domuzyn79 Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Witam serdecznie kolegów Po długiej nieobecności i wielu wahaniach postanowiłem umieścić (jak na razie) krótką relację z budowy Actrosa. Muszę ze smutkiem przyznać, że model ten mi nie idzie (w tempie sklejania) zbyt dobrze. Określił bym, że wręcz jak krew z nosa.. no cóż, ale tak bywa. Możne przyczyna tego oto problemu leży w tym, że postanowiłem wykonać otwierane drzwi, elementy elektryki i pneumatyki. Właśnie.. pierwszy problem jaki się pojawił to dokumentacja, która pozwoli mi wykonać owo przedsięwzięcie. Na internecie nie było zbyt wiele tego..ale dzięki odwadze i oddaniu sprawie postanowiłem wykonać trochę zdjęć Actrosa. Tutaj chciałbym podziękować komisowi GTL z Trójmiasta i obsłudze dilera Mercedes Truck w Straszynie za możliwość wykonania dokumentacji. Po wykonaniu sporej ilości zdjęć przystąpiłem do wykonywania instalacji. Wcześniej jednak zrobiłem kilka ciekawych rzeczy Dobra oto kilka fotek 1) Najpierw chciałem wykonać budę mojego ciągnika. W tym celu, skoro mają być otwierane drzwi, postanowiłem je wyciąć i skleić budę. Oto sa tego skutki ;/ Po wykonaniu pełnej dokumentacji okazało się, że będę musiał jeszcze wykonać elementy środka kabiny (jeśli mogę to tak określić) a zatem zamówić płytki z tworzywa. Wiadomo inaczej się nie da... następny problem to zawiasy. Próbowałem kilka sposobów, ale żaden nie wypalił, dlatego postanowiłem, że wykonam je (chociaż w części) tak jak ma oryginalny Actros. Może to brzmi jak szaleństwo ale tak postanowiłem Dobra teraz kilka fotek z prac nad elementami i sama rama Teraz kilka zdjęć ramy przed obróbką: Teraz zdjęcia elementów po opracowaniu : szlifowanie, bez pierwszego podkładu kontrolnego: Chciałbym podkreślić, że przewody będące na zbiorniku zostały zeszlifowane i zostaną zastąpione przewodami Wał został oszlifowany Rama także wpadła pod szpachel i papier ścierny... A teraz to co muminki lubią najbardziej Przewody elektryczne do akumulatorów.. niedługo przewody pneumatyczne i elektryczne: Na ostatnio zdjęciu widzimy skrzynkę na akumulatory.. A dla fanów CHROMU ))) felusie Dlaczego Europejczycy nie mogę także mieć chromu na kółka he ??? Bliźniaki wyglądają EKSTRA !!!! Koledzy.. jak zawsze proszę o opinie.. oraz o zagrzewanie do dalszej pracy.. liczę na wasze wsparcie duchowe :-)))) SALUT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paffko Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Domuzyn, bardzo podoba mi się inicjatywa stworzenia praktycznie wiernej repliki prawdziwego auta. Ja osobiście nie wiem czy ze swoim dorobkiem modelarskim byłbym w stanie już wykonać taki model. Ale z modelu na model człowiek coraz więcej sie uczy. Zasiadam w pierwszym rzędzie i czekam na dalszy ciąg bo zapowiada się na prawdę extremalnie Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falarek Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 No bliźniaki wyglądają dobrze ale mogłeś się pokusić o skrócenie piast i pomalowanie ich pod kolor ramy. Ale to jeszcze nic straconego Życzę powodzenia w budowie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 witam jesli szukasz okablowania w actrosie to moze to Ci pomoze http://eng.scaletrucks.ru/howto/ tam prawie na samym dole masz do pobrania plik rar "walk-around Mercedes Actros". zajrzyj rowniez tutaj: http://search.fotki.com/?q=actros&p=2 wprawdzie w obu przypadkach nie jest to MegaSpace, ale chyba MS nie rozni sie za bardzo okablowaniem od nizszej wersji. no oczywiscie moge sie myslic co do tej roznicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domuzyn79 Posted August 20, 2007 Author Share Posted August 20, 2007 Dzięki za pomoc Jesli chodzi o Actrosa to właśnie jest mała różnica w przewodach. Otóż w modelu 1840 akumulatory są montowane na lewej burcie a w modelu już 1844 z tyłu za siodłem, to samo dotyczy zbiorników ciśnienia, trochę inaczej są ułożone. W obydwóch przypadkach (chodzi mi o adresy które podałeś) mamy do czynienia albo z wersją 1840 albo niższą. Nie będę ukrywał, że także myślałem na początku, że instalacja jest podobna, lecz