Skocz do zawartości

Porsche 356 Fujimi 1:24


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Fajnie to wygląda.

Mam jednak pewne zastrzeżenie - dość poważne.

Otóż sprawdziłem wikipedie i inne internety i nie znalazłem zadnej informacji jakoby porsche fabrycznie montowało w tym modelu

8 cylindrowca - a tak z twoich zdjeć wynika (8 kabli zapłonowych). Rowniez przejżałem zdjecia dostępne w googlach i na nich wyraźnie widać ze był tylko jeden rozdzielacz zapłonu na cztery cylindry

https://www.google.co.uk/search?q=porsche+356+speedster+engine&biw=1360&bih=653&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjt28219LPKAhVBqA4KHQRXCbAQ_AUIBygB

A to co mówi wikipedia o tym silniku:

"Engine[edit]

Porsche designers made the decision to utilize the engine case they had originally designed for the Volkswagen Beetle. It was an air-cooled pushrod OHV flat-four engine. For use in the 356, they designed new cylinder heads, camshaft, crankshaft, intake and exhaust manifolds and used dual carburetors to more than double the VW's horsepower. While the first prototype 356 had a mid-engine layout, all later 356's had a rear-mounted layout. When the four-cam "Carrera" engine became available in late 1955, this engine became an extra cost option starting with the 356A, and was available through the 356 model run."

tu link:

https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_356#Engine

 

Czy możesz wyjaśnić jaką wersję robisz? I co to za silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 393
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Obecność dwóch kopułek rozdzielaczy i ośmiu przewodów WN wcale nie musi oznaczać silnika ośmiocylindrowego

Cylindry są oczywiście cztery.

W "ósemkach" jest zwykle jeden rozdzielacz zapłonu. Przynajmniej tak jest w Edelbrock'u, który wsadzałem nie tak dawno do Ford'a '32.

Porsche zastosowało dwa rozdzielacze i dwie cewki zapłonowe.

Jeden rozdzielacz serwuje iskrę po fazie sprężania, a drugi w fazie wydechu. Są po dwie świece na cylinder.

Jak na koniec lat pięćdziesiątych - rozwiązanie super innowacyjne.

Obecnie w takich konstrukcjach stosuje się cewki dwuiskrowe.

W modelach Fujimi Porsche 356 praktycznie wszystkie silniki są tego typu. Jedynym wyjątkiem jest model P356B 1600GS.

Tam jest klasyczny zapłon i jeden rozdzielacz.

Jeden z silników do ekspozycji będę robił w tej wersji.

 

Podsumowując:

o błędzie mowy być nie może. Wszystko zgodnie z planem

W wynikach wyszukiwania z Google, na które się powołujesz jest kilka fotek silnika z dwoma rozdzielaczami. Przejrzyj dokładnie, to znajdziesz.....

Wikipedia, to fajne źródło informacji, ale mało wiarygodne, bo bazuje na wpisach Internautów .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze obecnosc dwoch aparatow zaplonowych spowodowana jest tym, ze wystepuje tu zaplon typu "waste spark", czyli tak zwanej iskry marnowanej. Pierwsza cewka daje iskrę na 1 i 4 cylinder i druga na 2-3. Ponieważ na jednym cylindrze jest praca a na drugim kończy sie suw wydechu wobec czego ona nie przeszkadza a ułatwia budowę zapłonu. To tak na szybkiego i prostego, z glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze obecnosc dwoch aparatow zaplonowych spowodowana jest tym, ze wystepuje tu zaplon typu "waste spark", czyli tak zwanej iskry marnowanej. Pierwsza cewka daje iskrę na 1 i 4 cylinder i druga na 2-3. Ponieważ na jednym cylindrze jest praca a na drugim kończy sie suw wydechu wobec czego ona nie przeszkadza a ułatwia budowę zapłonu. To tak na szybkiego i prostego, z glowy.

