Skocz do zawartości
mikemc

Freightliner - Wywrotka ITALERI

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Zakładam nowy warsztat z zamiarem zbudowania czegoś takiego.

 

indeks_zpsd0bd693c.jpeg

 

Nie jestem doświadczonym modelarzem. Do tej pory popełniłem jeden model

 

http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=36751&start=75

 

drugi jest w w 60-70% ukończony

 

viewtopic.php?f=87&t=42133

 

Przygodę z modelarstwem zacząłem od filmików Wójka Bohuna na You Tub'e. W tedy złapałem bakcyla na ciężarówki, szczególnie amerykańskie.

 

Budując model będę się wzorował na tych zdjęciach.

 

1_zps7587b6bf.jpg

 

2_zps3028f95e.jpg

 

2_zpsaca63b51.jpg

 

3_zps7331fc8a.jpg

 

Mówiąc wzorował się mam na myśli rozwiązania kolorystyczne paki, ramy i kabiny, oraz poziom brudzenia. Filtry więc zostają oraz "fabryczny" zderzak.

 

Plan mam taki by model trochę podrasować. Jako że Italeri kompletnie zapomniało o instalacji hydraulicznej chcę wykonać coś takiego:

 

397190604_753_zps2a9004b4.jpg

 

Zabrakło też kolumny kierowniczej pod maską.

 

4_zps67bead3f.jpg

 

Wykonałem już podręczny plan okablowania ramy.

 

CAM00693_zpsqz034fw4.jpg

 

Ciężko znaleźć jakieś konkretne zdjęcia instalacji poprowadzonych w ramie więc sugerowałem się czymś takim.

 

32_zps92ec8d60.jpg

 

Aby nie być gołosłownym oto zdjęcia tego co już wykonałem.

 

62d7f482-202f-45f8-a4d6-a2b61d5f527e_zps70cbe5d2.jpg

 

CAM00692_zpseil9btkm.jpg

 

Rama na razie zostanie otwarta bym miał łatwy dostęp do poprowadzenia kabli.

 

Nie jest tego dużo. Ale zostałem nie mile zaskoczony jakością wyprasek. Każdy element jaki dotąd wyciąłem z wypraski ma jakiś defekt. Albo nadlewka, albo ślady po wypychaczach. Wyczyszczenia każdego z nich zajmuje czas. Nie spodziewałem się tego po modelu który kosztuje ponad 150pln. Cena nie za jakość, ale od masy plastiku w środku pudełka. Mam nadzieje że nie wszystkie modele ciężarówek (1/24, 1/25) tak wyglądają, bo zdążyłem już zainwestować trochę pieniędzy w kolejne modele.

 

CAM00651_zpspgijh8h_edit_1391744974377_zpsy9cxtqwo.jpg

CAM00636_zpsp5azn9yq.jpg

CAM00495_zps0b0bb931.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[...]Nie jest tego dużo. Ale zostałem nie mile zaskoczony jakością wyprasek. Każdy element jaki dotąd wyciąłem z wypraski ma jakiś defekt. Albo nadlewka, albo ślady po wypychaczach. Wyczyszczenia każdego z nich zajmuje czas. Nie spodziewałem się tego po modelu który kosztuje ponad 150pln. Cena nie za jakość, ale od masy plastiku w środku pudełka. Mam nadzieje że nie wszystkie modele ciężarówek (1/24, 1/25) tak wyglądają, bo zdążyłem już zainwestować trochę pieniędzy w kolejne modele[...]

Przypuszczam, że z firmą Italeri będzie podobnie w każdym modelu. Sam kleję MB 2238 i też jest masa części do poprawy a z tego co zaglądałem w pudła z innymi modelami to nie wygląda nic lepiej, choć Revell sprawie wrażenie solidniejszego i lepiej wykonanego, ale wyprasek jest jakoś mniej (chyba).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ma się spraw jeśli chodzi o Dodga gdzie w zestawie jest Ford?

