Skocz do zawartości

Mi 24W TRUMPETER 1/35


Grzesko

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki qalimar za fotki, wiadomo dokładnie każdego szczegółu nie odtworze , ale jak widać mocowania i przewody muszę jeszcze poprawić co oczywiście w stanie faktycznym nie może pozostać, po odcięciu tyłów zawieszenia trzeba je wykonać od nowa uwzględniając te zmiany w mocowaniach.

Także dalsza praca wre :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
  • Odpowiedzi 141
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ok witam po dłuższej nie obecności . Przedstawię kilka fotek z dalszych prac , idzie wolno bo czasu mało ale myślę , że to już pozwoli pokazać obraz wykonanych prac.

 

Przedział za silnikiem czyli turbina i reszta klamotów

_IGP4434.jpg

_IGP4447.jpg

_IGP4449.jpg

_IGP4470.jpg

_IGP4475.jpg

_IGP4476.jpg

_IGP4480.jpg

 

Podwozie i zawieszenie tył oraz przód.

_IGP4454.jpg

_IGP4458.jpg

_IGP4460.jpg

_IGP4464.jpg

_IGP4465.jpg

_IGP4467.jpg

 

Oraz działko i system naprowadzania.

_IGP4440.jpg

_IGP4443.jpg

_IGP4444.jpg

_IGP4445.jpg

W celu wyjaśnienia działko wykonane z igieł do zastrzyków rozmiar 0,45

 

Przy tylnym sporo przewodów myślę , że widać jakieś postępy nie udało się wszystkiego odtworzyć ale w miarę moich możliwości widać efekt prac.

 

To na razie wszystko , myślę że niebawem dodam następne zdjęcia z prac, oczywiście w miarę postępów i czasu.

Pozdrawiam Grzesko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Przedstawiam kilka fotek z dalszych prac nad moim Mi-24

W chwili obecnej wykonałem oszklenie kabiny oraz klika uzupełnień w elementy fototrawione na zewnątrz modelu. a oto rezultaty.

 

_IGP4678.jpg

_IGP4680.jpg

_IGP4681.jpg

_IGP4683.jpg

 

I model z oszkleniem otwartym :

IMGP4881.jpg

IMGP4883.jpg

IMGP4885.jpg

IMGP4886.jpg

IMGP4888.jpg

 

A tu z zamkniętym oraz z drzwiami:

IMGP4893.jpg

IMGP4894.jpg

IMGP4895.jpg

 

Drzwi od wewnątrz uzupełniłem foliom aluminiową dla nadania faktury oraz wykonania kieszeni pilota...

IMGP4896.jpg

 

Oczywiście drzwi oraz właz strzelca będą otwarte lecz na czas prac zamknę je i okleję aby nie uległy zniszczeniu a następnie podczas malowania zewnętrznej powłoki były jednakowo pokryte.

 

To na razie wszystko jak czas pozwoli to na dniach zapodam dalsze zdjęcia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam wszystkich po długim czasie zamieszczam kolejne fotki z warsztatu mojego Mi-24 .

 

Przygotowania do podkładu i malowania

K_5_0627.jpg.

K_5_0629.jpg.

K_5_0677.jpg.

kolor bazowy ponad odcięciem co zresztą widać oklejonym spodem.

K_5_0700.jpg.

No i maskowanie czyli plamimy wiatraczek.

Idealnie wzór nie wyszedł ale jest bardzo zbliżony kształt maskowania tym bardziej , że malowane z ręki.

K_5_0710.jpg.

K_5_0721.jpg.

K_5_0723.jpg.

K_5_0889.jpg.

Szachownice i numery wycinane ręcznie i malowane , gdyż w zestawie nie ma kalek z polskim oznaczeniem . Możliwe że są troszeczkę przy duże szachownice ale porównując z oryginałem na różnych publikacjach i zdjęciach prawie , że trafiłem w wielkość gdyż jak zauważyłem też są różnie malowane na naszych wiatraczkach .

K_5_0891.jpg.

K_5_0896.jpg.

K_5_0897.jpg.

K_5_0898.jpg.

K_5_0901.jpg.

K_5_0904.jpg.

Koła nagrzałem i je docisnąłem chciałem uzyskać efekt ciężaru wiatraczka , na wielu zdjęciach jest widać jakby miały za mało powietrza w kółkach , więc myślę że efekt w miarę ciekawy.

K_5_0915.jpg.

 

To na razie wszystko, wkrótce będą następne fotki z dalszych prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko, że zestaw kolorów zastosowałeś typowy dla wersji D. Wersja W miała zupełnie inne odcienie. Szachownice w naturze mają wielkość 50x50cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał wyżej Mariusz, zrobiłeś piękne malowanie żabiego Mi-24D (z resztą mój ulubiony zestaw barw na tym śmiglaku).

Jeszcze jedno - czy mi się wydaje, czy "1" w numerach nieco uciekają do góry? Pewnie takie złudzenie na fotkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ułatwienia- prawidłowe barwy:

1.szarozielony- FS24583

2.zielony- FS24258

3.błękitny-FS25526

 

Ok wszystko jest zgodne z tym co piszecie , ale numerek boczny Mi-24 W 734 jaka ma kolorystykę? zdjęcie jest zamieszczone na pierwszej stronie wątku , jest wersja D i W i kolorystyka jest podobna. Niema dokładnych wytycznych co do kolorów dla wersji W i D w latach od xxx do xxxx i późniejsze. Jedyne co znalazłem co do kolorystyki W to wersje które zostały przemalowane do działań w Afganistanie na kolor bardziej żółty i bardziej brązowe plamy , a tej wersji nie kleje.

