Marcon Napisano 30 Listopada 2013 Share Napisano 30 Listopada 2013 Zapraszam Państwa do odwiedzenia pierwszych galerii z rewitalizacji Grudziądzkiego LiM'a-1. Fotorelacja z postępów prac na bieżąco będzie kontynuowana na forum KPM: http://forum.asg.koszalin.pl/sokol/forum.asg.koszalin.pl/viewtopic.php?f=15&t=4883 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas Napisano 1 Grudnia 2013 Share Napisano 1 Grudnia 2013 Super wiadomosc.Jak bylem na Waszym festiwalu oczywiscie przespacerowalem sie po parku;zal mi sie zrobilo Limka,a tu taki strzal.Swietnie.Bedzie remontowamy u Was w WZU czy poleci gdzies dalej? Po odnowieniu dobrym miejscem byloby jakies zadaszone miejsce lub jesli ma stanac na starym skwerku to warto pomyslec o monitoringu. Panowie Grudziadzanie-BRAWO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 1 Grudnia 2013 Share Napisano 1 Grudnia 2013 Takie trochę większe modelarstwo Jak dalece ma sięgać owa rewitalizacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcon Napisano 1 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2013 Wojtas, uwierz żeby kupę roboty trzeba było wykonać, żeby go zdjąć z postumentu i bez szkód przywieźć do Firmy. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będę mógł liczyć na Twoją recenzję tej rewitalizacji Rewitalizacja będzie oczywiście w Wojskowych Zakładach Uzbrojenia S.A. Jej celem jest przywrócenie przede wszystkim walorów wizualnych dla tego samolotu. Chcemy żeby przez następne lata wyglądał dokładnie tak jak w czasie swojej służby. Celowo nie używam pojęcia remont bo nikt już chyba nie jest w stanie przywrócić własności lotnych tej "107". Liczymy również na współpracę z innymi instytucjami. Dodam, że znany modelarzom Pan Filip Jereczek - "ModellMaker" zaoferował maski do malowania szachownic, numerów taktycznych i napisów eksploatacyjnych. Super sprawa - samolot będzie miał ORYGINALNE bo zgodne z dokumentacją remontową napisy eksploatacyjne !! Od siebie powiem, że czekam z utęsknieniem na replikę LiM'a-1 standardów Tamiy'i .... Kalki już wiem skąd wziąć Samolot znajdzie swoje miejsce przy Rondzie Lotników w Grudziądzu w miejscu gdzie w 1925 powstała Oficerska Szkoła Lotnicza przeniesiona następnie w 1927 roku do Dęblina. Dodam, że w tych obiektach mieszczą się obecnie Wojskowe Zakłady Uzbrojenia S.A. Miejsce jest już monitorowane kamerami Tak jak już napisałem wcześniej na bieżąco będę informował o postępie prac na forum Koszalińskiego Plutonu Modelarskiego: http://forum.asg.koszalin.pl/sokol/forum.asg.koszalin.pl/viewtopic.php?f=15&t=4883 Postaram się jednak na tym forum informować o ważniejszych etapach prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol Napisano 2 Grudnia 2013 Share Napisano 2 Grudnia 2013 Szkoda Marku, że jesteś z KPMu bo wiedziałbym komu "Pod but" dać w Grudziądzu w następnym roku Dostałby model "1:1" Ale WZU S.A. w KPMie w sumie nie są ;) Więc.... pomyślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcon Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2013 Nasz grudziądzki LiM-1 będzie miał malutkie klony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 6 Stycznia 2014 Share Napisano 6 Stycznia 2014 Fajnie - tylko to nie Lim 1 a Lim 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Stycznia 2014 Share Napisano 6 Stycznia 2014 No to mamy zagwozdkę - numer z Lim-2 a hamulec aerodynamiczny z Lim-1 ... może na pomnik dali samolot z ogonem z innego egzemplarza? A oryginalny ogon poszedł np. na przeróbkę SBLim-a? Takie mi się myśli myślą ... pod wpływem promili ... Od siebie powiem, że czekam z utęsknieniem na replikę LiM'a-1 standardów Tamiy'i .... Kalki już wiem