Jacek K Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Zacząłem sobie nowy modelik. Po męczarniach z Mustangiem miał być zupełnie na luzie. Wybór padł na skromnego i prostego Mig-a 3 Trumpetera. Prace wystartowały od podwozia (w oczekiwaniu na blaszki Edka). Same wnęki są zupełnie puste więc postanowiłem je uzupełnić a wraz z nimi przerobiłem całkowicie golenie . Wykombinowałem jeszcze fotel pilota i kilka drobiazgów: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 Wnęki podwozia gotowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Korzystając z dłuuugiego weekendu „wyprodukowałem „ sobie jeszcze zegary do Miga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ireneusz Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Dobra robota odnośnie wnęk podwozia ale miałbym jedną uwagę co do tablicy przyrządów nie powinna być czarna .Tu widać kolor tablicy http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/captured1r.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 (edited) Dobra robota odnośnie wnęk podwozia ale miałbym jedną uwagę co do tablicy przyrządów nie powinna być czarna .Tu widać kolor tablicy http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/captured1r.jpg Podpis na zdjeciu sugeruje ze oryginalne czarno -białe zdjecie zostało ,,podkolorowane,, w jakims programie graficznym .Takze nie miał był do tego zdjecia az takiego zaufania z tego samego zrodła http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/cockpi.html moim zdaniem , zdjecia jasnej ,,deski przyrzadow pokładowych ,, pokazuja ja bez maskownicy, zwroccie uwage ze przy zdjeciach ciemnej ,,deski nie widac wkretow mocujacych przyrzady, czyli czarny jak najbardziej lub wytłumaczenie jest takie, zaczeli stosowac maskownice ,po otrzymaniu i zapoznaniu sie z Me i He Edited May 5, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ireneusz Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Tu jest czarno-białe i tablica nie jest czarna http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/5a_40.jpg A to adres strony z której pochodzą zdjęcia http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/mig3.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 (edited) Tablica jest raczej czarna. Już nie pokazuję fotek muzealnych egzemplarzy bo tam wszystkie są czarne (albo prawie wszystkie). Poczytałem jakąś dokumentację radziecką i tam stoi że czarna (w "moim" Migu). Lubię takie fotki historyczne ale też wiem ,że bardzo trudno z nich coś poprawnie odczytać, zwłaszcza kolory. Wystarczy odbicie światła i wszystko bierze w łeb. Jednakże wielkie dzięki za podpowiedzi i zwrócenie uwagi. Edited May 5, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Tak są takie fotki, gdzie kolor tablicy jest taki jak reszta kokpitu. To jednak zależało od kilku czynników. Z tego co poczytałem w sovieckiej dokumentacji to mogły być trzy kolory wnętrza i tablicy w zależności od czasu i miejsca w którym walczyła maszyna. Ja będę go robił w malowaniu zimowym i zostawię czarna tablicę bo akurat upatrzyłem sobie konkretny egzemplarz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Już widać, że będzie kolejny ciekawy model. Wnęki ładne, a sprężynki i krążki ekstra. Czy coś będziesz robił z nitami? Zdjęcia pokazują, że nawet w 32 jakoś sobie producenci z tym nie radzą i robią dziurki. Ciekawe, że KP radziło sobie z tym problemem w zeszłym stuleciu (z innymi mniej, ale te ich nity były wg mnie lepsze od dzisiejszych dziurek) Aha - pozostanę konsekwentny i upomnę się o Gurewicza, który po raz kolejny zniknął w cieniu Mikojana. Gdybyś miał ochotę, to proszę to migiem (tu akurat obie literki małe) poprawić Pozdrawiam - Mikołaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Nity chcę trochę (sporo) wypłycić. Wszystko wyszlifuję po sklejeniu skrzydeł a potem jeszcze psiknę ze dwa razy podkładem potem sreberko (tam gdzie była blacha) i zielony po całości a na koniec biały, więc nity raczej nie będą się rzucały w oczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIRO Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Na dole TEJ strony są zdjęcia wraku