Skocz do zawartości

Corsair heller 1/150


laskonogi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 163
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

życzysz masz

kolejna aktualizacja

prace idą powoli ale do przodu

 

przede wszystkim skupiłem sie na artylerii oraz malowaniu burt

 

i tak

każde działo składa sie z 14 części malowane podkładem czarnym następnie czerwień i wash

okucia i lufy malowaną mieszanką farb czarnej i stalowej do polerowania

 

DSC_0380.jpg

 

DSC_0388.jpg

 

DSC_0398.jpg

 

 

długo szukałem i testowałem różne techniki malowania drewna ostatecznie poszedłem w stronę jasno drewnianego podkładu jako farby bazowej a następne przecierki olejami poniżej 1 warstwa których ostatecznie zostało położonych 4

 

DSC_0396.jpg

 

DSC_0391.jpg

 

burta.jpg

 

planuje jeszcze poniżej Linii wodnej psiknięcie białym - okręty były wówczas malowane specyfikami z domieszką ołowiu co miało je chronić przed obrastaniem. Na koniec pewnie dojdą delikatne zielenie i szaro białe przecierki, zacieki

 

na koniec dla zainteresowanych, w ramach poszukiwań znalazłem takie coś może sie komuś przyda

https://www.scalewarship.com/store/index.php?route=product/category&path=83_195

są na tyle małe - produkowane w technologi druku 3d iż mam zamiar je wykorzystać do prac nad tym projektem

 

wybaczcie za zdjęcia ale na razie jest to max jaki mogę wyciągnąć z mojego sprzętu, nowy aparat okazał sie mało ... makro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pyt czy ktoś zna jakiś prosty sposób wyznaczania linii wodnej jakoś mi to w ogóle nie Idzie

Dodatkowe pyt czy wy taśmę maskująca podpcinacie do przyklejania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam model na podstawce z zestawu. Ołówek przyklejam do jakiejś podkładki, co by był na odpowiedniej wysokości. Objeżdżam model ołówkiem dookoła. Et voila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Ja ostatnio ołówek przyklełem taśmą na górze małego słoiczka. Idelanie pasowała mi wysokość. Musisz poszukać sobie czegoś co Ci spasuje wysokością. Połóż wszystko na płaskim stole i tak jak pisał Forest objeżdżasz statek do okoła.

 

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym podciananiem taśmy. przyklejasz tyle ile potrzebujesz. A im więcej Ci przykryje tym lepiej, bo jak malujesz aerografem to nie zabrudzisz sobie przypadkiem reszty modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziekuje, zastosuje metode - mam duży skos pod pawężą i cięzko mi to zamaskować i tak sobie kombinuje jak to przykleić aby nie było załamań ale obłości na maskce no nic powalczę dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

idąc za radą bardziej doświadczonych skonstruowałem urządzenie do wyznaczania linii wodnej

 

DSC_0385.jpg

 

następnie z pomoca tej o to sprytnej taśmy - połączonej z folią - zamaskowałem całość

 

DSC_0382.jpg

 

DSC_0381.jpg

 

by ostatecznie trysnąć aerografem delikatną białą warstwę efekt jest zadowalający choć niestety z lewej burty pod pawężą niedokładne maskowanie pozostawiło niepotrzebną mgiełkę którą będę musiał jakoś zniwelować ... Ogólnie cel został osiągnięty i mogę przystąpić do montowania pokładu

 

DSC_0383.jpg

 

Poszukuje zdjęć drewnianych kadłubów obrośniętych rożnym morskim ustrojstwem, najlepiej białe co by podpatrzeć jak to mogło by wyglądać pomocy

dzieki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za dobre słowo

wracając do tematu kadłuba de facto znalazłem tylko soc takiego, może ktoś coś widział ?

 

https://www.pond5.com/stock-footage/330066/old-wooden-ship-hull-schooner-berth.html#1

 

plan jest taki aby zrobić winietkę w bajdewindzie a wówczas cześć dna musi być widoczna przy przechyle ?

dzięki za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w Google coś w rodzaju "Batavia statek Holandia". Na pewno będzie widać trochę dna.

