Woit Napisano 3 Marca 2013 Share Napisano 3 Marca 2013 Ale ten antek był z PZLa ;) Znaczy się jakieś Tonsile winny być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek Napisano 4 Marca 2013 Share Napisano 4 Marca 2013 Znaczy nie jesteś z nich do końca zadowolony bo nie udało Ci się zamontować w nich głośników i mikrofonu? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 4 Marca 2013 Share Napisano 4 Marca 2013 Znaczy nie jesteś z nich do końca zadowolony bo nie udało Ci się zamontować w nich głośników i mikrofonu? ;) Nie.. Wszystko jest tylko gąbka na mikrofonie ma za drobne pory . Dla mnie rewelacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 4 Marca 2013 Autor Share Napisano 4 Marca 2013 Znaczy nie jesteś z nich do końca zadowolony bo nie udało Ci się zamontować w nich głośników i mikrofonu? ;) Nie da się podłączyć, bo kabla nie zrobiłem. ;) Dzięki chłopaki za komentarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 4 Maja 2014 Autor Share Napisano 4 Maja 2014 Mała aktualizacja. Kupiłem żywiczne koła z Eduarda. Wprawdzie są to koła do Iła-2, ale są bardzo podobne do tych z Antka. Trzeba było zrobić tylko drobne uzupełnienia: obręcze od wewnętrznej strony i dekle od zewnętrznej. Dekle są przyklejone do patyczków, bo tak było łatwiej obrabiać. Po prostu jest za co chwycić. Cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 4 Maja 2014 Share Napisano 4 Maja 2014 No i co, pewnie zanim nastąpi kolejna aktualizacja, zdążymy się ze dwa razy spotkać na festiwalach..? Dawaj, dawaj, Antek to cudowny temat na własną inwencję, a dokumentacja w każdym niemal aeroklubie póki co jest. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rizzi GT Napisano 4 Maja 2014 Share Napisano 4 Maja 2014 Dokumentacją chętnie się podzielę. Ostatnio odwiedziłem Aeroklub Gdański i obfociłem (dokładnie ) ichniowego Antka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 4 Maja 2014 Autor Share Napisano 4 Maja 2014 Mikołaj, na ten moment Antek wygląda tak: Parę rzeczy jest zaczętych. Teraz będę je sukcesywnie kończył, więc jest szansa na aktualizację szybszą niż za rok. Rizzi, niedaleko Gdańska w Łapinie Kartuskim stoi interesujący Antek ze zdartym ze skrzydeł i usterzenia pokryciem. Masz może jakieś dokładniejsze zdjęcia? Bo w necie można znaleźć tylko jakieś ogólne ujęcia. https://maps.google.pl/maps?q=54.291621,18.427159&ie=UTF-8&ei=66tmU9B6xLLsBsDggfAI&ved=0CAYQ_AUoAQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 4 Maja 2014 Share Napisano 4 Maja 2014 Eee, no fajnie wygląda. Ale pytanie takie - czy kadłub na sucho złożony czy sklejony? Bo w Antkowych kadłubach to dopiero bogactwo doznań i dodatków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 5 Maja 2014 Autor Share Napisano 5 Maja 2014 Kadłub i centropłat są złożone na sucho. Za dużo rzeczy jeszcze jest do zrobienia w obu połówkach, żeby je teraz sklejać. Bo w Antkowych kadłubach to dopiero bogactwo doznań i dodatków Zgadza się. Mój jest w odmianie pasażerskiej, więc czeka mnie zrobienie wyjścia ewakuacyjnego i dwóch małych okienek (z tego powodu w środku jest parę smaczków, choćby ślady po zdemontowanej toalecie). Jak ktoś chce zrobić Antka w miarę dokładnie, to trzeba poszperać, bo kadłuby potrafią się różnić drobnymi elementami np. wlotami wentylacyjnymi, uchwytami do kotwiczenia, położeniem wzierników i anten, nitowaniem w wersji pasażerskiej itp. itd. Jak robiłem Antka w 1:72 to sam nie dopatrzyłem w dokumentacji i popełniłem błąd robiąć luk akumulatorów z tyłu kadłuba, którego w wersji pasażerskiej tam nie było. Dopiero przy dużym Antku to dostrzegłem (na szczęście na etapie planowania i rysowania