MiG-a, które ewidentnie pokazują, że słuszną linię ma nasz kolega Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 6, 2013 Author Share Posted May 6, 2013 Prawdopodobnie w kwestii koloru panelu "zegarów" może być więcej niż jedna poprawna wersja. Zwróćcie uwagę, że na zdjęciach z jasną tablicą widać wkręty, które mocują zegary do tablicy. Na zdjęciach gdzie tablica jest czarna nie ma ich a zegary są osadzone głębiej. Z dokumentacji pisemnej wynika, że była to swego rodzaju nakładka albo maskownica.Myślę że czarny jest jak najbardziej poprawny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Dzisiaj śmigiełko i reszta bambetli przy fotelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławekb Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 piękna robota!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manas Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Bardzo inspirujące. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Tak nieśmiało zabrałem się za cockpit. Poskładałem na sucho do przymiarki kilka wcześniej przygotowanych części. Trzeba je jeszcze oczywiści e dopracować ale chciałem sprawdzić czy wszystko pasuje. Teraz to rozbiorę i „poznęcam „się nad detalami. Kabinka generalnie będzie mocno przerobiona w stosunku do zestawu. Usunąłem burty, poprawiłem i odsunąłem stelaż rurkowy i dodałem „kilka” blaszek, właściwie prawie wszystkie detale będą zamieniona na blaszkowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławekb Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 super to wygląda...bardzo naturalnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 Klatka kokpitu w zasadzie gotowa. Teraz pora „wsadzić” to w kadłub a obie połówki można już będzie skleić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasiek Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Bardzo realistyczny efekt uzyskałeś. Podglądam dalej. Powodzenia w budowie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 18, 2013 Author Share Posted May 18, 2013 Dokończyłem kokpit i wkleiłem w kadłub. Kadłub już sklejony, więc już nie muszę się martwić, że co nie będzie pasować. Wszystko leży ok. Obciąłem o kilka mm podstawę radia i w ten sposób odsłoniłem wnętrze kadłuba za fotelem co nie było moim celem. Musiałem dorobić kilka bambetli które tam widać i dwie butle. Teraz wygląda to tak: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Przymierzyłem się do klap. W związku z tym, że samolocik raczej mały i ogólnie pozamykany (lubię jak widać coś w środku) postanowiłem ze przynajmniej te części modelu jak :kokpit, wnęki podwozia i klapy będą w miarę moich możliwości kompensowały np. brak silnika. Klapy blaszkowe, klejone nową dla mnie metodą na klej termoaktywowany (coś jak cyna w żelu) .Nawet fajnie się tym operuje i nie nastręcza wielu kłopotów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 Dokończyłem zmagania z klapami. Trzeba wybrać sporo plastiku żeby je wcisnąć na miejsce, wręcz pozostawiając jedynie cieniutki prawie przezroczysty kawałek skrzydła. Jeśli się chce zrobić klapy wyłącznie zestawowo to albo zamknięte albo nie powinno się oglądać modelu od spodu gdyż w miejscu gdzie powinny być żebra zieją pustką wielkie dziury: Teraz po przymiarkach, pasowaniach i wycięciu czego trzeba wygląda to tak: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 24, 2013 Author Share Posted May 24, 2013 Wnęki podwozia zabezpieczone w taki sposób, że są szczelne a przy tym będzie bardzo łatwo pozbyć się tego po malowaniu . Wnęki są pełne różnego rodzaju elementami więc zabezpieczenie musiało być takie, żeby niczego nie uszkodzić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 25, 2013 Author Share Posted May 25, 2013 Ruchoma część klap gotowa. Postanowiłem je troszkę pocieniować przed późniejszymi zabiegami. Taki mały „pre” zrobiony dla delikatności foliopisem. I po malowaniu. W realu widać dużo lepiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek K Posted May 25, 2013 Author Share Posted May 25, 2013 Udało się jeszcze dziś poskładać do kupy chłodnicę i jej obudowę: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.