Skocz do zawartości

F-14D "Tomcat" \\ Hasegawa \\ 1:48


Dorotka

Rekomendowane odpowiedzi

Czym zaczerniałeś linie bo przejrzałem wątek i nie znalazłem nic o tym.

 

Wytłumacz mi czemu to robiłeś? Aby trasować nowe linie czy aby wiedzieć gdzie odtworzyć linie jak gdzieś by się zniszczyły podczas składania? Ja nigdy tak nie robiłem więc nie pojmuję celu takiej roboty :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 342
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czym zaczerniałeś linie bo przejrzałem wątek i nie znalazłem nic o tym.

 

Wytłumacz mi czemu to robiłeś? Aby trasować nowe linie czy aby wiedzieć gdzie odtworzyć linie jak gdzieś by się zniszczyły podczas składania? Ja nigdy tak nie robiłem więc nie pojmuję celu takiej roboty :p

 

 

Linie „czernione” – Pigma Micron 005. Dlaczego zostały zaczernione napisałem Ci przecież już kiedy poprzednio o to pytałeś, zacytuję: „Zostały zaczernione jedynie w celu sprawdzenia poprawności i pasowania elementów kabiny do linii podziału i szkła”. Nie za bardzo wiem czego nie rozumiesz…

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wygląda na to, że kolejny element Airesa idzie do śmieci. Burty kabiny do niczego się nie nadają. To co na nich jest słabo wygląda, a ponadto tworzy się dupna "listwa kątowa" pod blachę. Postanowiłem wywalić. Pouczony , że nie można niczego wieszać bezpośrednio na kadłubie - bo wyjdą dziury - postanowiłem dorobić ścianki i na nie przyczepić to co tam być powinno... Na jednej stronie wygląda to jak poniżej, przy czym nie wiem czy tej tylnej nie wydłużyć bardziej w stronę kabiny pilota. Niby powinno to się zakryć przez szpeje RIO ale cholera wie...

 

 

WP_20140915_0091_zps72d63414.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mała rada dotycząca stopni wejściowych, bo jesteś na etapie ścianek bocznych w kokpicie nad panelami i łatwo o korektę. Sprawdź jak z głębokością wnęk. W zestawie wydają się zbyt płytkie.

 

 

Wiem, już zwróciłem na to uwagę... I tak zostały niemal od wewnątrz spiłowane w czasie pozycjonowanie kabiny... Trzymają się na słowo honoru więc spokojnie można je pogłębić. Obrysu nie zmieniam. W HB są z kolei i głębsze i większe... Generalnie to model HB w każdym praktycznie elemencie jest "większy"...

 

Dzięki!

 

P.S. Czy ta osłona płócienna była na środku zapinana na suwak? Z tego co widzę na fotkach to odmian tego gadgetu jest od diabła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakiś etap chyba za mną... Rusztowanie pozycjonujące zakończone, boczne panele do kabiny pilota i RIO spasowane. Całość nawet się jakoś zamyka w kadłubie. Teraz wezmę się za łatanie dziury między kabinami powstałej po rozcięciu Airesa. Jak mam być szczery to nie wiem z jakiego zestawu wziąć tę osłonę RIO. Od najmniejszej (wymiarowo) do największej to: Aires, Tamka, HB Różnice są bardzo duże. Jaka jest dziura po założeniu Airesa na Airesa to widzicie na fotce. Napiszę tyle, że gdybym włożył tam HB to dziury by nie było... Skąd aż takie różnice, nie mam zielonego pojęcia....

 

Pozdrawiam

 

Fotka 1. Rusztowanie

 

AA015_zpsa46678d9.jpg

 

 

Fotka 2. Nowy anturaż kabiny pilota i RIO

 

AA016_zpsbe43c16c.jpg

 

Fotka 3-4. Zebrane do kupy z osłoną RIO z Airesa

 

AA018_zps57ac0f8f.jpg

 

AA017_zps89adce0d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziura Jaki masz na nią pomysł?

 

Na razie nie mam żadnego. To zależy jeszcze od elementów z wózkami i zamkami. Oczywiście w konfiguracji Hase + rozcięty Aires blacha Eduarda nie mogła pasować... No i nie pasuje... Chyba potraktuję jej krzywiznę od strony kadłuba jako wzór i zrobię tę część sam. Wózki na tych blachach mają się do oryginału jak pięść do nosa... Idzie jeszcze do mnie blacha z Dream Models ale tam będzie to samo. Później będę kombinował z dziurą....

 

 

AA019_zps00f2f74f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podsyłam Ci link do relacji F-14D Hasegawa 1/48 na angielskim forum.Tam gościu nieźle sobie poradził ze spasowaniem kokpitu airesa.Warto zajrzeć bo ciekawa relacja i sam z niej korzystałem.A swoją drogą wykonujesz świetną robotę, aż miło popatrzeć.Pozdrawiam

Link:http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=31&t=9609

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podsyłam Ci link do relacji F-14D Hasegawa 1/48 na angielskim forum.Tam gościu nieźle sobie poradził ze spasowaniem kokpitu airesa.Warto zajrzeć bo ciekawa relacja i sam z niej korzystałem.A swoją drogą wykonujesz świetną robotę, aż miło popatrzeć.Pozdrawiam

Link:http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=31&t=9609

 

 

Fajnie i dzięki ale akurat ta relacja jest doskonałym przykładem tego jak ktoś sobie z zagadnieniem nie poradził (patrz foto), albo zwyczajnie nie zawracał sobie tym głowy. Moim celem nie jest zrobienie kabiny tak jak zaproponował to Aires, tylko tak, żeby była ona zbliżona wyglądem maksymalnie do oryginału. Stąd te pozornie nudne zabiegi...

