mydlo Napisano 26 Marca 2015 Autor Share Napisano 26 Marca 2015 Potrzebuję zasięgnąć porady fachowców. Silniki w ATRach są pod jakimś nie znanym mi kątem pochylone w dół. Moje pytanie czy długa oś kołpaka śmigła jest równoległa do ziemi czy do osi silnika ( mam na myśli osłonę widoczną z zewnątrz, być może sam silnik jest umieszczony pod innym kątem). Wiem że moje pytanie może być absurdalne ale jestem laikiem. Dla ułatwienia dołączam schemat. Na logikę myślę że wariant A jest bardziej prawdopodobny, ale może w wariancie B kąt nachylenia jest jakoś kompensowany kątem nachylenia łopat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 26 Marca 2015 Share Napisano 26 Marca 2015 … ale może w wariancie B … Nie chciałem się wypowiadać bo nigdy tematu nie zgłębiłem zbyt mocno. Skłon śmigła się to nazywa. Moim zdaniem wariant B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 26 Marca 2015 Autor Share Napisano 26 Marca 2015 Nie rozumiem, co masz na myśli z tym kompensowaniem (okresowa zmiana skoku, jak w śmigłowcach? - nie ma czegoś takiego), ale zobacz tutaj. kompensowanie to tylko strzał, po prostu trudno mi sobie wyobrazić iż śmigło mogłoby się obracać wokół osi która nie byłaby równoległa do długiej osi kadłuba. Zresztą na zdjęciu zamieszczonym przez Ciebie odnoszę wrażenie iż oś kołpaku nie jest identyczna z osią całej gondoli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 26 Marca 2015 Share Napisano 26 Marca 2015 Na szybko u siebie znalazłem; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 26 Marca 2015 Autor Share Napisano 26 Marca 2015 Ostatnia fotka odpowiada na wszystkie moje pytania, dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Prawie ukończyłem silniki, to była nierówna walka, ale z efektu jestem zadowolony. Postanowiłem żeby śmigła się kręciły, więc w silnik jest wklejona igła iniekcyjna 0,7 mm, przez którą przechodzi wał wykonany ze szpilki. Bardzo duży problem miałem z dopasowaniem kołpaków, tak aby faktycznie kręciły się wokół osi przy równomiernym kontakcie z silnikiem na całym obwodzie, ale udało się. wydech będzie wykonany z igły bodaj 1,8 mm. Teraz muszę wykonać najgorsze elementy zestawu czyli śmigła i podwozie, którego fotki zostawiam na deser. Przed: I po: podwozie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Historyczny akcent ma ten warsztat, ciekaw jestem gdzie dorwałeś te igły 1,8 bo chyba nie w aptece?? Po wkładzie jaki nam oferujesz widać, że będzie zacny Atr'ek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Historyczny akcent ma ten warsztat, ciekaw jestem gdzie dorwałeś te igły 1,8 bo chyba nie w aptece?? Po wkładzie jaki nam oferujesz widać, że będzie zacny Atr'ek. Właśnie że w aptece! szukałem igieł o średnicy >1mm, była mi potrzeba na wał. Pani zaproponowała 1,8 pomyślałem "czemu nie". Dopiero kiedy ja rozpakowałem doznałem szoku ze względu na jej wielkość Wtedy przymierzyłem do silnika i okazało się że jest idealna na wydech. Tym samym rozwiązałem kolejny dylemat. Natomiast jej średnica jest powalająca, nie mam pojęcia jakie ma zastosowanie, ale gdyby ktoś próbował mnie ja ukuć... Natomiast o poziomie modelu podyskutujemy na koniec, jeszcze czeka mnie warsztat malarski, a tutaj mam mizerne doświadczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Dolna maska z wlotem jest do poprawy .Brak charakterystycznego pochylenia ,jej dolna krawedz nie jest równoległa do linii bocznych masek ,wlot jest wyzszy a krawedzie okrągłe. Kołpak śmigła powinien być obły . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Zgadzam się może ze względu na brak punktu odniesienia wygląda błędnie. Poniższa fotka trochę mnie usprawiedliwia? A co do kołpaka to dzięki, poprawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 8 Kwietnia 2015 Share Napisano 8 Kwietnia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 8 Kwietnia 2015 em podoba mi się Twój fotomontaż, ale czy to znaczy że silniki są ok czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 9 Kwietnia 2015 Share Napisano 9 Kwietnia 2015 Dolna maska i wlot do poprawy .Patrz post przedwczorajszy oraz zdjecie z twojego postu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 10 Kwietnia 2015 Share Napisano 10 Kwietnia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 10 Kwietnia 2015 Share Napisano 10 Kwietnia 2015 Osłony są identyczne , zarówno dla 42 jak i 72 . Dwa pierwsze zdjecia to ATR-42-500 MP GF-15 ,włoskiej ,,Izby Skarbowej,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 10 Kwietnia 2015 Ok, czyli po prostu pogrubię dojną maskę, tym samym zwiększy się jej kąt pochylenia i powiększy się wymiar pionowy wlotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 20 Kwietnia 2015 W tak zwanym międzyczasie przebudowy silników wykonałem pokrywy podwozia głównego i przedniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 1 Czerwca 2015 Silniki uważam za poprawione, proszę o konsultację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 14 Czerwca 2015 Share Napisano 14 Czerwca 2015 Silniki ok, kołpaki mam wrazenie ciut nadwymiarowe. Co do śmigieł...przejrzałem czesc dysków i nie natrafiłem na zdjecia samych łopat .Na razie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 14 Czerwca 2015 Share Napisano 14 Czerwca 2015 kibicuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LucasKeller Napisano 5 Listopada 2015 Share Napisano 5 Listopada 2015 Nie zdążyłeś przed śmiercią Eurolotu skończyć maszyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 10 Listopada 2015 Autor Share Napisano 10 Listopada 2015 Niestety, ale będzie doskonałą pamiątką praktycznie każdego dnia widziałem je nad głową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 10 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2016 Mam nadzieję że definitywnie ukończyłem etap rzeźbiarski i nic już nie wyskoczy. Prawie rok (oczywiście z długimi przerwami) zajęło mi spasowanie skrzydeł i wyprowadzenie łączenia skrzydło-kadłub do etapu który mnie zadowala. Najtrudniejsze było uzyskanie płaskiej powierzchni, bo skrzydła nie wiedząc czemu cały czas miały wznios. Spasowanie silników też pozostawiało wiele do życzenia. Dorobiłem małe wloty na silnikach, użyłem do tego igły iniekcyjnej, poza tym półkoliste wycięcie w kadłubie które jak mniemam jest konieczne do poruszania klapami. Z blachy aluminiowej zrobiłem również elementy na górnej powierzchni skrzydła, przy okazji ktoś wie czemu do służy? Czy dysponuje ktoś wiedzą na tema koloru wewnętrznej części pokryw podwozia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 10 Stycznia 2016 Share Napisano 10 Stycznia 2016 Biały. Vortex generator lub turbulizatory, poprawiaja ,ukierunkowuja przepływ powietrza ,stosowane przed powierzchniami sterowymi .W ATRach praktycznie na wszystkich trzech osiach , przed sterami wysokości ,sterem kierunku i lotkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 10 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2016 Zastanawiałem się czy robić je również na statecznikach. Czy wszystkie mają równą wielkość? te na skrzydłach mają ok 1 mm długości, więc jeśli pozostałe miałyby być mniejsze to nie wiem czy uda mi się to odtworzyć oraz nie wiem jak farba zachowa się na tak małych detalach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.