Sam przymierzam się do kupna tego modelu, więc może powiesz coś więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noooo i tego się obawiam bo na mustangu się trochę zawiodłem. Chociaż widziałem już gorsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na YT znajdziesz unboxing Dodga. Choc teraz nie pamietam na ktorym kanale. Ale nie spodziewaj sie super jakosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Może będę mógł coś pomóc przy tej budowie... Powiem tak - Freightliner Italerki to jeden z lepszych i nowocześniejszych modeli ciężarówek w tej skali. Taki bajer, jak działający mechanizm skrętu kół przednich to finezja, która nie występuje w żadnych modelach firmy AMT na przykład. W ogóle można powiedzieć, że Italerka ma modele o wyższym poziomie "odlewniczym", niestety bardzo swobodnie podchodzi do niektórych tematów, zdarza się cała masa błędów merytorycznych (model pojazdu którego nigdy nie było). Znowu AMT są bardzo poprawne merytorycznie, ale sztuka odlewnicza jest z lat 70-tych z bardzo grubymi częściami itd. Jeśli chodzi o wady tego Freightlinera - silnik Cummins ma kilka dziwnych niedokładności, w modelach firmy Revell ta sama maszyna wygląda o wiele lepiej, chociaż przy odrobinie dobrej woli można z produktu Italerki zrobić ładnego Cumminsa - taka fotka na przykład:

 

motor10.jpg

 

Polecam zresztą pogooglować następujące hasło: "Cummins Big Cam II" albo "Cummins NTC 350" - można bardzo ciekawe rzeczy znaleźć. To samo odnosi się do instalacji hamulcowej - jest dużo takich zdjęć, które przedstawiają używane części do ciężarówek na sprzedaż - w tym wypadku należy poszukać tylnych mostów firmy Rockwell - po angielsku to będzie na przykład "Rockwell rears cutoff" - osie sprzedawane z wyciętym kawałkiem ramy - i na takich zdjęciach dobrze widać przewody i zawory instalacji hamulcowej.

 

Mam nadzieję, że to pomoże, życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

 

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziekuje za informacje. Niedlugo wznowie moje starania nad modelem. Do tej pory troche pracowalem nad paka. Co do zdjecia silnika to juz wszystkie je przeanalizowalem z twojego watku o MACu.

 

Moja konceocja na silnik to pomalowanie go Desert yellow tamyia, a skrzynia biegow gunmetalem Alcada lub gunze.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

To ja dziękuje za zainteresowanie, w takim razie wszystko co miałem o silnikach już przeczytałeś. Jeśli chodzi o skrzynię, to raczej inny kolor niż gun metal bym polecał, w Stanach, z tego co na zdjęciach zauważyłem, to raczej wszystkie odlewy są pomalowane (może z wyjątkiem aluminiowych), coś takiego jak u nas - gołe żeliwo - raczej nie jest akceptowane.

 

Jeszcze raz życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka zdjęć z postępu prac nad ciężarówką.

 

Przez ostatnie dni pracowałem nad paką. Sugerując się tymi zdjęciami:

 

4_zpsbef9f5c7.jpg

weq_zps3d511526.jpg

 

zmodyfikowałem trochę pakę.

 

CAM00730_zps4fgtmdx7.jpg

CAM00731_zpsri3qzghw.jpg

 

Faktura plastiku zmieniła się po podgrzaniu. I niektóre części paki nabrały blasku. Podkład prawdę pokaże, czy nie zapędziłem się zbyt mocno.

 

Zacząłem też modyfikacje silnika. Najprostszy krok za mną, czyli wycięcie elementów.

5e5b2860-652a-425f-b54b-ae48a750868c_zpsf16a6e49.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Widzę, że jedziemy na ostro! Bardzo ambitnie - życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O już mi się ten warsztat podoba !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kilka fotek z walki na froncie.

 

04dab5f3-99c1-46d2-bb58-3f76d67054d8_zps93565a33.jpg

 

CAM00792_zpsvcl4rjbn.jpg

 

CAM00793_zpskxg7ddf8.jpg

 

CAM00794_zpsomiut3ud.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Bardzo ładne uchwyty na kable. Zastanawiam się, czy jednak nie lepiej by było najpierw skleić i wyszpachlować ramę, a potem to drutować. Jeśli chodzi o te przewody wychodzące ze zbiornika, to proponowałbym to przerobić. Zwróć uwagę, że w takich instalacjach często używa się takiego kolanka 90 stopni do wyprowadzania takich przewodów, one wtedy o wiele lepiej leżą. Może mały przykład:

 

chassis14.jpg

 

To życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osiwiejesz, jak przyjdzie Ci to składać wszystko do kupy. Zrób jak pmroczko radzi, najpierw sklej, potem upiększaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziękuje za rady od znacznie bardziej doświadczonych modelarzy niż ja. Chciałem wykorzystać atut otwartej ramy że mam łatwiejszy dostęp do klejenia drucików. Pewnie jednak macie rację i zastosuje się do rady.

