Skocz do zawartości

Relacja z budowy MERCEDESA ACTROS V8 1854 LS


domuzyn79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów

Po długiej nieobecności i wielu wahaniach postanowiłem umieścić (jak na razie) krótką relację z budowy Actrosa. Muszę ze smutkiem przyznać, że model ten mi nie idzie (w tempie sklejania) zbyt dobrze. Określił bym, że wręcz jak krew z nosa.. no cóż, ale tak bywa.

Możne przyczyna tego oto problemu leży w tym, że postanowiłem wykonać otwierane drzwi, elementy elektryki i pneumatyki. Właśnie.. pierwszy problem jaki się pojawił to dokumentacja, która pozwoli mi wykonać owo przedsięwzięcie. Na internecie nie było zbyt wiele tego..ale dzięki odwadze i oddaniu sprawie postanowiłem wykonać trochę zdjęć Actrosa. Tutaj chciałbym podziękować komisowi GTL z Trójmiasta i obsłudze dilera Mercedes Truck w Straszynie za możliwość wykonania dokumentacji. Po wykonaniu sporej ilości zdjęć przystąpiłem do wykonywania instalacji. Wcześniej jednak zrobiłem kilka ciekawych rzeczy

Dobra oto kilka fotek

1) Najpierw chciałem wykonać budę mojego ciągnika. W tym celu, skoro mają być otwierane drzwi, postanowiłem je wyciąć i skleić budę. Oto sa tego skutki ;/

9ee0ec60ec07b416m.jpg

42630e01595dcb61m.jpg

8d4df934a2f46d76m.jpg

Po wykonaniu pełnej dokumentacji okazało się, że będę musiał jeszcze wykonać elementy środka kabiny (jeśli mogę to tak określić) a zatem zamówić płytki z tworzywa. Wiadomo inaczej się nie da... następny problem to zawiasy. Próbowałem kilka sposobów, ale żaden nie wypalił, dlatego postanowiłem, że wykonam je (chociaż w części) tak jak ma oryginalny Actros. Może to brzmi jak szaleństwo ale tak postanowiłem

Dobra teraz kilka fotek z prac nad elementami i sama rama

9b85f8ecaff13560m.jpg

affbeb726ad408dem.jpg

abb44164bbfbe925m.jpg

Teraz kilka zdjęć ramy przed obróbką:

2473c225c44da304m.jpg

5a4cc824c580bfb3m.jpg

7de45b89079b100dm.jpg

127a85c0a965f5fam.jpg

8d0a8db2d564f0dbm.jpg

Teraz zdjęcia elementów po opracowaniu : szlifowanie, bez pierwszego podkładu kontrolnego:

ed61cd57da28be7em.jpg

Chciałbym podkreślić, że przewody będące na zbiorniku zostały zeszlifowane i zostaną zastąpione przewodami

099f41d5fec750b6m.jpg

Wał został oszlifowany

a5c8d9e113245145m.jpg

Rama także wpadła pod szpachel i papier ścierny...

A teraz to co muminki lubią najbardziej

Przewody elektryczne do akumulatorów.. niedługo przewody pneumatyczne i elektryczne:

21d472e71dc629d4m.jpg

43294df8a0f2db3fm.jpg

bb750cd5c96b1bf1m.jpg

5a49f4dd323714ffm.jpg

Na ostatnio zdjęciu widzimy skrzynkę na akumulatory..

A dla fanów CHROMU ))) felusie Dlaczego Europejczycy nie mogę także mieć chromu na kółka he ???

9b20942e72813bbam.jpg

4038b49be341bdc2m.jpg

b82f1f90dcf02285m.jpg

035917f6bc2e2517m.jpg

Bliźniaki wyglądają EKSTRA !!!!

Koledzy.. jak zawsze proszę o opinie.. oraz o zagrzewanie do dalszej pracy.. liczę na wasze wsparcie duchowe :-))))

SALUT

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Domuzyn, bardzo podoba mi się inicjatywa stworzenia praktycznie wiernej repliki prawdziwego auta. Ja osobiście nie wiem czy ze swoim dorobkiem modelarskim byłbym w stanie już wykonać taki model. Ale z modelu na model człowiek coraz więcej sie uczy.

