Solo Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Temat stary i nie raz na forach poruszany, ale chyba nigdy nie dowiedziałem się co z tym fantem robić. Jak najlepiej przygotować metalową powierzchnię pod farby? Mam na myśli głównie blaszki fototrawione, ewentualnie elementy typu rurka Pitota Mastera, czy druciane przewody. Próbowałem przed malowaniem kłaść Gunze Mr. Metal Primer pędzelkiem, ale ile bym tego nie położył i jak długo by to nie schło, to i tak farba praktycznie nigdy się dobrze takiej powierzchni nie trzymała (przed malowaniem kładłem jeszcze Surfacera). Wystarczało muśnięcie, dotknięcie czymkolwiek twardszym niż gęsi puch i farba złaziła do gołego metalu. Są jakieś metody żeby na metalu farbę nieco mocniej przytrzymać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 7 Lutego 2016 Super Moderator Share Napisano 7 Lutego 2016 Czesi maczali elementy fototrawione w kwasie. Tym stawały się czarne i/lub powierzchnia robiła się lekko chropowata AK, ma specyik do poczerniania el. fototrawionych, może po jego użyciu farba lepiej trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 7 Lutego 2016 Super Moderator Share Napisano 7 Lutego 2016 Chodziło mi o ten płyn, ale wychodzi na to że on tylko matowi i nadaje wygląd stali. link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Kup Bilmodel Podkład 1200 Surfacer. Ostatnio stosowałem na metalowym modelu 1/144 w celu zwężenia linii podziału blach. Trzyma się bez zastrzeżeń, trzeba się postarać żeby zarysować. Dobrze się nakłada choć capi. Konsystencja prosto z butelki pasuje do aero, a jeśli trzeba nieco rzadziej rozcieńczyć to wystarczy dolać nitro. Szlifuje się też bardzo dobrze, bez łuszczenia na krawędziach co widać na zdjęciu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 Dzięki panowie, czyli jednak łatwo nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Dzięki panowie, czyli jednak łatwo nie będzie. Odpowiedni podkład i przygotowanie podłoża - warto zmatować powierzchnię detalu przed nałożeniem podkładu porowatość podłoża zwiększa przyczepność podkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 Najczęściej nie bardzo się da, jak w przypadku okablowania, czy Pitotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Tylko zmatowienie delikatnych pitotów czy elementów z blaszek nie zawsze jest wykonalne (powodzenia życzę przy matowaniu dźwigienek w kokpicie samolotu 1/72). Czasem można co najwyżej odtłuścić. Ten podkład, który polecałem trzyma się jak Ruscy Krymu. Warto spróbować przed zabawą w domorosłego chemika. Czernienie mosiądzu lepiej zdaje egzamin jak chcemy uzyskać kolor gunmetal na lufach karabinów maszynowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 A to fakt przy drobnych elementach pozostaje tylko odpowiedni podkład najlepiej 2K np. Epoksyd trzyma się w zasadzie wszystkiego bez konieczności matowania. Solo, jak nie zapomnę to będąc w Warszawie mogę ci odlać trochę na próbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 KRL - a co to konkretnie i jak się z tym obchodzić, nie zapaskudzi mi to aerografu? Spotter - który konkretnie podkład Tamki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 KRL - a co to konkretnie i jak się z tym obchodzić, nie zapaskudzi mi to aerografu? Spotter - który konkretnie podkład Tamki? To podkład 2K czyli posiadający utwardzacz - po aplikacji przepłukuję aero rozcieńczalnikiem dedykowanym i myję później standardowo ja używam go do wszystkiego pokrywam nim całe modele. Jedyna jego wada to dość intensywny bardzo specyficzny zapach ale paruje bardzo szybko i schnie również więc nie jest męczący przyczepność ma rewelacyjną i co ważne można aplikować na ten podkład produkty solwentowe i wodorozcieńczalne. Aero nie niszczy pod warunkiem że nie zostawisz go tam do wyschnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 No i właśnie dlatego boję się nowej chemii, bo to trzeba dedykowany rozcieńczalnik, dedykowany rozpuszczalnik albo zmywcza - same problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 No i właśnie dlatego boję się nowej chemii, bo to trzeba dedykowany rozcieńczalnik, dedykowany rozpuszczalnik albo zmywcza - same problemy. No tak to już jest ale gdyby ludzie bali się nowego to wciąż byśmy po drzewach skakali. U mnie to kwestia przyzwyczajenia ja w pracy mam na tą chwile ok 350 różnych produktów z którymi pracuję lub muszę wiedzieć jak się z nimi pracuje więc jeden dodatkowy utwardzacz czy rozcieńczalnik nie robią na mnie wrażenia. Nie namawiam jak będziesz chciał daj po prostu znać, podzielę się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Lutego 2016 Autor Share Napisano 7 Lutego 2016 Na razie zaciekawił mnie ten podkład Tamki, może go wypróbuję. Ten Twój też chętnie wypróbuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Stosuje żelastwo na kilogramy i od lat używam tylko i wyłącznie surfacery Gunze z puszki. Każdy dedykowany "specjalny" podkład to wyciąganie kasy. I dodam, że wcale nie myję modeli. Mycie modeli to jedna z największych bzdur z jaką się spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 7 Lutego 2016 Share Napisano 7 Lutego 2016 Bo robisz czołgi. Jak byś musiał maskować samolot i oderwałbyś maskę wraz z farbą, to byś się z niemycia wyleczył. A wiesz, że pancerkę też się maskuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 8 Lutego 2016 Autor Share Napisano 8 Lutego 2016 Dzięki, spróbuję go przetestować przy jakiejś okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 8 Lutego 2016 Share Napisano 8 Lutego 2016 Ja niedawno zakupiłem do testów Jest też wersja w sprayu. Kładłem pędzlem, nie zostawia smug. Przywiera do metalu bardzo mocno i nie zalewa detali, bo większość odparowuje zostawiając cieniutką warstwę. Nie udało mi się go z zagruntowanego elementu zeskrobać paznokciem. Wrzucę w warsztat Su-33 elementy w tym podkładzie malowane na metalowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 8 Lutego 2016 Autor Share Napisano 8 Lutego 2016 Próbowałem przed malowaniem kłaść Gunze Mr. Metal Primer pędzelkiem, ale ile bym tego nie położył i jak długo by to nie schło, to i tak farba praktycznie nigdy się dobrze takiej powierzchni nie trzymała (przed malowaniem kładłem jeszcze Surfacera).Wystarczało muśnięcie, dotknięcie czymkolwiek twardszym niż gęsi puch i farba złaziła do gołego metalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 8 Lutego 2016 Share Napisano 8 Lutego 2016 A na jakie blaszki to kładziesz? Jak na ciemne eduarda, to moze dlatego, bo oni blaszki jakimś syfem pokrywają. Nie jest to goła blacha. W blaszkach Kinetica mam goły mosiądz i tam nie idzie tego zdrapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 8 Lutego 2016 Autor Share Napisano 8 Lutego 2016 Na wszelkie Eduarda, mosiężne Mastery i druciki miedziane albo ołowiane. Innymi słowy na różne metale i efekt jest zawsze mniej więcej taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamilkar Napisano 8 Lutego 2016 Share Napisano 8 Lutego 2016 Ja niedawno zakupiłem do testów Jest też wersja w sprayu. Kładłem pędzlem, nie zostawia smug. Przywiera do metalu bardzo mocno i nie zalewa detali, bo większość odparowuje zostawiając cieniutką warstwę. Nie udało mi się go z zagruntowanego elementu zeskrobać paznokciem. Wrzucę w warsztat Su-33 elementy w tym podkładzie malowane na metalowo. Ja położyłem pędzelkiem ten specyfik na blaszki do ZLINa AZ Model i złaził niewdzięcznik razem z farbą. Karambolis, Ty go czymś rozcieńczasz, bo ja mam jakiś gęstawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 9 Lutego 2016 Share Napisano 9 Lutego 2016 Też mam gęsty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 10 Lutego 2016 Share Napisano 10 Lutego 2016 podkład Citadel Colour Chaos Black viewtopic.php?f=86&t=32048&start=105 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 11 Lutego 2016 Share Napisano 11 Lutego 2016 Jeszcze w tym "fajnym" temacie. Macie "lotnicy": Zwykły surfacer Gunze i 0 mycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.