PiterATS Napisano 14 Lutego 2013 Share Napisano 14 Lutego 2013 Proszę bardzo Jest jeszcze jedna rzecz, lakierowanie. Warto położyć na kalkę lakier bezbarwny, półbłyszczący lub błyszczący. To już zależy od konkretnego bolidu, i rodzaju włókna. Przeglądając fotki Mp4/27 widać ze włókno ma połysk, więc obkalkowane elementy przydałoby się pociągnąć cienką warstwą lakieru błyszczącego, ale też bez nadmiernej przesady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lutego 2013 Share Napisano 15 Lutego 2013 Na prawdę dziękuję za zainteresowanie tematem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 15 Lutego 2013 Share Napisano 15 Lutego 2013 To jakaś zorganizowana akcja z tymi kalkami? Mat pod kalki? Jak położysz na błyszczącą powierzchnię, to minie Cię zabawa z bąblami powietrza. Podczas przyklejania trzeba się pobawić z wyciskaniem wody spod kalki. Jak już kalki będą leżały dobrze, to nie warto, a trzeba nałożyć lakier. Ja kładę najpierw błyszczący, żeby pozbyć się schodka po kalce. Lakier też zabezpiecza kalkę przed wysychaniem i w efekcie kruszeniem się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 17 Lutego 2013 Share Napisano 17 Lutego 2013 Ciekawy temat, będę podglądać. Mój sposób na naklejanie karbonu jest taki... Elementy na które będę naklejać karbon zawsze maluję na czarno półmatem, a najlepiej połyskiem - kalka lepiej ''trzyma się'' takiej powierzchni. Przy skomplikowanych powierzchniach i elementach (takich jak dyfuzory, części aerodynamiczne) korzystam z szablonów które wykonuję wcześniej z tamiyowskiej taśmy maskującej - naklejam na element, obrysowuję krawędzie ołówkiem, potem przenoszę taśmę na papier i (jeśli jest taka konieczność z delikatnym zapasem) odrysowuję kształt szablonu rewersie kalki. Staram się wcześniej przemyśleć etapy karbonowania i zaczynać od tych najbardziej skomplikowanych kształtów i ''wyprowadzać" do łatwiejszych, prostszych powierzchni. Być może pomocny będzie mój niedokończony warsztat Oczywiście nie obędzie się bez płynów: Micro Set i Sol oraz na bardziej ''oporne'' kalki agresywniejsze produkty Gunze: Mr. Mark Setter i Softer. Kalki Studio27 są cienkie i bardzo dobrze współpracują z płynami Micro. Jak położysz na błyszczącą powierzchnię, to minie Cię zabawa z bąblami powietrza. Nie zawsze! Przy oklejaniu tak skomplikowanych części istnieje duże ryzyko powstania bąbli. Wtedy idź za radą kolegi PiterATS Mała rada: staraj się unikać kładzenia kalki ''od razu'' i/lub "za pierwszym razem" prób pozbycia się wszelkich bąbli i pofałdowań. Pozwól płynom zrobić swoją robotę, odłóż element i nie patrz na to. Popraw, jak kalka wyschnie Pomocna w takich sytuacjach może być suszarka do włosów. A propos farby - zajrzyj tutaj Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Lutego 2013 Share Napisano 17 Lutego 2013 Na prawdę, chłopaki, jestem niewymownie wdzięczny za wszystkie wskazówki. Wielkie dla wszystkich. Jako że mam już wszystko co potrzebne do budowy tego modelu, ( może za wyjątkiem bezbarwnego połysku ), więc mogę zacząć działać. Niebawem zapodam jakieś fotki. Jeszcze raz bardzo Wam wszystkim dziękuję i mam nadzieję że nie zostawicie mnie z tym modelem samego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lutego 2013 Share Napisano 18 Lutego 2013 Witam. No to cuś nieśmiało podziałałem. Jako że boję się tego karbonu jak ognia, postanowiłem zająć się najpierw kastą mojego bolidu. Po pierwsze, to co się dało, to poskładałem w całość ( niektóre elementy bezklejowo ), zapodkładowałem i leciutko przeszlifowałem. Jednak jako że do tej pory kleiłem wyłącznie czołgi to i narzędzia , których używam są raczej pancerne., więc papier ścierny, którego użyłem do przeszlifowania kasty, okazał się zbyt gruby i troszkę tego podkładu zeszło. No cóż trzeba się będzie kopnąć do sklepu po drobniejszy papier. Jak czas dziś pozwoli, to psiknę model jeszcze raz podkładem i jutro przeszlifuję. Potem czarny połysk no i chrom. I tu mam pytanko. Produkt Alcladu, jest bardzo rzadki, więc jak mniemam, nie trzeba go już dodatkowo rozcieńczać. Kurcze, czasem sam się dziwię sobie, jakie ja pytania zadaję :/, no ale co poradzę?? Cywilniaka jeszcze nigdy nie sklejałem, więc pytam o najmniejszą nawet bzdurę. Mam nadzieję że będzie mi wybaczone. A to już to, co podziałałem: Za wiele tego nie ma ale się rozkręcam. A właśnie, jeszcze chciałem zapytać o bezbarwny lakier błyszczący, na koniec malowania. Wystarczy Sidolux, czy do takiego modelu lepiej użyć np. lakieru samochodowego?