Skocz do zawartości

An-2 Bilek 1:48


djack

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Znaczy nie jesteś z nich do końca zadowolony bo nie udało Ci się zamontować w nich głośników i mikrofonu? ;)

Nie.. Wszystko jest tylko gąbka na mikrofonie ma za drobne pory . Dla mnie rewelacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy nie jesteś z nich do końca zadowolony bo nie udało Ci się zamontować w nich głośników i mikrofonu? ;)

Nie da się podłączyć, bo kabla nie zrobiłem. ;)

Dzięki chłopaki za komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Mała aktualizacja. Kupiłem żywiczne koła z Eduarda. Wprawdzie są to koła do Iła-2, ale są bardzo podobne do tych z Antka. Trzeba było zrobić tylko drobne uzupełnienia: obręcze od wewnętrznej strony i dekle od zewnętrznej.

 

1b41ab1715c0324e.jpg

 

c90ec988a6cbd259.jpg

 

Dekle są przyklejone do patyczków, bo tak było łatwiej obrabiać. Po prostu jest za co chwycić.

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co, pewnie zanim nastąpi kolejna aktualizacja, zdążymy się ze dwa razy spotkać na festiwalach..?

Dawaj, dawaj, Antek to cudowny temat na własną inwencję, a dokumentacja w każdym niemal aeroklubie póki co jest. Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikołaj, na ten moment Antek wygląda tak:

4580c6e794453ae8.jpg

Parę rzeczy jest zaczętych. Teraz będę je sukcesywnie kończył, więc jest szansa na aktualizację szybszą niż za rok.

Rizzi, niedaleko Gdańska w Łapinie Kartuskim stoi interesujący Antek ze zdartym ze skrzydeł i usterzenia pokryciem. Masz może jakieś dokładniejsze zdjęcia? Bo w necie można znaleźć tylko jakieś ogólne ujęcia.

https://maps.google.pl/maps?q=54.291621,18.427159&ie=UTF-8&ei=66tmU9B6xLLsBsDggfAI&ved=0CAYQ_AUoAQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub i centropłat są złożone na sucho. Za dużo rzeczy jeszcze jest do zrobienia w obu połówkach, żeby je teraz sklejać.

Bo w Antkowych kadłubach to dopiero bogactwo doznań i dodatków

Zgadza się. Mój jest w odmianie pasażerskiej, więc czeka mnie zrobienie wyjścia ewakuacyjnego i dwóch małych okienek (z tego powodu w środku jest parę smaczków, choćby ślady po zdemontowanej toalecie).

Jak ktoś chce zrobić Antka w miarę dokładnie, to trzeba poszperać, bo kadłuby potrafią się różnić drobnymi elementami np. wlotami wentylacyjnymi, uchwytami do kotwiczenia, położeniem wzierników i anten, nitowaniem w wersji pasażerskiej itp. itd.

Jak robiłem Antka w 1:72 to sam nie dopatrzyłem w dokumentacji i popełniłem błąd robiąć luk akumulatorów z tyłu kadłuba, którego w wersji pasażerskiej tam nie było. Dopiero przy dużym Antku to dostrzegłem (na szczęście na etapie planowania i rysowania zmian).

Nawiasem mówiąc goście z Bilka chyba nie mogli się zdecydować jaką wersję chcą wypuścić, bo kadłub miał cechy zarówno wersji desantowej jak i pasażerskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rizzi, niedaleko Gdańska w Łapinie Kartuskim stoi interesujący Antek ze zdartym ze skrzydeł i usterzenia pokryciem. Masz może jakieś dokładniejsze zdjęcia? Bo w necie można znaleźć tylko jakieś ogólne ujęcia.

https://maps.google.pl/maps?q=54.291621,18.427159&ie=UTF-8&ei=66tmU9B6xLLsBsDggfAI&ved=0CAYQ_AUoAQ

Przejeżdżałem obok i widziałem piękną kolekcję ale nie byłem z bliska. Choć podobno szef tej firmy gdzie trzyma swoje samoloty nie robi problemu chcącym je zobaczyć/obfocić. Będę musiał się wybrać.

Co do poszycia... Pewnie znasz te zdjęcia ale w razie czego :

http://www.airliners.net/photo/Air-Ukraine/Antonov-%28PZL-Mielec%29-An-2R/1502772/L/&sid=8933d120d1db3f31bbaba6700f969278

http://www.airliners.net/photo/Universal-Avia/Antonov-%28PZL-Mielec%29-An-2P/1461609/L/&sid=8933d120d1db3f31bbaba6700f969278

Ja fociłem w ostrym słońcu więc prześwity są bardzo widoczne i ciekawe. Podaj namiar to podeślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darkman, wielkie dzięki. Kilka zdjęć znałem już z Twojego walkaroundu i z innych stron, ale jest parę takich, których jeszcze nie widziałem. W każdym razie zaczyna mnie coraz mocniej kusić realizacja pewnego pomysłu, ale to jeszcze pomyślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Powolutku do przodu. Kilka drobiazgów. Trzy klapki na dole wylądują na centropłacie, dwie górne z prawej strony kadłuba. Obok nich jedno z mocowań zastrzałów podwozia głównego.

