Skocz do zawartości

MiG-23MF "Pterodaktyl z czasów zimnej wojny" Trumpeter 1:32


KRL

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, miałeś poczekać.

Jutro rozpakuję torebki z wypraskami!

 

 

Owszem, jeden dzień i tyle czekałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Rozpocząłem moją ulubioną część modelarskiej pracy.

 

Kolory które wybrałem są dla mnie dość trudne ponieważ mam bardzo mało praktyki w kamuflażach wielobarwnych.

 

Długo się zastanawiałem czy wykonywać pod kamuflażem PS.

 

Stwierdziłem jednak że wyraźny czarno-biały kontrastowy PS będzie wskazany przy tych ciemnych kolorach.

 

Wygląda to tak:

 

IMAG4004_zpsrmovfdia.jpgIMAG4005_zpsdloenfv3.jpgIMAG4006_zpsvwehdzgb.jpg

 

Kolejnym krokiem było nałożenie kolorów począwszy od najjaśniejszego, oczywiście wszystko nakładane z ręki z wykorzystaniem dwóch aerografów, dysza 0,2 w miejscach oddzielenia kolorów i wypełnienie standardowo aero z dyszą 0,3.

 

IMAG4011_zpse1rizv87.jpg

 

Na "brzuszku" jednak musiałem oddzielić kolory za pomocą "plasteliny"

 

IMAG4013_zpsz3awlyys.jpg

 

Następnych kilka godzin spędziłem na duperelkach czyli paskach, paseczkach, białych łatkach i dziobie z odpryskami i przetarciami farby.

 

Efekt przed nałożeniem lakieru bezbarwnego, kalkami, brudzeniem itd. jest następujący.

 

IMAG4019_zpsyicpbtiw.jpgIMAG4020_zpsoa7etatq.jpgIMAG4021_zpsjophhz52.jpgIMAG4023_zpsylnx91f4.jpgIMAG4022_zpsldiuhuf4.jpg

 

Kolory dobrane według zestawienia dla tego konkretnego numeru z książki Polish Wings, podobnie sam wzór kamuflażu z małymi odstępstwami.

Wybrałem wersję samolotu z NB. 147 jednak już sporo po remoncie gdzie pojawiły się pewne zmiany w stosunku do pierwotnego rozkładu kolorów jakie otrzymał MiG w zakładach remontowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona radaru jest docelowa, czy jeszcze będzie malowana?

 

 

Raczej tak pozostanie. Ale decyzję podejmę po nałożeniu lakieru bezbarwnego ponieważ na nim będzie nie co łatwiej i bezpieczniej wprowadzać jakiś zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie będziecie się śmiać ale nie mogłem się powstrzymać i mimo, że do końca jeszcze daleka droga to jednak chciałem wszystkich przeglądających mój warsztat zapoznać z modelem który wykonuje ale tym razem znacznie szerzej.

 

Teraz to już nie jest po prostu model MiG'a-23 teraz to jest model konkretnego samolotu który jest drobną ale jednak częścią historii naszego lotnictwa.

 

Jeszcze w połysku bez większości napisów eksploatacyjnych i wielu części ale ma już numer boczny.

 

Tak więc przedstawiam Numer. 147'y

 

IMAG4031_zpsouunrg5z.jpgIMAG4035_zpsup59vdx4.jpgIMAG40341_zpsvqtnxftw.jpg

 

Fotki nocne więc jakość nie powala ale co ma być widoczne - jest widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idziesz ja burza. Co on taki umorusany przed wlotami powietrza?

 

 

Ubrudził się trochę ale już pokazuję wersję po prysznicu.

 

IMAG4036_zpsxadgcrju.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tym noskiem? On taki poobcierany będzie?

 

 

Nosek jest jak u boksera po ciężkiej walce - czyli piękny i prawdziwy.

 

119381_zpsbwnkzxwe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem jaki jest zamiar, ale niestety nie najlepiej Ci to wyszło (w przeciwieństwie do reszty maszyny).

Twój nos teraz wygląda po prostu jak otarty z farby do plastiku.

Zdecydowanie lepiej by Ci poszło, gdybyś położył ciemniejszy kolor, na to na przykład gąbeczką maskol, a na to finalny kolor.