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 18 Lutego 2013 Share Napisano 18 Lutego 2013 Tak szczerze powiedziawszy, to cienko widzę ten chrom alcladowski... Jest mega wrażliwy na macanie paluchami (no i ewentualne maskowanie taśmami). Nie zaleca się także werniksowania - traci wtedy ten ''błysk''. ...Wystarczy Sidolux, czy do takiego modelu lepiej użyć np. lakieru samochodowego?? Ja bym go psiknął 2K czyli lakierem z utwardzaczem. Szybko wysycha i tworzy bardzo twardą powierzchnię idealną do polerowania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 18 Lutego 2013 Share Napisano 18 Lutego 2013 Na koniec nie polecają Siduluksu, podobno potrafi zżółknąć. Z drugiej strony, efekt zżółknięcia spotkał mnie przy błyszczących, bezbarwnych lakierach Revella i Humbrola (innych nie próbowałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lutego 2013 Share Napisano 18 Lutego 2013 Skoro nie Alclad, to jaki chrom?? Troszkę mnie zmartwiłeś tą wypowiedzią , ale dostosuje się do każdej porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 18 Lutego 2013 Share Napisano 18 Lutego 2013 Spróbuj po prostu tego Alclada z werniksem gdzieś na boku. Ja kilkakrotnie werniksowałem już te Alclady, których nie polecają lakierować: Chrome, Polished Aluminium i Airframe Aluminium i zawsze traciły trochę na tym ''błysku''. Koniecznie to poczytaj zanim pomalujesz ''chromem''!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 Witam!! Znów mała aktualizacja. Wczoraj, jeszcze raz zapodkładowałem model i teraz przydało by się to przeszlifować. Mam pytanko, czym Wy koledzy szlifujecie podkład, by pozbyć się tego, hmmmmm proszku, który zostaje, gdy farba wyschnie?? Wiadomo, malując, czołgi, nie trzeba się zbytnio martwić lekko chropowatą powierzchnią, jednak w tym przypadku, to inna para kaloszy. Czy kawałek filcu, to dobry pomysł aby wygładzić powierzchnię?? Nie chcę szorować papierem ściernym, co by znów nie zetrzeć podkładu. Dziś poza tym postanowiłem zabrać się za kokpit. Zaraz idę Sidoluxować części by zacząć je karbonować, boję się tego ale cóż, do odważnych świat należy . Niebawem zgłoszę się z fotkami. A na razie, mała wizualizacja, tego co namodziłem: To na razie tyle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 Ja bym to przeszlifował drobniutkim papierem na mokro. Jeśli będziesz to robił delikatnie, to wygładzisz podkład nie ścierając go do plastiku. Przednie skrzydło wydaje się krzywe, przykleiłeś je już? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 Przednie skrzydło wydaje się krzywe, przykleiłeś je już? Nie, nie, przednie skrzydło na razie wisi sobie luzem, wiem że jest troszkę krzywo, to wszystko się poprawi . Kurcze dziwnie się czuję sklejając taki model. Żadnych gąsienic, luf, peryskopów itp. Fajnie jest spróbować czegoś nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 O to pierwsza próba z carbonową kalką. Zacząłem prace nad kokpitem. Jak na razie z tym carbonem, to nie taki diabeł straszny. Co prawda, dopiero na fotce zauważyłem że w dwóch miejscach szablon okazał się za wąski i zostały dwa miejsca, nie pokryte kalką, ale nie będę już tego poprawiał, bo nie chcę marnować kalkomanii. Zresztą, ta część i tak będzie prawie nie widoczna, gdy dojdzie reszta kokpitu i kierownica No tak to wygląda: Przypominam, że to mój pierwszy raz, więc za mocno nie bijcie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 Gecon, nie bój się