Skocz do zawartości

ATR 72 EuroLOT 1/144


mydlo

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję zasięgnąć porady fachowców. Silniki w ATRach są pod jakimś nie znanym mi kątem pochylone w dół. Moje pytanie czy długa oś kołpaka śmigła jest równoległa do ziemi czy do osi silnika ( mam na myśli osłonę widoczną z zewnątrz, być może sam silnik jest umieszczony pod innym kątem). Wiem że moje pytanie może być absurdalne ale jestem laikiem. Dla ułatwienia dołączam schemat. Na logikę myślę że wariant A jest bardziej prawdopodobny, ale może w wariancie B kąt nachylenia jest jakoś kompensowany kątem nachylenia łopat?

13232529274964767563.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie rozumiem, co masz na myśli z tym kompensowaniem (okresowa zmiana skoku, jak w śmigłowcach? - nie ma czegoś takiego), ale zobacz tutaj.

kompensowanie to tylko strzał, po prostu trudno mi sobie wyobrazić iż śmigło mogłoby się obracać wokół osi która nie byłaby równoległa do długiej osi kadłuba. Zresztą na zdjęciu zamieszczonym przez Ciebie odnoszę wrażenie iż oś kołpaku nie jest identyczna z osią całej gondoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Prawie ukończyłem silniki, to była nierówna walka, ale z efektu jestem zadowolony. Postanowiłem żeby śmigła się kręciły, więc w silnik jest wklejona igła iniekcyjna 0,7 mm, przez którą przechodzi wał wykonany ze szpilki. Bardzo duży problem miałem z dopasowaniem kołpaków, tak aby faktycznie kręciły się wokół osi przy równomiernym kontakcie z silnikiem na całym obwodzie, ale udało się. wydech będzie wykonany z igły bodaj 1,8 mm. Teraz muszę wykonać najgorsze elementy zestawu czyli śmigła i podwozie, którego fotki zostawiam na deser.

 

Przed:

45482893640233785289.jpg

 

I po:

54210862548227466799.jpg

69223476392403450921.jpg

90138771330650193722.jpg

20920904792062308121.jpg

43662346161913706253.jpg

83144260906515536842.jpg

 

podwozie

19928514261587196921.jpg

86123888518029341703.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historyczny akcent ma ten warsztat, ciekaw jestem gdzie dorwałeś te igły 1,8 bo chyba nie w aptece?? Po wkładzie jaki nam oferujesz widać, że będzie zacny Atr'ek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historyczny akcent ma ten warsztat, ciekaw jestem gdzie dorwałeś te igły 1,8 bo chyba nie w aptece?? Po wkładzie jaki nam oferujesz widać, że będzie zacny Atr'ek.

 

Właśnie że w aptece! szukałem igieł o średnicy >1mm, była mi potrzeba na wał. Pani zaproponowała 1,8 pomyślałem "czemu nie". Dopiero kiedy ja rozpakowałem doznałem szoku ze względu na jej wielkość Wtedy przymierzyłem do silnika i okazało się że jest idealna na wydech. Tym samym rozwiązałem kolejny dylemat. Natomiast jej średnica jest powalająca, nie mam pojęcia jakie ma zastosowanie, ale gdyby ktoś próbował mnie ja ukuć... Natomiast o poziomie modelu podyskutujemy na koniec, jeszcze czeka mnie warsztat malarski, a tutaj mam mizerne doświadczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolna maska z wlotem jest do poprawy .Brak charakterystycznego pochylenia ,jej dolna krawedz nie jest równoległa do linii bocznych masek ,wlot jest wyzszy a krawedzie okrągłe. Kołpak śmigła powinien być obły .

famaski_zpsbdzqrmgl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Mam nadzieję że definitywnie ukończyłem etap rzeźbiarski i nic już nie wyskoczy. Prawie rok (oczywiście z długimi przerwami) zajęło mi spasowanie skrzydeł i wyprowadzenie łączenia skrzydło-kadłub do etapu który mnie zadowala. Najtrudniejsze było uzyskanie płaskiej powierzchni, bo skrzydła nie wiedząc czemu cały czas miały wznios. Spasowanie silników też pozostawiało wiele do życzenia.

Dorobiłem małe wloty na silnikach, użyłem do tego igły iniekcyjnej, poza tym półkoliste wycięcie w kadłubie które jak mniemam jest konieczne do poruszania klapami. Z blachy aluminiowej zrobiłem również elementy na górnej powierzchni skrzydła, przy okazji ktoś wie czemu do służy?

7dbe786f185db13a.jpg

88c8d37c4405188f.jpg

cc46fb5642d92361.jpg

921f81c021564e0d.jpg

29bd2ee6e2b5409e.jpg

1c1a98ba01c7f7e4.jpg

 

 

Czy dysponuje ktoś wiedzą na tema koloru wewnętrznej części pokryw podwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały.

Vortex generator lub turbulizatory, poprawiaja ,ukierunkowuja przepływ powietrza ,stosowane przed powierzchniami sterowymi .W ATRach praktycznie na wszystkich trzech osiach , przed sterami wysokości ,sterem kierunku i lotkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się czy robić je również na statecznikach. Czy wszystkie mają równą wielkość? te na skrzydłach mają ok 1 mm długości, więc jeśli pozostałe miałyby być mniejsze to nie wiem czy uda mi się to odtworzyć oraz nie wiem jak farba zachowa się na tak małych detalach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.