 

Jeśli dobrze rozumiem to po co by było 8 przewodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke sie rozpedzilem piszac ze byl tam juz "wasted spark". Przepraszam, jesli wprowadzilem kogos w blad. Jakos tak na szybkiego skojarzylo mi sie z iskra tracona. W tym modelu Porsche, byl to raczej protoplasta takiego zaplonu. Tak w skrocie, iskra byla podawana zarowno na cylindry w suwie pracy jak i w suwie wydechowym. Stad dwa rozdzielacze i osiem kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja się doczytałem "wasted spark" to układ gdy nie ma wałka rozrządu i wtedy aparat zaplonowy napędzany bezpośrednio wałem silnika kręci się dwa razy szybciej i daje iskrę (tak jak pisze Negev) zarówno w suwie pracy (a właściwie sprężania) jak i wydechowym. I tak chyba jest w tym silniku, ale to nie tłumaczy podwójnej ilości świec. Przy Alfie Romeo doczytałem się takiego opisu i być może to samo jest w Porsche.

Cytuję:

"Alfa Romeo

Rozwinięcie technologii Twin Spark.

Nazwa oznacza, że silnik wyposażony jest w podwójny zapłon, tzn. na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe.

Polepsza to spalanie mieszanki paliwowej, a to z kolei przekłada się na lepsze osiągi, ograniczenie zużycia paliwa i obniżony poziom emisji spalin.

Silniki wyposażone w system Twin Spark, lepiej oddają moc oraz żywiej reagują.

Dwie świece dające dwie iskry zapewniają niezawodny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej, co wpływa na polepszenie pracy silnika.

Zastosowanie podwójnego zapłonu pozwala także na podniesienie stopnia sprężania bez wystąpienia ryzyka spalania stukowego.

Podniesienie stopnia sprężania wpływa bezpośrednio na uzyskiwanie większej mocy z jednostki napędowej."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update.

Dalej grzebię w kabelkach:

 

002_zpsxl3rsmfh.jpg

 

Kończę tłumik:

 

001_zpskrknlsaz.jpg

 

I szykuję stojak na silnik. Przerobiłem uchwyt silnika. Ośkę dałem z rurki miedzianej (waga silnika po dodaniu blaszek wzrosła cokolwiek). Dorobiłem też układ pozycjonowania: śrubka M1 z nakrętką. Pozwala na zablokowanie w dowolnym położeniu.

 

004_zpstdjefmnt.jpg

 

003_zpsn9leqybc.jpg

 

Brnę powoli do przodu...

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy zmagań z pierwszym silnikiem.

Roboty zostało jeszcze trochę. Sporo rzeczy do poprawy zauważyłem po zrobieniu fotek.

Silnik wisi już na stojaku.

Szykuję tabliczki z opisem i danymi technicznymi.

Foty ogólne bieżącego stanu:

 

002_zps88neiawa.jpg

 

006_zpsvvidvjfo.jpg

 

004_zps5yf3qdes.jpg

 

I troszkę zbliżeń:

 

003_zps3cdclzqq.jpg

 

001_zpszl85em4r.jpg

 

005_zps3aecf0an.jpg

 

007_zps2vv7kl7u.jpg

 

008_zpsotubwknl.jpg

 

Fotki robocze. Jakość średnia. Sorry.

CDN

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tu widać profesjonalną precyzję przy szczegółach w silniku...

 

Jak dorobiłeś na końcach kabli te czarne końcówki? Oraz opaski oplatające kable?

 

Nadal podglądam by coś podebrać do siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że nie zakładasz rozrusznika, bo jeszcze ktoś mógłby go odpalić przez pomyłkę.

Wygląda fantastycznie. Teraz już się nie dziwię, że na Ebayu krąży sporo silników do sklejania w 1:6.

 

Drobna uwaga: Na wszystkich zdjęciach oryginałów nakrętki na kablach przy aparacie zapłonowym są srebrne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad pierwszym silnikiem zmierzają do końca, ale roboty jeszcze troszkę zostało.

