Skocz do zawartości

Ducati 916 - TAMIYA - 1:12


DarkWing

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tym razem nietypowo jak na mnie. Po zmaganiach w Renault FT (dział pancerny) naszła mnie wielka ochota na coś szybkiego i czystego. Oczywiście nie mogło to być nic innego ja motorek .

Niniejszy warsztat będzie bardzo minimalistyczny. Model jest robiony "do bólu" prosto z pudła. Wszystkie zastosowane techniki są dobrze wszystkim znane więc nie ma o czym się rozpisywać. Warsztat założyłem tylko z dwóch powodów:

1. nie znalazłem tego modelu na tym forum

2. próba prezentacji zdjęć na innym niż dotychczas tle.

 

Przede wszystkim postanowiłem robić zdjęcia warsztatowe na max. "wyczyszczonym" tle. Padło więc na białą matową folię. Ponieważ nie posiadam typowego namiotu bezcieniowego, fotki robię jak zwykle - oprócz głównego oświetlenia, doświetlanie w czasie ekspozycji ręczną (stołową) lampką halogenową - 60W - z każdej strony. Wcześniej w aparacie ustawiony balans bieli.

 

Model również nietypowo. Oryginalne malowanie - italian red.

W sieci znalazłem taką oto wersję

Ducati_916_Senna_zps1114f59e.jpg

 

Ducati-916-Senna-02_zpsa538bd68.jpg

 

Zdjęcia przedstawiają wersję SENNA ale ja i od niej troszkę odstąpię - chcę pomalować całość w-g własnego "tuningu" . U mnie wszystkie panele będą w kolorze szampańskim - tamiya titanium gold. Koła czerwone ale ze złotym bramowaniem.

 

Dotychczas udało mi się zrobić całe tylne zawieszenie. Wahacz w kolorze osłon. Osłona łańcucha carbonowa - oklejona kalką scale motosport Carbon Fiber Twill Weave sku#1012 dla skali 1:12.

_MG_3846_zps5d1c996e.jpg

 

_MG_3847_zps4a210ad1.jpg

 

silnik. Funele to oryginalny chrom + transparent red.

_MG_3848_zps24572ed0.jpg

 

_MG_3849_zps535ff7fa.jpg

 

_MG_3850_zps79c8734b.jpg

 

rama

_MG_3851_zps64464c88.jpg

 

_MG_3853_zpsfb688e10.jpg

 

oraz przednie i tylne koło

_MG_3854_zps5c9c6f2c.jpg

 

_MG_3855_zpsf99b1ce5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl..jako projekt zewnętrzny to dzieło niedawno zmarłego bo 6 kwietnia tego roku Massimo Tamburiniego. Tamburuni posiadał taki zmysł i geniusz stylistyczny, że w tym konkretnym przypadku stworzył jedyną na swiecie formę jako motocykl , która stała sie stała ekspozycją muzeum sztuki nowoczesnej. I to nie wszystko bo potem stowrzył kolejny eksponat muzeum sztuki nowoczesnej - MV Agusta F4. Jest to jedyny przypadek, w którym jeden projektant pojazdów kołowych został wyróżniony w ten sposób...można wiec śmiało stwierdzić, że kazdy posiadacz któregoś z tych pojazdów...niezależnie od skali - posiada dzieło sztuki nowoczesnej

A teraz czekam na postepy DarkWinga...budującego własną wersję dzieła sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mój warsztat wzbudza zainteresowanie. Mam nadzieję, że nie będzie Wam za bardzo przeszkadzała jego minimalistyczna forma...

 

Dzisiaj prace posunęły się dość mocno do przodu. Połączyłem silnik z tylnym zawieszeniem

_MG_3856_zps310cd080.jpg

 

_MG_3857_zps4da6ddc0.jpg

 

Kolejnym etapem było osadzenie całości w ramie

_MG_3858_zps741540d4.jpg

 

_MG_3859_zps274c6cc5.jpg

 

Przed montażem tylnego koła trzeba było zrobić i zamontować wydech. Postanowiłem, że tłumiki będą carbonowe.

