Skocz do zawartości

LiM-1 "107", nr płatowca 1B001-07 z Grudziądza


Marcon

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszam Państwa do odwiedzenia pierwszych galerii z rewitalizacji Grudziądzkiego LiM'a-1.

Fotorelacja z postępów prac na bieżąco będzie kontynuowana na forum KPM: http://forum.asg.koszalin.pl/sokol/forum.asg.koszalin.pl/viewtopic.php?f=15&t=4883

file.php?id=4954

file.php?id=4968

file.php?id=4976

file.php?id=4973

file.php?id=4994

file.php?id=4993

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wiadomosc.Jak bylem na Waszym festiwalu oczywiscie przespacerowalem sie po parku;zal mi sie zrobilo Limka,a tu taki strzal.Swietnie.Bedzie remontowamy u Was w WZU czy poleci gdzies dalej?

Po odnowieniu dobrym miejscem byloby jakies zadaszone miejsce lub jesli ma stanac na starym skwerku to warto pomyslec o monitoringu.

Panowie Grudziadzanie-BRAWO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtas, uwierz żeby kupę roboty trzeba było wykonać, żeby go zdjąć z postumentu i bez szkód przywieźć do Firmy. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będę mógł liczyć na Twoją recenzję tej rewitalizacji

Rewitalizacja będzie oczywiście w Wojskowych Zakładach Uzbrojenia S.A. Jej celem jest przywrócenie przede wszystkim walorów wizualnych dla tego samolotu. Chcemy żeby przez następne lata wyglądał dokładnie tak jak w czasie swojej służby. Celowo nie używam pojęcia remont bo nikt już chyba nie jest w stanie przywrócić własności lotnych tej "107".

 

Liczymy również na współpracę z innymi instytucjami.

 

Dodam, że znany modelarzom Pan Filip Jereczek - "ModellMaker" zaoferował maski do malowania szachownic, numerów taktycznych i napisów eksploatacyjnych. Super sprawa - samolot będzie miał ORYGINALNE bo zgodne z dokumentacją remontową napisy eksploatacyjne !!

 

Od siebie powiem, że czekam z utęsknieniem na replikę LiM'a-1 standardów Tamiy'i .... Kalki już wiem skąd wziąć

 

Samolot znajdzie swoje miejsce przy Rondzie Lotników w Grudziądzu w miejscu gdzie w 1925 powstała Oficerska Szkoła Lotnicza przeniesiona następnie w 1927 roku do Dęblina. Dodam, że w tych obiektach mieszczą się obecnie Wojskowe Zakłady Uzbrojenia S.A. Miejsce jest już monitorowane kamerami

 

Tak jak już napisałem wcześniej na bieżąco będę informował o postępie prac na forum Koszalińskiego Plutonu Modelarskiego: http://forum.asg.koszalin.pl/sokol/forum.asg.koszalin.pl/viewtopic.php?f=15&t=4883

Postaram się jednak na tym forum informować o ważniejszych etapach prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda Marku, że jesteś z KPMu bo wiedziałbym komu "Pod but" dać w Grudziądzu w następnym roku

Dostałby model "1:1"

 

Ale WZU S.A. w KPMie w sumie nie są ;)

Więc.... pomyślę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

No to mamy zagwozdkę - numer z Lim-2 a hamulec aerodynamiczny z Lim-1 ... może na pomnik dali samolot z ogonem z innego egzemplarza? A oryginalny ogon poszedł np. na przeróbkę SBLim-a?

Takie mi się myśli myślą ... pod wpływem promili ...

Od siebie powiem, że czekam z utęsknieniem na replikę LiM'a-1 standardów Tamiy'i .... Kalki już wiem skąd wziąć

Akurat przy MiG-15 standardy Tamiyi nie zadziałały najlepiej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy zagwozdkę - numer z Lim-2 a hamulec aerodynamiczny z Lim-1 ... może na pomnik dali samolot z ogonem z innego egzemplarza? A oryginalny ogon poszedł np. na przeróbkę SBLim-a?

Takie mi się myśli myślą ... pod wpływem promili ...

Od siebie powiem, że czekam z utęsknieniem na replikę LiM'a-1 standardów Tamiy'i .... Kalki już wiem skąd wziąć

Akurat przy MiG-15 standardy Tamiyi nie zadziałały najlepiej ...

 

Skoro rozbieracie na czynniki pierwsze czy też buszujecie po wnętrznościach to zweryfikujcie części. Nie jest bardzo jest możliwe aby od Lima 1 dać do Lima 2 sam hamulec więc zapewne jest tak jak piszesz. W ramach przeróbek samolotów na SB Lim 2 kombinowano - przód z jednej maszyny a tył z drugiej. To co pozostało składano do kupy i dawano na pomniki - stąd taki wysyp pomników w całej Polsce.

