Skocz do zawartości

Ty2 Ex Br52 Trumpeter 1:35


ManiekB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym przedstawić jak w tytule przeróbkę BR 52 na Ty2 z modelu Trumpetera w skali 1:35 model zaczęty jakieś 8 lat temu (może znany niektórym przez pierwsze zdjęcia na innych forach).

No więc postanowiłem że wykonam ten parowóz od samego początku jako polski z końca lat 60 XX wieku - numer ewidencyjny jeszcze nie wybrany do końca.

Model trumpetera tylko z grubsza przypomina ten parowóz, niestety ale brakuje mu bardzo dużo szczegółów (np: imitacji śrub wykorzystałem ok 2000 do tej pory rozmiaru 1 mm i 0.8 mm - bardzo charakterystycznych przy tego typu budowie ramy (ostoi), kompletnie źle zaprojektowana sama ostoia, kompletna pomyłką jest przedni wózek - wykonany od podstaw, mocowanie sprężarki - biały element na środku kotła po prawej stronie - w modelu kompletnie żle) dużo by tu pisać o tych błędach kto ma model może porównać - z dodatków tylko pomosty eduarda są zakupione -reszta wykonane od podstaw.

Zdjęcia trochę chyba wyjaśnią - takie były początki(8 lat temu):

Parowóz

1497108038_Ty2ModelPoczatki_001.thumb.jpg.0f4b678fb03771af6f283513cff2ee8f.jpg1974108748_Ty2ModelPoczatki_003.thumb.jpg.3ec479d28f7a262186eea1c1d3e82929.jpg1204624208_Ty2ModelPoczatki_004.thumb.jpg.090da81c6375dcc3809c4b899a845c12.jpg1434404023_Ty2ModelPoczatki_005.jpg.a8656bc6268f942b3e6d79cab9f15810.jpg1180791295_Ty2ModelPoczatki_006.jpg.f8621e15fcd41843a4c4a36848648036.jpg1449482071_Ty2ModelPoczatki_007.jpg.4d583a5c12593a686bcf73433fa26994.jpg416143225_Ty2ModelPoczatki_008.thumb.jpg.c341639c324ed95a34eef4feb21f5ea5.jpg864811866_Ty2ModelPoczatki_011.thumb.jpg.5d02a5545ae64af9e1098d6a28e31aa9.jpg

A to jest stan obecny:

Parowóz (ostoia parowozu):

DSCF5469.thumb.jpg.500cee486eb0b5810d46d645918bf04d.jpgDSCF5470.thumb.jpg.bad88a42e9dd2d2bf0d160d5667120eb.jpgDSCF5471.thumb.jpg.237198ad5e57911fa4a60f0923491a51.jpgDSCF5472.thumb.jpg.21119198fcb9b592c00d2fc957813b4d.jpgDSCF5473.thumb.jpg.a8579d416d55e589e98e432af7bc16bc.jpgDSCF5474.thumb.jpg.5cb12a00a540f30e937e014da369283d.jpgDSCF5475.thumb.jpg.a32347bf0898309f12b8c1201c6c2ee4.jpgDSCF5476.thumb.jpg.8ac76e748d9274f312f83b94a9e1e941.jpgDSCF5477.thumb.jpg.d5c109b36cc8bb92222336b49293a314.jpg

 

Tender ukończony na 90%:

DSCF5479.thumb.jpg.a76a5c9d53919f644af985d09cf347ab.jpgDSCF5480.thumb.jpg.95ce89bb86ca0490017c76bf0d7a920a.jpgDSCF5483.thumb.jpg.b9789ef5032091f25ebc0adce58b45ee.jpgDSCF5484.thumb.jpg.44a96701918523be4295f46250ebcb8c.jpgDSCF5485.thumb.jpg.e61f0c1758550a14365b5e0c2f09ca2d.jpg

 

Z powodu nadmiaru czasu ostatnie dwa miesiące (skręcona kostka) ruszyły prace i nadeszła wena aby ostatecznie ukończyć ten parowóz.

A to początki prac nad budką maszynisty i resztą po nią:

DSCF5444.thumb.jpg.ebece042b8371005d2ae90f57529b53e.jpgDSCF5447.thumb.jpg.be82f556c4e8f97c102b2c76e33271d6.jpgDSCF5466.thumb.jpg.8f535d79c1ac53d1640a94c4ba9f90a1.jpg

Zawory maszynisty:

DSCF5459.thumb.jpg.557c238f00b60a9cc4c5eb740bc15951.jpgDSCF5458.thumb.jpg.1bc1e2ac0b77b0c42ce46718ec4ad9b0.jpg

 

To na tyle mam nadzieję że nie zanudziłem tym maratonem.