Większość elementów złożyłem do kupy:

 

004_zpsr2jqttfo.jpg

 

001_zpspo9iavq2.jpg

 

Od strony wydechu zostało dorobić przewody gorącego powietrza (z nad tłumika do filtrów powietrza).

Więcej zabawy będzie od spodu silnika. Muszę nadlać połączenia rur wydechu z blokiem silnika.

W tej chwili wygląda to tak:

 

002_zps7pp5kglh.jpg

 

003_zpsskkeirb6.jpg

 

Mam nadzieję, że następne egzemplarze zrobię szybciej.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie skończyłem pierwszy silnik

Prawie, bo na fotkach wyszły jeszcze niedociągnięcia, które trzeba poprawić. Na szczęście to tylko kosmetyka.

Zastanowię się teraz, czy robić model pierwszego samochodu, czy może drugiego silnika.

 

Póki co kilka fotek:

 

001_zpsvrmjaerf.jpg

 

003_zpsyzasmtpo.jpg

 

002_zpsz7cehgwv.jpg

 

009_zpsauk39t5h.jpg

 

008_zpsrbxgnuyi.jpg

 

007_zpscp6sgtmy.jpg

 

005_zpsjrhhyvbt.jpg

 

006_zpsjxlwkoxo.jpg

 

004_zpsik6nldml.jpg

 

010_zpsd4nmmogk.jpg

 

I tyle..

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lecę pierwszy z gratulacjami. Jacku odstawiłeś fantastyczną robotę. Czapkę zdjąłem, gębę rozdziawiłem.

Super wyglądają te przewody powietrzne.

Pochwal się z czego je zrobiłeś. Zrób zdjęcie z jakąś linijką w tle, aby uchwycić jego wielkość.

 

Według mnie powinieneś lecieć z drugim silnikiem. Tak dwa koło siebie będą bardziej rzucały się w oczy na stole konkursowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update, żeby nie było, że się opieprzam

Aktualnie grzebię przy kolejnym silniku. Idzie troszkę lepiej, bo wykorzystuję pomysły z pierwszego (przynajmniej niektóre).

Oto co zrobiłem:

 

1. Stojak do silnika,który obecnie jest na warsztacie.

 

002_zpszwnhk5yw.jpg

 

2. Stojak do trzeciego silnika. Będzie z jednym rozdzielaczem zapłonu.

 

003_zpsvmji5b6a.jpg

 

3. Wydech (w trakcie "dopieszczania")

 

011_zpsm4ebvqgr.jpg

 

4. Blok silnika z głowicami. Górną część bloku zasłoni całkowicie blower, więc nie cackałem się z tym regionem - jest paskudny

 

007_zpsiste0xdg.jpg

 

006_zpsfa8ewvuf.jpg

 

5. Główne świece zapłonowe z fajkami.

 

009_zpsuqipjov4.jpg

 

6. Gaźniki (ze sprężynkami i orczykami przepustnic) i sprzęgło.

 

004_zpsqupjym81.jpg

 

7. Blower złożony na sucho.

 

001_zpsjc5j1mis.jpg

 

8. Filtry powietrza. Jeden kompletny i drugi w trakcie wykonania.

 

005_zps1typ5kzz.jpg

 

9. Pokrywy zaworów.

 

008_zpss8uwqtyh.jpg

 

10. Drobiazgi do dalszego detailing'u silnika.

 

010_zps33rwn4cv.jpg

 

Mnóóóóstwo roboty przede mną, ale frajda przy dłubaniu wspaniała

Uwagi (najlepiej pochlebne) wskazane

 

I na tyle by było ....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nas zaskoczyć to w trzecim silniku pewnie zrobisz ruchome tłoki.

Moją uwagę zwrócił (już w poprzednim silniku) dziwnie zapchany wieniec zębaty na kole zamachowym (ten złoty). Poza tym ma za mało zębów. On się standardowo zazębia z rozrusznikiem, gdzie koło zębate ma kilka cm średnicy, więc musiałoby mieć tylko ze 4 zęby na całym obwodzie. Chyba, że w Porsche jest jakieś nietypowe rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.