Jump to content

Mig-21 F13 - z zimnego kraju


rtx
 Share

Recommended Posts

Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce

Specjalna 1 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych

Specjalna 3 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego

 

Witam!

 

Szanse na to, że zdążę ukończyć model w wymaganym czasie są znikome (tym bardziej, że w międzyczasie kończę mordować Iła-28), ale chociaż zacznę .

Sam model to dobrze znany Mig-21 F13 z Revella w skali 1/72 - zresztą jeden taki został już do konkursu zgłoszony.

 

Dlaczego w konkursie zimowym? Cóż, nie będę chyba specjalnie oryginalny. Po pierwsze to sztandarowy, i dla mnie jeden z najbardziej rasowych, myśliwiec zimnowojenny. Po drugie - planuję wykonać go w barwach państwa, w którym padały i padają (choć teraz to już nieco inny kraj) rekordy zimna - ZSRR. A wśród wielu wojskowych NATO w czasach zimnej wojny samoloty (i nie tylko) z czerwoną gwiazdą mogły budzić zimne dreszcze...

Chociaż akurat ten drugi powód ma też swoje dosyć prozaiczne wytłumaczenie - nie mam polskich oznakowań (w Polsce zresztą też bywało / bywa zimno).

 

A na początek obowiązkowy inbox modelu wraz z dodatkami (blachy Eduarda, żywica Pavli):

 

SANY4182.jpg

 

SANY4183.jpg

 

SANY4184.jpg

 

SANY4185.jpg

 

SANY4186.jpg

 

SANY4187.jpg

 

SANY4188.jpg

 

SANY4189.jpg

 

SANY4190.jpg

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie było, że nic się nie dzieje. Na razie powycinałem i obrobiłem całą drobnicę plastikową (głupia sprawa - wszystko zmieściło się w pudełku od zapałek i jeszcze sporo wolnego miejsca zostało) i zacząłem dodawać blachy. Kokpit to będzie kombinacja żywicy z blachami.

Strasznie wkurzający jest srebrny kolor tworzywa - ciężko nieraz stwierdzić, czy powierzchnia jest już gładka, czy dalej wymaga szlifowania. Przepraszam, za mierną jakość zdjęć, ale skrócili dzień i wyszły dosyć ciemne, no i za opiłki też przepraszam...

Mam takie pytanie do specjalistów - jaki kolor powinny mieć golenie i wnęki podwozia? W sieci znalazłem zdjęcia, na których golenie są z reguły ciemno-szaro-niebieskie, a wnęki raczej szaro-brunatne, ale czy to nie powinien być ten sam kolor? Być może w różnych krajach różnie z tym bywało?

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

jaki kolor powinny mieć golenie i wnęki podwozia? W sieci znalazłem zdjęcia, na których golenie są z reguły ciemno-szaro-niebieskie, a wnęki raczej szaro-brunatne, ale czy to nie powinien być ten sam kolor? Być może w różnych krajach różnie z tym bywało?

 

Typowe Never Ending Story ;) Golenie, jak piałeś, na kolor ciemnoszary, a z wnękami to loteria. Zestaw, który podałeś będzie dopuszczalny.

 

Pytanie o kolor kokpitu mam - bo też masz dwie wersje do wyboru. Albo szary i czarny pulpit czołowy, albo niebiesko-zielony, tak jak na fragmentach blaszek, które już wkleiłeś. Podejrzewam, że chcesz robić fina, więc raczej pierwsza opcja. Fotel szaro-niebieski.

 

1973883.jpg

 

Możesz przejrzeć mój warsztat z F-13 tu na forum, podobne rozterki miałem do Twoich

Link to comment
Share on other sites

jaki kolor powinny mieć golenie i wnęki podwozia? W sieci znalazłem zdjęcia, na których golenie są z reguły ciemno-szaro-niebieskie, a wnęki raczej szaro-brunatne, ale czy to nie powinien być ten sam kolor? Być może w różnych krajach różnie z tym bywało?

 

Typowe Never Ending Story ;) Golenie, jak piałeś, na kolor ciemnoszary, a z wnękami to loteria. Zestaw, który podałeś będzie dopuszczalny.

 

Pytanie o kolor kokpitu mam - bo też masz dwie wersje do wyboru. Albo szary i czarny pulpit czołowy, albo niebiesko-zielony, tak jak na fragmentach blaszek, które już wkleiłeś. Podejrzewam, że chcesz robić fina, więc raczej pierwsza opcja. Fotel szaro-niebieski.

 

1973883.jpg

 

Możesz przejrzeć mój warsztat z F-13 tu na forum, podobne rozterki miałem do Twoich

 

No, nie fina - pudełkowego ruska (najchętniej zrobiłbym naszego, ale nie mam kalkomanii).

Co do kokpitu to mam pewną wątpliwość - na sieci znalazłem albo wersję szaro (wanna) - czarną (pulpit) albo w całości szmaragdową. Tymczasem Eduard dał blachy do wersji szmaragdowo (wanna) - czarnej (pulpit), a z taką nigdzie na fotkach się nie spotkałem, więc nie wiem, czy nie będzie to SF...

W ogóle niektóre blachy Edka z tego zestawu to nieporozumienie, że nie wspomnę o tym, że numeracja blaszek nie zgadza się z numerami w instrukcji, chociaż po kształcie można oczywiście dojść do tego co jest co.

Link to comment
Share on other sites

Kalki do polskiego F-13 robi Model Maker oraz Sagitarius (dobrze chyba napisałem), nie kosztują też kroci więc problemu nie ma

Link to comment
Share on other sites

No, nie fina - pudełkowego ruska (najchętniej zrobiłbym naszego, ale nie mam kalkomanii).