Postępy od teraz będę starał się wklejać na bieżąco. Pytania i sugestie mile widziane. Zdjęcia są mieszane przy naturalnym oświetleniu lub sztucznym( zależy od pory dnia).

Pozdrawiam

Edytowane przez ManiekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze!!!! Nikogo nie zanudziłeś, zobowiązuję cię niniejszym do częstych relacji albowiem sam ślinię się na wszystko co z tematem związane. Poczułem się nieco zawstydzony patrząc na twoje zdjęcia, widzę, że wiesz co robisz i fachowo podchodzisz do tematu. Mimo, że pracuję w branży to jednak podchodzę do tego modelu nieco bardziej hobbystycznie, oznacza to że owszem, staram się zagłębić w temat, ale żeby dostrzec różnice w ramie czy przednim wózku to już niestety poddaję się. Do pewnego stopnia wierzę producentowi, mój brak wiary argumentuję zakupami w Eduardzie ;)

Widzę, że w kabinie poszedłeś nieco bardziej w brąz niż czarny. Mogę wiedzieć skąd ten kierunek? Ja raczej zamierzam celować w generalnie czarny kolor, przybrudzę go, zaleję tu i ówdzie jaśniejszymi zaciekami, (wyblaknięcie), rączki czerwone, manometry z białymi tarczami, taki jakby standard. Staram się trzymać tego co widziałem w pyskowickim odrestaurowanym Ty2.

Ogólnie rzecz biorąc oczy mi wypadły. Czekam na kolejną porcję!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy poprzedniego posta.

Powstawało także osprzęt wnętrza budki maszynisty:

odsuwany luk w dachu:

1566656059_Ty2Model_012.thumb.jpg.ec779d15403eec418029162d7de4effe.jpg

wnętrze budki z instalacją elektryczną:

2076212986_Ty2Model_013.thumb.jpg.eea611d2d1a5262666cb9d4db2738a60.jpg858313051_Ty2Model_014.thumb.jpg.3da7b6d171c38c7ff2a5ccb09ca11896.jpg

Tutaj pierwsze malunki paleniska i wyposażenia budki:

1572002330_Ty2Model_015.thumb.jpg.7499896e56a1c6da626bc25d0022141c.jpg1121248275_Ty2Model_016.thumb.jpg.21b63927598851c2ec0a0902e17e407b.jpg

Siedziska:

DSCF5490.thumb.jpg.6c376b9716f143d610787c6b3742b530.jpg

322116509_Ty2Model_021.thumb.jpg.28b303fc0d5402a31c429d8e0c59ed1b.jpg

Drzwi:

1698069324_Ty2Model_022.thumb.jpg.c2d779adbdcf24a8658762c892f3428d.jpg

Budka maszynisty:

650441540_Ty2Model_017.thumb.jpg.c9b29c11e9eddbae181ba8ed82f69e90.jpg1183140166_Ty2Model_018.thumb.jpg.4f48b4b4f1e17ee79d753cd90bb9d3e3.jpg2063703110_Ty2Model_019.thumb.jpg.de1172626d137db21ae84422528ec0a5.jpg1384460643_Ty2Model_020.thumb.jpg.866c27116bbae3825ee4773af370f127.jpg

Po pomalowaniu:

479594601_Ty2Model_024.thumb.jpg.1a4abe1e4478d5ad54ce5f4b5e7b74b5.jpg429119831_Ty2Model_025.thumb.jpg.521f30fea5aa8638b4cd62cbd5095cd6.jpg

Prace przy wyposażeniu pod budką maszynisty tu strona lewa:

DSCF5626.thumb.jpg.f6e4f260c58074270cb5a6cc6ca4e743.jpgDSCF5627.thumb.jpg.c983f906f8812145f1d4058c2af5bbed.jpgDSCF5631.thumb.jpg.fbb71b4594107b3be86da44761c3ccd4.jpg

 

Diobeu napisał:
O kurcze!!!! Nikogo nie zanudziłeś, zobowiązuję cię niniejszym do częstych relacji albowiem sam ślinię się na wszystko co z tematem związane. Poczułem się nieco zawstydzony patrząc na twoje zdjęcia, widzę, że wiesz co robisz i fachowo podchodzisz do tematu. Mimo, że pracuję w branży to jednak podchodzę do tego modelu nieco bardziej hobbystycznie, oznacza to że owszem, staram się zagłębić w temat, ale żeby dostrzec różnice w ramie czy przednim wózku to już niestety poddaję się. Do pewnego stopnia wierzę producentowi, mój brak wiary argumentuję zakupami w Eduardzie ?

