Skocz do zawartości
ManiekB

Ty2 Ex Br52 Trumpeter 1:35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym przedstawić jak w tytule przeróbkę BR 52 na Ty2 z modelu Trumpetera w skali 1:35 model zaczęty jakieś 8 lat temu (może znany niektórym przez pierwsze zdjęcia na innych forach).

No więc postanowiłem że wykonam ten parowóz od samego początku jako polski z końca lat 60 XX wieku - numer ewidencyjny jeszcze nie wybrany do końca.

Model trumpetera tylko z grubsza przypomina ten parowóz, niestety ale brakuje mu bardzo dużo szczegółów (np: imitacji śrub wykorzystałem ok 2000 do tej pory rozmiaru 1 mm i 0.8 mm - bardzo charakterystycznych przy tego typu budowie ramy (ostoi), kompletnie źle zaprojektowana sama ostoia, kompletna pomyłką jest przedni wózek - wykonany od podstaw, mocowanie sprężarki - biały element na środku kotła po prawej stronie - w modelu kompletnie żle) dużo by tu pisać o tych błędach kto ma model może porównać - z dodatków tylko pomosty eduarda są zakupione -reszta wykonane od podstaw.

Zdjęcia trochę chyba wyjaśnią - takie były początki(8 lat temu):

Parowóz

th_TY2_01.jpgth_TY2_04.jpgth_TY2_05.jpgth_TY2_07.jpgth_TY2_08.jpgth_TY2_10.jpgth_TY2_13.jpgth_TY2_19.jpgth_TY2_20.jpgth_TY2_26.jpg

Tender

th_Tender_02.jpgth_Tender_11.jpgth_Tender_05.jpgth_Tender_04.jpg

 

A to jest stan obecny:

Parowóz (ostoia parowozu):

th_DSCF5473.jpgth_DSCF5472.jpgth_DSCF5469.jpgth_DSCF5470.jpgth_DSCF5471.jpgth_DSCF5476.jpgth_DSCF5475.jpgth_DSCF5478.jpg

 

Tender ukończony na 90%:

th_DSCF5480.jpgth_DSCF5479.jpgth_DSCF5484.jpgth_DSCF5483.jpgth_DSCF5481.jpgth_DSCF5482.jpgth_DSCF5485.jpg

 

Z powodu nadmiaru czasu ostatnie dwa miesiące (skręcona kostka) ruszyły prace i nadeszła wena aby ostatecznie ukończyć ten parowóz.

A to początki prac nad budką maszynisty i resztą po nią:

th_DSCF5444.jpgth_DSCF5448.jpgth_DSCF5449.jpg

Zawory maszynisty:

th_DSCF5456.jpgth_DSCF5459_cr.jpgth_DSCF5457_cr.jpg

Tu wszystko razem wraz z orurowaniem:

th_DSCF5462_cr.jpgth_DSCF5465_cr.jpgth_DSCF5468.jpg

Tutaj po pierwszym podkładzie:

th_DSCF5488_cr.jpgth_DSCF5494_cr.jpg

Zawory maszynisty:

th_DSCF5489_cr.jpg

Powstawało także osprzęt wnętrza budki maszynisty:

Siedziska:

th_DSCF5490_cr.jpg

odsuwany luk w dachu:

th_DSCF5491_cr.jpg

wnętrze budki z instalacją elektryczną:

th_DSCF5492_cr.jpgth_DSCF5493_cr.jpg

Tutaj pierwsze malunki paleniska i wyposażenia budki:

th_DSCF5495_cr.jpgth_DSCF5497_cr.jpgth_DSCF5496_cr.jpg

Siedziska:

th_DSCF5502_cr.jpg

Budka maszynisty:

DSCF5499_cr.jpgth_DSCF5500_cr.jpgth_DSCF5498_cr.jpgth_DSCF5501_cr.jpg

A tu malunki na ukończeniu:

th_DSCF5625.jpgth_DSCF5624.jpgth_DSCF5628.jpg

Prace przy wyposażeniu pod budką maszynisty tu strona lewa:

th_DSCF5627.jpgth_DSCF5626.jpg

Złożone na sucho ostoia wraz z kotłem:

th_DSCF5631.jpg

 

Początki prac nad prawą stroną pod budką maszynisty - inżektor nathana wraz z ramą mocującą:

th_DSCF5630.jpgth_DSCF5629.jpg

 

To na tyle mam nadzieję że nie zanudziłem tym maratonem.