Ale wracając do meritum sprawy - kadłub samolotu jak udokumentowałeś na zdjęciu to 1B 001-07 więc mimo iż są inne pozostałe części powinien pozostać z takim numerem "107". Zresztą podobne analogie są w przeróbkach na SB Lim 2 - numer pozostawał z kadłuba czyli 1A xxxxxx mimo iż tył był z samolotu 1B xxxxxx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro rozbieracie na czynniki pierwsze czy też buszujecie po wnętrznościach to zweryfikujcie części. ... Ale wracając do meritum sprawy - kadłub samolotu jak udokumentowałeś na zdjęciu (...)

Gwoli ścisłości i żeby nikt nie odniósł mylnego wrażenia - nie mam nic wspólnego z ekipą remontującą Lim-a ani nie robiłem zdjęć

Nie jest bardzo jest możliwe aby od Lima 1 dać do Lima 2 sam hamulec więc zapewne jest tak jak piszesz. W ramach przeróbek samolotów na SB Lim 2 kombinowano - przód z jednej maszyny a tył z drugiej. To co pozostało składano do kupy i dawano na pomniki - stąd taki wysyp pomników w całej Polsce. (...) Zresztą podobne analogie są w przeróbkach na SB Lim 2 - numer pozostawał z kadłuba czyli 1A xxxxxx mimo iż tył był z samolotu 1B xxxxxx.

No właśnie, to, że numer na SBLim-ach pozostawał stary to wiem, ale nie bardzo wiedziałem, co się działo ze starymi częściami ogonowymi, do tej pory myślałem, że były po prostu złomowane, ale tu mamy chyba przykład recycklingu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni dyskutanci udostępnię informacje dotyczące historii tego samolotu niezwłocznie jak otrzymam informację z Archiwum Sił Powietrznych. Na chwilę obecną wiem dokładnie tyle ile jest napisane w postach powyżej. A.p. pokrywa siłowników na górnej części prawego płata ma identyczny numer:

file.php?id=5074

Dodam, że tabliczka w poprzednich moich postach jest zamontowana w lewej komorze podwozia w przedniej sekcji kadłuba.

Dla pewności postaram się dotrzeć do tabliczki pod sterem kierunku tak szybko jak to będzie możliwe. Sam jestem ciekaw co tam znajdę.

Oczywiście numer 107 będzie utrzymany w dalszym ciągu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Proszę Państwa pojawiły się nowe ustalenia. Postęp prac jest również zaawansowany. Zapraszam do:

http://forum.asg.koszalin.pl/viewtopic.php?f=15&t=4883&p=55175#p55175

Grzegorz 5710, Andzin dziękuję za wskazówki

 

 

No teraz wiadomo, że na pomniku stał LiM 2 1B 001-07 z tyłem od LiM 1 1A06-011, który został przebudowany na SB LiM-a. Teraz pozostaje kwestia czy 1A 06-011 został przebudowany od razu do standardu LiM 2 czy też

latał początkowo jako SB LiM 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na odpowiedź o Genesis Warbirds Museum w Rochester w Stanie New Jork.

W dalszym ciągu czekam na odpowiedź z Archiwum Sił Powietrznych.

Jak sie czegoś dowiem napewno o tym napiszę.

Grzegorz5710, jeszcze raz wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na odpowiedź o Genesis Warbirds Museum w Rochester w Stanie New Jork.

W dalszym ciągu czekam na odpowiedź z Archiwum Sił Powietrznych.

Jak sie czegoś dowiem napewno o tym napiszę.

Grzegorz5710, jeszcze raz wielkie dzięki

Nie wiem za co - piwa nie wypiłem jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Za wskazówki

Żaden problem - kto pyta nie błądzi .

A jak uzbrojenie tego samolotu - chodzi mi o działka, zamki bombowe, rakietnica, celownik

Planuję tylko atrapy uzbrojenia lufowego. Mam problem ze zdobyciem zbiorników. Zamki wyglądają nieźle i są funkcjonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Z okazji 55 lat WZU odbyła się prezentacja wyremontowanego Lima. Należy pogratulować pracownikom WZU ich dzieła.

Wkrótce zapewne o Limie i naszej wizycie w Grudziądzu pojawi się artykuł, a póki co to parę zdjęć:

 

DSC08467.JPG

 

DSC08468.JPG

 

DSC08453.JPG

 

DSC08473.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się trochę za Marka - wiem że do parku maszyna nie wróci, natomiast ważą się jej losy i być może znajdzie godne miejsce pod dachem. A resztę to musiałby sam szef "eskadry technicznej" czyli Marek wyjaśniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.