Skocz do zawartości

Nakajima B5N2 Kate - Hasegawa 1/72


Baas ArK

Rekomendowane odpowiedzi

Kasia zaczyna dorastać. Nabierać kształtów znaczy się.

On face:

Obraz_030.jpg

I z profilu...

Obraz_031.jpg

Z drugiej strony:

Obraz_032.jpg

I jak każda lubi błyskotki. Dostała więc kilka:

Obraz_034.jpg

Obraz_036.jpg

Obraz_035.jpg

A także coś na swą kształtną główkę. A właściwie pod, czyli filtr powietrza z miedzianej siatki:

Obraz_037.jpg

Rury wydechowe lekko pogłębiłem, bowiem Hasegawa tylko płytko zaznaczyła ich wnętrza:

Obraz_038.jpg

Niestety nastąpiła kolejna obsuwa z terminem... Nie wiem co zrobiłem źle, ale Clearfix nie złapał osłony kabiny i musiałem drugi raz kleić (tym razem zwykłym klejem). W najbliższym planie szpachlowanie szczelin, odtworzenie linii podziału i ogólne przygotowanie do malowania.

 

Ponawiam pytanie z poprzedniego postu o kolor dolnej części płatowca. Sadząc z licznika parę osób tu zaglądnęło, więc może ktoś wspomoże?

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ponawiam pytanie z poprzedniego postu o kolor dolnej części płatowca. Sadząc z licznika parę osób tu zaglądnęło, więc może ktoś wspomoże?

 

Widzę że kolega męczy Kaśkę, , proponuję nie kombinować z obdartym samolotem z

Midway , a zrobić z tymi samymi kalkami z PH.

Dół -karmelkowy, góra zielona. ( bez zdrapek). Bardzo małe ślady eksploatacji, były świeżo malowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAV pięknie Ci wyszła. Co by mi tak chociaż w połowie się udała... Czym malowałeś wnęki podwozia jakiś gotowiec czy własna kombinacja? Właśnie sprawdziłem swój magazyn resztek wszelakich, ale wychodzi na to, że nie mam nic co byłoby podobne do tej 800-ki:

AI-308b_zps7eb7153c.jpg

Chyba, że zmontuję coś z mniejszych, ewentualnie (tak myślę) do zbiornika paliwa dorobić brzechwy. Jest trochę późno, więc jutro wrzucę zdjęcie "półproduktów" to daj znać co o tym myślisz.

proponuję nie kombinować z obdartym samolotem z

Midway , a zrobić z tymi samymi kalkami z PH.

Dół -karmelkowy, góra zielona. ( bez zdrapek). Bardzo małe ślady eksploatacji, były świeżo malowane.

Zdjęcie przedstawia ponoć nie Midway tylko Cejlon: http://japanese-aviation.forumeiros.com/t21-41-ceylon-raid-april-5-1942

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiedziane "półprodukty":

Obraz.jpg

Od lewej:

- dodatkowy zbiornik paliwa z Mustanga (~6,5-10 na podziałce)

- bomba niemiecka (chyba SC250) (12-15)

- bomba amerykańska (z Corsaira) (17-20)

- dla porównania zestawowa torpeda (13-20)

Jakie jest wasze zdanie?

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja.

Jako Miss Maski po pierwszej warstwie srebrnego:

Obraz_040.jpg

Po wyschnięciu farba została przepolerowana. Nie wiem czy tak się robi, ale po tym zabiegu znacznie się wygładziła. Teraz poszła warstwa druga.

A na deser 800-ka. "Ander konstrakszyn" oczywiście :

Obraz_041.jpg

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja po krótkiej przerwie. Zasadniczo jest to pierwsze malowanie "wielkopowierzchniowe" akrylem z aerografu, tak więc osoby o wysokich wymaganiach proszone są o opuszczenie postu . No chyba, że chcą sobie skopiować zdjęcia i postawić koło cukierniczki, żeby dzieci cukru nie wyjadały .

