Sever Napisano 7 Sierpnia 2013 Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Ostatnio mamy sezon na wczesne zvezdowe tygrysy dlatego ja wkraczam z późną produkcyjną wersją od tamki, zestaw ten: Dlaczego akurat ten zestaw? ano wydał mi się dość sensownym wyborem ze względu na a) ogniwka - gumisie do mnie nie przemawiają b) załogę c) cene (lekko ponad 100) producent twierdzi że da się z tego zrobić wersję ostatnią i późną pudło po otwarciu wygląda tak: Wszystko wygląda okej, martwi trochę lufa z dwóch kawałków, poeksperymentowałem na lufie wersji ostatniej i udało mi się ją zrobić bez szwa.. najwyżej wrzucę metalową. dodatki: Zimmerit od atak model, na który dość sporo się naczekałem ale dziś przyszedł i w końcu będę mógł coś podłubać To mój pierwszy kontakt z żywicą więc trochę się obawiam Przewiduję jeszcze lufy do kmów dokupić i być może metalową lufę do działa. We własnym zakresie spróbuje zrobić anteny, myśle że stare gitarowe druty powinny się nadać Docelowo ma być to #007 w którym zginął Wittmann. Chociaż przyznaję że 312 z Pz.Abt. 505 też kusi Może macie jakieś zdjęcia tego czołgu albo plansze malowań? do tej pory myślałem że potrafię wygoglać większość rzeczy Do tej pory, oczekując na zimmerit zrobiłem niewiele: Poprzyklejałem wachacze, posklejałem koła i zamontowałem je na sucho do zdjęcia, przymierzyłem też górną płyte. póki co wszystko bardzo ładnie pasuje Martwi mnie trochę że przez kratki będzie widać pusty przedział silnikowy, czuje że będzie trzeba dorobić sciankę działową, obawiam się że chyba nie mam z czego Liczę że z pomocą forumowej braci uda się zmajstrować coś Wittmanotygryspodobnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 7 Sierpnia 2013 Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Bardzo fajny zestaw wg.mnie, z tych samych powodów, które podałeś na początku - może nawet się na niego skuszę w końcu - mimo mej niewielkiej miłości do panzerwaffe, wypada mieć Tygrysa w kolekcji, do tego z tyloma fajnymi figurkami Będę podglądał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 7 Sierpnia 2013 Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Gdybyś chciał zmienić barwy to 507 batalion czołgów ciężkich z wiosny '44 z okresu walk pod Tarnopolem,jak wróce z nad wody to poszukam plansz barwnych i jak będziesz chciał kalek,bo do poźnych to mam bez liku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 7 Sierpnia 2013 Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Zimmerit z żywicy, to super sprawa Kładłem go pierwszy raz na swoim KT i wyszło pięknie i bez problemu Trzymam kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Desaxe, swojego dopadłem za dokładnie 117 złotych : ) Myślę że warto. Figurki jak dla mnie też są nie złe, posklejałem już 3 i pomalowałem jedną (twarz do zmycia i jeszcze raz, mundur nawet nieźle ) sklejają sie ładnie i bez problemu : ) KrzychuP chętnie rzuciłbym bym okiem na plansze możliwe ze jeszcze zmienię barwy ;) Hypnos, podglądałem Twojego świetnego KT i przyznam że właśnie zdjęcia z Twojego warsztatu skłoniły mnie do kupna tego zimmu. Jak otworzyłem ten zimm i popatrzyłem jakie to cienkie i zapewne delikatne troche się przestraszyłem i nabrałem obaw. A ja mam tak że jak nabieram obaw to musze jak najszybciej stawić mojemu źródłu obaw czoła Więc z powodu upału oderwałem się od komputera na krótką przerwe w pracy (mam to nieszczęście w szczęściu że pracuję w domu). I zabrałem się za zimm. Okazało się to faktycznie dość proste. Najpierw delikatnie wycinam zimm i przymierzam do kadłuba, jeśli wszystko pasuje zaznaczam ołówkiem jego krawedzie, potem nakładam tam humbrolowy klej pędzelkiem i voila! w trudnych miejscach dociskam tępą stroną skalpela. Ufff a tyle się martwiłem. Fajne jest to że wszelkie przypadkowe odcięcia i uszkodzenia można zamienić w efekt weatheringu. Wieczorem ruszam z robotą dalej, teraz nie wyrabiam z powodu temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
