METYS Napisano 18 Lutego 2013 Share Napisano 18 Lutego 2013 Początek prac, wnętrze malowane RLM02 z palety Mr. Hobby, zapomniał bym wnętrze to Aires. Dodatkowo będą jeszcze lufy karabinów także z Airesa i wydechy z QuickBosta. Całość planuję postawić na podstawce a jako uzupełnienie dorzucić Germańca pchającego beczkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 28 Października 2013 Autor Share Napisano 28 Października 2013 Tempo że łojojoj, po ośmiu miesiącach udało mi się położyć kolor, nic tylko pozazdrościć Malowany akrylami Mr. Hobby, lekkie rozjaśnienia paneli, trochę żółci filtr z przeźroczystej zieleni i gdzieniegdzie po przyciemniane trochę rozcieńczonym Tamijowskim Smoke-iem. Świeci się bo po Sido świeżo. I jeszcze takie jedno małe pytanie: czy aby pod-skrzydłowe wyrzutniki bomb nie powinny być czarne Niestety Hasegawa nie pokazała w instrukcji koloru ich malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 29 Października 2013 Share Napisano 29 Października 2013 A co oznaczają te metalowe odpryski na drewnianych łopatach śmigła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 29 Października 2013 Share Napisano 29 Października 2013 Witam,no jeżeli smigiełko drewniane...to do poprawki ...ale jesli chodzi o wykonanie,to kabinka jak ta lala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 29 Października 2013 Autor Share Napisano 29 Października 2013 A co oznaczają te metalowe odpryski na drewnianych łopatach śmigła? A one oznaczają, że jak masz ciołku w domu monografie to ją czytaj, bo ponownie czeka cię malowanie. Dzięki za zwrócenie uwagi kolego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 30 Października 2013 Share Napisano 30 Października 2013 Kołpak też podmaluj, przesadzone te odpryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 30 Października 2013 Autor Share Napisano 30 Października 2013 Nie wiem co mnie natchneło ale mazałem umoczoną gąbka ile wlazło jak głupi. Latadło dostało wasch ze specyfikow AK i muszę przyznać że świetnie się z nimi pracowało. Z tego co mi się kołacze po głowie to maszyny z płozami były bardziej eksperymentem chyba niż powszechną praktyką. Więc z ilością obić nie ma co przesadzać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 19 Listopada 2013 Autor Share Napisano 19 Listopada 2013 Za radą śmigło przemalowane, model dostał wasch-a trochę brudu i zacieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2014 To lecę powoli dalej, śnieg zrobiony z wody, wikolu i sody, jeszcze będzie poprawiany. Wydechy pomalowane podkładem, na to pójdą pigmenty coby tak nie raziło a na koniec spróbuję pierwszych w życiu okopceń zrobionych aero. Beczka i germaniec, jeszcze nie w wersji finalnej, muszę trochę popracować nad nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2014 Nie, zostaje w takim malowaniu, nic o zimowym nie znalazłem. A co do okopceń to pomyśle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 22 Stycznia 2014 Share Napisano 22 Stycznia 2014 A to oznakowanie z pomylonym kodem podskrzydłowym to skąd wzięte tak dla ciekawości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2014 A bodajże z instrukcji Hasegawy oraz innych stron z wykonaniem tejże maszyny w której i inni popełnili tenże sam "błąd" o ile masz rację kolego i to wszyscy inni się mylą a Ty masz rację http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal4/3301-3400/gal3357_Ju-87_Quiroz/00.shtm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 22 Stycznia 2014 Share Napisano 22 Stycznia 2014 Wzorowanie się na innych modelach czy instrukcjach z zestawu to czasem karkołomne przedsięwzięcie. Inna sprawa, że czasem ciężko znaleźć jakiś dokument źródłowy - opis czy fotografię. Wtedy w coś trzeba uwierzyć na słowo. