LucasKeller Napisano 10 Października 2013 Share Napisano 10 Października 2013 Witam. Zabrałem się za wykonanie Modelu Boeinga 787 Dreamlinera w malowaniu Polskich Lini Lotniczych LOT. Model buduje korzystając z zestawu ZVEZDA. Na pierwszy plan poszły silniki Rolls Royca i wszystko szło dobrze póki nie przystąpiłem do malowania tychże silników. Do pomalowania kupiłem farbę Revell white gloss. Maluje pędzlem (wiem że o wiele lepszy byłby aerograf ale póki co musi wystarczyć mi pędzel). Po nałożeniu drugiej warstwy farby, silniki wyglądają paskudnie, farba nie pokrywa;/ Jestem dopiero na etapie malowania silników, aż strach pomyśleć jak to się skończy przy malowaniu całego kadłuba.. Proszę o radę w tej sprawie. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 10 Października 2013 Share Napisano 10 Października 2013 ... kup coś w sprayu najlepiej Tamiya... będzie milion razy lepiej skoro nie masz aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 10 Października 2013 Share Napisano 10 Października 2013 Z racji tego że wypraski Zwezdy są szare, malowanie białym wychodzi jak wychodzi... Proponuję kupić biały podkład w sprayu, Tamiya jest chyba w miarę tania. Tak przygotowaną powierzchnię pomalujesz już sobie białym revellem, albo dla lepszego efektu, proponuję zainwestowanie w białą Tamiye w sprayu P.S. jakie masz kalki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszekpoz Napisano 11 Października 2013 Share Napisano 11 Października 2013 Obyś nie miał usterek ;) Bo nie polecisz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LucasKeller Napisano 11 Października 2013 Autor Share Napisano 11 Października 2013 Za Waszą radą zaryzykowałem i zdecydowałem się zamówić biały podkład oraz farbę Racing white w sprayu Tamiya. Niestety wypraski zvezdy są szare więc perspektywa malowania kilku warstw pędzelkiem całego kadłuba nie brzmi zachęcająco . Oczywiście nie mam żadnego doświadczenia w malowaniu modeli farbą w sprayu, czytałem że należy ją rozpylać z odpowiedniej odległości, żeby nie popsuć efektu. Mam nadzieję iż jedna puszka tj około 100ml wystarczy na pomalowanie całego Boeinga. Czy jest coś o czym jeszcze powinienem wiedzieć malując farbą w sprayu? Odnośnie pomalowanych już pędzelkiem 2 warstw farby na silnikach, czy da się to zmyć rozpuszczalnikiem czy lepiej już je dokończyć pędzelkiem. Co do kalek to będą to Oscar Lima Decals. P.S ten egzemplarz również miał problemy z akumulatorami ale usterka została naprawiona :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 11 Października 2013 Share Napisano 11 Października 2013 Musisz wiedzieć, że w przypadku białej farby w sprayu tez musisz nakładać warstwami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxim Napisano 11 Października 2013 Share Napisano 11 Października 2013 Niestety farba, którą zamówiłeś (Tamiya Racing White) to nie jest kolor biały. Niestety, kiedyś też się nabrałem na "White" w nazwie. Zdecydowanie to kolor jasny kremowy czy coś koło tego. Wymień, jeśli jeszcze nie jest za późno na Pure White z Tamiya. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 11 Października 2013 Share Napisano 11 Października 2013 Źródło: Modelarstwo Plastikowe => Zobacz wątek - [projekt grupowy] Airbus Autor: limaoscar Dobra, trochę tych sprayów już kupiłem i w zasadzie wszystkie wypróbowałemMogę zatem podzielić się garścią informacji na temat ich właściwości. Śnieżka - najłagodniejszy z dostępnych - cena ok. 10 pln. Nie żre się z żadną farbą - ani z akrylem (próbowałem na vallejo, lifecolor czy gunze), ani z olejem. Nawet nie śmierdzi, co ciekawe. Chyba jedyny spray na osnowie emulsyjnej i olejnej. Natomiast schnie najdłużej ze wszystkich - ok. 2-3 godziny (hehehe, ale dłuuuugo - w porównaniu z farbami modelarskimi). Duży wybór kolorów. Zarówno matowych jak i błyszczących. Jest też Śnieżka w sprayu na osnowie epoksydowej. Schnie długo - ze dwa dni, ale jak wreszcie wyschnie, to nawet nożem nie ruszysz powłoki. Nie reaguje z innymi farbami., Deco Color - moja ulubiona - cena ok. 12-15 pln - schnie szybko - ok. pół godziny, ale