Skocz do zawartości

Jeep Italeri 1:35, rewitalizacja


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

Ja osobiście firmy ELWIK, dokładnie takiej:

http://sklep.avt.pl/stacja-lutownicza-rt-24-80w.html

ale tylko ze względu na wszechstronność, bo zajmuję się też precyzyjną elektroniką.

Do modelarstwa jednak wystarczy w zupełności każda, oporowa lutownica o mocy ok 60W za kilkanaście złotych. Np. taka:

http://sklep.avt.pl/lutownica-kolbowa-60w-niebieska.html

Częstym jednak problemem jest: "na czym element umieścić, położyć do lutowania ?".

Do tego polecam zaopatrzyć się w sklepie z wyposażeniem dla złotników, za kilka złotych, w coś takiego:

http://www.alco.com.pl/?page=shop/flypage&product_id=54.70.003020&category_id=12-30-00-00-lutowanie

dodam tylko, że małe blaszki łatwo unieruchomić na takiej kostce np. krawieckimi szpilkami.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ładnie Ci to wychodzi Obserwuję Twoje zmagania z rewitalizacją starych modeli patrząc, jak elegancko dajesz im drugie życie Z racji zainteresowań najbardziej mnie ciekawi właśnie ten temat.

Popraw zapinki maski. Mocowanie pionowej powinno być na błotniku, a poziomej bezpośrednio nad pionową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Kubisz komentuje, to nie można iść na łatwiznę...

 

wczorajszy wieczór:

 

wyrwałem silnik i dorobiłem układ chłodzenia - dwie rurki od chłodnicy do bloku. wyciąłem też element na pokrywie silnika, imitujący rurę od chłodnicy

IMG_3935.JPG

 

IMG_3936.JPG

 

wyciąłem też kawałki plastiku pomiędzy podłużnicami a blokiem silnika. trzeba było to zrobić przed przyklejeniem kasty, ale tak to u mnie juz jest: napadnie mnie jakiś pomysł i nie ma zlituj...

 

IMG_3937.JPG

 

IMG_3939.JPG

 

IMG_3940.JPG

 

IMG_3941.JPG

 

IMG_3942.JPG

 

IMG_3944.JPG

 

w napadzie weny twórczej zabrałem się za fotele:

IMG_3947.JPG

 

IMG_3948.JPG

 

a deska wygląda teraz tak:

 

IMG_3949.JPG

 

ale trzeba jeszcze popracować nad tym fragmentem, skoro oderwały się zaczepy unieruchamiające szybę...

 

IMG_3950.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Kubisz komentuje, to nie można iść na łatwiznę...

Zrewanżuję się - jak Lipstein działa, nie może być źle. Co potwierdzają ostatnie zdjęcia Brawo za silnik i okolice, brawo za dechę

 

Jeszcze taki drobiazg - może lekko skręcisz łopatki wiatraka? W oryginale na pewno nie są w jednej płaszczyźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem o tym, chociaż zwróciłem uwagę. pedały sprzęgła i hamulca są już wyżej wklejone, przy otworze na kierownicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś tam do przodu:

 

trzydziestka: część z karabinu do Shermana, lufa z dwóch igieł i blaszki Edka

IMG_3965.JPG

 

IMG_3959.JPG

 

przerobione siedzonka i zaczep tłumika

IMG_3954.JPG

 

spód tylnego siedzenia

IMG_3960.JPG

 

długo myślałem, jak umieścić tylne siedzenie w pozycji złożonej - będzie na poprzeczce z drutu 0,3mm

IMG_3961.JPG

 

oparcie tylnej ławki - odciąłem rurki boczne i zamieniłem je na szpilki

IMG_3964.JPG

 

IMG_3963.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może prościej, ale skoro miałem już blaszkę to się pobawiłem - nigdy nie zwijałem takiego elementu to sobie potrenowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Stan prac na dzień dzisiejszy:

 

IMG_4055.JPG

 

IMG_4057.JPG

 

IMG_4056.JPG

 

IMG_4058.JPG

 

Maska jest już pomalowana i oklejona, pomalowałem i zwashowałem szybę; teraz zastanawiam się, jak zrobić otwartą maskę, aby przy pierwszym dotknięciu nie poleciała w diabły. Mam do niej kawałek płaskiego zawiasu z blaszki fototrawionej, ale zastanawiam się jeszcze nad nawierceniem jej krawędzi i włożeniem jednego stalowego drutu, który wejdzie w otwór w karoserii, co usztywni całość.

 

Zderzak na razie nie ruszany - będzie do niego doklejony ten dinks do zrywania drutów przeciąganych w poprzek drogi, z blaszki Edka, ale to po unieruchomieniu szyby i otwartej maski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronco nie widziałem,

a ja tak

Lepiej Piotrek kup sobie Tamiyę

i to jest słuszna rada.

Do Bronco to muszę najpierw przejść jakiś kurs jogi na uspokojenie.

A Twój jeepek ładnie się prezentuje, podziwiam cierpliwość i chyba wolałbym taką dłubankę niż 5 tysięcy stron instrukcji z Bronco, ale jak kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Stan prac na dzień dzisiejszy:

 

IMG_4074.JPG

 

prysnąłem wnętrze matem MM, ale użyłem Humbrolowego rozpuszczalnika - efekt biały nalot

IMG_4076.JPG

 

IMG_4078.JPG

 

całość:

 

IMG_4079.JPG

 

narzędzia

IMG_4072.JPG

 

zaczepy narzędzi: te elementy wczoraj pochłonęły 2 godziny, obejmę z drutu aluminiowego zrobiłem po urwaniu elementu doklejonego wcześniej z blaszki Edka

IMG_4073.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serdecznie dziękuję za te słowa!

na razie nie będę robił do niego anteny (nie mam na nią pomysłu...) i wkładał radiostacji. mam zamiar zacząć teraz go brudzić i stworzyć jakąś małą podstawkę, myślałem o dodaniu jakiegoś wojaka, który dolewa wody do chłodnicy z hełmu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor siedzeń zawsze dobieram na oko: 155 i 93 Humbrola, czasem pierwszej czasem drugiej trochę więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.