 

I jeszcze to: ( 2-gie zdjęcie od góry).

 

http://www.naszbaltyk.com/aktualnosci/2146-stocznia-nauta-nie-zwalnia-tempa.html

 

Do olinowania używasz nici firmy OCRE.? Przynajmniej na zdjęciu widać tubkę od tych nici.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dziękuje bardzo - jest materiał :")

dot nici, to tylko szpulka do stabilizacji do zdjęcia - jeśli chodzi o olinowanie zastanawiam sie nad użyciem tego specyfiku

http://www.jadarhobby.pl/ez-fine-black-ez-line-for-model-plane-rigging-p-41765.html?manufacturers_id=458

 

ćwiczyłem to ostatnio na ORP Kaszub i fajnie wychodzi, do olinowania Jeszce chwila wiec daje sobie czas na podjęcie ostatecznej decyzji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja popatrzyłem przez skalę swoich żaglowców i może tak z rozpędu napisałem.Wiem, że to nie za duży statek, ale grubość wanty 2 cm jakoś no mnie nie przemawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale że za mało ? w ogóle olinowanie to kawał dodatkowej wiedzy ktorą zgłębiam czyli jaie grubości na jakie olinownie, dochodzi do tego jeszcze kolorystyka. Z tego co wiem to liny były po części smołowane a po części pozostawiane w swej "konopnej pierwotności"

 

konkludując jeśli ktoś wie bądź ma sugestie co do

szoty / kolor / wymiar

want / kolor / wymiar

sztag / kolor / wymiar

lina kotwiczna / kolor / wymiar

 

z przyjemnością poczytam i się pod uczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co do kolorów olinowania, to ogólna zasada jest taka że olinowanie stałe (wanty, sztagi, lina kotwiczna- ze względu na kontakt z wodą) jest smołowane (czarne), a olinowanie ruchome (służące do operowania żaglami i rejami) w kolorze materiału z którego jest wykonane. Z wymiarami jest tak, że grubości lin są dopasowane do wielkości statku lub okrętu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co do kolorów olinowania, to ogólna zasada jest taka że olinowanie stałe (wanty, sztagi, lina kotwiczna- ze względu na kontakt z wodą) jest smołowane (czarne), a olinowanie ruchome (służące do operowania żaglami i rejami) w kolorze materiału z którego jest wykonane. Z wymiarami jest tak, że grubości lin są dopasowane do wielkości statku lub okrętu.

Pozdrawiam

 

Co do olinowania stałego - zgoda, poza lina kotwiczną. Na żadnej replice, czy modelu nie widziałem czarnej liny kotwicznej. Są w kolorze ecri jak olinowanie ruchome. Lina smołowana jest mało giętka, a więc w tym wypadku trudno było by ją użytkować

 

Ogólna zasada:

1. olinowanie stałe - czarne

2. olinowanie ruchome - w kolorze naturalnym lin konopnych. najlepiej jakieś ecri. NA PEWNO NIE BIAŁY.

3. wyblinki na wantach - kolor ecri, choć tak naprawdę wyblinki brudziły się od nóg marynarzy i można zastosować kolor ciemniejszy np, brązowy. Większość modelarzy stosuje jednak ecri.

4. Lina kotwiczna ecri, na pewno nie czarna

4. żagle - NA PEWNO NIE BIAŁE. Najlepiej batyst wymoczony w wyciągu z herbaty.

5. talrepy - większość traktuje je jako olinowanie ruchome, a więc powinny być ecri, ale np. na USS CONSTITUTION są czarne.

 

Średnice lin możesz stosować tak jak w tym linku z Kogi, ale nie jestem pewny czy to będzie dotyczyło tak małych jednostek jak Twój Corsair. Nie musisz się do końca trzymać wytycznych odnośnie średnic. Pamiętaj model to iluzja i ma to wyglądać po prostu ładnie. Dla większości oglądających później model i tak nie jest wiadomo dlaczego olinowanie ma takie a nie inne kolory a średnice lin to już zupełnie magia.

