Nużek Napisano 1 Marca 2016 Share Napisano 1 Marca 2016 F-15C chyba nie miał dokładanych zbiorników paliwa. W razie co to ostrzegam, nie zakładaj ich bo spasowanie jest masakryczne, sam z tym walczyłem, jakoś wyszło ale roboty od groma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 Ja myślę, że chodziło o zbiorniki podkadłubowe CFT takie jak ma F-15E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 2 Marca 2016 Autor Share Napisano 2 Marca 2016 No ja raczej mam w planach założyć wszystko Lubie jak modele są obladowane wszelkim wyposażeniem, ale też zachowując przy tym metoryczna prawidłowość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 Nie miałem na myśli zbiorników podwieszanych na pylonach a zbiorniki "doklejane" przy wlotach powietrza. Nie wiem jak to się nazywa? Konforemne zbiorniki paliwa???? Podwieszane zbiorniki jak najbardziej, sam takie dwa będę montował i z nimi nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 Nie wiem czy się dobrze rozumiemy. Chodzi mi o to aby nie dokładać tych zbiorników bo tylko roboty będzie mial z dopasowaniem tego wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 2 Marca 2016 Autor Share Napisano 2 Marca 2016 Przegladam zestaw i choćbym nawet chciał, to nie założe tych zbiornikow, bo ich nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 Ciekawe, byłem przekonany że konforemne są charakterystycznym elementem tylko F-15E. Czy w takim razie da się wizualnie odróżnić F-15D z takimi zbiornikami od E? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 No tak, podwieszenia to oczywista sprawa, ale chodzi mi o same elementy maszyny. Faktycznie, F-15E są chyba znacznie ciemniejsze. Coś jeszcze? Jakieś antenki/czujniki? Mam wrażenie że one się jednak różnią tylko awioniką i wyposażeniem kabin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 Może w wersjach E jest więcej pylonów do zawieszenia uzbrojenia? Do tych konforemnych zbiorników można 2 lub 3 pylony podwiesić do rakiet. W mojej wersji są dwa pylony na zbiorniku. Nie wiem czy takie pylony, w podobnym miejscu montowane są w wersjach bez tych zbiorników, tzn, 2 pylony z aim-7 widziałem ale 3 (na coś innego, krótszego) już nie. Poza tym w E są jeszcze dwa pylony na skrzydłach oprócz tego ze zbiornikiem podwieszanym. Tu jest przykład dodatkowych pylonów. Tu w ogóle jest tego dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 No tak, pylony pod uzbrojenie AG są inne niż pod rakiety. Ale ciekawi mnie czy sam płatowiec jakoś różni się w wersjach C i E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 No tak, ale czy w wersji C także jest ten długi, wielki pylon oraz te 3 małe powyżej? Wszystkie są zamontowane na CFT. W przypadku braku CFT są tylko dwa pylony pod np. aim-7. Na zdjęciu wyżej jest jeden duży i trzy małe co daje łącznie 5 punktów podwieszeń. Czy się mylę? Trochę wyszedł off top ale w sumie ciekawy temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 Fajne, nie wiedziałem że to tak działa. Ale wciąż ciekawią mnie różnicę pomiędzy wersją C i E (poza kabiną i zbiornikami CFT). Są jakieś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESP Napisano 2 Marca 2016 Share Napisano 2 Marca 2016 Między C a E to ilość miejsc w kabinie. ;) Pomiędzy D a E wielkich różnic z zewnątrz nie ma. Jedynie diametralnie różnią się wyposażeniem kabiny, szczególnie WSO. W samej konstrukcji E jest cięższy przez dodanie wzmocnień płatowca ale tego z zewnątrz nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 2 Marca 2016 Autor Share Napisano 2 Marca 2016 Fajnie ze temat ruszyl z kopyta i pojawily się ciekawe informacje, które mogą się przydac na przyszlosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 3 Marca 2016 Share Napisano 3 Marca 2016 Ciekawe czy te wszystkie punkty podwieszeń mogą być wykorzystane jednocześnie, czy