Twitch Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 Edit: A co sadzicie o kleju Revell Contacta z igłą ? Ponoc też jest dobry do zabiegów z gąsienicami Klej Revella jak najbardziej godny polecenia długi czas schnięcia jest średnio gęsty więc ja kleje punktowo,reszta to kwestia opanowania tej czyności.Reszta jak u Krisowni. Popieram... dobry jest też Humbrol - Poly Cemen też z igłą, jeszcze nigdy mnie nie zawiódł przy gąskach ogniwkowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 2 Czerwca 2013 Dziś zlożyłem w całość kadłub z wanną i tylną płyte ( na szczescie wszystło ładnie sie spasowało ). Dodatkowo wymieniłem te cieńkie metalowe haki płyty silnikowej na plastiki, wstawiłem przewód lampy i wyeliminowałem opadanie lufy poprzez założenie ciężarka Zamówiłem tez klej Revell Contacta i jak przyjdzie wezme sie za gąski. Jutro wstawie fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 3 Czerwca 2013 Wstawiam obiecane fotki. Przy okazji przymierzyłem nowy MG, na sucho złożyłem jedną strone zawieszenia i zmontowałem liny. Postanowiłem, że będę robił wersje bez błotników, dlatego obciałem przednią cześc błotników. Byłbym wdzięczny jeszcze za fotke z poprawynym położeniem osi koła napinającego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 3 Czerwca 2013 Share Napisano 3 Czerwca 2013 Zimmerit położony, to teraz pobaw się szpachlą. Uważasz, że przewód lampy jest ok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 3 Czerwca 2013 Nie do końca, bo powinien przylegać do pancerza, ale nad tym będę jeszcze pracował, na razie tak tylko go przyłożyłem. W których miejscach powinienem zastosować szpachle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 3 Czerwca 2013 Share Napisano 3 Czerwca 2013 Nie do końca, bo powinien przylegać do pancerza, ale nad tym będę jeszcze pracował, na razie tak tylko go przyłożyłem. Nie chodzi o to, jest stanowczo za gruby ! W których miejscach powinienem zastosować szpachle ? Pisałem już w innym wątku, że żywiczny zimmerit to wygoda, ale niestety trzeba jeszcze popracować ze szpachlą. Czerwonymi krechami zaznaczyłem miejsca gdzie nie powinno być szpar: Dokładniej też usuwaj miejsca po łączeniu form. Padr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 3 Czerwca 2013 Odnośnie przewodu, to już nie raz wysyłałem zapytanie o grubośc drutu, ale niestety nie otrzymałem odp, może ty mi pomożesz w tej kwestii. A co do reszty, to dzięki za podpowiedź A co sadzisz jeszcze o gnieździe KM-u, użyc wokół niego szpachli, czy może być tak jak jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 3 Czerwca 2013 Share Napisano 3 Czerwca 2013 Umieściłem w Twoim wątku zdjęcie mojego KT z przewodem, wystarczyło porównać. Jarzmo km wymaga tylko lekkiej korekty, pod lufą jest niewielka szparka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 6 Czerwca 2013 Tak na dzień dzisiejszy prezentują się prace szpachlowe przy krawędziach łaczenia płatów zimmeritu. Niektóre miejsca może jeszcze troszkę wymagają drobnych korekt i szlifowania, a do poprawki został mi jeszcze spód jarzma KM-u. Przy okazji wymieniłem drut przewodu na cieńszy. Porsze o wasze opinie, co ewnetualnie należy jeszcze poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 10 Czerwca 2013 W końcu dziś znalazłem chwile wolnego czasu, by cos podziałać Na dzień dzisiejszy skompletowałem zawieszenie i zamontowałem na sucho, oraz przymierzyłem szekle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2013 Pora przyszła na gąski Już widać, że będzie to czasochłonna praca, ale mam nadzieje, że podołam zadaniu Przy okazji, w instrukcji pojawił się chyba kolejny błąd, ale proszę o opinie doświadczonych kolegów. Ogniwka są podzielone na dwa numery ramki F1 i F2. Pozstanowiłem rozpocząć od F1 i przy okazji zerknąłem do instrukcji, na która strone mają iść, Według instrukcji po odwróceniu wanny, gasienica powinna być po lewej stronie ( patrząc od przodu czołgu ) Tak się przedstawia układ ogniwek z ramki F1 Głownie sugeruje się wzorkami na ogniwach. Natomiast obrazek na pudełku, jak i w instrukcji gotowego pojazdu, pokazuje prawą strone Więc moje pytanie brzmi, jak ma być prawidłowo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 12 Czerwca 2013 Share Napisano 12 Czerwca 2013 Te 3 punkciki mają być na zewnątrz, otwór na grzebień idzie do góry - węższy koniec "piramidki" do góry patrząc od frontu na koło napędowe. Uważaj bo Niemcy oprócz kierunku rozróżniali prawą i lewą gąsienicę. Czyli na obu powinieneś mieć 3 punkciki na zewnątrz. Jak nie masz w zestawie podziału na lewe i prawe (czy wszystkie ogniwa są identyczne?) to będziesz zmuszony dać mu 2 lewe albo 2 prawe. Przeglądnij moje zbiory po więcej info o KT, poszedł wczoraj duży upload - osobno są pogrupowane książki w folderach - Panzer Tracts, Tankogorad, Schiffer itd. http://chomikuj.pl/totenkopf3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