 

Pozdrawiam

 

AA020_zps71579120.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziura Jaki masz na nią pomysł?

 

 

Na tę chwilę jedynie coś takiego przychodzi mi do głowy... Po bokach pójdą jeszcze listwy z wózkami, jakieś kable, no i pokrowiec na osłonę... To "pomysł chwili" - kształtka z papieru, ale chyba pójdę tą drogę i zrobię albo z plastiku albo z blachy... Pierwszy pomysł ponoć najlepszy jest

 

Pozdrawiam

 

AA021_zpsa00c6789.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gonimy dalej króliczka… A właściwie Kota… Wziąłem się trochę za tylną część kabiny. Musiałem wszystko wywalić z żywicy na płask. Po pierwsze nic mi się nie zgadzało z oryginałem, po drugie nic nie pasowało w modelu… Trzeba będzie trochę kabli i szpejów dorobić, ale co tam…

 

Po przejrzeniu fotek z DACO i innych doszedłem do wniosku, że tam z tyłu to też nieźle mieszali… Wariantów nie brakuje. Wybrałem ostatecznie ten z trzema płytami. Jedną (nazwałem ją „głowną”) i dwoma dodatkowymi („przednią” i „tylną”), które w oryginale były z nią łączone chyba nitami. To mix blach Eduarda do HB i Hase. Pomiędzy blachę „przednią” i „tylną” dojdzie jeszcze "poprzeczka".

 

Od miejsca oznaczonego na zdjęciu jako „A” puszczę listwę z wózkami. W oryginale między blachą przednią, a początkiem listwy z wózkami też jest przerwa. Zobaczymy co z tych planów wyjdzie…

 

Pozdrawiam

 

P.S. I jeszcze położyłem osłonę RIO z modelu HB żeby można było porównać z tym samym elementem z Ariesa z poprzednich zdjęć.

 

AA022_zps90f02875.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem Twoje obawy o obudowę "deski" RIO. Wybierz najlepiej wyglądającą z tych, które masz, a jej przednią część z materiału zrób sam, tak by sięgała tam gdzie powinna, czyli po tylną ściankę kabiny pilota. I będzie spoko. Ta z chińczyka nie wygląda na dobrą. Możesz też całą zrobić sam, pomijając to co dają Ci producenci zestawów/dodatków do nich. Kombinuj dziewczyno, bo dobrze Ci idzie. Pewnie są tacy, co skrupulatnie spisują Twoje postępy pod tytułem: "Jak zrobić poprawny model Tomcata w wersji D"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem Twoje obawy o obudowę "deski" RIO. Wybierz najlepiej wyglądającą z tych, które masz, a jej przednią część z materiału zrób sam, tak by sięgała tam gdzie powinna, czyli po tylną ściankę kabiny pilota. I będzie spoko. Ta z chińczyka nie wygląda na dobrą. Możesz też całą zrobić sam, pomijając to co dają Ci producenci zestawów/dodatków do nich. Kombinuj dziewczyno, bo dobrze Ci idzie. Pewnie są tacy, co skrupulatnie spisują Twoje postępy pod tytułem: "Jak zrobić poprawny model Tomcata w wersji D"

 

Cześć Marcin!

 

Obaw to ja nie mam... Spoko... Zwyczajnie pokazuje to, co się dzieje "przy samolocie".... Obudowa "deski" RIO od wszystkich producentów (Hase, HB, Aires) jest do "konwersji" i na tym się skończy.... No chyba, że zacznę się bawić w budowanie rusztowania dla szpejów RIO wewnątrz kabiny Zobaczymy jeszcze... Myślę

 

Pozdrawiam licząc na dalsze uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedną, patrząc na ostatnie zdjęcie. Przeanalizuj jeszcze raz czy kabina RIO nie powinna iść odrobinę jednak do przodu. Półka półką, ale ścianka tylna kokpitu jest jednocześnie ścianą wnęki na awionikę. Chodzi o tą nad wlotem. W tej chwili to wygląda tak, że masz przesunięte o jakieś 2 mm za bardzo do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedną, patrząc na ostatnie zdjęcie. Przeanalizuj jeszcze raz czy kabina RIO nie powinna iść odrobinę jednak do przodu. Półka półką, ale ścianka tylna kokpitu jest jednocześnie ścianą wnęki na awionikę. Chodzi o tą nad wlotem. W tej chwili to wygląda tak, że masz przesunięte o jakieś 2 mm za bardzo do tyłu.

 

I o takie uwagi mi chodzi Masz oczywiście rację i tym sposobem zaczyna to w miarę sensownie wyglądać z osłoną dechy RIO, którą dał Aires

 

Wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.