Diobeu Napisano 7 Lipca 2014 Share Napisano 7 Lipca 2014 Nie mogę zrozumieć jednej prostej rzeczy: jak malujesz potem tak skomplikowaną konstrukcję? Ja już dawno bym pomalował ramę i doklejał rzeczy w kolorze ramy. Nie sprawia Ci trudności malowanie wszystkich tych zakamarków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 8 Lipca 2014 Autor Share Napisano 8 Lipca 2014 Może i jest to metoda składać części pomalowane, ale jeśli masz pewność że one będą pasowały. A jak za pewne wiesz Revell i Italeri nie grzeszą jakością. Po za tym nie lubie się bawić z częścią która jest już pomalowana. Stresuje mnie to że klej gdzieś wypłynie lub farba zostanie zdrapana itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 8 Lipca 2014 Share Napisano 8 Lipca 2014 Nie nie, spokojnie, ja pytam jak sobie radzisz z malowaniem skomplikowanych kształtów, nie podważam tej metody. Moje umiejętności malarskie sugerują mi patrząc na ilość zakamarków, kabli że bym sporo musiał podmalować bo nie dojdę aerografem. Nie masz takich problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 8 Lipca 2014 Autor Share Napisano 8 Lipca 2014 Łatwo nie było, przekonałem się o tym jak zacząłem malować. Jak kleiłem ramę to myślałem że będzie łatwiej. Ale trochę gimnastyki, układanie ramy pod różnymi kontami i jakoś dało radę. Tak po za tym to cała rama jest już pomalowana (na finalny kolor Rubber black Tamyia), przy okazji pokryłem niektóre zakamarki które pominąłem za pierwszym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 8 Lipca 2014 Share Napisano 8 Lipca 2014 Zastanawia mnie dlaczego burty kipera są takie jak by w nie strzelano z panzerfausta ? Przecież to są masywne blachy. Porysowane, wypolerowane przez materiały sypkie --owszem , ale te wgnioty... Chyba poszedłeś o jeden most za daleko. Reszta miodzio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 11 Lipca 2014 Share Napisano 11 Lipca 2014 Mark666, ostatecznie różne rzeczy na żwirowni, czy budowach się zdarzają, więc może zostać, tylko że teraz reszta tez powinna być odpowiednio zużyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 26 Sierpnia 2014 Witam Zamieszczam kilka zdjęć silnika. Wiem że widać szew na górnej powierzchni skrzyni biegów. Ale ta część będzie zakryta przez płytę podłogową kabiny, więc nie rozczulałem się ze szlifowaniem jej. W akcji były głównie farby olejne MIG'a, pigmenty oraz AK 25 Fuel stains. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 26 Sierpnia 2014 Share Napisano 26 Sierpnia 2014 Wow! Super silnik. I poobcierany i zaolejony. Naprawdę super, gratulacje!!! Mógłbyś pochwalić się dokładnie procedurą takiego brudzenia? Jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem, moje brudzenie to jest paćkanie a nie sztuka w porównaniu z tym co tu widzę. Co zastosowałeś dokładnie i jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2014 Witam Dziękuję za szczodre ocenienie efektów mojej pracy. Technik jakie używam przy przybrudzeniu są świetnie pokazane na kanale Humbrol w YT. Rdzę wykonałem według przepisu ukazanego tutaj W moim przypadku użyłem pigmentów AK 043 light rust i AK 44 medium rust (teraz to chyba będzie AMO). Zresztą nie ważne jakiego producenta pigmentów używasz, ważne żeby Ci kolor odpowiadał. Do przykurzenia silnika korzystałem z przepisu zaprezentowanego tutaj: Ja w moim przypadku użyłem AK 40 Light dust. W zależności od tego jak mocno rozcieńczysz pigmenty, uzyskujesz subtelny lub bardzo mocny efekt. Możesz nie dodawać matu, wtedy możesz manipulować pigmentami jeszcze po zaschnięciu. Ten sam trik można robić z farbami olejnym. Check this out dude: Pozdrawiam PS: Polecam obejrzeć wszystkie filmiki z Humbrol channel. Są to oczywiście promocyjne filmy produktów Humbrol, ale można podejrzeć techniki modelarskie/malarskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 27 Sierpnia 2014 Share Napisano 27 Sierpnia 2014 Cześć! Silnik wygląda dobrze! Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2014 Witam Mały progres prac nad modelem. Silnik już siedzi w ramie. Wszystkie żyłki i druciki (przepraszam mam na myśli przewody pneumatyczne i hydraulikę ) podłączone do silnika. Wąsy jakie wystają na przodzie ramy podłączone będą do przednich reflektorów w masce. Szczerze powiedziawszy zamieszczam zdjęcia z małą rozterką. Spodziewam się gromów. Może nie będzie tak źle. A tu praca wre na dwa baty. Zdjęcia porównawcze z mniejszym bratem M35A2 (trzydziestka - piątka). Jeszcze mała ciekawostka. Porównanie detali deski rozdzielczej 35 i 25 I ja się pytam: JAK TU ŻYĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 29 Sierpnia 2014 Share Napisano 29 Sierpnia 2014 Cześć! Ja tam gromił nie będę - silnik i rama ładne, już tu na forum o wiele gorsze widziałem Jak na mój gust rama zbyt rdzawa, ale to jest kwestia smaku. Gorzej, że w zagłębieniach masz biały nalot - czy coś. To niedobrze, zwykle jeżeli coś na silniku się zgromadzi, to jest czarne. Taki efekt powstaje na przykład jeśli naniesiesz wash olejny rozcieńczony niewłaściwym rozcieńczalnikiem - na przykład mieszanka Humbrol + benzyna do zapalniczki daje taki efekt. Lakier matowy naniesiony zbyt grubą warstwą albo w warunkach zbyt dużej wilgotności też potrafi tak zrobić. Proponuje zmieszać lepszy czarny wash i jeszcze go nałożyć na całość, po uprzednim eksperymentalnym sprawdzeniu czy coś się nie dzieje - to powinno zabarwić krawędzie na właściwy kolor. To życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 29 Sierpnia 2014 Share Napisano 29 Sierpnia 2014 Hehe, Paweł, jako reprezentant obozu czyścioszków, którzy nie robią afery z niewielkiego brudu zauważył rdzę. Ja tam wyznaję metodę syfu i brudu, więc ogólnie mnie się podoba, aczkolwiek rama faktycznie nieco za bardzo rdzawa w sposób zbyt nienaturalny. Silnik za to mnie zmiażdżył, chłodnica, rura (super!!!), te szarawe przetarcia na ramie i chłodnicy bardzo mi się podobają, rama jednak tak nie rdzewieje, jak już to pokrywa się dość jednolitą mgiełką rdzy, owszem, są ogniska korozji, ale nie tak rozległe. Tył ramy nad tylnymi osiami wygląda jak coś od wieków stojące w szopie, jak Monkey Garage wyciąga jakiegoś starego trupa od przysłowiowego dziadka z Oklahomy ;) Jesli taka jest idea tego modelu to ja nie mam pytań bo jest idealnie. Jeśli ta rama kiedykolwiek w niedalekiej przeszłości jeździła to powinna być nieco mniej zardzewiała. Ale całokształt dla mnie wymiata! Przy okazji: świetnie zdzierasz farbę, wnioskuję że to po oglądaniu kanału Humbrola na YT? (rama koło silnika) Jakby nie kombinować - gratulacje. Widać pracę i niezły efekt. O zamierzeniach możemy sobie dyskutować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 12 Września 2014 Autor Share Napisano 12 Września 2014 Witam Trochę popracowałem nad biżuterią. Kolor to Gunze MC218 "alomenum" . Porobiłem próby z alcadem i zdecydowałem się na gunze. Zrezygnowałem z drabinki na jednym ze zbiorników paliwa jak sugerowała instrukcja. Z wanną na plecach nikt się raczej nie wspina na ramę. Nawierciłem otwory na stopniu żeby trochę to przypominało oryginał. Nie chciałem się już bawić blaszkami. Tylne koła pomalowane na biały kremowy, na zdjęciu wygląda jak szary. No i zacząłem pracować nad wnętrzem i kabiną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 15 Września 2014 Super Moderator Share Napisano 15 Września 2014 Bardzo ładny progress - cały czas się przyglądam! pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 15 Września 2014 Share Napisano 15 Września 2014 Stopień i deska rewelacja . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 15 Września 2014 Share Napisano 15 Września 2014 mikemc, skąd bierzesz te wyprowadzenia przewodów powietrznych ze zbiornika? Sam to zrobiłeś czy to gotowiec jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 15 Września 2014 Autor Share Napisano 15 Września 2014 mikemc, skąd bierzesz te wyprowadzenia przewodów powietrznych ze zbiornika? Sam to zrobiłeś czy to gotowiec jest? Sprawdź to http://www.car-model-kit.com/120-parts-for-models-upgrade-parts/10759-1-0-mm-metal-hose-joints-%28a%29-hobby-design/ Po za tym sklep polecam, nie jedną zabawkę tam już kupiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 1 Października 2014 Autor Share Napisano 1 Października 2014 Witam Kilka nowych zdjęć prac nad wnętrzem. Jak pisałem wcześniej, nie mogłem przejść obojętnie wobec tego co Italeri proponuje. Więc zacząłem pracować nad deską rozdzielczą i innymi szczegółami. Podłogę przybrudziłem olejami Mig'a. Dałem rozjaśnienia na fotelach i "panelach" z aero, by nie wyglądało to jak pomalowany klocek. Plus trochę drybrush'ingu by uwypuklić detale. Między fotelami jest taka oto skrzyneczka jak na tym zdjęciu: Zgaduję że to do kontroli wanny. Popracowałem też nad kabiną. Dorobiłem CB radio i fakturę na plecach kabiny. Zacząłem powoli szlifować łączenia paneli i ogólnie doprowadzać kabinę do porządku by położyć kontrolną warstwę podkładu. Najpierw chcę położyć lekką warstwę Mr surfecera, a potem Vallejo prime (white). Podobno vallejo ma fajne właściwości samopoziomujące wiec może ukryje jakieś moje niedoróbki. Napiszcie czy ma to sens i nie zważy mi się. Ogólnie Kabina będzie biała. Malowana będzie Mr. C 156 (super White) lub C151 white pearl. Muszę jeszcze zrobić kilka prób na boku, by przekonać się jaki to kolor. Pozdrawiam Mike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 1 Października 2014 Autor Share Napisano 1 Października 2014 A cha zapominałem o jeszcze jednym. Ma ktoś zdjęcia wnętrza maski. Czy są jakieś wręgi by wzmocnić konstrukcję, albo jakaś gąbka by stłumić hałas silnika? I jaki kolor wnętrza maski. Taki sam jak zewnętrzny? Italeri proponuje gładką powierzchnię plus wypychacze gratis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2015 Witam mały up. Długo nie uaktualniałem wątku ale byłem zajęty tym: i tym Kabina pomalowana i złożona. Dorobiłem pasy bezpieczeństwa (nie widać na zdjęciach). Kabina, koła i paka przypasowane na sucho. Ale już widać że maska odstaje z lewej burty trochę, i raczej chyba nic nie da się z tym zrobić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 25 Stycznia 2015 Share Napisano 25 Stycznia 2015 No i fajnie wychodzi. Tym że maska Ci odstaje się nie martw, w oryginale też nie są idealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 25 Stycznia 2015 Share Napisano 25 Stycznia 2015 Obydwa wygladaja bajecznie, swietne brudzenie na tym pierwszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2015 Ok Historii część dalsza. Zacząłem malować "wannę". Do wnętrza użyłem metalizerów Mr gunze, potem dodałem rdzę metodą "na lakier do włosów". Plus trochę dry brushing metalizerami z Vallejo. Oczywiście wanna będzie trochę zakurzona, może jakiś żwirek ?!? Na zewnątrz zrobiłem pre shading. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 30 Stycznia 2015 Share Napisano 30 Stycznia 2015 Wnętrze wanny (podłogę), raczej powinieneś wyświecić, na całej długości, zwłaszcza na końcu. Brud, syf, naddarcia nawet mogą być w tym miejscu, rdza nie bardzo. Rdza i zacieki, wżery, najbardziej widoczne zawsze są na pionowym rancie wanny na końcu. Jakkolwiek byś ją uwalał - nie przesadzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.