_MG_3860_zps55fb3e62.jpg

 

Po podpięciu wydechu do silnika oraz podczepieniu do ramy mogłem w końcu zamontować koło

_MG_3861_zps67f90ad1.jpg

 

_MG_3862_zpsd935d50c.jpg

 

Przepraszam za tą klamerkę ale całość nie chciała "trzymać pionu" a stojak jest jeszcze w częściach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ostatniej aktualizacji minęło troszkę czasu ale za to warsztat idzie pełna parą....

 

Przede wszystkim zrobiłem podstawę co by motorek nie wymagał ciągłego podtrzymywania ;)

_MG_3871_zps426ae4ab.jpg

 

i jak widać działa

_MG_3872_zpse1eca2bd.jpg

 

tu i ówdzie pododawałem różne drobiazgi. Przede wszystkim silnik otrzymał chłodzenie.

_MG_3873_zps6b798bb9.jpg

 

Zamontowałem również oświetlenie

_MG_3874_zps7d149620.jpg

 

Kolejnym etapem było zmontowanie przedniego zawieszenia. Pokusiłem się na oklejenie błotnika carbonem. Prawie godzina walki z kalką ale udało się idealnie. Kalka daje naprawdę duuużo czasu na odpowiednie umiejscowienie i dopasowanie. Nawet po mocnym "nasączeniu" Mr. Mark Softer'em umożliwia ostateczne pozycjonowanie. Trzeba tylko bardzo uważać, bo robi się co prawda "gumowa" co bardzo pomaga w dopasowaniu na wszelkich krzywiznach ale jednocześnie staje się bardzo delikatna. Na koniec lakierowanie na wysoki połysk i jak żywa.... Teleskopy (część ślizgowa) oklejona folią chrom.

_MG_3875_zpse7f6a915.jpg

 

Całość na chwilę obecną prezentuje się następująco

_MG_3876_zps5716bdbf.jpg

 

_MG_3877_zps2384691a.jpg

 

Zostało już niewiele - dokończyć kierownicę, półka z zegarami oraz zamontować panele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super model. Gratulacje

Napisz proszę coś więcej o carbonie. Jaka to kalka, producent, grubość. Mam ostatnio problem z kalką i szukam przyczyny. Każde info mnie interesuje.

Czy karbonowy tłumik, to dobre rozwiązanie ? W realu materiały na bazie włókien węglowych nie grzeszą wytrzymałością na wysoką temperaturę ..... Samo włókno i owszem wytrzyma, ale tzw. osnowa już średnio.

Myślałeś o tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że powłoki karbonowe mogą się deformować pod wpływem temperatury.

Tłumik, jakby nie było trochę się grzeje.

I stąd moje wątpliwości. Nie widziałem karbonowego tłumika w rzeczywistości. Ale może się mylę .......

 

Zaznaczę, że wizualnie na modelu prezentuje się to extra. Tu nie ma dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By zbyt długo nie polemizować...przytaczając chocby samochody w całosci zrobione wyłacznie z carbonu i kevlaru...nie odkształcajace się w nawet najgorętszych miejscach ale, jeśli chodzi o same tłumiki...magiczne słowo w świecie motocykli - Acrapovic...materiały używane do budowy wydechów motocykli sportowych tylko 2...titanium i carbon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem odpowiedzieć na pytanie o carbonowe tłumiki zdjęciem z sieci... ale widzę, że sami sobie poradziliście . Jeśli chodzi o kalkę to pisałem o niej w okolicach zdjęcia wydechu.

 

Kolejne etapy budowy - skończona kierownica, są też zegary. Takie drobne niuanse w stosunku do ostatnich zdjęć...

_MG_3878_zps92bf42d5.jpg

 

_MG_3879_zps4e7f71d3.jpg

 

dodałem ostatnie elementy - kierunkowskazy i lusterka wsteczne i w końcu można założyć panele zewnętrzne

Jeszcze ostatnie spojrzenie na wnętrze

_MG_3880_zps904c9076.jpg

 

oraz kompletnie uzbrojony w owiewki...

_MG_3881_zps09896d30.jpg

 

Model jest skończony ale warsztat jeszcze trwa.... czekajcie na niespodziankę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.