Alclada tym bardziej że praktycznie wiele więcej masz opcji na rynku. Ja Alclada kryję Sidoluxem i najmniej traci z połysku w porównaniu z lakierami bezbarwnymi. Jak pomalujesz Alcladem przejedź po nim bardzo delikatnie miękkim pędzelkiem/szmatką, często zbierzesz przypadkowe paprochy które zostały nadając więcej połysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 A po Sido Alclad nie żółknie?? Bo i takie opinie czytałem. Zresztą, mam gdzieś rozwalony model Hondy RC211V więc na nim wypróbuję. Dzięki za zainteresowanie tematem, bo już myślałem że każę Adminowi usunąć ten wątek a model sprzedam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz010570 Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 No niezły bolid się szykuje :P Niestety pomóc Ci nie będę mógł, ponieważ moje doświadczenie z modelami jest wręcz znikome mam za sobą dopiero dwa sklejone modele ( i są to tylko bolidy F1). Ale kibicuję bo wszystko to wygląda ciekawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 No niezły bolid się szykuje :P Niestety pomóc Ci nie będę mógł, ponieważ moje doświadczenie z modelami jest wręcz znikome mam za sobą dopiero dwa sklejone modele ( i są to tylko bolidy F1). Ale kibicuję bo wszystko to wygląda ciekawie Ty masz 2 bolidy za sobą, a ja ani jednego . Zatem Twoje doświadczenie jest wręcz gigantyczne w porównaniu z moim. Ten bolid to mój pierwszy raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz010570 Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 No niezły bolid się szykuje :P Niestety pomóc Ci nie będę mógł, ponieważ moje doświadczenie z modelami jest wręcz znikome mam za sobą dopiero dwa sklejone modele ( i są to tylko bolidy F1). Ale kibicuję bo wszystko to wygląda ciekawie Ty masz 2 bolidy za sobą, a ja ani jednego . Zatem Twoje doświadczenie jest wręcz gigantyczne w porównaniu z moim. Ten bolid to mój pierwszy raz heh no tak można by to nazwać. Ale są to modele revella ( Mercedes i Ferrari). A ty masz inną lepszą firmęwięc też jest duża różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 Witam!! Muszę przyznać że zaczyna mi się podobać zabawa z tym bolidem, bo gdy żona wręczyła mi go na imieniny, byłem do niego dość sceptycznie nastawiony. Ok do rzeczy, updejcik mały ale zawsze. Dziś od rana bawię się w karbonowanie np. kierownicy : Spoko, Fujimi dało kalkę na kierownicę ale ja stwierdziłem że ta kiera, bardziej do mnie przemówi, gdy nałożę na nią karbon i własnoręcznie pomaluję. Zostało jeszcze dorobienie do niej manetek do zmiany biegów i ster mojego bolida będzie ready Niestety miałem też dziś małą skuchę jeśli chodzi o karbon, bo gdy zacząłem, obkładać nim podłogę, kalka porwała mi się w połowie długości. Nic to dosztukuje się . A tu fotki : Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 Model fajny, ale ten karbon na kierownicy trochę dziwnie wyglada. Jakby nie z tej skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 W realu, jest naprawdę o wiele lepiej niż na tej fotce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz010570 Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 karbon na podłodze wygląda naprawdę rewelacyjnie :P Na kierownicy tak jak mówi kolega jakby nie z tej skali, ale przecierz jest to dosyć mały element a pozatym będziesz malował wszystkie przekrętełka, guziczki itp więc spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 Na kierownicy carbon rzeczywiście za duży. Powinien być niemal niewidoczny. Zobacz to: http://finemodelcars.com/hi-res/gallery_full_size_f1_steering_wheels_mclaren_mp4_27_steering_wheel.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 Cały czas korzystam z tych zdjęć, muszę popatrzeć na Hobbyeasy, może mają carbon tak mały żeby pasował do tej kiery. Święta racja z tym carbonem, jest wielki. Jak myślicie, jeśli na kierownicę dam ten sam carbon co na podłogę, to sprawa będzie załatwiona??, Czy to nie dobry pomysł?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.