zmian). Nawiasem mówiąc goście z Bilka chyba nie mogli się zdecydować jaką wersję chcą wypuścić, bo kadłub miał cechy zarówno wersji desantowej jak i pasażerskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rizzi GT Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Rizzi, niedaleko Gdańska w Łapinie Kartuskim stoi interesujący Antek ze zdartym ze skrzydeł i usterzenia pokryciem. Masz może jakieś dokładniejsze zdjęcia? Bo w necie można znaleźć tylko jakieś ogólne ujęcia. https://maps.google.pl/maps?q=54.291621,18.427159&ie=UTF-8&ei=66tmU9B6xLLsBsDggfAI&ved=0CAYQ_AUoAQ Przejeżdżałem obok i widziałem piękną kolekcję ale nie byłem z bliska. Choć podobno szef tej firmy gdzie trzyma swoje samoloty nie robi problemu chcącym je zobaczyć/obfocić. Będę musiał się wybrać. Co do poszycia... Pewnie znasz te zdjęcia ale w razie czego : http://www.airliners.net/photo/Air-Ukraine/Antonov-%28PZL-Mielec%29-An-2R/1502772/L/&sid=8933d120d1db3f31bbaba6700f969278 http://www.airliners.net/photo/Universal-Avia/Antonov-%28PZL-Mielec%29-An-2P/1461609/L/&sid=8933d120d1db3f31bbaba6700f969278 Ja fociłem w ostrym słońcu więc prześwity są bardzo widoczne i ciekawe. Podaj namiar to podeślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKMAN1 Napisano 8 Maja 2014 Share Napisano 8 Maja 2014 Dolny płat Górny płat: Zbiorniki paliwa w górnym płacie: Kilka zdjęć autorstwa Emil Pozar z Chorwacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 8 Maja 2014 Autor Share Napisano 8 Maja 2014 Darkman, wielkie dzięki. Kilka zdjęć znałem już z Twojego walkaroundu i z innych stron, ale jest parę takich, których jeszcze nie widziałem. W każdym razie zaczyna mnie coraz mocniej kusić realizacja pewnego pomysłu, ale to jeszcze pomyślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 31 Maja 2014 Autor Share Napisano 31 Maja 2014 Powolutku do przodu. Kilka drobiazgów. Trzy klapki na dole wylądują na centropłacie, dwie górne z prawej strony kadłuba. Obok nich jedno z mocowań zastrzałów podwozia głównego. Cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 14 Lipca 2014 Autor Share Napisano 14 Lipca 2014 Neverending story ciąg dalszy. Idzie mi ten Antek jak krew z nosa. Ale coś tam dłubię. Powierzchnie zewnętrzne połówek kadłuba są w trakcie robienia (tzn. lewa jest zrobiona, jak skończę prawą to pokażę całość). Dzisiaj za to zrobiłem chłodnicę. Cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 14 Lipca 2014 Share Napisano 14 Lipca 2014 Żądamy pokazania lewej połówki!!! Ile można czekać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 14 Lipca 2014 Autor Share Napisano 14 Lipca 2014 No dobra. Vox populi, vox Dei. Prawą połówkę pokażę jak wrócę znad morza (chyba, że zdążę jeszcze przed wyjazdem, bo zostały mi jeszcze trzy okna i dokończenie nitowania). Najważniejsze poprawki kadłuba to: - przesunięte wgłębienie na rurę wydechową (w modelu było zbyt wysoko); - wyjście ewakuacyjne z prawej strony kadłuba i dwa małe okienka charakterystyczne dla wersji pasażerskiej, Bilek zrobił hybrydę – zaznaczył wyjście ewakuacyjne i dał jedno małe okienko występujące w pozostałych wersjach Antka; - obramowanie drzwi wejściowych w postaci wstawki, chodzi o uzyskanie kryzy wokół wejścia. Próbowałem to robić wklejając pasek plastiku wokół otworu, ale zbyt mała powierzchnia klejenia powodowała, że się to w ogóle nie trzymało, łatwiej było to zrobić sklejając dwie płytki; - luki eksploatacyjne z obu stron kadłuba i pod kabiną pilotów - wycięcia na końcu kadłuba pod linki steru kierunku. - oprofilowania kadłub – centropłat (trzeba je było dostosować do nowego centropłata, oryginalny miał parę błędów m.in. zły profil, a lista