 

Jeśli macie konkretne odpowiedniki dla podanych powyżej kolorków FS a odpowiednik Humbrol to poproszę i można sprawdzić jak to się ma do tych kolorów.

Poza tym szczerze to kolory blakną i tez wyglądają inaczej jak nowe fabryczne.

Jestem otwarty na przemalowanie nawet kosztem tym że okleję go ponownie i prysnę lekko dla przyciemnienia kolorów, ale zmiana barw na odcień żółtego nie wchodzi w grę bo nie chce mieć wersji, która używana była na misjach w Iraku czy też w Afganistanie.

 

Sugerowałem się kolorystyką : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/56ffdba35f51486a.html (malowanie wersji D) bo najbardziej podobna kolorystycznie do tych ze zdjęcia oraz z publikacji jakimi się sugerowałem podczas składania wiatraczka, a w publikacjach jest oznaczenie 731.

 

Dodatkowo sugerowałem i podpatrywałem relacje z budowy Mi-24W - budowany przez Michała Michnola przedstawiona w czasopiśmie minireplika nr 69 gdzie jest przedstawiona wersja MI-24 W i kolorystycznie jest bardzo zbliżona do mojej, a raczej ja przybliżyłem swoją.

 

Jeśli chodzi o odcień kolorystyki to oryginalnie jest ciemniejszy , zdjęcia robione z Lampą w godzinach późno wieczornych więc też może wyglądać nie naturalnie i przepalone.

Pozdrawiam .

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kolego, zasugerowałeś się kolorystyką 734 po wykonanym przez WZL-1 remoncie głównym. Szary jeszcze od biedy mógłby być, za to "zielony" bardziej przypomina khaki samochodowe. W tym okresie malowano śmigłowce wszystkim, co było pod ręką- patrz na żabę 013 w wersji D. 461, który podajesz w linku fotosikowym jest typowym przestawicielem wersji D, która zawsze miała odmienną kolorystykę od wersji W. 731 posiadał klasyczne malowanie producenta w takich odcieniach:

http://www.airplane-pictures.net/photo/96923/731-poland-army-mil-mi-24v/

natomiast po remoncie w WZL-1 w takich:

http://www.airplane-pictures.net/photo/10879/731-poland-army-mil-mi-24v/

 

Numer na belce zdecydowanie mniejszy. Reszta na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

731 miał burzliwą przeszłość- to egzemplarz po nieudanym lądowaniu w Zakopcu. Przedstawione na airfoto zdjęcie pokazuje mocno styrany ( z wieloma podmalówkami) stan tego ś-ca po remoncie awaryjnym. Jak najbardziej był żółty. Najprościej poznać, czy egzemplarz był remontowany gdy widoczny jest polski napis ostrzegawczy "Uwaga Śmigło". Szachownice niestety nowego wzoru.

 

Malowanie producenta:

 

731-1.jpg

 

Belka po I remoncie głównym, crashu w Zakopcu i zamontowaniu na niemieckim kadłubie:

 

731-2.jpg

 

Tak toto wygląda obecnie:

http://www.airplane-pictures.net/registration.php?p=4004

 

Wkrótce po remoncie awaryjnym:

 

731-3.jpg

 

731-4.jpg

 

Zwróćcie uwagę na zamontowanie kaset ASO i pełną osłonę (w W powinna być siatka) SARPP-12... Belka ogonowa i końcowa z Mi-24D. Niemieckiego jak najbardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiec po dłuższym szperaniu i faktycznych moich błędach mój MI idzie do Remontu jeszcze nie pofruwał a już remont :P będzie w miarę moich możliwości wykonany w wersji 731 po remoncie czyli w załączonym malowaniu oraz z widocznymi obejmami na pułapki ASO.

 

Prosi Się wszystkich o Cierpliwość i oczekiwanie na Aktualizację

Dziękuje wszystkim za Zwrócenie uwagi no i Biorę się za "Remont"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No taki to już urok naszych Hokejów, (ale i innych łaciatych sprzętów...) że aby poprawnie toto pomalować, trzeba brać konkretny egzemplarz z konkretnego okresu.

Inaczej można popełnić babola...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko kwestia techniczna podczas wykonywania następnego malowania- staraj się użyć np patafixu do maskowania. Twoje plamy miały zbyt szeroki "strumień", powinny być dość ostro odcięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzaskam drzwiami i wychodze.

WY CHO DZE!

nie moge zdzierzyc jak widze jak ludziska sklejaja modele.

To jest po prostu nieprzyzwoite.

druciki, sruciki, pierduciki, tutaj zdjecie, tam oryginal tu analiza tu geometria....

nie mozna tak po prostu jak czlowiek? szast prast do kupy i na polke???!

Nie mozna.

Slowo daje, wyjde, ...

juz wyszedlem i nie WROCE!!!!

Pochwale jak juz zrobi wiru wiru i stanie w galerii....

ze tez mnie podkusilo tu zagladac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko loko , podwiązać kopary :P

Dziś już dostał szlif jutro przyjdą farbki , będziemy mieszać sprawdzać kolorować i plamic a jak będzie trzeba to i ołówkiem plamki narysuje :P

 

Kalki się właśnie zaprojektowały , po weekendzie będzie malowanko , także damy rade.

 

Miło widzieć że się temat podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.