samolot to dźwignie. Jeśli nie to jest to kwestia elastyczności i wyważenia o której wspomniał kolega Sleepwalker a nie maksymalnego zwiększenia ilość uzbrojenia które może zabrać F-15. Jak jest z dodatkowymi pylonami na skrzydłach. Teoretycznie instrukcja podaje że można tam zamontować AGM-45 lub AGM-88 ale nie znalazłem żadnego zdjęcia w takiej konfiguracji. Jak autor tego modelu lubi na maksa podwieszone samoloty to można wykorzystać jeszcze te dwa zewnętrzne pylony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Marca 2016 Share Napisano 3 Marca 2016 Polecam tą stronę i zestawienie najczęsciej spotykanych konfuguracji podwieszeń - na pewno znajdziesz coś wypasionego. http://www.f-15e.info/joomla/en/weapons/loadout-configurations Świetna strona, bardzo efektowne zestawy uzbrojenia. Mam jeszcze pytanie, może się orientujesz czy F-15E przenosił kiedykolwiek gołe Mk.84? Widzę że przenosił GBU-24, ale mi chodzi o bomby niesterowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 3 Marca 2016 Autor Share Napisano 3 Marca 2016 Panowie, a takie krótkie pytanie: po co mieszacie wersję E do tego warsztatu? Model wersji C czyli jednosobowej myśliwskiej. Kiedyś to się chyba nazywało myśliwiec przewago powietrznej. Lata z uzbrojeniem rakietowym: AIM-9 i w starych czasach AIM-7 teraz AIM 120. Maszyna amerykańska, więc różnica tylko czy jest sprzed czy po MSIP II wtedy inne zegarki w kabinie no i możliwość latana z AIM-120. Tyle w temacie. Samoloty wesji myśliwskich jednoosobowych nie przenoszą żadnego uzbrojenia innego niż rakiety do walki powietrznej. Zbiorniki konforemne teoretycznie mogą przenosić ale w praktyce ich się na tych wersjach nie używa w tej chwili. Czyli konfiguracja maks na współczesnym F-15C z USA to - 4x AIM-9 po dwa na pylonach podskrzydłowych, 4xAIM-120 na zamkach podkadłubowych i 3x zbiorniki paliwa: pod kadłubem centralny i po jednym od każdym skrzydłem. Właśnie w takiej konfiguracji mam zamiar montować wyposażenie Instrukcja pokazuje dwie możliwości - trzy zbiorniki lub z jednym pod kadlubem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 3 Marca 2016 Autor Share Napisano 3 Marca 2016 Spoko Dzięki za podpowiedzi Chwilowo prace stanęły ze względu na brak czasu, ale mam nadzieje ze szybko rusze z kopyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 8 Marca 2016 Autor Share Napisano 8 Marca 2016 Pytanie o klejenie owiewki Jak zapobiec powstawaniu mlecznego osadu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 8 Marca 2016 Share Napisano 8 Marca 2016 Dawać bardzo małą ilość kleju, na przykład wykałaczką. I na pewno nie używać kleju cyjanoakrylowego. Ja z powodzeniem kleję zwykłym pomarańczowym klejem tamki, albo extra thin. Ale jak masz z tym problemy to są też specjalne kleje do owiewek albo można użyć błyszczącego lakieru bezbarwnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duży Modelarz Napisano 8 Marca 2016 Share Napisano 8 Marca 2016 Albo Wikolu, ale Extra Thin Cement Tamiya też kleiłem i o dziwo nie zniszczył owiewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 8 Marca 2016 Share Napisano 8 Marca 2016 Ewentualnie clear fix od humbrola. To w zasadzie nie jest klej ale jak wyschnie to już trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 8 Marca 2016 Autor Share Napisano 8 Marca 2016 Ja używam kleju Lemon extra thin Może zbyt duża ilość w jednym miejscu powodowała ten problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 14 Marca 2016 Autor Share Napisano 14 Marca 2016 Mam maly problem, otóż zginal mi jeden statecznik od rakiety sparrow. Czy ma ktoś może na zbyciu jedną sztuke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Marca 2016 Share Napisano 14 Marca 2016 Nie prościej dociąć z polistyrenu na podstawie któregoś z pozostałych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.