author21 Napisano 7 Sierpnia 2013 Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Tylko nie zapomnij stuningować krawędzi zimmeritu otaczających elementy wystające, zimmeritu pozbawione. Bo wyjdzie nieciekawie, jakby w zimmericie wycinali dziurki i nakładali płatami. Szpachlowali w koło elementów wystających, więc tam nie może być szczelin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Zwrócę na to uwagę dzięki za info! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 7 Sierpnia 2013 Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Pieknie siadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) No tam trochę podłubałem, nie wiele bo późno, bo upały, bo zmęczony bo ręce się trzęsą itd. ;) Wygląda tak: Ale nasuneło mi się małe pytanie co do gąsienic. Jak robiłem Pz.IV to po prostu najpierw ułożyłem spód, skleiłem, potem ułożyłem odcinek spód-koło napędowe, skleiłem poczekałem aż lekko się zawiąże i uformowałem, potem koło napinające i jak już miałem taki oto sztywny kawałek spokojnie po kawałku kleiłem i formowałem zwisy, na koniec miałem gąsienice w której wystarczyło skleić tylko ostatnie ogniwko, mogłem sobie ją swobodnie zakładać i zdejmować do malowania. Wyglądała tak: Jednak Pz IV miał ten układ napędowy zupełnie inny i trzeba było czasami się natrudzić żeby włożyć gąsienice. Gdzieś wyczytałem że przy układach gdzie koła zachodzą na siebie (Pantery, Tygrysy etc.) taki sposób klejenia jest kompletnie do bani. No i teraz jestem zdezorientowany bo producent np. proponuje skleić całą gąsienice z 99/100 ogniw poczekać aż lekko się zawiąże i uformować ją na kołach. Chciałbym mieć gąski które w każdej chwili mogę zdjąć i założyć do malowania, nie chciałbym żeby gąsienica utknęła mi gdzieś poza czołgiem, co proponujecie? EDIT: Właśnie się zorientowałem że dałem ciała z tym przednim zimmeritem bo trzeba wyciąć tam otwór na insygnia, a w tym miejscu jest trochę kleju, obawiam się że może być nie ciekawie jak wytnetam teraz otwór. Ciąć czy zostawić i położyć insygnie na zimmerit?? Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas Napisano 7 Sierpnia 2013 Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Wydaje mi sie ze mozesz smialo kazda ges podzielic na gorna i dolna czesc.Zwisy wygladaja troche inaczej;jest wiecej kol wiec zwisy nie sa tak wyrazne a i z montazem nie powinienes miec problemow,nawet z blotnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Malekith Napisano 7 Sierpnia 2013 Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Rzeczywiście fajny ten zimmerit. Jak gruba jest taka warstwa? Nie odstaje zbytnio od skali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Pomysł podzielenia gęsi na górę i dół wydaje się faktycznie niezły! Planuje gęsi wkleić już po kompletnym pomalowaniu i lakierowaniu na sam koniec. Zimmerit jest grubości mniejwięcej kartki papieru. czyli jest na dobrą sprawę bardzo cienki, myślę że warto kupić choć cena na początku mnie odstraszała. Ale po eksperymentach ze szpachlą na testowych powierzchniach uznałem że nie jestem w stanie bez jakiś sensownych narzędzi osiągnąc ani cieniutkiej warstwy ani ładnego wzorka. Pewnie jakbym pomęczył coś by tam było ale bałem się rypnąć model. Brałem pod uwagę jakąś