 

Zasiadam w pierwszym rzędzie i czekam na dalszy ciąg bo zapowiada się na prawdę extremalnie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bliźniaki wyglądają dobrze ale mogłeś się pokusić o skrócenie piast i pomalowanie ich pod kolor ramy. Ale to jeszcze nic straconego Życzę powodzenia w budowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jesli szukasz okablowania w actrosie to moze to Ci pomoze http://eng.scaletrucks.ru/howto/

tam prawie na samym dole masz do pobrania plik rar "walk-around Mercedes Actros". zajrzyj rowniez tutaj: http://search.fotki.com/?q=actros&p=2

 

wprawdzie w obu przypadkach nie jest to MegaSpace, ale chyba MS nie rozni sie za bardzo okablowaniem od nizszej wersji. no oczywiscie moge sie myslic co do tej roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc Jesli chodzi o Actrosa to właśnie jest mała różnica w przewodach. Otóż w modelu 1840 akumulatory są montowane na lewej burcie a w modelu już 1844 z tyłu za siodłem, to samo dotyczy zbiorników ciśnienia, trochę inaczej są ułożone. W obydwóch przypadkach (chodzi mi o adresy które podałeś) mamy do czynienia albo z wersją 1840 albo niższą. Nie będę ukrywał, że także myślałem na początku, że instalacja jest podobna, lecz się myliłem.Dlatego zbieranie dokumentacji zabrało mi sporo czasu i nerwów niestety, no ale w końcu się udało. Chciałbym jednak podziękować serdecznie za chęć pomocy koledze Jak mi się coś tam uda zrobić to wrzucę foty pozdrawiam

SALUT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

z ogromnym zainteresowaniem bede sledzic twoja relacje, poniewaz u mnie na polce lezy MB Black Edition, ale niestety jeszcze sobie troche polezy, poniewaz obecnie na warsztacie mam inny modelik.

 

a tak a propos modelu, to ma sie rozumiec ze "druciki" idace z akumulatorow to cala wiazka przewodow, a nie tylko jeden przewodzik, prawda?? bo na jeden przewodzik to jakby "kapke" za drubasne :p

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie podchodzisz do tematu, jak wszystko wyjdzie ci tak jak planujesz to będzie "cacy" model Fajnie, że tak dokładnie opisujesz wszystkie swoje najdrobniejsze poczynania, bo ciekawa lektura się z tego robi. Pozdrawiam i zyczę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeśli chodzi o "drucik", to niestety zmartwię kolegę, bo dwa przewody idące od akumulatorów w kierunku silnika, nie są takie cienkie i kolejna rzecz. JEST TO JEDEN PRZEWÓD!! wiązka idzie gdzie indziej..

Oto zdjęcie pokazujące "kabelki"

a106aca395f9126f.jpg

 

Jak widać wiązka przewodów jest inna niż to co do tej pory wykonałem..

SALUT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ci idzie.Nie jestem fanem "roburka" ale relacje obejrzę chętnie.Czy masz zamiar robić wszystkie kabelki tz.:te , które zakręcają koło "sierżanta"? Czy tylko główne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa przewody idące od akumulatorów w kierunku silnika, nie są takie cienkie i kolejna rzecz. JEST TO JEDEN PRZEWÓD
Jak dla mnie, to te przewody od akumulatora sa poprostu schowane w oslony (w rurki) ze wzgledow bezpieczenstwa, czy moze raczej dla wzmocnienia, stad taka grubosc. Ale ja sie na tym nie znam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Oki no to wracamy do dalszego opisu co i jak mi tam idzie w Mietku.. Nie powiem, że jak najdzie wena twórcza to niezłe pomysły wychodzą

Oki to co mi się udało zrobić:

Zbiornik paliwa z przewodami (nie skończony) muszę zrobić coś w rodzaju pompki czy zaworu, ale o tym później:

f22018692a4dfff4.jpg

Jak widac przewody wykonałem z cienkiego drutu, ze względu na późniejsze ich wykręcenie (zakręcenie odpowiednie) Jednak uważam, że drut nie jest zbyt dobrym pomysłem, ponieważ strasznie łatwo jest go pogiąć, co powoduje kiepski widok, lepsza żyłka, ale trudno ją ukształtować..niestety nie ma idealnego materiału.

9b9dece5c444e962.jpg

Teraz pokażę zbiorniki ciśnieniowe. W niektórych musiałem podorabiać kilka elementów, widoczne będzie to na zdjęciach. Tutaj już użyłem żyłki.

2376b7d16fb8fb9b.jpg

97677e9ecbeb06b7.jpg

8c397d01769cf42b.jpg

b1fb0b606a27ed80.jpg

Staram się odwzorować wszystko jak najlepiej , ale pomimo chęci nie zawsze się udaje. NA końcówkach żyłek widać niebieskie kapturki. Jest to izolacja z przewodów telefonicznych.. proste nieprawdaż

A teraz elementy miechów. Postanowiłem zrobić tutaj także przewody. Oto efekt:

53c1c368d96f580a.jpg

Usunięcie niepotrzebnych elementów (stare przewody, otwory)

23b090d92fd2e810.jpg

Tu już widac po zamontowaniu przewodów.

