zloty Napisano 5 Września 2015 Autor Share Napisano 5 Września 2015 Jest blacha jest postęp. Edzio pozytywnie mnie zaskoczył.Do tej pory to z blachami raczej z ChRL miałem do czynienia{lion roar,fly hawk} w skali znacznie mniejszej. Naprawdę fajnie się to składa,i na lepcu edkowym można regulować położenie,świetna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 6 Września 2015 Share Napisano 6 Września 2015 Naprawdę fajnie się to składa,i na lepcu edkowym można regulować położenie,świetna sprawa. Nie da się poprawiać w nieskończoność, bo w końcu klej puści, ale i tak jest to wygodniejsze niż jedno jedyne podejście przy rzadkim CA ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 6 Września 2015 Share Napisano 6 Września 2015 Ja akurat tych samoprzylepnych blaszek nie lubię, bo trudniej się nimi pozycjonuje blaszkę, wolę tradycyjnymi metodami. No i pamiętaj żeby takie blaszki mimo wszystko przykleić tez klejem CA, bo to lepidło Edka nie jest zbyt trwałe i blaszki potrafią po czasie odpaść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 6 Września 2015 Share Napisano 6 Września 2015 Ja także nawet te blaszki z klejem traktuje dodatkowo klejem CA przed wklejeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 13 Września 2015 Autor Share Napisano 13 Września 2015 Powstał kokpit. Wnęki zaczęte. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 14 Września 2015 Share Napisano 14 Września 2015 następny obserwator na miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 1 Października 2015 Autor Share Napisano 1 Października 2015 Kilka zdjęć stanu obecnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Października 2015 Share Napisano 1 Października 2015 Ech, jak na to popatrzę to aż mnie ściska, bo jestem w lesie. Ładnie wygląda ten model, jak ze składalnością kadłuba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 1 Października 2015 Autor Share Napisano 1 Października 2015 Szpachla poszła na "domknięcie" hamulca areodynamicznego.W wersji z otwartym hamulcem można ten zabieg pominąć.Cała reszta jak dotąd bez szpachlowania. Irytujące są ginące linie podziału i różna ich grubość. Panowie z Niemieckiej firmy mogli postarać się o jakieś nitowania i nie robić wystających prostokątów pod te żółte odblaski? którch usuwanie jest pracochłonne i upierdliwe. edit Jakimi kolorami z palety gunze i tamyia pociągnąć czechoszweda? C 306, xf 66,xf56? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 3 Października 2015 Autor Share Napisano 3 Października 2015 (edytowane) Próbowałem zrobić przydymioną owiewkę przy użyciu błyszczącego lakieru tamyia i zabarwionego rozpuszczalnika. Kicha wyszła. Zostaje spróbować specyfików tamyia, chyba że ktoś poda przepis na herbaciane oszklenie. Edytowane 3 Października 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Października 2015 Share Napisano 3 Października 2015 Tamiya Smoke od wewnętrznej strony. Nie ma co kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Października 2015 Share Napisano 3 Października 2015 A jakie ma być to przydymienie? Po prostu ciemne, czy złotawe jak w Rafale? Bo jakby co to mam sprawdzoną i naprawdę prostą metodę. EDIT: nie doczytałem, że kolor ma być herbaciany. A więc dokładnie taki jak w Rafale, którego przykład masz poniżej. Jak to zrobiłem: mieszanka Clear Orange Gunze (10 części), Smoke Tamiya (3 części), do tego 10 części (może być mniej) Gunze GX-100, czyli lakier bezbarwny błyszczący. To wszystko rozcieńczałem dość mocno Leveling Thinnerem. Proporcje możesz zmieniać, w zależności od tego jaki odcień barwienia chcesz uzyskać, ważne tylko aby GX-100 stanowił znaczącą część mieszanki, bo on jest ważny, utwardza całość po wyschnięciu. Następnie kładłem taką mieszankę pojedynczymi, mokrymi warstwami, ale tu trzeba uważać, żeby z jednej strony nie były za mokre i nie ściekały, a z drugiej strony (szczególnie jeśli mieszanka jest za słabo rozcieńczona) żeby nie tworzyła się mgiełka, która sprawia że owiewka staje się nieprzezroczysta. Po położeniu takiej warstwy czekałem kilka godzin, aby naprawdę dobrze wyschła, jeśli czekałem za krótko, to kolejna warstwa potrafiła rozpuszczać poprzednią i robiły się zacieki. Lepiej poczekać za długo niż za krótko. Proces powtarzałem, po 3-4 warstwach uzyskałem to co na zdjęciu. Jedyny problem, poza zaciekami, to paproszki przylepiające się do mokrych warstw, bywa to frustrujące. Ale jak się już udało, to wyszło naprawdę dobrze, wszystko dzięki GX-100, który po wyschnięciu daje nie tylko bardzo błyszczącą, ale także bardzo twardą powierzchnię, idealną do owiewki. Gdyby coś nie wyszło, bardzo łatwo to zmyć Leveling Thinnerem i patyczkiem do uszu. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 3 Października 2015 Autor Share Napisano 3 Października 2015 (edytowane) Ciemne, choć na niektórych zdjeciach przypomina ten kolor z Rafale. Co ty za metoda? Kładłeś od wew czy na zewnątrz owiewki? Edytowane 3 Października 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Października 2015 Share Napisano 3 Października 2015 No opisałem Ci ją powyżej. Trzeba tylko naprawdę uważać na te zacieki, bo wystarczy że w jednym miejscu - o ile warstwa była zbyt mokra, zbyt płynna - skupi się więcej farby niż w innym, to już to wygląda źle, bo zabarwienie wychodzi nierównomierne. Pamiętaj, że należy malować od środka, więc zbyt mokra warstwa lubi sobie spływać do środka. Potrzeba trochę wyczucia, ale to się szybko łapie, więc nie powinieneś mieć problemu. EDIT: popatrzyłem na fotki Gripena, one mają bardziej ciemne niż złote, czy herbaciane odcienie szkła. W tej sytuacji odwróciłbym proporcje: 10 części Smoke, 3-4 części Clear Orange i 10 części bezbarwnego. Kładłeś od wew czy na zewnątrz owiewki? Rąbnąłem się z wiatrochronem, bo przykleiłem go przed pomalowaniem, więc jego pomalowałem od zewnątrz, owiewkę od wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 2 Listopada 2015 Autor Share Napisano 2 Listopada 2015 Malowanie. Podkład plus cieniowanie: Dół przykryty bazowym: Wszystkie graty razem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 3 Listopada 2015 Autor Share Napisano 3 Listopada 2015 Zdjęcia bliższe temu co jest już zmalowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raptorf22 Napisano 4 Listopada 2015 Share Napisano 4 Listopada 2015 Moja sugestia jest taka, Gripen w 1/72 to mały samolocik więc cienie na spodzie wykonałeś zbyt szerokie. Zamaluj cienką kreską kolorem bazowym, bo nie wiem co taki szeroki pre-cień ma dawać. Póki co wygląda jak niedomalowany. Górne cienie także dość nieregularnie zmalowałeś. Zapewniam że jak to miejscowo zamalujesz i bardziej dokładnie będzie lepszy efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 5 Listopada 2015 Autor Share Napisano 5 Listopada 2015 Psiknąłem tu i tam zgodnie z sugestią raptorfa22.Na żywo jest ok,ale nie potrafię dobrze sfotografować tego szarego koloru .Są zbyt subtelne różnice.Tyle wycisnąłem w programie do obróbki zdjęć Niebieski odcień jest przekłamany. Na tym etapie zakończę malowanie dołu,reszta "modulowania" to oleje i smoke,ale to już w pakiecie z górą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 5 Listopada 2015 Share Napisano 5 Listopada 2015 Także uważam, że ten preshading jest trochę zbyt gruby, przez co malowanie nieco traci wizualnie. Dobrym wyjściem z sytuacji byłby dość intensywny postshading w kilku odcieniach koloru bazowego, co by mogło trochę zróżnicować powłokę lakierniczą. Nie wygląda to w tej chwili źle, ale brakuje mi nieco właśnie takiego zróżnicowania powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 5 Listopada 2015 Autor Share Napisano 5 Listopada 2015 Myślę że to jednak kwestia kiepskich zdjęć. Nie jest tak nudno. Poza tym smoke zwiększy kontrasty dojdą oleje i łosz.Moźe jakiś filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 6 Listopada 2015 Share Napisano 6 Listopada 2015 Mi brakuje zaszpachlowania łączenia wlotów powietrza z kadłubem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 6 Listopada 2015 Autor Share Napisano 6 Listopada 2015 Dziękuję za czujność. Z tym że na dole idzie lina rozdzielająca.Góra owszem na gładko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 6 Listopada 2015 Share Napisano 6 Listopada 2015 Ale ta linia troszkę za gruba jest. Warto by ją zaszpachlować i potem dopiero przeryć na nowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 7 Listopada 2015 Autor Share Napisano 7 Listopada 2015 Miałem już nic nie kombinować ale jakoś nie mogłem spać spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 7 Listopada 2015 Share Napisano 7 Listopada 2015 Chyba wygldą lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.