Jump to content
RH

Bell X-1 Eduard 1:48

Recommended Posts

Nie zby widowiskowy ,niepozorny modelik

a.jpg

 

Bell X-1 – eksperymentalny samolot amerykański, który jako pierwszy przekroczył barierę dźwięku w sposób kontrolowany w locie poziomym. Pierwszy z samolotów serii X przeznaczonych do testowania nowych technologii. Samoloty serii X były projektami tajnymi.

 

14 października 1947 roku Charles "Chuck" Yeager pilot Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych wykonał lot na egzemplarzu XS-1 (od Experimental Supersonic – eksperymentalny naddźwiękowy) nazwanym Glamorous Glennis (ang. olśniewająca Glennis) przekraczając barierę dźwięku. Samolot był napędzany silnikiem rakietowym i został wyniesiony na wysokość początkową testu przez bombowiec B-29 Superfortress. Lądowanie odbyło się w bazie lotniczej Muroc (obecnie Edwards) w Kalifornii. Był to 31. lot tego egzemplarza samolotu i jednocześnie 13. lot Chucka Yeagera na X-1. Osiągnięta prędkość wyniosła 1126 km/h (1,06 macha) na wysokości 13 115 metrów.

 

Niemiecki pilot Hans Guido Mutke twierdził, że jako pierwszy przekroczył barierę dźwięku 9 kwietnia 1945 roku na samolocie Messerschmitt Me 262, jednak nie zostało to udowodnione. Również George Welch, pilot testowy samolotu XP-86, twierdził, że 1 października 1947 roku, zaledwie 2 tygodnie przed Yeagerem, przekroczył barierę dźwięku w płytkim locie nurkowym.

aaaaa.jpg

aaa.jpg

P2150054%252520-%252520Kopia.JPG

aaaaaa.jpg

Sam model to oczywiście Eduard w tej bogatszej wesrsji profipack skala 1:48

a1.JPG

Model w malowaniu 6062 Glamorous Glennis w którym "Chuck " Yeager14 Pazdziernika 1947 przekroczyl barierę dzwieku

Bell.jpg

P2150045.JPG

P2150043.JPG

P2150044.JPG

P2150046.JPG

P2150047.JPG

P2150048.JPG

P2150049.JPG

P2150050.JPG

P2150051.JPG

P2150052.JPG

P2150053.JPG

P2150054.JPG

P2150055.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakoś tak sie napatoczył wygrzebany z czelusci pryawtnego magazyny domowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemiecki pilot Hans Guido Mutke twierdził, że jako pierwszy przekroczył barierę dźwięku 9 kwietnia 1945 roku na samolocie Messerschmitt Me 262, jednak nie zostało to udowodnione.

 

Z pewnością nie był pierwszy, jeśli idzie o domniemane przekroczenie bariery dźwięku. Istnieje teoria, że H. Dittmar, pilot testowy Luftwaffe, przekroczył barierę dźwięku, pilotując Me-163 V18, 6 lipca 1944 nad Bałtykiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I, jak plota głosi, niejeden pilot P-38, który nie był w stanie wyprowadzić maszyny z nurkowania po kryzysie falowym ;)

 

 

Ciekawy model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemiecki pilot Hans Guido Mutke twierdził, że jako pierwszy przekroczył barierę dźwięku 9 kwietnia 1945 roku na samolocie Messerschmitt Me 262, jednak nie zostało to udowodnione.

 

Z pewnością nie był pierwszy, jeśli idzie o domniemane przekroczenie bariery dźwięku. Istnieje teoria, że H. Dittmar, pilot testowy Luftwaffe, przekroczył barierę dźwięku, pilotując Me-163 V18, 6 lipca 1944 nad Bałtykiem.

 

Błąd, odnośnie Me-163 nigdy nie było domnimania PREKROCZENIA bariery dźwięku, wspomniany przypadek dotyczy złamania instrukcji i przejścia na pełnym ciągu do lotu poziomego, skończyło się to "odbiciem" Kometa od bariery dźwięku (analizując to zjawisko - samolot przebija bardzo skompresowaną warstwę gazów tworzących się przed dziobem, to tak w uproszczeniu, stąd potoczne określenie "odbicie się" jest zasadne, toważyszy temu dużo innych zjawisk, Komet nie mógł przebić bariery dźwięku - nigdy nie był do tego projektowany, a prędkość to nie wszystko). Finałem tego była nagła utrata siły nośnej i bardzo długie przepadanie samolotu, pilot miał dużo oszczęścia - odzyskał panowanie nad samolotem na niedużej wysokości.

Wszystkie pierwsze Komety (Me-163A) zorganizowano w szkolną jednostkę Erprobungskommando 16 stacjonującą w bazie Peenemunde na wyspie Uznam - toteż zgadza się - odbyło się to naturalnie nad Batykiem

 

Najszybszy oficjalny lot Kometa dotyczył Me-163V4 i wynosił 1004km/h, ale nie został oficjalnie uznany przez międzynarodowe federacje.

 

Sorki za offtop, to tak na szybko z głowy

 

A X-1 kapitalny, przyjemnie zobaczyć czasem coś niszowego i w świetnym wykonaniu, gratuluję!

 

pozdrawiam!

ww

Share this post


Link to post
Share on other sites
M1 prawdopodobnie przekroczyło więcej pilotów już wcześniej. Ale tylko Yeager oficjalnie.

Nie oficjalnie to nie takie rzeczy piloci przekraczają, zazwyczaj w przylotniskowych barach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładny model gratulacje!! Tylko jakbyś jeszcze pomalował tego Chuck Yeagera(nie wiem czy specjalnie go nie pomalowałeś czy zapomniałem czy nie chciałeś) to by było już super, ale i tak jest bardzo dobrze(lepiej bym go nie zrobił).

 

 

P.S. Ja tez mam ten model, ale w skali 1/72 z Tamiyi i bez figurki niestety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Figurka raczej postawiona dla uchwycenia wielkości samolotu . celowo pomalowana jednym kolorem ,a właściwie podkladem ,jako powiedzmy manekin.A zeby było jeszcze śmieszniej to jest to pilot z całkiem innej epoki ,widać to po ubranku ,a dokładnie pilot F-4 Phantom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny. Tylko dlaczego pomalowałeś na czarno wzmocnienia ramą oszklenia już na kadłubie, wokół zewnętrznej ramy oszklenia? Powstała dziwna "kratka", której nie widać na zdjęciach tego egzemplarza. Wydaje mi się, że zewnętrzna rama wokół oszklenia i pomiędzy nim była czarna, ale na samym kadłubie wzmocnienia już w kolorze płatowca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RH-rozumiem. A z tym pilotem to moim zdaniem nie wiele się pomyliłeś. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fajny. Tylko dlaczego pomalowałeś na czarno wzmocnienia ramą oszklenia już na kadłubie, wokół zewnętrznej ramy oszklenia? Powstała dziwna "kratka", której nie widać na zdjęciach tego egzemplarza. Wydaje mi się, że zewnętrzna rama wokół oszklenia i pomiędzy nim była czarna, ale na samym kadłubie wzmocnienia już w kolorze płatowca.

 

Akurat to żaden problem ,kratka zrobiona jest z taśmy maskującej pomalowanej na czarno ,więć można odciac lub zamalować kawałki na kolor kadluba.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat to żaden problem ,kartaka zrobiona jest z taśmy maskującej pomalowanej na czarno ,więć można odciac lub zamalować kawałki na kolor kadluba.

 

 

:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.