Skocz do zawartości

Pz.Kpfw.38(t) Ausf.E/F - Panda Hobby - 1:16


DarkWing

Rekomendowane odpowiedzi

Udało mi się skończyć ogólną waloryzację.

pz38_36_zpsf6a18335.jpg

 

pz38_37_zps0c7806c6.jpg

 

pz38_38_zpsf69ab367.jpg

 

pz38_39_zps7aed1f00.jpg

 

Pierwszy raz pracowałem z pigmentami, dlatego proszę o wyrozumiałość... Używałem Vallejo Pigments Set No 1. Do utrwalania proszków stosowałem benzynę lakową (myślę, że to dobry odpowiednik white spirit'a). W celu zabezpieczenia całości psikałem kilka bardzo delikatnych warstw lakieru bezbarwnego w spray'u - Vallejo - satin i mat. Całą operację z pigmentami, zestawem watheringu Tamiya oraz lakierowaniem powtarzałem 3 razy aż uzyskałem zadowalający dla mnie efekt. "Mokre" plamy to czarna emalia Model Master mocno rozcieńczona w benzynie. Podobnie zapuściłem wszelkie rowki i wgłębienia. Przetarcia blach na krawędziach to silver z zestawu Tamiya Wathering master C.

Teraz zostało już naprawdę niewiele drobiazgów typu narzędzia i antena radiostacji oraz gąsienice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądda bardzo realistycznie. Poprosiłbym o dokładniejszy opis malowania tłumika - rewelacyjny. Jeden z najlepiej zrobionych jakie widziałem.

Wykonanie tego tłumika to żadna tajemnica. Po sklejeniu całość pomalowana na kolor bazowy, a więc ciemny szary. Następnie całość wytarta Orange Rust z zestawu C Tamiya oraz miejscowo Burnt Red. Potem na tak przygotowane podłoże poszły pigmenty. Pędzelkiem z bardzo krótkim i twardym włosem nakładałem porcję pigmentu (nasypywałem) i następnie zalewałem benzyną lakową w celu utrwalenia. Pędzelek z bardzo miękkim włosiem maczam w benzynie i dotykam miejsca z nałożonym pigmentem. Benzyna spływa i pięknie rozlewa się po całości. Po wykończeniu całości i wyschnięciu delikatnie prysnąłem lakierem bezbarwnym matowym - spray Vallejo. Na koniec czarny połysk (emalia) bardzo mocno rozcieńczony w benzynie do porobienia plam i zacieków. I gotowe.

 

pz38_40_zps3c479cff.jpg

 

Jeśli chodzi o samo brudzenie, to moje wrażenie jest takie, że wszelka dyskusja na temat brudzenia, starzenia itp nie ma większego sensu. Jak przeglądam różne warsztaty to zawsze jest tyle samo zwolenników co przeciwników danego wykonania. A przecież tu nie ma żadnego schematu !!! Moja Pz-tka - mogła się bardziej ubrudzić a mogła mniej, mogła być bardziej zadrapana a mogła mnie. Ja robię swoje modele tak, żeby wyglądały chociaż trochę naturalnie a nie plastikowo. To jak bardzo się różnią od oryginału to nie ma znaczenia... zawsze można przyjąć, że dane wykonanie modelu mogło chociaż na 5 min. zaistnieć w rzeczywistości

 

Na koniec warsztatu kilka zdjęć dokończonych szczegółów:

pz38_41_zps58266e49.jpg

 

pz38_42_zps5c8270a6.jpg

 

pz38_43_zpsef35d8cd.jpg

 

pz38_44_zps97c8270c.jpg

 

Zdjęcie obrazujące skalę wielkości

pz38_45_zps8c5cda51.jpg

 

I ostatnie porównanie - tym razem do T-34/85 w tej samej skali

pz38_46_zps06516ba2.jpg

 

Dziękuję za wszelkie komentarze oraz słowa uznania, cieszę się, że ogólnie model się podoba, tym bardziej, że było to raczej szybki projekt

Na tym kończę warsztat, po weekendzie postaram się o galerię, żeby zdążyć przed urlopem.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba , przede wszystkim wyważone brudzenie i ślady eksploatacji, które nie przesłaniają szczegółów.

Świetny detal, skala bajka .

Gratulacje i czekam na następne dzieło w tej skali .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.