Skocz do zawartości

King Tiger late production / Dragon / 1:35


hypnos82

Rekomendowane odpowiedzi

Edit: A co sadzicie o kleju Revell Contacta z igłą ? Ponoc też jest dobry do zabiegów z gąsienicami

 

Klej Revella jak najbardziej godny polecenia długi czas schnięcia jest średnio gęsty więc ja kleje punktowo,reszta to kwestia opanowania tej czyności.Reszta jak u Krisowni.

 

Popieram... dobry jest też Humbrol - Poly Cemen też z igłą, jeszcze nigdy mnie nie zawiódł przy gąskach ogniwkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 163
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dziś zlożyłem w całość kadłub z wanną i tylną płyte ( na szczescie wszystło ładnie sie spasowało ). Dodatkowo wymieniłem te cieńkie metalowe haki płyty silnikowej na plastiki, wstawiłem przewód lampy i wyeliminowałem opadanie lufy poprzez założenie ciężarka Zamówiłem tez klej Revell Contacta i jak przyjdzie wezme sie za gąski.

Jutro wstawie fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam obiecane fotki. Przy okazji przymierzyłem nowy MG, na sucho złożyłem jedną strone zawieszenia i zmontowałem liny. Postanowiłem, że będę robił wersje bez błotników, dlatego obciałem przednią cześc błotników. Byłbym wdzięczny jeszcze za fotke z poprawynym położeniem osi koła napinającego

 

dsc00624rd.jpg

 

dsc00625cs.jpg

 

dsc00627oz.jpg

 

dsc00628nt.jpg

 

dsc00630s.jpg

 

dsc00633xk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, bo powinien przylegać do pancerza, ale nad tym będę jeszcze pracował, na razie tak tylko go przyłożyłem.

Nie chodzi o to, jest stanowczo za gruby !

W których miejscach powinienem zastosować szpachle ?

Pisałem już w innym wątku, że żywiczny zimmerit to wygoda, ale niestety trzeba jeszcze popracować ze szpachlą.

Czerwonymi krechami zaznaczyłem miejsca gdzie nie powinno być szpar:

 

dsc00625cs_zps42830f66.jpg

 

Dokładniej też usuwaj miejsca po łączeniu form.

Padr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie przewodu, to już nie raz wysyłałem zapytanie o grubośc drutu, ale niestety nie otrzymałem odp, może ty mi pomożesz w tej kwestii. A co do reszty, to dzięki za podpowiedź A co sadzisz jeszcze o gnieździe KM-u, użyc wokół niego szpachli, czy może być tak jak jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na dzień dzisiejszy prezentują się prace szpachlowe przy krawędziach łaczenia płatów zimmeritu. Niektóre miejsca może jeszcze troszkę wymagają drobnych korekt i szlifowania, a do poprawki został mi jeszcze spód jarzma KM-u. Przy okazji wymieniłem drut przewodu na cieńszy.

Porsze o wasze opinie, co ewnetualnie należy jeszcze poprawić.

 

 

dsc00638by.jpg

 

dsc00641tz.jpg

 

dsc00644g.JPG

 

dsc00646d.jpg

 

dsc00647q.JPG

 

dsc00655db.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora przyszła na gąski Już widać, że będzie to czasochłonna praca, ale mam nadzieje, że podołam zadaniu Przy okazji, w instrukcji pojawił się chyba kolejny błąd, ale proszę o opinie doświadczonych kolegów.

 

Ogniwka są podzielone na dwa numery ramki F1 i F2. Pozstanowiłem rozpocząć od F1 i przy okazji zerknąłem do instrukcji, na która strone mają iść, Według instrukcji po odwróceniu wanny, gasienica powinna być po lewej stronie ( patrząc od przodu czołgu )

 

dsc00660fu.jpg

 

Tak się przedstawia układ ogniwek z ramki F1 Głownie sugeruje się wzorkami na ogniwach.