mase i jakieś grabki czy co tam za wynalazki jeszcze są do zimmeritu ale wychodziło mi to drożej niż atakowy zimmerit, no i zawsze mogło pójść coś nie tak Ostatecznie warsztat Hypnosa nakłonił mnie do zakupu, którego w sumie nie żałuję ;) Pytanie co do luf karabinów: Rozważam wymianę luf karabinów na metalowe albo chociaż lufy KMu na wieżyczce dowódcy. Teraz pytanie która lufa na wieżyczkę a która w kadłbub: Wydaje mi się że ta na wieżę a ta w kadłub? (bo króciutka jakaś taka) Nie wiem czy w kadłubowej po prostu nie zrobię otworka, ale napewno będe chciał ładny KM na wieży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 7 Sierpnia 2013 Share Napisano 7 Sierpnia 2013 Ta druga do wieży. Co się tyczy KM w kadłubie to chyba MG 34 (pierwsza lufa z twoich zdjęć) wydaje mi się nie odpowiednia. Chyba powinna być taka (nie jestem znawcą): Trochę o lufach było też u mnie: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=87&t=31586&start=165 Jakby Seb wpadł to by ci na pewno doradził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2013 Z tą pierwszą lufą chodziło mi o karabin na uchwycie na wieżyczce dowódcy jeżeli jest to zwykły mg34 to chyba będzie grało co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu-onisk Napisano 8 Sierpnia 2013 Share Napisano 8 Sierpnia 2013 Najpierw delikatnie wycinam zimm i przymierzam do kadłuba, jeśli wszystko pasuje zaznaczam ołówkiem jego krawedzie, potem nakładam tam humbrolowy klej pędzelkiem i voila! Humbrola? Który? Myślałem, że zimmerit przykleja się na cyjanoakryl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2013 Liquid poly taki zwykły do modeli, poczytałem też o przyklejaniu i kleją zarówno na CA jak i zwykły. w moim wypadku bez problemowo się trzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenek Napisano 8 Sierpnia 2013 Share Napisano 8 Sierpnia 2013 Z tą pierwszą lufą chodziło mi o karabin na uchwycie na wieżyczce dowódcyjeżeli jest to zwykły mg34 to chyba będzie grało co? tak ta pierwsza lufa jest ok a zamiast wycinać otwór w zimericie nie dało by się go wyszlifować jakąś mini szlifierką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2013 mam taką 10000-32000 obr./min. będzie okej? nie potopie modelu? czy może ręcznie ten kawałek wyszlifować? nie chciałbym tego przodu zniszczyć :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
author21 Napisano 8 Sierpnia 2013 Share Napisano 8 Sierpnia 2013 Odnośnie gąsienic - zrób dwie cześći, jedna dół plus zagięcia na koła napinające i napędowe. Druga część to góra. W tygrysach czy panterach sfalowanie na górze jest minimalne. Robiłem już z 10 takich modeli z magick trackami i zwykłymi ogniwkami i nie było problemu. Przed malowaniem nie wklejaj kół tylko załóż na sucho. Wtedy masz cały układ szybko demontowalny do malowania. Odnośnie wycięcia kwadracika w zimmericie pod insygnia. Nie ma probemu - zwykły ostry skalpel. Nawet jeśli coś Ci się nadłamie to krawędzie można obrobić masą np miliput. Tak samo jeśli natniesz przez przypadek płytę pancerza pod zimmeritem, to wybierz otwór - nie musi być równo, ale gębiej niż powierzchnia pancerza docelowa. Potem wciskasz odrobinę masy (cieniutko) i odciskasz cokolwiek o płaskim końcu. Masz idealną powierzchnię w wyciętym kwadraciku - gładką, równą, którą p wyschnięciu jeszcze można przeszlifować. Nie wszystkie tygrysy miały wycięte płaty pod insygnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenek Napisano 8 Sierpnia 2013 Share Napisano 8 Sierpnia 2013 mam taką 10000-32000 obr./min. będzie okej? nie potopie modelu? czy może ręcznie ten kawałek wyszlifować? nie chciałbym tego przodu zniszczyć :| ja używam takiego przyrządu do usuwania skórek dla kosmetyczek ma jednak wolniejsze obroty i prawie się nie nagrzewa przy takiej mocy jak opisałeś to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 8 Sierpnia 2013 Share Napisano 8 Sierpnia 2013 oto obiecane plansze z 507 mam tylko te. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 9 Sierpnia 2013 Dzięki ! Chociaż zostanę chyba w Normandii, ale możliwe że innym się przyda Rozmyślania co zrobić z płatem pod insygnia zostawiam na później, mam na to jeszcze czas, nie tyle boje się wycięcia płatu bo to nie powinno być problemem a tego że pod spodem jest klej i może powstać dość nierówna powierzchnia :| Wczoraj trochę powojowałem z czołgiem, głównie narzędzia, górna płyta, włazy i wieża Z góry uprzedzam, założone jest działo do wersji finalnej - mój poligon doświadczalny pt. Czy dam rade skleić działo bez szwu Jak widać wnętrze wieży, a własciwie jego brak jest bardzo ubogie :( Taka przestronna wieża aż się prosi o pare dupereli. Aktualnie na wnętrzu siedzi sido, dziś będzie wash. Wrzuciłem już włazy i ściąłem takie cusie z dachu które były dla wersji ostatecznej. Producent proponuje żeby właz dowódcy zostawić nie klejony, jednak jest strasznie luźny i aż strach że się zgubi, jakieś propozycje na usztywnienie? Któregoś tam razu bawiłem się też z dowódcą, ogólnie wyszedł niezły albinos, nie miałem odpowiedniej farby Twarz i ręce do mycia, mundur no nawet chyba jakoś nie najgorzej wygląda, co o tym sądzicie? Zimm tam odstaje jescze lekko w jednym miejscu, z tyłu wieży ma małą szczelinkę którą będzie trzeba zaszpachlować. Bawiłem się też igłą z KMem kadłubowym, nawierciłem nią ładny otwór i tak też chyba zostanie.l Jestem dość ubogi w pieniądz w chwili obecnej więc lufe do KMu na wieżyczce dowódcy zamówię potem, być może i z działem od RB ciekaw jestem czy będzie działo pasować bez wiercenia i cięcia, wie ktos coś o tym? Zostają mi 'gratisowe' paski zimmeritu, długością i kształtem jak na burty tyle że niższe, czyżby dla wersji z błotnikami i bez błotników? Wewnętrzne strony włazów będę malował na kolor pojazdu, zgadza się? Obiło mi się o uszy że w normandii dowództwo robiło wszystko żeby czołg był jak najmniej widoczny z powietrza, dochodziło do tego że kazali im zamalowywać pasy na działach oznaczające trafienia, więc chyba nie pozwolili by żeby były sobie otwarte białe włazy na szczycie wieży, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 9 Sierpnia 2013 Share Napisano 9 Sierpnia 2013 Daj lepsze fotki figurki. A co do albinosowatości tegoż, to może wystarczy odpowiedni wash i rozjaśnienia cielistym kolorem? Polecam do malowania skóry akrylowe farbki Vallejo lub Citadel - sporo o tym temacie w figurkowym podforum tutaj piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Share Napisano 9 Sierpnia 2013 Tak czy siak wyszedł nieciekawy. Oczy za czarne, spróbuje ciemnym szarym, pacnalem mu kropke pod okiem wyglada jak komiczny wielki pieprzyk Malowałem kolorem bladym samym w sobie (valejo light flesh) i jest prawie biały, spróbuje teraz Gunze H44 - Flesh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 9 Sierpnia 2013 Share Napisano 9 Sierpnia 2013 Mundur nie jest zły, tylko naprzyszłość dokładnie wyszpachluj i wyszlifuj połączenia korpusu z rękami. Co do ryjków, to ja jako bazę stosuję Citadel - Dwarf Flesh i ją potem w razie potrzeby rozjaśniam, przyciemniam itp. W linku poniżej pokazują krok po kroku jak malować twarze: http://www.atakmodel.com.pl/pliki/porady_1.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.