się myliłem.Dlatego zbieranie dokumentacji zabrało mi sporo czasu i nerwów niestety, no ale w końcu się udało. Chciałbym jednak podziękować serdecznie za chęć pomocy koledze Jak mi się coś tam uda zrobić to wrzucę foty pozdrawiam SALUT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 witam z ogromnym zainteresowaniem bede sledzic twoja relacje, poniewaz u mnie na polce lezy MB Black Edition, ale niestety jeszcze sobie troche polezy, poniewaz obecnie na warsztacie mam inny modelik. a tak a propos modelu, to ma sie rozumiec ze "druciki" idace z akumulatorow to cala wiazka przewodow, a nie tylko jeden przewodzik, prawda?? bo na jeden przewodzik to jakby "kapke" za drubasne :p pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Ciekawie podchodzisz do tematu, jak wszystko wyjdzie ci tak jak planujesz to będzie "cacy" model Fajnie, że tak dokładnie opisujesz wszystkie swoje najdrobniejsze poczynania, bo ciekawa lektura się z tego robi. Pozdrawiam i zyczę powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domuzyn79 Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 Hmm jeśli chodzi o "drucik", to niestety zmartwię kolegę, bo dwa przewody idące od akumulatorów w kierunku silnika, nie są takie cienkie i kolejna rzecz. JEST TO JEDEN PRZEWÓD!! wiązka idzie gdzie indziej.. Oto zdjęcie pokazujące "kabelki" Jak widać wiązka przewodów jest inna niż to co do tej pory wykonałem.. SALUT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojciechu Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Wszystko ciekawie opisane-życzę powodzenia w pracach nad modelem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Fajnie ci idzie.Nie jestem fanem "roburka" ale relacje obejrzę chętnie.Czy masz zamiar robić wszystkie kabelki tz.:te , które zakręcają koło "sierżanta"? Czy tylko główne ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 dwa przewody idące od akumulatorów w kierunku silnika, nie są takie cienkie i kolejna rzecz. JEST TO JEDEN PRZEWÓDJak dla mnie, to te przewody od akumulatora sa poprostu schowane w oslony (w rurki) ze wzgledow bezpieczenstwa, czy moze raczej dla wzmocnienia, stad taka grubosc. Ale ja sie na tym nie znam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozi84 Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 tak w celu ochrony i zeby jakos to wygladało są w peszlu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domuzyn79 Posted September 1, 2007 Author Share Posted September 1, 2007 Oki no to wracamy do dalszego opisu co i jak mi tam idzie w Mietku.. Nie powiem, że jak najdzie wena twórcza to niezłe pomysły wychodzą Oki to co mi się udało zrobić: Zbiornik paliwa z przewodami (nie skończony) muszę zrobić coś w rodzaju pompki czy zaworu, ale o tym później: Jak widac przewody wykonałem z cienkiego drutu, ze względu na późniejsze ich wykręcenie (zakręcenie odpowiednie) Jednak uważam, że drut nie jest zbyt dobrym pomysłem, ponieważ strasznie łatwo jest go pogiąć, co powoduje kiepski widok, lepsza żyłka, ale trudno ją ukształtować..niestety nie ma idealnego materiału. Teraz pokażę zbiorniki ciśnieniowe. W niektórych musiałem podorabiać kilka elementów, widoczne będzie to na zdjęciach. Tutaj już użyłem żyłki. Staram się odwzorować wszystko jak najlepiej , ale pomimo chęci nie zawsze się udaje. NA końcówkach żyłek widać niebieskie kapturki. Jest to izolacja z przewodów telefonicznych.. proste nieprawdaż A teraz elementy miechów. Postanowiłem zrobić tutaj także przewody. Oto efekt: Usunięcie niepotrzebnych elementów (stare przewody, otwory) Tu już widac po zamontowaniu przewodów. Jak widać, trochę pracy było ale efekt się liczy najbardziej. Zobaczycie to na kolejnych zdjęciach z ramą. Teraz kilka słów o wiązkach, są to żyłki połączone nitkami i zmoczone super glue. Hmm powiem szczerze że szukałem innych rozwiązań, ale jakoś mi nic nie wychodziło, dlatego zostałem przy tym rozwiązaniu i oto efekt: Zwróćcie koledzy uwagę na przewody wychodzące z elementu regulującego ciśnienie i filtrującego powietrze.. Ten element jeszcze nie jest skończony. Jeszcze musi dojść do niego jeden