Jump to content

Mercedes Benz W123 - 1/35 Diopark


Reflect
 Share

Recommended Posts

  • Super Moderator

Witam

Jakiś czas temu rozpocząłem budowę tego merdecesa (tutaj warsztat) - trochę jednak trwało zanim udało mi się go obfotografować. Ten model to fragment dioramy, której relację prowadzę tutaj.

Co by nie przedłużać - zapraszam do galerii.

 

DSC00750.JPG

 

DSC00759.JPG

 

DSC00753.JPG

 

mWOsCqTX8TbT5LsOU6I5Cz9A1bzqLu1Wgxo5YZI1HM_T=w1482-h985-no

 

DSC00755.JPG

 

DSC00760.JPG

 

DSC00756.JPG

 

DSC00775.JPG

 

DSC00770.JPG

 

DSC00758.JPG

 

DSC00751.JPG

 

 

Pełna galeria TUTAJ - zapraszam

pozdrawiam

Christian

Link to comment
Share on other sites

Christian- model elegancki. O zaletach pisałem w warsztacie. Co do brudzenia- mnie rownież niezbyt przekonuje. Grudy błota na karoserii są ok, ale wyżej chyba zbyt duże te ciapki. Poza tym porównujac do BTR to masz zupełnie inny kolor, a poruszały się po tej samej drodze. Coś tu nie gra. Wiem, ze można to pózniej na podstawce zgrać, ale po co tu jasny piach, a tam ciemne błoto???

Link to comment
Share on other sites

Model piękny, szkoda, że nie robią go w 1/24. Fajne elementy dodatkowe, niestety fakt co do brudzenia coś tu nie gra już na 1 rzut oka - błoto wyszło świetne to przy kołach, zderzakach etc. Reszta "nalotu" w postaci błota, które w dużych kropach rozprysło się na masce, szybie i dachu w ten sam sposób mało realistyczne, wg mnie za dużo. Fajnie też jakbyś zrobił ślad po wycieraczce z przodu. Ogólnie sam model pomijając brudzenie jak dla mnie 10/10

Link to comment
Share on other sites

Rzuciło mi się w oczy dokładnie to samo, co makinenowi - różne odcienie brudu na tym modelu i na BTRze. Mnie również nie przekonuje brudzenie, zwłaszcza źle wyglądają rozbryzgi na zbliżeniu spodu od tyłu (4. zdjęcie od dołu). I kolejna rzecz - podobnie jak w BTRze koła wydają mi się niedopasowane brudzeniem do reszty modelu, ale też i do terenu (za czyste).

Ale przymykając oko na brudzenie - znakomicie to wyszło Kolor, detale, ładunek Postawiłbyś "na sucho" koło transportera i jakaś fotka, co?

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Cześć

Dziękuję za komentarze. Na pewno macie sporo racji co do wielkości plam błotnych w górnych partiach pojazdu - nie do końca to było zamierzone muszę przyznać. Jednak kontrola nad efektem jest mocno utrudniona - najzwyczajniej w świecie po nałożeniu (napryskaniu) błota i kurzu gdy surowiec jest mokry - nie do końca jest widoczne, czy ilość/wielkość efektu jest w skali czy może już ponad. Po zaschnięciu co prawda większe bryły, można po prostu oderwać szczypczykami, mniejszych czasem nie idzie już zniwelować.

 

No i fundamentalna sprawa... to fakt, że z odległości około metra, 50% plamek błota całkowicie nie widać... zdjęcia makro bardzo obnażaja ale na żywo większość elementów wyglada ok.

 

Sprawa kolorów, hmmm - nie wiem za bardzo co mam napisać, bo akurat błoto na pojazdach i kolejność nanoszenia specyfików była niemal identyczna. Kolorów podstawki, którą zaprezentowałem z BTR-em proszę nie bierzcie pod uwagę - już pisałem wiele razy, ta podstawka była zrobiona tylko i wyłącznie dla treningu (również kolorystyka). Obydwa pojazdy (BTR oraz mercedes), staną na całkowicie nowej podstawce (czekam na kilka narzędzi i mam nadzieję, że rozpocznę na początku lutego). Kolorystyka obydwu pojazdów oraz podstawki będzie wspólna - dopiero tam przystąpię do "filtrowania" powierzchni oraz finalnego kurzenia pigmentami całości.

Cieszę się, jednak że niektóre elementy wam przypadły do gustu, acha ślady na wycieraczkach są, ale bardzo subtelne - zerknijcie do finalnej galerii tutaj na niektórych fotach lepiej widać.

 

Na koniec jeszcze foty obydwu pojazdów - dla porównania kolorów oraz wielkości plam błota ;-)

DSC00787.JPG

DSC00784.JPG

DSC00791.JPG

DSC00789.JPG

 

 

 

dzięki jeszcze raz!

pozdrawiam

Christian

Link to comment
Share on other sites

Ja o brudzeniu się nie wypowiadam, bo to nie moja działka (wolę błyszczące).

Na +: "klapnięte" tylne zawieszenie

Na - : nie pomalowana uszczelka bagażnika i nakładka pasa tylnego (nie wiem jak uszczelki drzwi bo nie widać).

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Cześć adamuss!

Dzięki za koment! Sprawa jak najbardziej do poprawienia (muszę jeszcze raz foty oryginału obadać).

I pytanko, co masz na myśli piszac: "nakładka pasa tylnego" ??? Która to część?

 

Pozdrawiam

Christian

Link to comment
Share on other sites

I sprawdza sie niestety stara prawda jak to zdjecia wyolbrzymiaja. Widzialem tego mietka na zywo w Telford i przyznam jak sie na niego patrzy to naprawde wyglada ok. Plamy blota w zadnym razie nie wydaja sie zbyt wielkie, a i obok btr-a (tez widzialem na zywo) wyglada tak jak powinien.

Ja jetem pod wrazeniem i czekam na calosc.

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Hmmm... to dziwne - bo mnie się wydawało, że akurat dźwignia jest ok (zresztą pamietam dobrze bo miałem taki samochód)

 

Tu masz fotę warsztatową:

DSC06235.JPG

 

Zerknij proszę na tę fotkę:

Mercedes-Benz-300D-auto-W123-2.jpg

 

pozdrawiam

Christian

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Super Moderator

Witam

Udało się tym modelem wywalczyć brąz w kategorii samochodów na tegorocznym Southern Expo w Londynie - trochę niespodziewanie, ale zawsze cieszy :-)

IMG_1548.JPG

 

pozdrawiam

Christian

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam

Dzięki za gratulacje - to bardzo miłe!

 

@karambolis8

Temat dioramy na razie musi trochę poczekać, spore perturbacje natury praca/mieszkanie etc powodują, że nie jestem w stanie realizować poważnych projektów - ale na pewno temat nie umarł, po prostu czeka na lepsze czasy ;-)

 

pozdrawiam serdecznie

Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.