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 22 Stycznia 2014 Share Napisano 22 Stycznia 2014 Ten co pcha beczkę jest niesamowity..... .......ale tak poważnie model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2014 Wzorowanie się na innych modelach czy instrukcjach z zestawu to czasem karkołomne przedsięwzięcie. Inna sprawa, że czasem ciężko znaleźć jakiś dokument źródłowy - opis czy fotografię. Wtedy w coś trzeba uwierzyć na słowo. ;) Niestety nie znalazłem nigdzie żadnego zdjęcia tejże maszyny, więc na coś musiałem przystać. A fakt ten z beczką dla Adiolfa stracił głowę Ach to uwielbienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 22 Stycznia 2014 Share Napisano 22 Stycznia 2014 Niestety nie znalazłem nigdzie żadnego zdjęcia tejże maszyny Trudno znaleźć, coś co nie istnieje. Zrobiłem drobny reserch w tej sprawie. Wynika, że ktoś kiedyś wyrysował kolorówkę w tym fikcyjnym oznaczeniu F1+DJ. Zapewne wzorował się na tym zdjęciu: co było ewidentnym nonsensem, bo "DJ" było po nieprawidłowej stronie skrzydła. Później podłapał to producent modelu, a jak pojawiło się w internecie ileś tam modeli to konfabulacja sama się już napędza... A dlaczego można stwierdzić, że to legenda? Otóż istnieje zdjęcie z tej samej sesji, z drugiej strony, na którym widać kolejną literę oznaczenia kodowego "K". Czyli oznaczenie brzmiało "DJ+K?". Zresztą Hasegawa chyba zauważyła swój błąd, bo wypuściła zestaw z bardziej prawdopodobnym oznaczeniem DJ+KA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2014 I tu Kolego masz racje, to zdjęcie DJ+KA widziałem, natomiast DJ+F1 nie. Więc prawdopodobnie to fikcja tak jak piszesz. Natomiast zważywszy że obie te maszyny różnią się "płozami" wolałem nie ryzykować i postąpiłem zgodnie z instrukcją i innymi wykonaniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 22 Stycznia 2014 Share Napisano 22 Stycznia 2014 Nie zmienia to faktu, że Junkersik bardzo fajnie wykonany! Czekam na galerię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2014 Dzięki :-) ale z moimi ruchami to troche jeszcze czasu minie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 23 Stycznia 2014 Share Napisano 23 Stycznia 2014 Tak w ogóle przepraszam Metys, że się wciąłem ze swoimi dociekaniami, ale zarówno literatura jak i producenci modeli nazbyt często modelarzom wciskają merytoryczny kit. Jestem trochę przeczulony na tym punkcie i jak widzę jakieś anomalie (jak np. odwrócony kod na skrzydłach) to zapalają mi się światełka alarmowe... Osobiście nie widzę nic złego w wykonaniu modeli oznaczonych fikcyjnie, albo o wyglądzie domniemanym (sam popełniłem ostatnio takie Mosquito), jednak wskazane by było aby modelarze, którzy poświęcają ileś tam dziesiątek czy setek godzin na odtworzenie obiektu, mieli świadomość tego faktu i wykonanie w takim a nie innym oznaczeniu było ich wyborem a nie wpadką w zastawioną historyczną pułapkę. A wracając do Ju-87B w wersji U4 to problem polegał na tym, że prawdopodobnie testowano prototypowe podwozie nartowe tylko na jednym egzemplarzu. Planowanego zamówienia na 155 sztuk modyfikacji U4 nigdy nie zrealizowano, także w jednostkach bojowych tak wyposażone maszyny się nie pojawiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2014 Banny za chęć niesienia pomocy nie ma co przepraszać, a tym bardziej jeśli jest ona merytorycznie zgodna z prawdą. Co najwyżej podziękować moge za zwrócenie uwagi, zapamiętać na przyszłość RAV słuszna uwaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 23 Stycznia 2014 Share Napisano 23 Stycznia 2014 A czy na pewno kody pod skrzydłami i na kadłubie były takie same? Samoloty niemieckie miały tzw Stammkennzeichen nadawane fabrycznie. Z reguły kody te były zamalowywane po trafieniu nowej maszyny do jednostki i naniesieniu kodu dywizjonowego, ale jak widać nie zawsze. Dla przykładu tak wyglądały Stammkennzeichen na Friedrichu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 31 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2014 Kolejna porcja fotek. Doszły pierwszy raz w życiu robione aerografem okopcenia, mogło być lepiej ale aż takiej tragedii jak się spodziewałem nie ma , no i Aryjczyk dostał łepetynę. Jeszcze tylko jeden mały szczegół i powędruje do galerii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.