Co do kokpitu to mam pewną wątpliwość - na sieci znalazłem albo wersję szaro (wanna) - czarną (pulpit) albo w całości szmaragdową. Tymczasem Eduard dał blachy do wersji szmaragdowo (wanna) - czarnej (pulpit), a z taką nigdzie na fotkach się nie spotkałem, więc nie wiem, czy nie będzie to SF...

W ogóle niektóre blachy Edka z tego zestawu to nieporozumienie, że nie wspomnę o tym, że numeracja blaszek nie zgadza się z numerami w instrukcji, chociaż po kształcie można oczywiście dojść do tego co jest co.

Zasugerowałem się tym "zimnym krajem" w tytule warsztatu, a że w zestawie sa i kalki do Fina (nie, że namawiam, ale ciekawe malowanie ) to mi się wszystko skleiło w jeden kawałek ;)

 

Z tymi blachami Edka, to masz racę - szmaragdowa wanna i czarny pulpit czołowy to przerost fiction nad science. Jak masz czarny pulpit, to pomaluj żywiczną wannę na szaro i będzie git.

Link to comment
Share on other sites

No, nie fina - pudełkowego ruska (najchętniej zrobiłbym naszego, ale nie mam kalkomanii).

Co do kokpitu to mam pewną wątpliwość - na sieci znalazłem albo wersję szaro (wanna) - czarną (pulpit) albo w całości szmaragdową. Tymczasem Eduard dał blachy do wersji szmaragdowo (wanna) - czarnej (pulpit), a z taką nigdzie na fotkach się nie spotkałem, więc nie wiem, czy nie będzie to SF...

W ogóle niektóre blachy Edka z tego zestawu to nieporozumienie, że nie wspomnę o tym, że numeracja blaszek nie zgadza się z numerami w instrukcji, chociaż po kształcie można oczywiście dojść do tego co jest co.

Zasugerowałem się tym "zimnym krajem" w tytule warsztatu, a że w zestawie sa i kalki do Fina (nie, że namawiam, ale ciekawe malowanie ) to mi się wszystko skleiło w jeden kawałek ;)

 

Z tymi blachami Edka, to masz racę - szmaragdowa wanna i czarny pulpit czołowy to przerost fiction nad science. Jak masz czarny pulpit, to pomaluj żywiczną wannę na szaro i będzie git.

 

W zestawie pudełkowym są tylko kalki do ruska i enerdowca - z dwojga zdecydowanie wolę czerwone gwiazdy.

 

Z kokpitem może być ciężko, bo wszystkie blachy do wanny są szmaragdowe, więc trudno będzie je przerobić na szaro. Już prędzej czarny pulpit na szmaragdowo - ale chyba nie podejmę się tego ryzyka, więc zostanie pewnie lekkie SF (ale żeby Eduard aż tak wtopił?). No, chyba że wykorzystam żywiczną tablicę, ale szkoda mi tej edkowej...

Link to comment
Share on other sites

Dużo farby chyba użyłeś. Cieńsze warstwy i bedzie lepiej.

 

Pozdrawiam

Christian

 

Hmm... Po czym wnioskujesz, że dużo? Bo jest wręcz przeciwnie. Na bokach kadłuba może tak to wyglądać, ale tam po prostu powierzchnia jest trochę nierówna (i tak zakryje ją wanna i boczne blachy).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mam kalki z Academy na zbyciiu do fina jak by Cię interesowały

 

Dzięki za propozycję - w razie czego się odezwę (muszę przemyśleć sprawę). Ja w sumie lubię czerwone gwiazdy

 

Przepraszam za post pod postem...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Trochę popracowałem przy kokpicie. Tablicę jednak przemalowałem na turkusowo, ta czarna mi nie leżała. No i fotel skończyłem - na zdjęciach trochę to gargantuicznie wygląda, ale w rzeczywistości jest lepiej. Udało się również wkleić wannę w kadłub. Strasznie powoli mi to idzie...

Jakość zdjęć słaba, ale mój aparacik nienajlepiej sobie radzi z makrem.

 

26630410412174728270.jpg

 

11061942339349706783.jpg

 

33356070477302531067.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prace powoli idą do przodu. Wyrzezałem luki pod hamulcami aerodynamicznymi i powypełniałem je mniej więcej posiłkując się zdjęciami. Do prawego będę jeszcze musiał dorobić działko. Udało się zamknąć kadłub. Revell spartaczył część nosową, tworząc dziwne załamanie za pierścieniem wlotowym, więc musiałem napakować szpachli i będzie sporo szlifowania.

Z tego, co widzę powyżej, nie polecałbym hostingu zdjęć iv.pl

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

Niedobrze, że tyle szpachli musisz dawać, bo metalizer z szlifowanymi miejscami się nie lubi. Tak czy inaczej pacjent dobrze rokuje.

 

A na hosting zdjęć polecam photobucket.com, pierwsze 2GB za darmo, później ceny względnie przystępne.

Link to comment
Share on other sites

Niedobrze, że tyle szpachli musisz dawać, bo metalizer z szlifowanymi miejscami się nie lubi. Tak czy inaczej pacjent dobrze rokuje.

 

A na hosting zdjęć polecam photobucket.com, pierwsze 2GB za darmo, później ceny względnie przystępne.

 

Dam trochę podkładu na szpachlowane miejsce - powinno być OK. Całego raczej nie będę "podkładował", bo nie chcę zalać linii podziału blach, które są tu dosyć delikatne.

Co do hostingu, to z reguły wrzucam na postimage, ale raz mnie coś podkusiło na zmianę...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.