skąd wziąć Akurat przy MiG-15 standardy Tamiyi nie zadziałały najlepiej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 6 Stycznia 2014 Share Napisano 6 Stycznia 2014 Hehe dopiero Grzegorz zauważył. Panowie, Lim-1 to 1A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 6 Stycznia 2014 Share Napisano 6 Stycznia 2014 No to mamy zagwozdkę - numer z Lim-2 a hamulec aerodynamiczny z Lim-1 ... może na pomnik dali samolot z ogonem z innego egzemplarza? A oryginalny ogon poszedł np. na przeróbkę SBLim-a?Takie mi się myśli myślą ... pod wpływem promili ... Od siebie powiem, że czekam z utęsknieniem na replikę LiM'a-1 standardów Tamiy'i .... Kalki już wiem skąd wziąć Akurat przy MiG-15 standardy Tamiyi nie zadziałały najlepiej ... Skoro rozbieracie na czynniki pierwsze czy też buszujecie po wnętrznościach to zweryfikujcie części. Nie jest bardzo jest możliwe aby od Lima 1 dać do Lima 2 sam hamulec więc zapewne jest tak jak piszesz. W ramach przeróbek samolotów na SB Lim 2 kombinowano - przód z jednej maszyny a tył z drugiej. To co pozostało składano do kupy i dawano na pomniki - stąd taki wysyp pomników w całej Polsce. Ale wracając do meritum sprawy - kadłub samolotu jak udokumentowałeś na zdjęciu to 1B 001-07 więc mimo iż są inne pozostałe części powinien pozostać z takim numerem "107". Zresztą podobne analogie są w przeróbkach na SB Lim 2 - numer pozostawał z kadłuba czyli 1A xxxxxx mimo iż tył był z samolotu 1B xxxxxx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Stycznia 2014 Share Napisano 6 Stycznia 2014 Skoro rozbieracie na czynniki pierwsze czy też buszujecie po wnętrznościach to zweryfikujcie części. ... Ale wracając do meritum sprawy - kadłub samolotu jak udokumentowałeś na zdjęciu (...) Gwoli ścisłości i żeby nikt nie odniósł mylnego wrażenia - nie mam nic wspólnego z ekipą remontującą Lim-a ani nie robiłem zdjęć Nie jest bardzo jest możliwe aby od Lima 1 dać do Lima 2 sam hamulec więc zapewne jest tak jak piszesz. W ramach przeróbek samolotów na SB Lim 2 kombinowano - przód z jednej maszyny a tył z drugiej. To co pozostało składano do kupy i dawano na pomniki - stąd taki wysyp pomników w całej Polsce. (...) Zresztą podobne analogie są w przeróbkach na SB Lim 2 - numer pozostawał z kadłuba czyli 1A xxxxxx mimo iż tył był z samolotu 1B xxxxxx. No właśnie, to, że numer na SBLim-ach pozostawał stary to wiem, ale nie bardzo wiedziałem, co się działo ze starymi częściami ogonowymi, do tej pory myślałem, że były po prostu złomowane, ale tu mamy chyba przykład recycklingu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcon Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 7 Stycznia 2014 Szanowni dyskutanci udostępnię informacje dotyczące historii tego samolotu niezwłocznie jak otrzymam informację z Archiwum Sił Powietrznych. Na chwilę obecną wiem dokładnie tyle ile jest napisane w postach powyżej. A.p. pokrywa siłowników na górnej części prawego płata ma identyczny numer: Dodam, że tabliczka w poprzednich moich postach jest zamontowana w lewej komorze podwozia w przedniej sekcji kadłuba. Dla pewności postaram się dotrzeć do tabliczki pod sterem kierunku tak szybko jak to będzie możliwe. Sam jestem ciekaw co tam znajdę. Oczywiście numer 107 będzie utrzymany w dalszym ciągu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 7 Stycznia 2014 Share Napisano 7 Stycznia 2014 A.p. pokrywa siłowników na górnej części prawego płata ma identyczny numer: Zarówno kadłub jak i skrzydła będą miały ten sam numer seryjny - wymieniano tylną sekcję kadłuba i to ona powinna mieć inny numer prawdopodobnie z samolotu poddanego