Obraz_042.jpg

Obraz_043.jpg

Rozjaśnienie na krawędzi natarcia płata to odbicie światła od taśmy maskującej. W rzeczywistości nic takiego niema.

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna porcja koszmarów na dobranoc.

Dziś odbyło się pierwsze w mojej karierze "ostre" drapanie. Niestety samokrytycznie muszę stwierdzić, że "ćwiczebne" na złomie wychodziło mi lepiej.

Obraz_044.jpg

Obraz_045.jpg

Obraz_046.jpg

Myślę, że moim błędem były zbyt duże odstępy czasowe między kolejnymi operacjami na tym etapie. Ewentualnie za mało separatora.

Obecnie dostał dwie warstwy sido, a w najbliższej przyszłości (jak tylko czas pozwoli) kalki, wascha, itp.

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ocenę. Na swoją obronę mam tylko to, że w stosunku do instrukcji Hasy złuszczeń jest ... za mało. Według nich niewielkie ilości kamo zostały tylko na krawędzi spływu i końcówce. A że instrukcje producentów, to nie najlepsze źródło to wiem. Choć z drugiej strony patrząc, to zdjęcia ukazują dość zużytą powłokę lakierniczą, tyle że idzie raczej o ilość, a nie wielkość złuszczeń.

Ze spraw bieżących. Myślałem ,że dziś położę sido na dolnych powierzchniach i zacznę nakładać kalkomanie, jednak jakiś wredny paproch "wbił" się w farbę przy końcówce prawego płata. I zamiast tego w użyciu był ponownie papier ścierny i pędzel (nie była to duża powierzchnia).

Ech... Teraz to już zakładany termin na pewno nie zostanie dotrzymany. Jego Cesarska Wysokoś nie będzie zadowolony... Oj, nie

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni w czasie wolnym (a nie ma go za dużo, to i idzie jak przysłowiowa "krew z nosa") nakładam kalki. Dziś niestety zdarzył się mały wypadek. Zniszczyłem (nie będę kłamał, że się sama rozleciała) jedną na prawą stronę statecznika, taką jak na zdjęciu.

Obraz_047.jpg

 

Dlatego przyjmę, kupię, lub wymienię (jeśli posiadam taką jak potrzebujesz Drogi Dobroczyńco) rzeczoną kalkę "AI-301"

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spiton, proszę o instruktaż na przyszłość. Jak, czym, jaki odstęp czasowy? Tu była szczoteczka do zębów+woda, około 2 godziny po ostatniej warstwie kamo.

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

 

 

Tu masz warsztat Michala Fris'a Moim zdaniem Michal jest mistrzem odprysków.

 

http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234954406-finished-a6m2b-another-airfix/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Dlatego przyjmę, kupię, lub wymienię (jeśli posiadam taką jak potrzebujesz Drogi Dobroczyńco) rzeczoną kalkę "AI-301"

Chętnie pomożemy z tą kalką w gratisie jeśli będzie taka potrzeba (powiedzmy za zwrot kosztów wysyłki).

Proszę o ewentualnego maila na biuro@meliusmanu.pl w przypadku zainteresowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akbarze, chyba jak wielu padłeś ofiarą mody na drapaki z lakieru. Wielu myśli, że wystarczy podrapać model i wyjdzie fajnie, a wychodzą potem tak naprawdę czołgi obdłubane jak kaloryfer obłażący z emalii.