 

Co do kolanek, to dziękuje za radę. To jest mój pierwszy model gdzie tak dużo elementów buduję od podstaw. Balansuje teraz na granicy moich możliwości. Po za tym traktuję ten model jako lekcję przed moim następnymi modelami gdzie zamierzam dość mocno ingerować w "pudełkowy wygląd".

58ede7a6-09ee-4f27-b61a-99dcd699160f_zps707f5c4c.png

 

Posiadam także to:

CAM00796_zpskszgiiqi.jpg

 

i oszczędzam na moje "poważniejsze projekty".

 

Pozdrawiam

 

 

PS. Paweł podziwiam wiedzy technicznej i znajomości tematu jakie widać w twoich postach nie tylko na tym wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Hamulce mnie trochę przyhamowały.

 

CAM00799_zpswe6pxn4b.jpg

 

CAM00800_zpsitw81bvf.jpg

 

CAM00801_zpsw2ozm65r.jpg

 

CAM00802_zpshzb23m9t.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Wygląda dobrze. Czekam na dalsze efekty - pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rama i jeszcze raz rama.

 

Widok ogólny.

 

CAM00863_zpsmfgmzk6j.jpg

 

Na tym zdjęciu widać że Italeri pakuje taką samą ramę do każdego modelu. Coś mi się wydaję że gdy by paka była pełna to tak "cienka" rama by się złamała. Co prawda Włosi proponują coś takiego

 

CAM00883_zpsrhl8domb.jpg

 

Ale revell w swoim Kenworth'ie bardziej się postarał.

82aa6d45-6ba7-45fb-b62b-d87b4387f889_zps33cc9b7a.jpg

 

Na urodziny dostałem to od żony. A tam rama taka sama jak w Freightliner'rze. Podejrzewam że wszystkie Petki i Keny z Revella maja tego samego producenta ram.

 

CAM00885_zpsyp4q8amy.jpg

 

A tu moje wypociny.

 

CAM00864_zpst3qjcurl.jpg

 

CAM00865_zps6zxq44kx.jpg

 

Kółka przymocowane na słowo honoru tylko dla potrzeby zdjęć.

 

b55e6670-5f28-427b-9ab9-f81bae072c87_zps95629487.jpg

 

CAM00867_zpsgzwp5wlf.jpg

 

CAM00875_zpsgqcdf5vh.jpg

 

CAM00876_zpsyhp0fyri.jpg

 

CAM00877_zpsvgizy9gz.jpg

 

CAM00878_zpsvwh5zrup.jpg

 

CAM00879_zps5uhfncub.jpg

 

CAM00880_zps74veekxn.jpg

 

Rozpoczęta walka z silnikiem.

 

CAM00869_zpsmwryeof4.jpg

 

Na pohybel zabawkowemu chromowi. Na zdrowie.

CAM00840_zpsrhsutyar.jpg

 

A tu plan na okablowanie silnika.

 

CAM00882_zpsrpes9aii.jpg

 

Zrobiony w 50% ze zdjęć i schematów Cummisa w 50% artistic licence.

Na tym wątku jest kilka rysunków które mnie oświeciły.

 

www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=88&t=10535

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Ładnie to wszystko zaczyna wyglądać, chociaż ja bym tak tych przewodów nie poprowadził - na przykład niektóre idą zbyt blisko resorów i w rzeczywistości mogły by się przetrzeć. Ale to na przyszłość, teraz proponuje już to zostawić.

 

Co do wątku do którego link przedstawiłeś - model kolegi wygląda bardzo widowiskowo, ale mam wrażenie, że realizm nie jest dla niego najwyższym celem. Tak samo zresztą jak dla firmy Italeri. O ile Freightliner, Pete i Ken mają dość dokładnie odwzorowane ramy, to co do Western Stara i Forda mam poważne wątpliwości, a rama jest taka sama jak we Freightlinerze - ale tego nie badałem, więc są to wątpliwości. Jak wiesz zbadałem dobrze Macka i to już jest czystej wody science fiction - także na Italeri trzeba bardzo uważać.