mocno śmierdzi. Może zeżreć podkład akrylowy, acz jak zauważyłem, nie każdy. Dają piękną, satynową powierzchnię (matowe), oraz wysoki połysk (blyszczące). Dostępne są zarówno w wersji mocno kryjącej (Primer - podstawowe kolory) jak i wykończeniowej (Finish - pełna gama odcieni, głównie połysk). Metafelga(występuje też jako Megafelga) - ha! ale nazwa. cena ok. 15 pln (duża puszka, większa niż pozostałe) Głównie kolory metaliczne (spora gama). Śmierdzi makabrycznie, po zapachu można wnioskować, że jest w stanie zeżreć wszystko, z modelem włącznie. A tu ciekawostka - położyłem na czarny vallejo i nic, nawet pęcherzyka )) Schnie błyskawicznie, w kilka minut. Malowałem tym DC-4 i 707 Deco Lack - cena ok. 15 pln - nie kupować! Syf totalny. Schnie tylko na żywicy, a i to nie do końca. Na plastiku lepi się i nie wysycha w ogóle. Do tego może zeżreć podkład akrylowy. Poza tym to jakaś podróba Deco Color (łudząco podobna szata graficzna pojemnika). Na domiar złego potrafi 'bluzgnąć' jakimiś farfoclami. Motip - cena ok. 15-20 pln - podobne właściwości jak Deco Color. Niezły. Spora gama odcieni. Szczególnie dużo kolorów w wersji błyszczącej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LucasKeller Napisano 11 Października 2013 Autor Share Napisano 11 Października 2013 Ufff dzięki Maxim , udało mi się wymienić na pure white Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pires Napisano 11 Października 2013 Share Napisano 11 Października 2013 Kup sobie czarny połysk akryl Pactry, świetnie się maluje pędzlem, bez smug. Naniesienie białego na taki czarny, nawet pędzlem będzie łatwiejsze. Tak jak pisze PaRazo, najpierw kilka, rozcieńczonych warstw, na koniec jedną normalną, chciaż często już nie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 11 Października 2013 Share Napisano 11 Października 2013 O będzie nielot ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marti_nez Napisano 13 Października 2013 Share Napisano 13 Października 2013 Malowałem kiedyś farbą serii TS, bardzo pomógł mi ten wątek: http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=20792 Co prawda nie robisz samochodu, ale znajdziesz tam sporo przydatnych informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LucasKeller Napisano 14 Października 2013 Autor Share Napisano 14 Października 2013 Dzięki Marti_nez, czegoś takiego szukałem A co do malowania to lepiej pomalować np. tylko boki i górę samolotu i poczekać aż wyschnie czy cały razem z tym co jest na dole ( skrzydła od dołu i kadłub)? Mam też zagwozdkę jeśli chodzi o boczne szybki przedziału dla pasażerów, bo jeśli je przykleję do kadłuba to potem będzie problem przy malowaniu. Myślałem żeby je przykleić a potem przed malowaniem posmarować maskolem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 14 Października 2013 Share Napisano 14 Października 2013 Okienek nie wklejaj, w pasażerach przyjęło się, że te okienka są puste. No ale Twoja wola, z maskowaniem będziesz miał zabawy, a i czy efekt zamierzony spełniony?? Tego nie wiem. Co do malowania, musisz sobie jakąś koncepcję sam przyjąć, ja maluję cały kadłub oprócz skrzydeł, na końcu same skrzydła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Co to za pomysł, żeby nie wklejać okienek? Jakie jest uzasadnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marti_nez Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Po prostu producenci często nie dają okienek, tylko kalkomanie. Ale można je dorobić z clearfixu. W tym wypadku zrobiłbym maski z taśmy klejącej/ maskolu, wkleił okienka, pomalował model i zdjął maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Co to za pomysł, żeby nie wklejać okienek? Jakie jest uzasadnienie? Wiele osób tak robi i jakoś nie widzę w tym dziwnego pomysłu. A uzasadnienie jest takie doświadczone z własnego doświadczenia, że nie musisz tego maskować co się przekłada na czasochłonność i uszkodzenie powłoki lakieru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AMO_Graphic Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Humbrol robi taki specyfik, który nazywa się