przewód od silnika. Teraz przedstawię zdjęcia z niedokończonego tylnego zawieszenia: Mówiłem że fajnie wygląda miech z tymi przewodami Teraz element układu hamulcowego tarcza z rozprzęglikiem Po zamontowaniu na tylnym moście : Kolejnym krokiem było przymierzenie bliźniaków i ogólna inspekcja "położenia " przewodów, żeby przypadkiem nie doszło do jakiejś żenady. Oto efekt na kilka fotach: I tak to mniej więcej na obecną chwilę wygląda. Nie bedę ukrywał, że jest jeszcze przedemną sporo pracy. Nie mogę się doczekać położenia podkładu i zobaczenia jaki wyjdzie efekt. Trzymajcie za mnie kciuki SALUT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paffko Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 O ja pierdziu Normalnie witki mi opadły Jestem pod ogormnym wrażeniem tego co zrobiłeś. Nie moge sie doczekać dalszych etapów budowy Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regis Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Hej, Noooo ładne kwiatki ;-) relacja pierwsza klasa!! Małe pytanie: jakich żyłek używasz? Powodzenia i czekam na ciąg dalszy pozdrawiam, k. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miqs Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 No najdokładniejsza imitacja instalacji jaką widziałem! Narazie jest pięknie. Oczywiście najważniejszy i tak będzie lakier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Kawał dobrej roboty odwaliłeś, aż miło popatrzeć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domuzyn79 Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 Co do żyłki.. szczerze to nie wiem jakie mają średnice, ale jedna jest bardzo cienka (przezroczysta) a druga trochę grubsza. Powiem tak.. pożyczyłem od sąsiada bo wędkuje...wziąłem je na oko..Jakie dalsze będą moje kroki w budowie. Dokończenie instalki przy sierżańcie, skończenie przewodu ciśnieniowego od sprężarki z silnika, no i zrobienie samego silnika Trzymajcie kciuki niedługo powinny się dalsze foty pojawić.. mam troche roboty.. niestety model musi chwile poczekać.. SALUT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domuzyn79 Posted September 16, 2007 Author Share Posted September 16, 2007 Witam kolegów serdecznie. Udało mi się po dość długim czasie skończyć instalację w Actrosie. TO co udało mi się osiągnąć przedstawiają zdjęcia Zdjęcia są z przed malowania i po Oczekuję oceny (byle nie zbyt surowej ;) ) Będzie dużo fotografii tak więc proszę o cierpliwość w czasie wgrywanie strony Na zdjęciu tyle zawieszenie z pełną instalacją Kilka elementów zostało dorobionych, tak jak w rzeczywistości występuja a Italerka tego nie ujęła Teraz zdjęcia zbiorników ciśnienia : Przód i układ kierowniczy Jak widać rama jest strasznie kolorowa tak to bywa A teraz fotki po małym pomalowaniu podkładem Zobaczycie jaka jest różnica : Silniczek jeszcze nie sklejony niedługo jak pomaluje po mojej myśli, pokaże fotki Dzięki za obejrzenie fotek Dalsze części pracy bedą nadal podrzucane na forum Pozdrówka SALUT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojciechu Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Nie no reespect dla Ciebie. Wszystko jak w realu-szczena mi opadła. Pozdrawiam i oczywiście czekam na dalsze efekty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garek Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 No piękna robota. Masz zdolności chłopie. Normalnie miód malina. Bardzo łądnie. Powodzonka w dalszych pracach. Bajo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regis Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Hej, kciuki w górę podwozie wygląda wyśmienicie. Kawał roboty odwaliłeś, efekt powala. Gratuluję i czekam na ciąg dalszy pozdrawiam, k. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Odwaliłeś kawał dobrej roboty jak widac opłaciło się zrobić instalację. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek Tul Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Okej jest spoko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 O żesz w morde ale fajosko to zrobiłeś. Moje gratulacje!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.