przeróbce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcon Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2014 Proszę Państwa pojawiły się nowe ustalenia. Postęp prac jest również zaawansowany. Zapraszam do: http://forum.asg.koszalin.pl/viewtopic.php?f=15&t=4883&p=55175#p55175 Grzegorz 5710, Andzin dziękuję za wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 2 Kwietnia 2014 Share Napisano 2 Kwietnia 2014 Proszę Państwa pojawiły się nowe ustalenia. Postęp prac jest również zaawansowany. Zapraszam do:http://forum.asg.koszalin.pl/viewtopic.php?f=15&t=4883&p=55175#p55175 Grzegorz 5710, Andzin dziękuję za wskazówki No teraz wiadomo, że na pomniku stał LiM 2 1B 001-07 z tyłem od LiM 1 1A06-011, który został przebudowany na SB LiM-a. Teraz pozostaje kwestia czy 1A 06-011 został przebudowany od razu do standardu LiM 2 czy też latał początkowo jako SB LiM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcon Napisano 2 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 2 Kwietnia 2014 Czekamy na odpowiedź o Genesis Warbirds Museum w Rochester w Stanie New Jork. W dalszym ciągu czekam na odpowiedź z Archiwum Sił Powietrznych. Jak sie czegoś dowiem napewno o tym napiszę. Grzegorz5710, jeszcze raz wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 2 Kwietnia 2014 Share Napisano 2 Kwietnia 2014 Czekamy na odpowiedź o Genesis Warbirds Museum w Rochester w Stanie New Jork.W dalszym ciągu czekam na odpowiedź z Archiwum Sił Powietrznych. Jak sie czegoś dowiem napewno o tym napiszę. Grzegorz5710, jeszcze raz wielkie dzięki Nie wiem za co - piwa nie wypiłem jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcon Napisano 3 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2014 Za wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 3 Kwietnia 2014 Share Napisano 3 Kwietnia 2014 Za wskazówki Żaden problem - kto pyta nie błądzi . A jak uzbrojenie tego samolotu - chodzi mi o działka, zamki bombowe, rakietnica, celownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcon Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Share Napisano 14 Kwietnia 2014 Za wskazówki Żaden problem - kto pyta nie błądzi . A jak uzbrojenie tego samolotu - chodzi mi o działka, zamki bombowe, rakietnica, celownik Planuję tylko atrapy uzbrojenia lufowego. Mam problem ze zdobyciem zbiorników. Zamki wyglądają nieźle i są funkcjonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol Napisano 12 Kwietnia 2015 Share Napisano 12 Kwietnia 2015 Z okazji 55 lat WZU odbyła się prezentacja wyremontowanego Lima. Należy pogratulować pracownikom WZU ich dzieła. Wkrótce zapewne o Limie i naszej wizycie w Grudziądzu pojawi się artykuł, a póki co to parę zdjęć: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 12 Kwietnia 2015 Share Napisano 12 Kwietnia 2015 Należą się wielkie brawa Jaki jest planowany sposób ekspozycji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 12 Kwietnia 2015 Share Napisano 12 Kwietnia 2015 Marku gratulacje dla Ciebie i Wszystkich którzy brali udział w tej inicjatywie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 13 Kwietnia 2015 Share Napisano 13 Kwietnia 2015 Piękna robota .Duże brawa dla Mistrzów odbudowy samolotu .Mam nadzieję że znajdzie się godne miejsce , gdzieś pod dachem dla maszyny .Szkoda żeby znowu gniła w jakimś parku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol Napisano 13 Kwietnia 2015 Share Napisano 13 Kwietnia 2015 Wypowiem się trochę za Marka - wiem że do parku maszyna nie wróci, natomiast ważą się jej losy i być może znajdzie godne miejsce pod dachem. A resztę to musiałby sam szef "eskadry technicznej" czyli Marek wyjaśniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.