author21 Napisano 12 Czerwca 2013 Share Napisano 12 Czerwca 2013 Czy w tym późnym tygrysie z późnymi gąsienicami występował zimmerit ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 12 Czerwca 2013 Tak był stosowany. Już to we wcześniejszych postach ustaliliśmy ;) Gaski sa podzielone na prawe i lewe i wiec nie będzie kłopotu. Jedna strona złożona. Zrobiłem, tak jak przedstawiają obrazy, czyli kropki na zewnątrz. Ogólnie samo składanie/sklejanie nie było aż tak ciężkie, jak mi się wydawało na początku, tylko te odcinanie i szlifowanie jest lekko wkurzające. Mysle, że jak na pierwsza sklejona gąske, wyszlo nawet dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 12 Czerwca 2013 Share Napisano 12 Czerwca 2013 Trzeba było ułożyć ale nie zakładać - z malowaniem będzie problem. Wydaje mi się, że najlepiej zrobić dwie połówki na jedną gąskę - uformować i nie łączyć, do malowania można ściągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 12 Czerwca 2013 A kto powiedzial, że są na stałe założone :P Na tylnym kole w jednym miejscu sa na sucho zapiete i nie trzeba wcale robić dwóch oddzielnych części ;) Do malowania będą zdjęte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 12 Czerwca 2013 Share Napisano 12 Czerwca 2013 Chcieliby co? Nie z nim te numery Brunner! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenek Napisano 12 Czerwca 2013 Share Napisano 12 Czerwca 2013 Trzeba było ułożyć ale nie zakładać - z malowaniem będzie problem. Wydaje mi się, że najlepiej zrobić dwie połówki na jedną gąskę - uformować i nie łączyć, do malowania można ściągnąć Nie koniecznie wielu modelarzy maluje gąski złożone, przy metodzie którą opisałeś zdarza się ze na sucho gąski ładnie się składają a po pomalowaniu już jest problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 13 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2013 No i chyba najtrudniejsze zadanie za mną Druga strona skończona Kicia powoli nabiera kształtów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamilkar Napisano 13 Czerwca 2013 Share Napisano 13 Czerwca 2013 Nie radzę kleić zimmeritu klejem CA, wystarczy klej do plastiku i najlepiej z pędzelkiem.Zastosowanie takiego kleju daje nam możliwość operowania płatami zimmeritu na modelu. A tak z ciekawości, po co zimmerit do późnego KT ? Czołem. hypnos, no i babol jak nie wiem co ! Mówiłem Marcinowi, ale się uparł, jak Ty. Te KT, z 18 zębowym kołem napędowym i dostosowanymi do niego gąskami - Gg24/800/300 ( wcześniej było montowane tylko w KT Initialach ), to produkcja z końca ( październik/listopad ) 44 i nie mogły mieć Zimmeritu, bo go już nie stosowano Chłopacy - dwie opcje Królewskiego Kotka, z Arden : 1. Ten KT z pudła, ale bez Zimmeritu. 2. Ten KT z Zimmeritem, ale z 9 zębowym kołem napędowym, a co za tym idzie z gąsienicami Gg26/800/300 i innym jarzmem armaty. To tylko takie przypomnienie, nie żebym się ekspertologował, ale badałem kiedyś ten temat. Pomocny jest Pan Jentz . Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 13 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2013 No cóż, szkoda, ze wczesniej takiej informacji nie dostałem ;) Nie bede juz nic kombinował i zostawie jak jest. Najwyżej model nie bedzie nawiazywał do historycznego odpowiednika. A jak ogólnie oceniacie prace ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamilkar Napisano 14 Czerwca 2013 Share Napisano 14 Czerwca 2013 Czołem. hypnos82 - praca bardzo dobra ! Moja ocena twojego składania - 4+. Lekkie "ale" co do pociachanych uchwytów, ale to już któryś, z szacownych Kolegów opisał. Podoba mi się, Twoja praca z MagicTrackami Ja zmęczyłem dwa egzemplarze i postanowiłem kupować Friule. Robiłem tak jak ty z dzielonymi w jednym miejscu i po zdjęciu, malowaniu i "brudzingu", jak je zacząłem zakładać...... ....Matko z Córką ! Oddzielały się i w efekcie musiałem kleić je w kilkunastu miejscach, co dało to, że lekko się zwichrowały. Drugim razem podzieliłem na górę i dół - to samo. No, Kolega niech maluje już. Jestem ciekaw kamuflażu i "brudzingu". Patrz na zdjęcia oryginałów. Masz kontakt z Marcinem vel Martinezem ? Jeśli tak, ma on ode mnie płytkę z kilkunastoma księgami o Kotkach I i II. Możesz skorzystać i wypalić ją sobie. Warto. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 14 Czerwca 2013 Share Napisano 14 Czerwca 2013 Przychylam się do Kolegi Hamilkara co do składania. Mała wpadka z tym zimmeritem ale za to jaki on jest piękny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 14 Czerwca 2013 Share Napisano 14 Czerwca 2013 Ładnie ci wyszły te gąsienice. A sam czołg też. Maluj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloner16 Napisano 14 Czerwca 2013 Share Napisano 14 Czerwca 2013 Pamiętam jak 4 lata temu kupiłem swój 3 model, właśnie KT ale w wersji Porsche. Mam do tego modelu tak ogromny sentyment ,a na dodatek pięknie tobie wychodzi klejenie. Bardzo czysto i dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.