Wojciech Butrycz Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 Przedstawiam model Spite'a, j.w., na którym latał latem 1943 roku Squadron Leader Stanisław Skalski, kiedy dowodził 601. Dywizjonem RAF na Sycylii. Kalkomanie indywidualne maszyny z broszury KAGERO o tym typie. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 Czarny kołpak przy tym kamuflażu w MTO? Według mnie jest to nieprawdopodobne. Kagero podaje zresztą prawidłowo, czyli czerwony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 Na plus ciekawe i rzadko spotykane oznakowanie, ale wykończenie trochę nonszalanckie... Sztucznie wyglądające przetarcia spodu nie są w stanie zastąpić washa. Kalkomanie błyszczą. Kółka podpiłowane, ale już nie zamalowane od spodu. Kółko ogonowe nieprawidłowo wklejone. A zbliżenie przodu bezlitośnie odsłania fakt pozostawienia szwów na wydechach, nieobrobioną skleinę na natarciu skrzydła i niezbyt równe maskowanie przejścia barw spodu i kamo w okolicy silnika. No i to kolejny model Spitfire na forum, który ma osmalenia tylko od km-ów na skrzydłach, jakby z działek w ogóle nie strzelał! Jakaś epidemia? PS Ale podziwiam, że autorowi chciało się brać za żywice, kiedy bez problemów mozna znaleźć całkiem niezłe modele wtryskowe tej wersji! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 Zauważyłem to samo, co kolega wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 PS Ale podziwiam, że autorowi chciało się brać za żywice, kiedy bez problemów mozna znaleźć całkiem niezłe modele wtryskowe tej wersji! Tia, ale zanim pojawiły się Swordy i AZ to te żywice były najlepszymi modelami Mk.IX w tej skali. Nadal nic im nie brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 Zanim pojawiły się shorty, to od wielu lat była dostępna Hasegawa, z której po paru drobnych poprawkach (jak pamiętam głównie śmigło + garb nad silnikiem) można zbudować znakomitą 8ke... Nawet obecnie chyba bym wybrał Hasę do budowy wersji 8/9 ze względu na składalność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Nie wiem czy jest sens co kolwiek wytykac ,bo Wojtek nie reaguje w temacie Fulcruma ,ale jak juz zacząłem : w większości kalek strasznie sie swieci i sprawiaja wrazenie jak by były na mat kładzione "okopcenia" za wydechami w kolorze "brązowym-rudym " ? krawędz natarcia nie dopracowana szpary co do kwestii merytorycznych to sie nie znam Edytowane 9 Stycznia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 Zakładam, że skoro prezentuje modele na forum, to zależy mu na opinii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2013 No to spieszę z wyjaśnieniami: 1. Kalkomanie przy takim powiększeniu rzeczywiście trochę nie tak, postaram się to naprawić różnymi płynami lub nowymi, mam ich trochę. 2. Na krawędziach natarcia skrzydła kolory często były niechlujnie nanoszone tzn. nie oddzielała je równiutka prosta linia = mam na dowód mnóstwo zdjęć. 3. Okopcenia były baaaardzo różne, czasami były to nie okopcenia ,a starcie farby powierzchniowej. Też różne zdjęcia Spitów to potwierdzają. 4. Kołpak być może był czerwony, ze znanego mi zdjęcia to nie jest tak jasne - ostatecznie można przytoczyć wiele odstępstw od reguł. W ostateczności przemalowanie to żaden problem. 5. Największym błędem wszystkich zwolenników pre-,postshadingu, weatherigu, przetarć jest to, że myślą, że powstały one na oryginalnych samolotach wskutek działania modelarzy i aby pasowały do ich wyobrażeń i metod ich uzyskiwania (?!). Proszę się przypatrzeć spodom choćby tylko Spitfire'ów, jak to BARDZO różnie wyglądało! 5. Jeśli plagą jest brak okopceń za działkami, to jest to plaga słuszna (o ile można mówić o słusznej pladze). Wyloty działek były o wiele za daleko od skrzydeł i osad omijał skrzydła, choć oczywiście mogło się zdarzyć, że na którymś egz. jednak powstały. Pozdrawiam wszystkich modelarzy w Nowym Roku, Wojciech Butrycz P.S. Spitfire Hasegawy to szmelc przy modelach CMR Models! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2013 Sorry, jeszcze jedno: szwy na rurach wydechowych były, czasami bardzo ordynarne - spawane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 9 Stycznia 2013 Share Napisano 9 Stycznia 2013 4. Kołpak być może był czerwony, ze znanego mi zdjęcia to nie jest tak jasne - ostatecznie można przytoczyć wiele odstępstw od reguł. W ostateczności przemalowanie to żaden problem. Zdjęcie jest czarnobiałe, więc każda interpretacja może byc obarczona błędem. Ja jednak skłaniam się do tego, że czarny kołpak jest niemal nieprawdopodobny. Wiesz, chodzi o regulaminy i inne zdjęcia samolotów z tego czasu i rejonu, które potwierdzają to co co zaproponowało Kagero dla tego konkretnego samolotu. Jeśli Ci się chce, to przemaluj. Będzie i ładniej i zgodniej z oryginałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 9 Stycznia 2013 Share Napisano 9 Stycznia 2013 Kalkomanie przy takim powiększeniu rzeczywiście trochę nie tak, postaram się to naprawić różnymi płynami lub nowymi, mam ich trochę. Jeśli są zawerniksowane, to nic się juz nie da zrobić z tą sprawą... Na krawędziach natarcia skrzydła kolory często były niechlujnie nanoszone tzn. nie oddzielała je równiutka prosta linia = mam na dowód mnóstwo zdjęć. Raczej chodziło mi o szpary widoczne na krawędzi skrzydeł... Jeśli plagą jest brak okopceń za działkami, to jest to plaga słuszna (o ile można mówić o słusznej pladze). Wyloty działek były o wiele za daleko od skrzydeł i osad omijał skrzydła Co prawda to nie Spitfire, ale wyloty działek w podobnej odległości od krawędzi natarcia. Mamy tu aż 4 przykłady i na żadnym osad jakoś nie "omija" skrzydeł! Spitfire Hasegawy to szmelc przy modelach CMR Models! Tym bardziej Twoje wykonanie wydaje się być dalekie od doskonałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2013 Zdjęciami możemy się przerzucać, jednak Hurricane ma duże grubsze skrzydło, a po za tym to naprawdę różnie wyglądało - przy okazji proszę zobaczyć "dobrą robotę" malarską jak chodzi o pasy inwazyjne. Do doskanołosci droga daleka i nikt do niej nie dochodzi raczej, "no nada striemlitsa". Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 9 Stycznia 2013 Share Napisano 9 Stycznia 2013 Wojtek się już w zasadzie obronił (miałem się rozpisać że łatwo punktować i przy okazji obnażać swoje braki w wiedzy... ale w stwierdziłem po co), co do krawędzi natarcia dodam tylko krótko - zapraszam wszystkich do krakowskiego muzeum na oględziny Spita, mocno się zdziwicie jak wygląda krawędź natarcia (dla niecierpliwych/nie mogących samemu zobaczyć - skrzydło ma szpare jak by było składane z górnej i dolnej połówki! może nie na całej długości ale jest to od razu widoczne, ot taka ciekawostka). pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 9 Stycznia 2013 Share Napisano 9 Stycznia 2013 Generalnie każdy błąd wykonawczy można spróbować jakoś wytłumaczyć (sam tak nieraz robię), ale dzięki uwagom, szczególnie tym krytycznym, można poprawić wykonanie modeli i o to w tym chodzi. Szew łączenia blachy na natarciu skrzydła w Mk VIII wygląda tak i chyba różni się od tego co widać na modelu? Przy okazji świetnie widać "ordynarnie" spawane wydechy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 9 Stycznia 2013 Share Napisano 9 Stycznia 2013 (dla niecierpliwych/nie mogących samemu zobaczyć - skrzydło ma szpare jak by było składane z górnej i dolnej połówki! może nie na całej długości ale jest to od razu widoczne, ot taka ciekawostka). Dla niecierpliwych, albo nie mogących sobie zrobić wycieczki do Krakowa, skrzydło Mk.XVIII: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K.Y.Czart Napisano 9 Stycznia 2013 Share Napisano 9 Stycznia 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2013 Żeby nie było żadnych wątpliwości, nie obrażam się na krytykę-jestem krytyczny do wszystkich swoich modeli - ok. 160 zbudowanych. Nigdy nie jestem zadowolony w 100%. A co do rur wydechowych Spite'ów typu "Fish Tail" i "Pipe" to były różne. Jestem budowlańcem, to wiem co to "ordynarny spaw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 OK, jeśli sam autor modelu twierdzi, że szwy na wydechach czy szczelinę na natarciu zostawił w pełni świadomie, z przyczyn merytorycznych, to nie zgłaszam więcej zastrzeżeń w tym zakresie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekD Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Cześć. Ciekawy model - mi sie ogólnie podoba. Mam zastrzeżenie co do godła na ogonie - oznaka dywizjonu jest chyba w złej pozycji? Choć wzrok już nie ten i może się mylę. Powinno być jak tu: http://www.raf.mod.uk/bbmf/theaircraft/silverspitfire.cfm Pozdrawiam Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2013 Tak, oczywiście, to zostało już dawno zmienione (poprzednio korzystałem z kalek (SP-Decal). Problem w tym, że sesja zdjęciowa była z przed poprawki godła 601 Sqdn. A tak wygląda już ten sam model 11.010.2013. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.