Postępy od teraz będę starał się wklejać na bieżąco. Pytania i sugestie mile widziane. Zdjęcia są mieszane przy naturalnym oświetleniu lub sztucznym( zależy od pory dnia).

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurcze!!!! Nikogo nie zanudziłeś, zobowiązuję cię niniejszym do częstych relacji albowiem sam ślinię się na wszystko co z tematem związane. Poczułem się nieco zawstydzony patrząc na twoje zdjęcia, widzę, że wiesz co robisz i fachowo podchodzisz do tematu. Mimo, że pracuję w branży to jednak podchodzę do tego modelu nieco bardziej hobbystycznie, oznacza to że owszem, staram się zagłębić w temat, ale żeby dostrzec różnice w ramie czy przednim wózku to już niestety poddaję się. Do pewnego stopnia wierzę producentowi, mój brak wiary argumentuję zakupami w Eduardzie ;)

Widzę, że w kabinie poszedłeś nieco bardziej w brąz niż czarny. Mogę wiedzieć skąd ten kierunek? Ja raczej zamierzam celować w generalnie czarny kolor, przybrudzę go, zaleję tu i ówdzie jaśniejszymi zaciekami, (wyblaknięcie), rączki czerwone, manometry z białymi tarczami, taki jakby standard. Staram się trzymać tego co widziałem w pyskowickim odrestaurowanym Ty2.

Ogólnie rzecz biorąc oczy mi wypadły. Czekam na kolejną porcję!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szykuje sie model konkursowy. Wnetrze naprawde znakomite.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O kurcze!!!! Nikogo nie zanudziłeś, zobowiązuję cię niniejszym do częstych relacji albowiem sam ślinię się na wszystko co z tematem związane. Poczułem się nieco zawstydzony patrząc na twoje zdjęcia, widzę, że wiesz co robisz i fachowo podchodzisz do tematu. Mimo, że pracuję w branży to jednak podchodzę do tego modelu nieco bardziej hobbystycznie, oznacza to że owszem, staram się zagłębić w temat, ale żeby dostrzec różnice w ramie czy przednim wózku to już niestety poddaję się. Do pewnego stopnia wierzę producentowi, mój brak wiary argumentuję zakupami w Eduardzie ;)

Widzę, że w kabinie poszedłeś nieco bardziej w brąz niż czarny. Mogę wiedzieć skąd ten kierunek? Ja raczej zamierzam celować w generalnie czarny kolor, przybrudzę go, zaleję tu i ówdzie jaśniejszymi zaciekami, (wyblaknięcie), rączki czerwone, manometry z białymi tarczami, taki jakby standard. Staram się trzymać tego co widziałem w pyskowickim odrestaurowanym Ty2.

Ogólnie rzecz biorąc oczy mi wypadły. Czekam na kolejną porcję!!!

 

Witam

Dzięki ze się podoba.

A co do kolorów wnętrza budki to palenisko wraz przednia ścianka jest czarne, odeskowanie to naturalny drewno oczywiście przybrudzone zakonserwowane, reszta szara tak wynikało z pierwowzoru przed remontem a opieram się na Ty 42-9 stojący na terenie zakładu taboru Zduńska Wola Karsznice w skansenie. Przed remontem wnętrze budki było szare (a jaki to szary to ciężko powiedzieć), po remoncie który wykonali entuzjaści zrobiło się wszytko czarne także co do remontowanych parowozów branie kolorystyki z nich to tak jak z pojazdów pancernych wystawionych w muzeach.

A co do branży też jestem kolejarzem.

Na trumpeterze w przypadku tego parowozu szczerze się zawiodłem. Liczyłem trochę na takie wykonanie jak w przypadku Leopolda (który jest perfekcyjny) a tu klops, na żywca zerżnięty model CMK tylko że w plastiku z tymi samymi błędami.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem

Ładniusi Ty a z Br to jak "wieść gminna niesie" jest dokładnie jak mówisz , ponoć chinole zeskanowali model Br 52 właśnie CMK i na jej podstawie wydali plastik nie wnikając nawet w poprawność ot spryciule

kilka lat wstecz widziałem skopiowane blaszki firmy A ,usunęli tylko logo na instrukcji ale zapomnieli skasować "made in poland" a instrukcja skserowana na chama

Podglądam dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mały update.