Widzę, że w kabinie poszedłeś nieco bardziej w brąz niż czarny. Mogę wiedzieć skąd ten kierunek? Ja raczej zamierzam celować w generalnie czarny kolor, przybrudzę go, zaleję tu i ówdzie jaśniejszymi zaciekami, (wyblaknięcie), rączki czerwone, manometry z białymi tarczami, taki jakby standard. Staram się trzymać tego co widziałem w pyskowickim odrestaurowanym Ty2.

Ogólnie rzecz biorąc oczy mi wypadły. Czekam na kolejną porcję!!!

 

Witam

Dzięki ze się podoba.

A co do kolorów wnętrza budki to palenisko wraz przednia ścianka jest czarne, odeskowanie to naturalny drewno oczywiście przybrudzone zakonserwowane, reszta szara tak wynikało z pierwowzoru przed remontem a opieram się na Ty 42-9 stojący na terenie zakładu taboru Zduńska Wola Karsznice w skansenie. Przed remontem wnętrze budki było szare (a jaki to szary to ciężko powiedzieć), po remoncie który wykonali entuzjaści zrobiło się wszytko czarne także co do remontowanych parowozów branie kolorystyki z nich to tak jak z pojazdów pancernych wystawionych w muzeach.

A co do branży też jestem kolejarzem.

Na trumpeterze w przypadku tego parowozu szczerze się zawiodłem. Liczyłem trochę na takie wykonanie jak w przypadku Leopolda (który jest perfekcyjny) a tu klops, na żywca zerżnięty model CMK tylko że w plastiku z tymi samymi błędami.

Pozdrawiam

Edytowane przez ManiekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Czołem

Ładniusi Ty a z Br to jak "wieść gminna niesie" jest dokładnie jak mówisz , ponoć chinole zeskanowali model Br 52 właśnie CMK i na jej podstawie wydali plastik nie wnikając nawet w poprawność ot spryciule

kilka lat wstecz widziałem skopiowane blaszki firmy A ,usunęli tylko logo na instrukcji ale zapomnieli skasować "made in poland" a instrukcja skserowana na chama

Podglądam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mały update.

Inżektor Nathana skończony:

DSCF5638.thumb.jpg.02bb15bc07cbfc0fdb5b811fc68a5397.jpgDSCF5635.thumb.jpg.f78bc6c1a28e3df205a458c580ae6faa.jpgDSCF5636.thumb.jpg.9d48e3c6106e735fbb43200f115f52af.jpgDSCF5637.thumb.jpg.bd97fe69f2c9774812b76a550f46d1ef.jpg

Tu przymierzony na sucho do miejsca w którym będzie przyklejony:

DSCF5632.thumb.jpg.55929ae6de8659f5d6aabd596a634064.jpgDSCF5633.thumb.jpg.ae2db726df078356cea0994085e92886.jpg

 

Pozdrawiam

CDN.

 

Edytowane przez ManiekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam po małej przerwie.

 

Prace posuwają się systematycznie do przodu:

o rurowanie kotła:

DSCF5639.thumb.jpg.3296a7e4d9a106d75add9c2148beaa25.jpg

zawory pary:

DSCF5644.thumb.jpg.40c9435ab63192ef5c2df3df9997c317.jpg

 

rury piasecznicy od zaworu w budce:

DSCF5640.thumb.jpg.cde70cb775f509a79ed285239ac44ba5.jpgDSCF5641.thumb.jpg.ced5c685371425115c092ce92a5d26ec.jpg

zawór sterujący inżektorem nathana:

DSCF5643.thumb.jpg.1940bf5e938feebfb3869601d0af08f7.jpg

oraz pierwszy z 14 zaworów piasecznicy:

DSCF5645.thumb.jpg.408e3774ef4384e9e40b03c13fea782e.jpgDSCF5646.thumb.jpg.ea1b30230daa799c5a787b8b7079959f.jpg

 

Pozdrawiam

cdn.

Edytowane przez ManiekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam

Mały up.

