Skocz do zawartości

M60A1 with Reactive Armor "Desert Storm" 1:35 TAMIYA


jaxiu

Rekomendowane odpowiedzi

Weekend przyniósł troszkę czasu na hobby, więc przysiadłem i oto mały update weekendowy.

 

Pomalowane i zamaskowane okna wieżyczki dowódcy

e7a13ccb74a343eb99348e74466cd8d9.jpg

 

Preshading - niestety farba nie współpracowała zbyt dobrze i powstał kosmiczny odkurz

4009c8a44c63c22242735eb5fc90a3b4.jpg

 

Pierwsza warstwa koloru

c7292a6802258410058104105bf584a6.jpg

41a75e8e7380970f8a6c7811fc0d4fed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Uwielbiam maszyny z ERA, ten wygląda po prostu jak pancernik, albo jakiś obcy z innej planety.

 

Po przyjrzeniu się uważnie efektowi, będę poprawiał modulacje na kostkach ERA. Dół będzie przyciemiony xf-59, na góre paneli przyjdzie xf-57, na kilku kostkach ERA dam zupełnie inne odcienie (brąz, zieleń).

Pomiędzy zostawię mieszkankę 50% xf-57 + 50% xf-59. Na to obicia, oleje i african dust od MIG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Powoli zaczynam myśleć o obiciach. Początkowo planowałem ich bardzo małą ilość, bo myslałem, że skoro te czołgi były przemalowane w Kuwejcie (powinny mieć w zasadzie tabliczkę "świeżo malowane"), to raczej nie zdążyły się poobijać - to zdjęcie wyprowadziło mnie z błędu

19060082288_fb26f07df4_b.jpg

Do tego mam wątpliwości jak pomalować wnętrza pokryw włazów, które planuje zrobić otwarte (zrobiłem im ruchome zawiasy - taka mała modyfikacja wiertłem 0,3mm) - część pojazdów ma je białe, część zielone, a część przemalowane na kolor pustynny (wychodzi na to, że zależało to wyłącznie od "fantazji" lakierników :/ )

m60a1_rise_era_038_of_104.jpg

Bądź tu mądry i pisz wiersze

Nic to zielona, czarna farba i gąbka w dłoń. I do boju, bo taka gładka farba to nie do końca w moim stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
ale dlaczego znaki szybkiej identyfikacji są do góry nogami powinny być w takiej pozycji ^

 

Nie wiem czy tak jest w przypadku pojazdów amerykańskich, ale na izraelskich wozach ten znak oznacza numer kompanii, w zależności jak jest obrócony:

v- pierwsza

<- druga

^- trzecia

>- czwarta

z- piąta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jest w US. Army tylko tam szewron może być oznakowaniem plutonu lub rzadziej (24 DP) kompani i tak :

^ 1-szy pluton

< 2-gi pluton

v 3-ci pluton

> 4-ty pluton

piąty pluton i kolejne o ile są wtedy do szewronów dochodzi pozioma kreska (bars)

Wóz dowódcy kompanii zawsze ma nr bumper code 66 i numer boczny bez szewrona , wóz szefa 65, czołg ARV 88

Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam ok te oznakowania?

Z pozostałych kalek wychodzi, że to 3rd pluton.

Zastanawiam się czy nie zdjąć tych kalek i nie namalować tych oznaczeń - te kalki nie wyglądają za dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USMC to jest osobna historia, oznakowania ich pojazdów są bez ładu i składu , jedynym stałym elementem a i to nie zawsze jest sześciocyfrowy numer indywidualny pojazdu aktualnie zaczynający się na cyfrę 5. , Jeżeli było by to oznaczenie plutonu to powinno być w jednym miejscu najczęściej z kombinacją 2 lub 1 cyfry ale to w US Army np <21 znaczy to że jest to 1 wóz z 2 -go plutonu , 2-giej kompanii , ale jak nasz kwity (zdjęcia ) znaczy to że malujący te oznaczenia dał torbę . Co do T62 to Verlinden robi taką konwersję właśnie na zniszczony T62:

http://www.ebay.com/itm/Verlinden-1-35-T-62A-Soviet-Main-Battle-Tank-Detail-Set-for-Tamiya-w-PE-1627-/171066400117?hash=item27d45a1d75

Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, dzisiaj będę dalej eksperymentował. Mam mieszane uczucia odnośnie tych obić. Są miesca które wyszły fajnie i takie w których nie do końca jestem zadowolony z efektu. W kilku będę zamalowywał (lewy błotnik, góra lewej płyty ERA na wieży). Część tych obić oczywiście przygaśnie pod washem i podczas kurzenia.

Nie wiem czy z obiciami będę szedł aż tak daleko, niemniej nadal źródłem inspiracji pozostaję te zdjęcia

19060082288_fb26f07df4_b.jpg

 

Kierowca niby wchodzi po lewym błotniku - wiec ślady wytarć mogą tam być niby mocniejsze - jeszcze to sobie przeanalizuje na spokojnie

m60a1_rise_era_043_of_104.jpg

 

Przednie "Przełamanie" płyty - przeciągnę pędzelkiem

m60a1_rise_era_042_of_104.jpg

 

Z tyłu wydaje mie się, że mam odpowiedni efekt

m60a1_rise_era_059_of_104.jpg

 

Na bocznych skrzyniach też raczej jest ok

m60a1_rise_era_051_of_104.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.