Lipstein Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Nowy temat zakładam teraz, bo od kilkunastu minut rozbieram model zlepiony kilkanaście lat temu, a wcześniej listonosz uprzejmie doniósł blaszki Edka. Zatem - do dzieła! Po wczorajszych poszukiwaniach w necie zdjęć tylnej płyty silnikowej uprzejmie zapytuję, czy koś ma zdjęcie, jak wyglądały rury wydechowe silników? Rozbieram całą wannę i zdecydowałem, że te rury jakoś odtworzę, o ile znajdę fotkę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
micmal Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Właśnie kończę Broncowego z wojny koreańskiej, może się przyda http://modelarmour.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2557:tankograd-us-wwii-m24-chaffee-light-tank&catid=37:kits&Itemid=60 może być pomocne http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/262757-wen-is-the-m41-walker-bulldog-coming/page__st__60 http://www.1rtr.net/historynotes.html http://panzerfaust.ca/AFV%20interiors/m24a.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted June 12, 2014 Author Share Posted June 12, 2014 a cyknij fotkę tej płyty, co? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
micmal Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Lepszych fotek mogę nie cyknąć, ale oczywiście postaram się. Tak na szybko, to może to http://militarymodels.co.nz/2012/08/11/new-from-et-model-photo-etch-detail-set-for-broncos-m24-chaffee-early-production/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted June 12, 2014 Author Share Posted June 12, 2014 Znalazłem, wydechy są na górnej płycie, nie na tylnej... Jutro model trafia do kreta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shilka (Robert T.) Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Cześć Widzę że zapowiada się ciekawy warsztat. Co do dokumentacji to tutaj jest manual: https://archive.org/details/TM9-729 Pozdrawiam Robert PS czekam na zdjęcia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 Dziękuję bardzo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shilka (Robert T.) Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Dziękuję bardzo! Nie ma za co. Sam rozgrzebałem już wcześniej sklejonego M 24 wraz z blaszkami Eduarda oraz gąskami z Armour Track Models. Dlatego z przyjemnością podejrzę Twój warsztat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzychuP Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Hej a powiedz mi da się z tego zestawu zrobić post wojennego Cheffa mam na myśli Japończyka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 nie do mnie pytanie, nie wiem... pewnie tak, w instrukcji do modelu jest wersja D, brytyjska, opisana chyba jako Post War... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenek Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 na pewno były używane w Wietnamie przez francuzów ponad 10 lat po wojnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted July 9, 2014 Author Share Posted July 9, 2014 Trochę przy tym czołgu dłubię: Szlifnąłem błotniki i usunąłem osłony boczne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Ładnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted July 10, 2014 Author Share Posted July 10, 2014 Tym razem robię tylko ten jeden model i zanim nie przykleję wszystkich części i wszystkich blaszek do niego nie ruszam z malowaniem, jak to bywało do tej pory. W tym modelu błotniki sa przyklejane do boków kadłuba na takiej hmm.. listwie czy czymś takim. skoro oderwałem boczne osłony, to będzie to dość widoczne, a chciałbym usunąć ta listwę. nie mam zdjęć tej części oryginalnego pojazdu, więc zastanawiam się, czy utrudniać sobie robotę, czy zostawić tak jak jest... Uchwyty do transportu wieży i na pokrywie transmisji muszę przerobić - są za grube, a te na pokrywie mają zły kształt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted July 22, 2014 Author Share Posted July 22, 2014 Relacja z prac: mocowanie łopaty, kilofa, trzonka kilofa - to zawsze mi odpada przy malowaniu, więc ucha do pasków mocujących zrobiłem solidniejsze, tylko muszę jeszcze ładnie je wyprofilować: tu mam zagwózdkę - jak zakryć te dziury pomiędzy płytą a błotnikami. Na razie podziałam z polistyrenem 0,1mm. Mało jest zdjęć tej części pojazdu w odpowiednim zbliżeniu, więc będę improwizował Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Pytanie czy ona tam powinna być? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted July 22, 2014 Author Share Posted July 22, 2014 dziura zniknie, tylko nie wiem czym ją zakleić; błotniki były z cienkiej blachy, pewnie kilka mm, więc zakleję to najcieńszym polistyrenem, jaki mam. A może pobawię się wycinankami z blachy aluminiowej z wieczka od jogurtu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted July 23, 2014 Author Share Posted July 23, 2014 Up! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted August 18, 2014 Author Share Posted August 18, 2014 I po podkładzie: Makro w moim aparacie jest bezlitosne... I chyba czas poszerzyć posiadaną chemię o jakąś płynną szpachlówkę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorlock Posted August 18, 2014 Share Posted August 18, 2014 Fajnie to wychodzi. Gąski jakie będziesz dawał? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted August 18, 2014 Author Share Posted August 18, 2014 Dzięki za komentarz - podobno te zestawowe nie są najgorsze i te założę. Dziś czarny preszajding na górę, bazowy Olive drab na dół wanny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted August 26, 2014 Author Share Posted August 26, 2014 Koledzy, model gotowy pod kalki, tylko z tym jest jeden problem: chcę ten pojazd zrobić w zimowym malowaniu z okresu walk w Ardenach, ale po przeczesaniu internetu znalazłem tylko jedno zdjęcie "z zimy", w dodatku z boku, bez widocznych oznaczeń jednostki czy numerów pojazdu. Ma ktoś jakiś przydatny link do zdjęcia przedniej części tego pojazdu z tego okresu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
micmal Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Fakt zdjęć Chaffee mało, ja znalazłem te (może nie Ardeny, ale też zima) Pewnie o tym pisałeś zdjęciu Źródło: "Armored Thunderbolt. The U.S. Army Sherman in World War II", Steven Zaloga, Stackpole Books 2008, s. 267 Źródło: M24 Chaffee Light Tank 1943-85, Osprey Publishing New Vanguard 2003r., Steven Zaloga, s. 7 Źródło: "Armored Attack 1944. U.S. Army Tank Combat in the European Theater from D-Day to the Battle of the Bulge", Steven Zaloga, Stackpole Books 2011 r., s. 461 Generalnie to tej fotki bym się trzymał; gwiazdy na wieży i z przodu. Bardzo ładnie wyszedł czołgutek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted September 2, 2014 Author Share Posted September 2, 2014 Wczoraj coś mnie podkusiło i zrobiłem zimowy kamuflaż na wieży: Moim zdaniem wyszła mi kicha, bo farba biała marki Valejo była za bardzo rozcieńczona (stąd te jakby kropki, grudki na pancerzu, nie tworzące jednolitej powłoki) i za szybko lub za wolno wysychała, a ja już ją namaczałem i próbowałem ścierać farbę. Bo lakieru do włosów dałem pod spód chyba w sam raz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted September 10, 2014 Author Share Posted September 10, 2014 To sobie jeszcze sam odpowiem: z dwóch wyżej zamieszczonych zdjęć wynika chyba, że kolor biały był dość dokładnie nanoszony na cały kadłub, chyba natryskowo? Dlatego nie robiłem washa ani obić, bo uznałem, że wszystko i tak zniknie pod białą farbą, ale teraz nie wiem, czy słusznie postąpiłem. partiami robię kamo na kadłubie, aby w razie wtopy nie zmywać całego modelu i nie pourywać blaszek: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.