Inżektor Nathana skończony:

th_DSCF5638_cr.jpgth_DSCF5637_cr.jpgth_DSCF5636_cr.jpgth_DSCF5635_cr.jpg

Tu przymierzony na sucho do miejsca w którym będzie przyklejony:

th_DSCF5633_cr.jpgth_DSCF5632_cr.jpg

 

Pozdrawiam

CDN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miazga ;)

Nie dałbyś rady wklejać zdjęć w prawdziwych rozmiarach? Gdyby to nie był TEN parowóz dawno bym już przestał śledzić, strasznie to męczące klikać w każde zdjęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zawsze wklejałem miniatury aby forum się nie rozjeżdżało.

Ale jak sobie życzysz to będę wklejał normalne zdjęcia na próbę.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po małej przerwie.

 

Prace posuwają się systematycznie do przodu:

o rurowanie kotła:

DSCF5639_cr_cr.jpg

DSCF5640_cr.jpg

zawory pary:

DSCF5644_cr.jpg

rury piasecznicy od zaworu w budce:

DSCF5641_cr_cr.jpg

zawór sterujący inżektorem nathana:

DSCF5643_cr.jpg

oraz pierwszy z 14 zaworów piasecznicy:

DSCF5645_cr.jpg

DSCF5646_cr.jpg

Pozdrawiam

cdn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duze zdjecia - to jest sluszna koncepcja.

 

A propo fajny detal i ogrom pracy wlozony w budowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z braku dziś możliwości edycji wklejam brakujące zdjęcia.

O rurowanie kotła:

DSCF5639_cr_cr.jpg

Rury piasecznicy od zaworu w budce:

DSCF5641_cr_cr.jpg

CDN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Choć to nie moja "działka" to po obejrzeniu już jestem chory Szczęka leży pod szafą, kapelusz dawno zdjąłem i podeptałem. Co tu mówić--- po prostu poezja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mały up.

Na ten czas budka maszynisty skończona i sklejona już do kupy. We wnętrzu doszło wąż do wody oraz oświetlenie zaworów maszynisty (praktycznie nie widoczne):

DSCF5654_cr.jpg

DSCF5653_cr.jpg

Doszły śruby na dachu i bokach a także haki do podnoszenia budki, tu widać także ukończony zawór sterowania nathanem i dokończona obudowa drąga nastawnicy :

DSCF5658_cr.jpg

DSCF5657_cr.jpg

DSCF5648_cr.jpg

Widok ogólny parowozu oraz wykonane wiatrownice:

DSCF5647_cr.jpg

Tu widok na stopnie do zbiornika piasku po lewej stronie parowozu:

DSCF5656_cr.jpg

Sam kocioł przygotowywany jest do podkładu i malowania.

Cdn

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękny. Wiesz już, który to konkretnie egzemplarz będzie

 

PS: a co do siedzisk obsługi to oparłeś się na jakichś zdjęciach, czy wymyśliłeś je? Bo o ile pamiętam, to tam były takie składane siedziska, no ale "teigreków dwójek" było bardzo dużo, więc pewnie były różnice...

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do egzemplarza to trudny wybór ale oscyluje wokół Ty2 34 lub Ty2 654.

A co do siedzeń składane to były na Br52 lub Br86, w polskich były najczęściej zbijane z desek. Ale jednego wzoru raczej nie było. Niestety zdjęcia z epoki raczej ciężko dorwać. Jest to mix rozwiązania niemieckiego i polskiego. Na parowozie Ty42 na którym się opieram w większości wyposażenia, po siedzeniach nie pozostał nawet ślad.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Petarda! Super mi się podoba!!!! Oglądam dalej! Powodzenia.

 

pozdrawiam

Christian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po "małej" przerwie ciąg dalszy epopei Ty2.

Zdecydowałem już co do numeru mojego parowozu i będzie to Ty2 34.

Jak widać parowóz nabrał przepisowej barwy PKP stosowanej ma lokomotywach parowych - czarny w wielu odcieniach .