 

Najważniejszy jest ten link:

http://public.fotki.com/modeltrucks25thscale/

 

Tu można znaleźć bardzo dużo bezcennych informacji - artykuły z gazet modelarskich ale też broszury reklamowe różnych producentów ciężarówek i wiele, wiele więcej. Dla mnie to źródło było bardzo ważne.

 

To życzę powodzenia z tym silnikiem i pozdrawiam

 

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie.

Wyjazdy zawodowe, rodzina, wakacje, lepienie na boku innych modeli. Dużego progresu nie ma. Walczyłem z ramą i silnikiem. Rama jest prawie na ukończeniu. Parę szczegółów i można będzie ją malować.

Dorobiłem zbiornik oleju do układu hydraulicznego, dokończyłem okablowanie, dodałem wzmocnienie ramy itp. Dużo samoróbki.

Kilka fotek:

 

42655eac-16de-4f53-93b3-8cdc0eb8cb85_zps4f345101.jpg

CAM01018_zpsyhkafhbs.jpg

 

Wystające kable (druty) będą podłączone do silnika lub zbiorników z paliwem.

 

3bb468f5-35b9-4158-8ad0-73ebc6392db3_zpsf57dd3ba.jpg

e6ea1a47-c538-499f-acda-8370cf332356_zpsce23e1c0.jpg

CAM01018_zpsyhkafhbs.jpg

CAM01024_zps96m3ermp.jpg

CAM01025_zpsxbxremnd.jpg

 

Tutaj układ kierowniczy został przeniesiony do przodu. Inaczej niż sugerowała instrukcja.

 

CAM01026_zpss7mnch6a.jpg

 

Dorobiony wspornik wału napędowego.

 

CAM01027_zpsfrvppmeh.jpg

 

Rama z paką.

 

CAM01033_zpsdwduzmam.jpg

CAM01035_zpse6s462xa.jpg

CAM01038_zpsovu4erlk.jpg

CAM01039_zpsgj5fnjex.jpg

 

Kilka zdjęć silnika:

 

CAM01029_zpsrlb8vfbb.jpg

CAM01030_zps9jhushny.jpg

 

Jedna strona skończona. Druga jeszcze nie. Na skrzyni biegów widać pompę hydrauliczną napędzającą układ hydrauliczny do podnoszenia paki. Pompa to skanibalizowana część z Gaz MM skala 1/35.

 

CAM01031_zpspm2hir5s.jpg

CAM01032_zps00gx8qrh.jpg

 

Rama pójdzie do kąpieli (woda + ludwik) by ją odtłuścić i usunąć pył od szlifowania plastiku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, drobiazgowa robota. Pozazdrościć skillsów . Nie mam pytań... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rama po podkładzie. Użyłem rozcieńczonego Mr Surfacer 1200

 

CAM01051_zpssdahjowi.jpg

CAM01052_zpsevfzktcy.jpg

CAM01058_zpsezd76ir7.jpg

CAM01057_zpsrz15xslr.jpg

CAM01056_zpsvcxzyl7v.jpg

CAM01055_zpsa8pt6bef.jpg

CAM01059_zps2xy1ygh3.jpg

CAM01060_zpsssotsoap.jpg

CAM01062_zps4ehrvnup.jpg

CAM01063_zps7rfntjhs.jpg

 

Sam koniec ramy jest niedomalowany, ponieważ gwint dyszy w areografie urwał mi się. Myślałem że to nic wielkiego że taka dysza wielkości główki szpilki będzie kosztował kilka zł. A ceny są po 40 pln. Mówię to o aerografie typu AD7704. Mam go z rok i to już druga dysza tak popsuta ( w zestawie aerografu były dwie dyszy 0.2 i 0.3). Średnia wychodzi 6 miesięcy na dyszę. Nie wiem czy się opłaca kupować nową dyszę, bo prędzej czy później gwint i tak się urwie. Po za tym znalezione dysze w internecie, są przeznaczone do innych typów aerografów MAR. Nie jestem pewien czy będą pasować do mojego. Zawsze uważałem przy instalowaniu dyszy, i nie skręcałem jej "na chama".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Współczuję z tym aerografem.

 

Podwozie wygląda dobrze w tym podkładzie. Życze powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.