Teraz nie wygląda to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super :)

Ale ten nos, to mi się też nie widzi ;) Wygląda jakby go ktoś smarem ubrudził albo okopcił, a powinna być chyba złuszczona farba (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz go jeszcze spróbować poobcierać mocniej papierem ściernym o bardzo dużej gradacji (w kierunku wzdłuż osi kadłuba) i lakierować różnymi odcieniami szarości na kilka/kilkanaście sesji tego typu. Powinno pomóc zbliżyć się do tego, co na zdjęciu powyżej.

 

Podjudzam tylko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastik jest jasno szary a pod kolorem nosa jest ciemny szary - niestety zdjęcie nocne odrobinę przekłamuje, po za tym jeszcze nie koniec prac przy brudzeniu, skazach etc. dopiero będą robione.

 

Ale tak czy siak zapewniam że na żywo wygląda bardzo dobrze co nie znaczy że nie wprowadzę jeszcze poprawek.

Z drugiej strony nawiedził mnie dziś kumpel modelarz i stwierdził że nos z bliska wygląda cytuje "DOSKONALE" są takie rzeczy które zdecydowanie lepiej wyglądają na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sól to raczej nie jest dobre rozwiązanie, bo na zdjęciu widać wyraźnie smugi, solą tak się chyba nie da.

Najprościej byłoby jednak chyba gąbeczką i olejami - wiele smug zlewających się w całość.

Potem trochę delikatnego ciapania też gąbeczką, żeby smugi nie były aż takie "smużące".

 

Ja bym tak próbował.

Musze przyznać, że odtworzenie tych przetarć to pewien kłopot.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sól to raczej nie jest dobre rozwiązanie, bo na zdjęciu widać wyraźnie smugi, solą tak się chyba nie da.

Najprościej byłoby jednak chyba gąbeczką i olejami - wiele smug zlewających się w całość.

Potem trochę delikatnego ciapania też gąbeczką, żeby smugi nie były aż takie "smużące".

 

Ja bym tak próbował.

Musze przyznać, że odtworzenie tych przetarć to pewien kłopot.

A znając życie prawda jest po środku i połączenie kilku metod załatwiło by temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginale na ciemny szary został nałożony lakier jasny szary i niestety z racji kiepskiej jakości powłoki schodził płatami.

A co ważne łuszczył się podczas prac przy nosie i mycia.

 

Nie przepadam za techniką z solą i tu nie bardzo widzę zastosowanie tu nie tylko powłoka się łuszczy i pęka ale także widać przetarcia.

 

Panowie zapraszam wszystkich do mnie zobaczycie na żywo kawy mam wystarczającą ilość a i coś mocniejszego jak trzeba to zakupię.

 

Ja osobiście używałem kilku metod zarywania powłoki na bazie konfliktu produktów i przecierania a wszystko na dwa kolory.

 

 

Spiton, ponieważ za jakość nagrody nie dostanę bo widzę tu wielu mocniejszych rywali za to może za szybkość lub ilość modeli w konkursie słowo uznania admina będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postępy na dziś nie są olbrzymie ale z drobnicą jak wiecie schodzi się sporo czasu.

 

MiG otrzymał jedn z najciekawszych w tym samolocie detali - podwozie

Nie da się ukryć, że golenie podwozia głównego są naprawdę wyjątkowe i wyglądają ciekawie.

 

W kwestii wklejenia podwozia nie ma większych problemów nie co gimnastyki wymaga wklejenie błotników a przy okazji części klap zamykających luki.

 

Osoby ceniące detale winy zakupić wnęki żywiczne ponieważ te oryginalne są dość a nawet bardzo ubogie a przy okazji z racji budowy golenie bardzo dobrze widoczne więc fani detalizacji nie będą zadowolenie z tego co Trumpek daje w zestawie.

 

IMAG4038_zpsanvv1qgl.jpg

 

Śruba centralna oczywiście otrzyma w późniejszym czasie właściwy kolor.

 

Przygotowałem także komplet pylonów i podwieszeń wszystko jeszcze w lakierze błyszczącym jednak już z kalkami.

 

IMAG4039_zpspdlhsaph.jpg

 

Tyle na dziś jutro ciąg dalszy walki z podwoziem i instalacją podwieszeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.