 

Do srebrnej farby z zasady wszystko się słabiej trzyma niż jakiejś matowej. Zdrapywałeś farbę akrylową, a więc taką która z definicji daje mniej trwałą powłokę i słabszej przyczepności. Bo rozumiem, że mowa o akrylach pokroju lifecolor, valejo, a nie gunze h czy tamiya. W mojej opinii trzeba się pogodzić z tym, że to technika dla cierpliwych i lubiących drobną dłubaninę. Bardzo dużo tu zależy od tego jaką farbę na jaką kładziemy i ile pomiędzy nimi "separatora". Każde zestawienie działa inaczej. Trzeba mieć do tego bogaty zestaw "zeskrobywaczek" i dobierać je na bieżąco pod zaplanowany/przemyślany rezultat. Jak dla mnie lewe skrzydło mógłbyś spokojnie jeszcze raz pociągnąć i spróbować obskrobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi na listy Czytelników:

 

@Spiton - Dzięki za linka, choć zrozumiałam piąte przez dziesiąte, bo to w nieludzkim języku . O metodzie soli słyszałem, ale wydawało mi się, że to bardziej pancerno-kołowa niż lotnicza. Trzeba będzie jej pobróbować na złomie przed następną robotą.

 

@MeliusManu - Nim doszedłem do własnego wątku, poszło już PW.

 

@Slash - Proszę mnie niedekonspirować!:snajper: Drapanie w sumie pierwsze, zwykle eksploatacje robiłem znacznie mniejsze tupiąc pędzlem. Poprawiał, już nie będę, bo już wcześniej było "zakalkowane". Nie mniej dzięki za radę będzie "na zaś".

 

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi na listy Czytelników:

 

@Spiton - Dzięki za linka, choć zrozumiałam piąte przez dziesiąte, bo to w nieludzkim języku . O metodzie soli słyszałem, ale wydawało mi się, że to bardziej pancerno-kołowa niż lotnicza. Trzeba będzie jej pobróbować na złomie przed następną robotą.

 

 

Zamiast drapać szczoteczką do zębów, mniejsze odpryski rób drapiąc ostra wykałaczka, czy nawet szpilka.Taki jest morał ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Reaktywacja.

Kalki od MM odebrałem na początku tygodnia, jednak obowiązki zawodowe, tudzież towarzyskie sprawiły, że położyłem je dopiero dzisiaj. Odcień żółtego wydaje mi się trochę za jasny, ale może nieco zgaśnie jak przyjdą lakiery. Chyba, że ktoś zna jakiś sposób, żeby je przyciemnić.

Obraz_048.jpg

Za sprawiedliwość trzeba jednak powiedzieć, że kalki są "miękkie", podkład prawie nie widoczny i nie trzeba dużo "sol-ić".

 

Post nie był by ważny, gdyba nie było "Pytania na dziś". Tak więc pytam. Jako, że zbliżam się pomału do końca, trzeba spróbować wascha, a nie mam dużego doświadczenia. Mam gotowe Mig-a:1605 (Dark Red Brown), 1607 (Sky Grey), 1608 (Green Grey). Czy w zależności od koloru stosować różne (1608 na zielone, 1607 na szarym i srebrnym i 1605 na hinomaru), czy zrobić sobie jeden kolor (jaki - ciemnobrązowy, czarny czy inny) i nim robić? Jako bazę wtedy wykorzystał bym Humrole (na tym Mieczysławie (kadłub) był z czarnego: http://s29.postimg.org/r9v422wrb/Obraz_035.jpg).

 

Małymi kroczkami do przodu...

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wash na pewno nie czarny, to mało naturalny kolor. Najprościej będzie Ci ocenić, jeśli punktowo spróbujesz na modelu. Wydaje misie, że ten ciemnobrązowy powinien spisać się na całości, to dość naturalny kolor.

 

Przy okazji, spróbuj metody na "pinwash", delikatnie punktowo przykładaj pędzelek z washem i daj mu się samemu rozpłynąć po liniach. W ten sposób będziesz miał mało do sprzątania. A wszelkie zabrudzenia i inne zacieki olejami rób po retuszu linii podziałowych i kolejnej warstwie błyszczącego bezbarwnego. Wszystko po kolei, na raz nie ogarniesz retuszu i brudzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.