kryjąca połączenie ze skrzydłami niepotrzebnie była dociągnięta do krawędzi spływu centropłata (w rzeczywistości dochodziła do krawędzi skrzydeł) - poprawki niektórych linii podziału blach i nitowanie. Cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 25 Lipca 2014 Share Napisano 25 Lipca 2014 Wspaniały materiał dla naśladowców. Oglądam uważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 17 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2014 Dzięki Gerd. Wiem, ta relacja sączy się jak woda z cieknącego kranu, ale tak jakoś wychodzi. W każdym razie prawa połówka jest gotowa do dalszych prac. Z rzeczy, których nie wymieniłem w poprzednim odcinku dodałem jeszcze wylot rakietnicy zrobiony z miedzianej rurki. Cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 17 Sierpnia 2014 Share Napisano 17 Sierpnia 2014 NFZ zakontraktował Ci ten model i 5 stycznia każdego roku masz wyczerpany limit? Oczywiście, że ładnie, ale tak wolno, że wprowadzam limity na swoje komentarze co 3 Twoje posty merytoryczne Pozdrawiam i bierz się do roboty!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2014 Mikołaj, dzięki za doping. No to Antka ciąg dalszy. Zacząłem robić wnętrze kabiny pasażerskiej. Swego czasu wysłałem maila do Aeroklubu Gliwickiego z prośbą o kilka zdjęć tejże kabiny, ale mnie olali (a dokładniej rzecz biorąc najpierw obiecali, a potem olali). Na całe szczęście zupełnie przypadkiem znalazłem na YouTube filmiki ze skoków spadochronowych właśnie z SP-AOI. Nie są może najlepszej jakości, ale większość rzeczy widać. Skyraider wspomógł mnie też zdjęciami innego, podobnego Antka i rysunkami z instrukcji (jeszcze raz dzięki Marek). Znalazłem też trochę zdjęć ze skoków z SP-AOI pokazujących fragmenty kabiny. Musiałem to tylko jakoś poskładać do kupy. Na początek ścianka działowa od strony pasażerów. Dojdą do niej jeszcze drzwi i apteczka. Pracuję też nad kabiną pilotów. Na zdjęciu podstawa tablicy przyrządów. Cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 30 Sierpnia 2014 Share Napisano 30 Sierpnia 2014 Tempo masz podobne do mojego...a nawet ja mam chyba lepsze czasami .......ale na twoją pracę patrzę z podziwem.....inwencja twórcza na 6-tkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 20 Września 2014 Autor Share Napisano 20 Września 2014 Sławek, dzięki. Tymczasem burty kabiny pilotów dostały tapicerkę i parę drobiazgów: - boczny panel (jeszcze bez górnej powierzchni z przyrządami) - lampkę do oświetlania tegoż panelu - pojemniki na naboje do rakietnicy - pojemnik na maskę tlenową. Nie posiadam niestety zdjęć kabiny pilotów w SP-AOI, więc wzorowałem się na innych Antkach, w szczególności wojskowych (gliwicki Antek to ex-wojskowy egzemplarz).. Teraz przyjdzie kolej na podłogę i wyposażenie ścianki za plecami pilotów, a potem najtrudniejsze, czyli przedział awioniki pod podłogą. Cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 20 Września 2014 Share Napisano 20 Września 2014 Kolega się obija, kolega pozoruje. Kilka choćby najlepszych części raz na miesiąc to zwyczajnie nie wypada. No weź się wreszcie do roboty. Ja już nawet grzdyla kończę, a u mnie nic szybko nie idzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 20 Września 2015 Autor Share Napisano 20 Września 2015 Witam po dłuuuugiej przerwie. Przypomniałem sobie o Antku i troszkę przy nim pogrzebałem. Kontynuując prace nad kabiną pasażerską przykleiłem do burt kadłuba listwy, które w niedalekiej (mam nadzieję) przyszłości staną się oparciem dla podsufitki. Przestrzeń pod tapicerką wypełniłem masą Gunze. Kolejny etap to kładzenie tapicerki. Cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.