 

56624916.jpg

 

Natomiast obrazek na pudełku, jak i w instrukcji gotowego pojazdu, pokazuje prawą strone

 

85275297.jpg

 

Więc moje pytanie brzmi, jak ma być prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3 punkciki mają być na zewnątrz, otwór na grzebień idzie do góry - węższy koniec "piramidki" do góry patrząc od frontu na koło napędowe. Uważaj bo Niemcy oprócz kierunku rozróżniali prawą i lewą gąsienicę. Czyli na obu powinieneś mieć 3 punkciki na zewnątrz. Jak nie masz w zestawie podziału na lewe i prawe (czy wszystkie ogniwa są identyczne?) to będziesz zmuszony dać mu 2 lewe albo 2 prawe.

 

Przeglądnij moje zbiory po więcej info o KT, poszedł wczoraj duży upload - osobno są pogrupowane książki w folderach - Panzer Tracts, Tankogorad, Schiffer itd.

 

http://chomikuj.pl/totenkopf3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak był stosowany. Już to we wcześniejszych postach ustaliliśmy ;) Gaski sa podzielone na prawe i lewe i wiec nie będzie kłopotu.

 

Jedna strona złożona. Zrobiłem, tak jak przedstawiają obrazy, czyli kropki na zewnątrz. Ogólnie samo składanie/sklejanie nie było aż tak ciężkie, jak mi się wydawało na początku, tylko te odcinanie i szlifowanie jest lekko wkurzające.

Mysle, że jak na pierwsza sklejona gąske, wyszlo nawet dobrze

 

dsc00670nf.jpg

 

dsc00672h.jpg

 

dsc00669fut.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było ułożyć ale nie zakładać - z malowaniem będzie problem.

 

Wydaje mi się, że najlepiej zrobić dwie połówki na jedną gąskę - uformować i nie łączyć, do malowania można ściągnąć

Nie koniecznie wielu modelarzy maluje gąski złożone, przy metodzie którą opisałeś zdarza się ze na sucho gąski ładnie się składają a po pomalowaniu już jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie radzę kleić zimmeritu klejem CA, wystarczy klej do plastiku i najlepiej z pędzelkiem.

Zastosowanie takiego kleju daje nam możliwość operowania płatami zimmeritu na modelu.

 

A tak z ciekawości, po co zimmerit do późnego KT ?

 

Czołem.

hypnos, no i babol jak nie wiem co ! Mówiłem Marcinowi, ale się uparł, jak Ty. Te KT, z 18 zębowym kołem napędowym i dostosowanymi do niego gąskami - Gg24/800/300 ( wcześniej było montowane tylko w KT Initialach ), to produkcja z końca ( październik/listopad ) 44 i nie mogły mieć Zimmeritu, bo go już nie stosowano Chłopacy - dwie opcje Królewskiego Kotka, z Arden :

 

1. Ten KT z pudła, ale bez Zimmeritu.

2. Ten KT z Zimmeritem, ale z 9 zębowym kołem napędowym, a co za tym idzie z gąsienicami Gg26/800/300 i innym jarzmem armaty.

 

To tylko takie przypomnienie, nie żebym się ekspertologował, ale badałem kiedyś ten temat. Pomocny jest Pan Jentz .

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

hypnos82 - praca bardzo dobra ! Moja ocena twojego składania - 4+. Lekkie "ale" co do pociachanych uchwytów, ale to już któryś, z szacownych Kolegów opisał. Podoba mi się, Twoja praca z MagicTrackami Ja zmęczyłem dwa egzemplarze i postanowiłem kupować Friule. Robiłem tak jak ty z dzielonymi w jednym miejscu i po zdjęciu, malowaniu i "brudzingu", jak je zacząłem zakładać...... ....Matko z Córką ! Oddzielały się i w efekcie musiałem kleić je w kilkunastu miejscach, co dało to, że lekko się zwichrowały. Drugim razem podzieliłem na górę i dół - to samo. No, Kolega niech maluje już. Jestem ciekaw kamuflażu i "brudzingu". Patrz na zdjęcia oryginałów. Masz kontakt z Marcinem vel Martinezem ? Jeśli tak, ma on ode mnie płytkę z kilkunastoma księgami o Kotkach I i II. Możesz skorzystać i wypalić ją sobie. Warto.

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak 4 lata temu kupiłem swój 3 model, właśnie KT ale w wersji Porsche. Mam do tego modelu tak ogromny sentyment ,a na dodatek pięknie tobie wychodzi klejenie. Bardzo czysto i dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.