Clear Fix. To odmiana bezbarwnego, błyszczącego lakieru akrylowego. Pięknie nadaje się do wypełniania okienek w samolotach pasażerskich. Mała kropelka na wykałaczkę i w otwór okna. Zrobi się bąbelek, a po kilkunastu minutach ładnie wciągnie. Wysycha w pełni po około 10 godzinach dając przezroczystą, błyszczącą błonkę. Tylko uwaga - dość mocno ciągnie się za wykałaczką, dlatego ostrożnie z aplikowaniem - dobrze trochę poćwiczyć. Efekt jest bardzo efektowny. Pozdrawiam AMO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Co to za pomysł, żeby nie wklejać okienek? Jakie jest uzasadnienie? Wiele osób tak robi i jakoś nie widzę w tym dziwnego pomysłu. A uzasadnienie jest takie doświadczone z własnego doświadczenia, że nie musisz tego maskować co się przekłada na czasochłonność i uszkodzenie powłoki lakieru. Jak producent robi dziurki na okna i daje szybkę to nie widzę żadnego sensu w zostawianiu pustych okien. Czasochłonność? Tak ale model zyskuje więcej realizmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Humbrol robi taki specyfik, który nazywa się Clear Fix. To odmiana bezbarwnego, błyszczącego lakieru akrylowego. Pięknie nadaje się do wypełniania okienek w samolotach pasażerskich. Mała kropelka na wykałaczkę i w otwór okna. Zrobi się bąbelek, a po kilkunastu minutach ładnie wciągnie. Wysycha w pełni po około 10 godzinach dając przezroczystą, błyszczącą błonkę. Tylko uwaga - dość mocno ciągnie się za wykałaczką, dlatego ostrożnie z aplikowaniem - dobrze trochę poćwiczyć. Efekt jest bardzo efektowny.Pozdrawiam AMO Miałem sposobność pracować z tym specyfikiem, wszystko ładnie opisałeś, ale są dwie wady owego specyfiku, raz jest to miękkie i nie da się tego zamaskować a o szlifowaniu nie wspominając. Czy wklejając okna w tego Fokkera coś da na wyglądzie, one są tak małe, że wklejone czy nie wklejone nie dają jakiegoś super realistycznego wyglądu. A tak jak wspomniałem maskować roboty i drelirka podczas usuwania maskowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Kup biały samochodowy mat. A na wierzch jakis bezbarwny. Biały samochodowy mat dobrze kryje. A biały mat Tamki jest do bani. I nawet nie próbuj pomalować go pędzlem ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LucasKeller Napisano 20 Października 2013 Autor Share Napisano 20 Października 2013 Nadszedł już czas pomyśleć o nałożeniu kalkomanii LOT-owskich. Użyję kalek marki OscarLima Decals. Tu nasuwa się kolejne pytanie: Co zrobić żeby nałożone kalkomanie nie świeciły, odróżniając się od modelu? Czytałem że należy posmarować je płynem do kalkomanii, myślałem nad kupnem płynu tamiya mark fit, co o nim sądzicie? Ma przystępną cenę ale jednocześnie nie chcę żeby zniszczył kalkomanie czy pomalowany model ( biały podkład plus farba pure white tamiya) podobno wchodzi w reakcję z farbami. Raczej nie będę nakładał już na model lakieru bezbarwnego na model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 20 Października 2013 Share Napisano 20 Października 2013 Z tym specyfikiem nie miałem styczności i nic nie mogę powiedzieć na jego temat, ja używam Micro-Set od dawien dawna i nie narzekam, na kalki używam Gunze zielonego do zmiękczania kalki. De fakto na połysku kalki zazwyczaj nie powinny się świecić no ale różnie to bywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 21 Października 2013 Share Napisano 21 Października 2013 Chodzi ci o srebrzenie? Jeśli tak to kalki od limy mają bardzo mało filmu na brzegach, poza tym są bardzo cienkie (ale przez to delikatne). Także nie powinieneś mieć z nimi problemu na połysku. Ja używam preparatów Gunze, które dobrze współgrały z tymi kalkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LucasKeller Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 22 Grudnia 2013 No i nareszcie po długich męczarniach powstał Godna pokazania jest tylko jedna strona ponieważ rozwaliły mnie kalki od oscar lima, strasznie się rwały... model zawiera wiele błędów aczkolwiek mi się podoba Dzięki wszystkim za cenne rady Oto i on: SP - LRA Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.