 

39b7a937e46dbe39.jpg

 

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Neverending story ciąg dalszy. Idzie mi ten Antek jak krew z nosa. Ale coś tam dłubię. Powierzchnie zewnętrzne połówek kadłuba są w trakcie robienia (tzn. lewa jest zrobiona, jak skończę prawą to pokażę całość). Dzisiaj za to zrobiłem chłodnicę.

 

050eccbec51bcaa7.jpg

 

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Vox populi, vox Dei.

 

fe4ba52796f6887d.jpg

 

Prawą połówkę pokażę jak wrócę znad morza (chyba, że zdążę jeszcze przed wyjazdem, bo zostały mi jeszcze trzy okna i dokończenie nitowania).

Najważniejsze poprawki kadłuba to:

- przesunięte wgłębienie na rurę wydechową (w modelu było zbyt wysoko);

- wyjście ewakuacyjne z prawej strony kadłuba i dwa małe okienka charakterystyczne dla wersji pasażerskiej, Bilek zrobił hybrydę – zaznaczył wyjście ewakuacyjne i dał jedno małe okienko występujące w pozostałych wersjach Antka;

- obramowanie drzwi wejściowych w postaci wstawki, chodzi o uzyskanie kryzy wokół wejścia. Próbowałem to robić wklejając pasek plastiku wokół otworu, ale zbyt mała powierzchnia klejenia powodowała, że się to w ogóle nie trzymało, łatwiej było to zrobić sklejając dwie płytki;

- luki eksploatacyjne z obu stron kadłuba i pod kabiną pilotów

- wycięcia na końcu kadłuba pod linki steru kierunku.

- oprofilowania kadłub – centropłat (trzeba je było dostosować do nowego centropłata, oryginalny miał parę błędów m.in. zły profil, a lista kryjąca połączenie ze skrzydłami niepotrzebnie była dociągnięta do krawędzi spływu centropłata (w rzeczywistości dochodziła do krawędzi skrzydeł)

- poprawki niektórych linii podziału blach i nitowanie.

 

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dzięki Gerd.

Wiem, ta relacja sączy się jak woda z cieknącego kranu, ale tak jakoś wychodzi. W każdym razie prawa połówka jest gotowa do dalszych prac. Z rzeczy, których nie wymieniłem w poprzednim odcinku dodałem jeszcze wylot rakietnicy zrobiony z miedzianej rurki.

 

c7b60d3605c8e6b7.jpg

 

77eeeba1c0cb0dc5.jpg

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mikołaj, dzięki za doping.

No to Antka ciąg dalszy. Zacząłem robić wnętrze kabiny pasażerskiej. Swego czasu wysłałem maila do Aeroklubu Gliwickiego z prośbą o kilka zdjęć tejże kabiny, ale mnie olali (a dokładniej rzecz biorąc najpierw obiecali, a potem olali). Na całe szczęście zupełnie przypadkiem znalazłem na YouTube filmiki ze skoków spadochronowych właśnie z SP-AOI. Nie są może najlepszej jakości, ale większość rzeczy widać. Skyraider wspomógł mnie też zdjęciami innego, podobnego Antka i rysunkami z instrukcji (jeszcze raz dzięki Marek). Znalazłem też trochę zdjęć ze skoków z SP-AOI pokazujących fragmenty kabiny. Musiałem to tylko jakoś poskładać do kupy.

Na początek ścianka działowa od strony pasażerów. Dojdą do niej jeszcze drzwi i apteczka.

 

faff907ce5e5c827.jpg

 

Pracuję też nad kabiną pilotów. Na zdjęciu podstawa tablicy przyrządów.

 

e8950ec69551eb79.jpg

 

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Sławek, dzięki.

Tymczasem burty kabiny pilotów dostały tapicerkę i parę drobiazgów:

- boczny panel (jeszcze bez górnej powierzchni z przyrządami)

- lampkę do oświetlania tegoż panelu

- pojemniki na naboje do rakietnicy

- pojemnik na maskę tlenową.

 

b67871fb8e432428.jpg

 

9d0d49f936259809.jpg

 

Nie posiadam niestety zdjęć kabiny pilotów w SP-AOI, więc wzorowałem się na innych Antkach, w szczególności wojskowych (gliwicki Antek to ex-wojskowy egzemplarz).. Teraz przyjdzie kolej na podłogę i wyposażenie ścianki za plecami pilotów, a potem najtrudniejsze, czyli przedział awioniki pod podłogą.

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Witam po dłuuuugiej przerwie. Przypomniałem sobie o Antku i troszkę przy nim pogrzebałem.

Kontynuując prace nad kabiną pasażerską przykleiłem do burt kadłuba listwy, które w niedalekiej (mam nadzieję) przyszłości staną się oparciem dla podsufitki. Przestrzeń pod tapicerką wypełniłem masą Gunze. Kolejny etap to kładzenie tapicerki.

 

antek_48_022_700.jpg

 

antek_48_023_700.jpg

 

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.