wirnik na bok nie uciekał . Zamiast tego są już elementy gotowe do zastąpienia tego czegoś a co do podwozia , jeszcze się dziś temu nie przyglądałem więc jak zasiądę do modelu to obadam sytuacje co i jak . Co do przekładni to masz racje olali to i jej nie wykonali no i niestety wykonanie jej od podstaw nie jest bardzo łatwym zadaniem , jak widać kilka uproszczeń zrobiłem , i do tego nie dysponuje w żadnej publikacji którą posiadam bardzo dokładnych zdjęć tego elementu. Myślę , że i tak nie jest źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 7 Września 2012 Autor Share Napisano 7 Września 2012 Witam ponownie. Jako, że troszke zadziałałem z moim Mi 24 to przedstawiam kilka fotek z dalszych prac na pierwszej przerobione zawieszenie a raczej komora zawieszenia tlnego , zamiar jest taki , że ma być jak w orginale dzieki sugestji kolegi qalimar: , , tak samo na sugestie też kolegi qalimar przekładnia główna wraz z mocowaniem Wirnika: , , , no i reszta fotek z uzupełniania jeszcze nie ostatecznego osprzętu wokół przekładni głównej: , , , , , , No i to na razie wszystko resztę myślę że skończę do niedzieli to podrzucę następne fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 8 Września 2012 Share Napisano 8 Września 2012 Na przykładzie wnęki lewego podwozia głównego ma wyglądać to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.