Na ten czas budka maszynisty skończona i sklejona już do kupy. We wnętrzu doszło wąż do wody oraz oświetlenie zaworów maszynisty (praktycznie nie widoczne):

DSCF5653.thumb.jpg.3a21cf09eb939c132edd96f99c19b513.jpgDSCF5654.thumb.jpg.4565f8d5cd1eb7d02a89653117d5ecb0.jpgDSCF5655.thumb.jpg.e1886a7aa1ce3914c647882e884abc3b.jpg

 

Doszły śruby na dachu i bokach a także haki do podnoszenia budki, tu widać także ukończony zawór sterowania nathanem i dokończona obudowa drąga nastawnicy :

DSCF5657.thumb.jpg.4d91122f8631901974be82d6f60929f2.jpgDSCF5658.thumb.jpg.690e1eefc41b77a9bcd5b1c87b4b107d.jpg

Widok ogólny parowozu oraz wykonane wiatrownice:

DSCF5647.thumb.jpg.6d3bc07d9dbba1ef63c5af84613c3b3d.jpg

DSCF5649.thumb.jpg.3b1446720316963bff2564c11669f80f.jpg

DSCF5648.thumb.jpg.d9884410f71760f837c09c8ddbf4c00d.jpg

Tu widok na stopnie do zbiornika piasku po lewej stronie parowozu:

DSCF5656.thumb.jpg.b5069a1ecd2622d4357f593b6adf32b4.jpg

Sam kocioł przygotowywany jest do podkładu i malowania.

Cdn

Pozdrawiam

Edytowane przez ManiekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny. Wiesz już, który to konkretnie egzemplarz będzie

 

PS: a co do siedzisk obsługi to oparłeś się na jakichś zdjęciach, czy wymyśliłeś je? Bo o ile pamiętam, to tam były takie składane siedziska, no ale "teigreków dwójek" było bardzo dużo, więc pewnie były różnice...

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do egzemplarza to trudny wybór ale oscyluje wokół Ty2 34 lub Ty2 654.

A co do siedzeń składane to były na Br52 lub Br86, w polskich były najczęściej zbijane z desek. Ale jednego wzoru raczej nie było. Niestety zdjęcia z epoki raczej ciężko dorwać. Jest to mix rozwiązania niemieckiego i polskiego. Na parowozie Ty42 na którym się opieram w większości wyposażenia, po siedzeniach nie pozostał nawet ślad.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Witam

Po "małej" przerwie ciąg dalszy epopei Ty2.

Zdecydowałem już co do numeru mojego parowozu i będzie to Ty2 34.

Jak widać parowóz nabrał przepisowej barwy PKP stosowanej ma lokomotywach parowych - czarny w wielu odcieniach .

Detale popielnika:

794632482_Ty2Model_052.thumb.jpg.d717a0d8e594733d492be419301aea4a.jpg

2017603301_Ty2Model_048.thumb.jpg.9cc8b0aa44f2de50f294e1448d0a3828.jpg

Przedni pomost:

1789941738_Ty2Model_050.thumb.jpg.d4969f3d29e42404d2876c1f0dc1f67a.jpg

Wykonane odmulacze kotła wraz z rurami:

876786626_Ty2Model_057.thumb.jpg.ff88f32ca752037c81984d9a1b8a583c.jpg1830541547_Ty2Model_058.thumb.jpg.beaad980223667aa0db2c84307cae70a.jpg

Wstępnie złożone pomosty parowozu (bez detali) - jedyny element kupiony (choć eduard zrobił je mocno na pałe):

231442531_Ty2Model_063.thumb.jpg.ae93500e260bf4780c7bb108e5f50ac7.jpg

Detale instalacji powietrznej - wężownica, odolejacz powietrza ze sprężarki, i zbiorniki pomocnicze:

536334834_Ty2Model_062.thumb.jpg.3d824d8fdb9cefc5b092872b31a3b062.jpg

Ostoja z ze słabo widocznymi rurami instalacji powietrznej i ogrzewania (rury w środku ostoi):

1123307941_Ty2Model_059.thumb.jpg.7afd2f99d2b118312a8b3801160d9658.jpg1903710749_Ty2Model_060.thumb.jpg.236a150e3f2bad4c4adb8b66394f1012.jpg

A tu ogólny wygląd z częściami wykonanymi do tej pory - na podstawce roboczej (tor z nasypem przygotowany do innego modelu):

762585628_Ty2Model_055.thumb.jpg.574064a38851e6a9967098156aceadfb.jpg1503665786_Ty2Model_064.thumb.jpg.41731b67f7f65fc38c0362ac5e4ec8c1.jpg1451239137_Ty2Model_065.thumb.jpg.35b9395017eabcf72921389399942f87.jpg490006203_Ty2Model_066.thumb.jpg.5eba873d59e7022af274f04cace90141.jpg

Parowóz czeka na końcowe malowanie przepisowym kolorem i efekty zużycia typowe dla parowozów z tej epoki tj. lata 60 XX wieku.