91e228930740f38f.jpg

90e8d7211da8dbc7.jpg

9a7c2b297963cee3.jpg

f85e4612ca182bf2.jpg

Jak widać, trochę pracy było ale efekt się liczy najbardziej. Zobaczycie to na kolejnych zdjęciach z ramą. Teraz kilka słów o wiązkach, są to żyłki połączone nitkami i zmoczone super glue. Hmm powiem szczerze że szukałem innych rozwiązań, ale jakoś mi nic nie wychodziło, dlatego zostałem przy tym rozwiązaniu i oto efekt:

6e58a2a1e36cad02.jpg

14ff5607facc8b8c.jpg

Zwróćcie koledzy uwagę na przewody wychodzące z elementu regulującego ciśnienie i filtrującego powietrze.. Ten element jeszcze nie jest skończony. Jeszcze musi dojść do niego jeden przewód od silnika.

d0202d1306538de0.jpg

8fb6ff753dd104d7.jpg

Teraz przedstawię zdjęcia z niedokończonego tylnego zawieszenia:

002b98b19117ecd9.jpg

e70203b6c9edd893.jpg

Mówiłem że fajnie wygląda miech z tymi przewodami

eaf5d04d2768b172.jpg

Teraz element układu hamulcowego tarcza z rozprzęglikiem

8d0bc42eca8b76c1.jpg

04a83a2e5d4085db.jpg

Po zamontowaniu na tylnym moście :

dc845498142d5d12.jpg

3dcb5f40964d8a27.jpg

Kolejnym krokiem było przymierzenie bliźniaków i ogólna inspekcja "położenia " przewodów, żeby przypadkiem nie doszło do jakiejś żenady. Oto efekt na kilka fotach:

67e5a0536b5eeb64.jpg

d342b9da45bec0b7.jpg

9522235b65f1af7c.jpg

5587a69eae1c9924.jpg

c6d20befcd5434b0.jpg

I tak to mniej więcej na obecną chwilę wygląda. Nie bedę ukrywał, że jest jeszcze przedemną sporo pracy. Nie mogę się doczekać położenia podkładu i zobaczenia jaki wyjdzie efekt. Trzymajcie za mnie kciuki

SALUT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Noooo ładne kwiatki ;-)

 

relacja pierwsza klasa!!

Małe pytanie: jakich żyłek używasz?

 

Powodzenia i czekam na ciąg dalszy

 

pozdrawiam,

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do żyłki.. szczerze to nie wiem jakie mają średnice, ale jedna jest bardzo cienka (przezroczysta) a druga trochę grubsza. Powiem tak.. pożyczyłem od sąsiada bo wędkuje...wziąłem je na oko..Jakie dalsze będą moje kroki w budowie. Dokończenie instalki przy sierżańcie, skończenie przewodu ciśnieniowego od sprężarki z silnika, no i zrobienie samego silnika Trzymajcie kciuki niedługo powinny się dalsze foty pojawić.. mam troche roboty.. niestety model musi chwile poczekać.. SALUT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam kolegów serdecznie. Udało mi się po dość długim czasie skończyć instalację w Actrosie. TO co udało mi się osiągnąć przedstawiają zdjęcia Zdjęcia są z przed malowania i po Oczekuję oceny (byle nie zbyt surowej ;) ) Będzie dużo fotografii tak więc proszę o cierpliwość w czasie wgrywanie strony

41bf6d2d8d474838.jpg

Na zdjęciu tyle zawieszenie z pełną instalacją

b36e5ed4896c2f0c.jpg

6e707bcc10277a4d.jpg

Kilka elementów zostało dorobionych, tak jak w rzeczywistości występuja a Italerka tego nie ujęła

9735647677adef17.jpg

b7977e595b61699f.jpg

Teraz zdjęcia zbiorników ciśnienia :

c372ac733c49edb8.jpg

f1398cec2cbd3999.jpg

7d5d6f669a271e75.jpg

fbbcd439b8a205ec.jpg

92fb105d7892d667.jpg

Przód i układ kierowniczy

59f3582331132d11.jpg

eedb41063702b507.jpg

Jak widać rama jest strasznie kolorowa tak to bywa A teraz fotki po małym pomalowaniu podkładem

Zobaczycie jaka jest różnica :

bb71ab26721f7c88.jpg

c0f3c27aa4807d1b.jpg

ee945924af4f1ad5.jpg

e6f2d4e723c67bcf.jpg

c28e67ceed99bfdf.jpg

ba4bf64d32acabe4.jpg

cc7cfdbee770a270.jpg

2b2afff44e094bab.jpg

d0ab709c6cb3b6f5.jpg

bb41cf775af84ea9.jpg

45a2f619cb21a55a.jpg

Silniczek jeszcze nie sklejony niedługo jak pomaluje po mojej myśli, pokaże fotki

d10a7b7d42fca83b.jpg

56b4f2c3300e0731.jpg

Dzięki za obejrzenie fotek Dalsze części pracy bedą nadal podrzucane na forum Pozdrówka SALUT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.