Detale popielnika:

DSCF5739_cr.jpg

DSCF5740_cr.jpg

Przedni pomost:

DSCF5745_cr.jpg

Wykonane odmulacze kotła wraz z rurami:

DSCF5754_cr.jpg

DSCF5753_cr.jpg

Wstępnie złożone pomosty parowozu (bez detali) - jedyny element kupiony (choć eduard zrobił je mocno na pałe):

DSCF5759_cr.jpg

Detale instalacji powietrznej - wężownica, odolejacz powietrza ze sprężarki, i zbiorniki pomocnicze:

DSCF5758_cr.jpg

DSCF5757_cr.jpg

Ostoja z ze słabo widocznymi rurami instalacji powietrznej i ogrzewania (rury w środku ostoi):

DSCF5756_cr.jpg

DSCF5755_cr.jpg

A tu ogólny wygląd z częściami wykonanymi do tej pory - na podstawce roboczej (tor z nasypem przygotowany do innego modelu):

DSCF5749_cr.jpg

DSCF5748_cr.jpg

DSCF5747_cr.jpg

DSCF5746_cr.jpg

Parowóz czeka na końcowe malowanie przepisowym kolorem i efekty zużycia typowe dla parowozów z tej epoki tj. lata 60 XX wieku.

 

Uwagi i komentarze mile widziane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po małej przerwie.

Ciąg dalszy epopei ty2:

Widok ogólny parowozu sklejonego do kupy i pierwszymi próbami brudzenia:

DSCF2416_cr.jpg

DSCF2419_cr.jpg

widok spodu parowozu widoczny popielnik i orurowanie pod spodem budki:

DSCF2417_cr.jpg

Wykonany pomost przedni:

DSCF2418_cr.jpg

Wykonana instalacja piaskownicy po obu stronach parowozu razem z widocznymi zaworami:

DSCF2420_cr.jpg

DSCF2421_cr.jpg

Tu wykonana od podstaw sprężarka knora:

DSCF2422_cr.jpg

DSCF2424_cr.jpg

DSCF2425_cr.jpg

DSCF2426_cr.jpg

Wielkimi krokami zbliża się koniec tej epopei.

Uwagi i komentarze mile widziane (jakiekolwiek )

CDN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest

Moja BR 52 na razie czeka... pozbierałem materiały, blaszki , jeszcze tylko żywice od LZ i może kiedyś zacznę...

Planuję dodać do mojej oświetlenie... może coś z dymem i dźwiękiem będę kombinował ale to muszę zasięgnąć "języka" od Kolegów od kolejek

Pozdrawiam i zaglądam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu zaglądam i jestem pod wrażeniem, co prawda pociągi to nie moja bajka ale śledzę i kibicuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Brakowało detali na sprężarce, no to uzupełniłem co nieco :

 

DSCF5762_cr.jpg

DSCF5764_cr.jpg

DSCF5765_cr.jpg

DSCF5766_cr.jpg

 

Wykonałem także sprzęg do ogrzewania parowego na parowozie, został jeszcze taki sam na tendrze:

DSCF5767_cr.jpg

 

Z większych elementów została mi już tylko prądnica do wykonania.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystałem otrzymany rysunek turbogeneratora na innym forum tak:

Prądnica lub turbogenerator:

DSCF5775_cr.jpg

DSCF5776_cr.jpg

DSCF5777_cr.jpg

 

Prasa smarna systemu boscha stosowana do końca lat 60 lub na niektórych Ty2 lub Ty42 do końca służby:

 

DSCF5778_cr.jpg

DSCF5779_cr.jpg

 

Tutaj zdjęcie zbiorcze wykonanych elementów prze malowaniem podkładem:

 

DSCF5780_cr.jpg

 

Prosił bym o komentarze bo ta relacja staje się taka jednostronna .

 

Pozdrawiam. Cdn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja zapytam. Popielnik jest taki sam jak w Br52 czy to już polski wynalazek? Czy trumpek dał jak zwykle ciała? Reszta bomba czekam na finał.

Pozdro

Sprawdź pw na innym forum ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to ja zapytam. Popielnik jest taki sam jak w Br52 czy to już polski wynalazek? Czy trumpek dał jak zwykle ciała? Reszta bomba czekam na finał.

Pozdro

Sprawdź pw na innym forum ;)

 

Witam. Pw sprawdzone.

A co do popielnika w trumpku go nie ma. Detal zrobiony według zdjęć i powinien być taki sam na Br52.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki takie miałem obawy że trumpek dał ciała... cóż dojdzie do listy poprawek...

Budując ten model to chyba z 2 lata mi zejdzie jak nie lepiej ;)

Czekam na kolejny update

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.