 

Uwagi i komentarze mile widziane.

Edytowane przez ManiekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam po małej przerwie.

Ciąg dalszy epopei ty2:

Widok ogólny parowozu sklejonego do kupy i pierwszymi próbami brudzenia:

DSCF2416.thumb.jpg.1bb0e9fc765edac9e3747685ab14a7ee.jpgDSCF2419.thumb.jpg.ba740addc6ad65eb52613ca3930f3706.jpg

widok spodu parowozu widoczny popielnik i orurowanie pod spodem budki:

DSCF2417.thumb.jpg.26f143b4ee706a2858f823aafb2d975b.jpg

Wykonany pomost przedni:

DSCF2418.thumb.jpg.a25dba2456d8edda71eadc58a3d124df.jpg

Wykonana instalacja piaskownicy po obu stronach parowozu razem z widocznymi zaworami:

DSCF2420.thumb.jpg.088f397678b08aa4e9c06dbf80744611.jpgDSCF2421.thumb.jpg.003095a59499140fc47bc559eccca564.jpg

Tu wykonana od podstaw sprężarka knora:

DSCF2422.thumb.jpg.b6465584f2170ff011a9b358fc3f16dc.jpgDSCF2424.thumb.jpg.639dcbba24a18879a2b8af5ace1e2bc9.jpg

Wielkimi krokami zbliża się koniec tej epopei.

Uwagi i komentarze mile widziane (jakiekolwiek )

CDN

Edytowane przez ManiekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Dobrze jest

Moja BR 52 na razie czeka... pozbierałem materiały, blaszki , jeszcze tylko żywice od LZ i może kiedyś zacznę...

Planuję dodać do mojej oświetlenie... może coś z dymem i dźwiękiem będę kombinował ale to muszę zasięgnąć "języka" od Kolegów od kolejek

Pozdrawiam i zaglądam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Brakowało detali na sprężarce, no to uzupełniłem co nieco :

DSCF5762.thumb.jpg.62c5e9d3adedd64ee69e4270b2aa1309.jpgDSCF5764.thumb.jpg.6ed1f8c0e13b5a0c3777ee3d8fbea9f5.jpgDSCF5765.thumb.jpg.d799f1d15e5a33306cff82f5217eccf2.jpgDSCF5766.thumb.jpg.606731320fc45e460fd3520b3cb961e7.jpg

Wykonałem także sprzęg do ogrzewania parowego na parowozie, został jeszcze taki sam na tendrze:

DSCF5767.thumb.jpg.3fd1becce9e5244bd8f45f9c4d08744a.jpg

Z większych elementów została mi już tylko prądnica do wykonania.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez ManiekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystałem otrzymany rysunek turbogeneratora na innym forum tak:

Prądnica lub turbogenerator:

DSCF5774.thumb.jpg.6b97004e8612b4b9ad992d7b2f00bd53.jpgDSCF5775.thumb.jpg.8681018b3b3509a709892b9ad553a825.jpgDSCF5776.thumb.jpg.86384aee47b98cacc664a71e2d0f9b7f.jpgDSCF5777.thumb.jpg.75247bf44b00d3de5ae603eba5433b51.jpg

Prasa smarna systemu boscha stosowana do końca lat 60 lub na niektórych Ty2 lub Ty42 do końca służby:

DSCF5778.thumb.jpg.ea254b6297ab62566ac426afd0962665.jpgDSCF5779.thumb.jpg.b4b4f0cf0bf414e5f31c6df1eed36e72.jpg

Tutaj zdjęcie zbiorcze wykonanych elementów prze malowaniem podkładem:

DSCF5780.thumb.jpg.436592a69e484ad047d25aebea9c11f5.jpg

Prosił bym o komentarze bo ta relacja staje się taka jednostronna .

 

Pozdrawiam. Cdn.

Edytowane przez ManiekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja zapytam. Popielnik jest taki sam jak w Br52 czy to już polski wynalazek? Czy trumpek dał jak zwykle ciała? Reszta bomba czekam na finał.

Pozdro

Sprawdź pw na innym forum ;)

 

Witam. Pw sprawdzone.

A co do popielnika w trumpku go nie ma. Detal zrobiony według zdjęć i powinien być taki sam na Br52.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.