 

I NIE ZRÓB BANDER POD WIATR !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łał bardzo dziękuje! widzę że w tej skali w ktorej jakoby jest Corsair to całkiem cienko ma być

nie ma więcej pytań przystępuje do studiowania i działania, jeszcze raz dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

A więc po dłuższej chwili przerwy kolejna garść zdjęc z postępu prac. W stoczni rozpoczęto prace nad wyposażeniem pokładu

 

doszły działa

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0543.jpg

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0545.jpg

 

które dorobiły się lin, a także zostały dobite ucha pod dodatkowe talie do wciągania armaty zaraz po strzale w celu przeładowania

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0171.jpg

 

csm_ikona_0009_notowania_c6aa16cb7a.jpg

 

dorobiłem kompas a także pompę wody, ale zdjęcia makra słabo a to ma 4 mm wysokości , to co zaliczam na sukces to wymalowanie "róży wiatrów" na kompasie i z pomocą specyfiku Micro Kristal klear zrobienie sferycznego szkła - oczywiście wszystko w dużym cudzysłowie

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0183.jpg

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_02201.jpg

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0221.jpg

 

została zamontowana kotwica wraz z windą - tutaj musi być jeszcze dorobiona knaga od strony ramion kotwicy, czyli 1 prace bosmańskie za nami

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0212.jpg

 

 

na maszcie głównym doszły bloczki do wciągania reji głównego żagla łacińskiego

musiałem je zrobić od podstaw, jakoś wyszło

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0206.jpg

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0222.jpg

 

 

coś już zaczyna widać

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0230.jpg

 

co dla niektórych - też pozieliniłem i wyszło tak

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0219.jpg

 

a no i z 1 groszówką

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_02211.jpg

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0220.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jednak mam kontenplacyjny stosunek do modelarstwa dużo myslenia mało czasu na robotę

 

zaiste wprawne oko słusznie koncypuje - dojdą jeszcze talie - olinowanie armat robię po francusku więc ida dwie talie od tyłu

 

zaraz mnie czeka olinowanie a te maszciki takie cienkie że aż strach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już wspomniałeś o olinowaniu: skąd będziesz brał liny? Kupujesz w jakimś konkretnym miejscu? Sam będzeisz robił? Pytam bo właśnie stoje przed tym dylematem czy robić samemu czy gdzieśz kupić. Tylko mam problem z namierzeniem jakiegoś dobrego sklepu w którym liny będą miały odpowiedni splot i grubość :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wszyscy wiemy liny to problem ja generalnie stouje metodę mieszaną czyli

 

1 np liny w przypadku corsair splatałem z trzech cieniutkich drucików z cewki (tak cienkich iż masz problem aby je zobaczyć )

2 lina od kotwicy to wynalazek ktory znalazłem w hurtowni pasmanteryjnej (generalnie polecam to kopalnia a do tego obsługa jest zazwyczaj bardzo fachowa w kontekscie lin ups nici

3 linę do windy kotwicznej zrobiłem ze zwykłej nitki brązowej ale przed tem pociągnięty mikstura wikol + woda - dzięki temu nie ma odstających nitek

4 do częsci takielunku mam zamiar użyć drucików bo planuje "obraz dynamiczny" a to oznacza potrzebę odpowiedniego ustawienia takielunku szotów etc no ale jak to zrobić to jeszcze główkuje

zastanawiam sie nad połączeniem nici z drutem i pomalowanie ale hm to moze nie dać pożądanego efektu

 

wiec jak widzisz sam eksperymentuje i kombinuje chętnie poznam twoje zapatrywanie w temacie - u ciebie skala większa wiec nie wiem czy shipyardowe rozwiązania nie będą dla ciebie ?

http://www.model-vessel.com/pl/43-liny a wiem ze ich linki są niezłe i w dużej gamie rozmiarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

garść nowości na koniec dnia

 

doszły ostatnie talie do dział

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0231.jpg

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0235.jpg

 

no i zacząłem produkować żagle, technika na chusteczki, wikol z herbatą i pędzel, chusteczki nakładam na pudełkowe vaku żagli a efekt:

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0222.jpg

 

tartan%2Bcorsair%2BXVIII%2Bwiek%2B_0233.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.