Panzer Machine Napisano 9 Października 2016 Share Napisano 9 Października 2016 Kozackie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr111 Napisano 9 Października 2016 Share Napisano 9 Października 2016 Rzeźba artystyczna to jest to co lubię . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 9 Października 2016 Share Napisano 9 Października 2016 Odnośnie wnętrza, to zrobię tylko te części widoczne pod siatkami ( wręgi, czy coś takiego ): Pod siatkami, to mniej więcej tak wyglądało Otwarta pokrywa i góra A modelik zacny wychodzi Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 9 Października 2016 Autor Share Napisano 9 Października 2016 (edytowane) piotr111 napisał: Rzeźba artystyczna to jest to co lubię . Panzer Machine napisał: Kozackie! bigmodel napisał: A modelik zacny wychodzi Dziękuję , bardzo się cieszę, że ta próba ulepszenia Zezdy tak się podoba . Zdjęcia super, bardzo się przydadzą, bo widoków z góry na płytę silnikową jest bardzo mało . Po szczegółach przypuszczam, że jest to poznański 424 . Dziś zacząłem testowac nowy aparat, póki co, tak na szybko, przy zwykłym oświetleniu ( bez lamp ) i chciałbym pokazac zrobione żaluzje: Wprawne oko zauważy, że jest ich 2 razy po 11szt. Powinno byc 2 razy po 10szt. Eliminując jeden błąd, wprowadziłem inny . Po kolejnej analizie zvezdowskiej tylnej części korpusu, okazało się, że sama korekta długości "klatki" z żaluzjami nie wystarcza. Muszę ją wyciąc jeszcze raz i wkleic po wydłużeniu płyty silnikowej - tu jest drugi ich babol, w ISU-152, wyszło im trochę lepiej . "Klatkę" muszę skrócic o ok. 2 mm a płytę o tą wielkośc wydłużyc. Wtedy będzie po 10 żaluzji i zarówno "klatka" jak i płyta silnikowa będą we właściwych proporcjach. Wszystkie te operacje przeprowadzam po to, by móc wkleic poprawnie płytę tylną ( oczywiście także wymagającą modyfikacji - prace trwają ). Edytowane 19 Grudnia 2018 przez Rack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 9 Października 2016 Share Napisano 9 Października 2016 Podziw za walkę z materią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 10 Października 2016 Share Napisano 10 Października 2016 Zdjęcia super, bardzo się przydadzą, bo widoków z góry na płytę silnikową jest bardzo mało . Po szczegółach przypuszczam, że jest to poznański 424 . Tak to poznański IS. Trochę zdjęć poznańskiego 424 jest na moim blogu. http://bigmodel1200.blogspot.com/2014/07/is-2-z-mbp.html Między innymi jest parę zdjęć detali pokrywy silnika. Może będą pomocne przy budowie. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 10 Października 2016 Autor Share Napisano 10 Października 2016 (edytowane) bazylms napisał: Podziw za walkę z materią. Dziękuję Krzysztof . Przymierzam się, tak za 2-3 modele, do zbudowania znacznej części pewnego pojazdu we własnym zakresie, tak więc staram się złapać teraz trochę wprawy . bigmodel napisał: Trochę zdjęć poznańskiego 424 jest na moim blogu. http://bigmodel1200.blogspot.com/2014/07/is-2-z-mbp.html Między innymi jest parę zdjęć detali pokrywy silnika. Może będą pomocne przy budowie. Pozdrawiam Jacek To są zdjęcia jakich szukałem . Jeszcze raz wielkie podziękowania za pomoc . Swoją drogą, nie mogę się już doczekać, otwarcia muzeum na Ławicy . Świetne ujęcia . Wiele detali mi się wyjaśniło oraz zauważyłem kilka spraw, które powinienem poprawić. A póki co, mój Józef został pozbawiony całkowicie ramy z żaluzjami : Jak widać, Zveda zrobiła bardzo subtelne śruby, które na dodatek są bardzo blisko korków wlewowych. Dodatkowo przednia i tylna rama żaluzji także są stosunkowo za cienkie. Wydłużę płytę, ( dam też większe śruby ) oraz skoryguję ramę żaluzji i powinno się to już teraz zgrać prawidłowo . Edytowane 19 Grudnia 2018 przez Rack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 11 Października 2016 Share Napisano 11 Października 2016 Cieszę się, że zdjęcia się przydadzą Jeszcze cztery zdjęcia z remontu Josefa, których na blogu nie ma Zdjęcia - Muzeum Broni Pancernej w Poznaniu - oddział Muzeum Wojska Polskiego. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 12 Października 2016 Autor Share Napisano 12 Października 2016 Cieszę się, że zdjęcia się przydadzą Jeszcze cztery zdjęcia z remontu Josefa, których na blogu nie ma Zdjęcia - Muzeum Broni Pancernej w Poznaniu - oddział Muzeum Wojska Polskiego. Pozdrawiam Jacek Zdjęcia spodu wanny to już w ogóle prawdziwy rarytas . Na pewno wykorzystam, tylko już przy ISU-152 Italieri/Zvezdy . Natomiast wymontowana rama żaluzji pokazuje nowe detale dotyczące jej konstrukcji i będzie to bardzo pomocne przy mojej przeróbce Jeszcze raz dziękuję za świetne zdjęcia, przydadzą się zapewne nie tylko mnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 8 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 8 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, przepraszam, wszystkich, którzy tu zaglądają, że "czasoprzestrzeń" tego i innych moich warsztatów może konkurować tylko z serialem "Moda na sukces", jak podpowiada "wujek google" - nie wiem, nie oglądałem, ale przyjmuję na słowo . Wracając do modelu, to jak mówią Budowlańcy: " jest stan surowy, zamknięty" : Tylna klapa i okolice wymagają jeszcze sporo prac: Wizjer kierowcy,z bliska: Teraz nieco "artystycznie": Troszkę szczegółów, spaw km-u i napinacz gąsienic: Spawy na osłonach wydechów oraz tylna klapa, której przerobienie było chyba najtrudniejsze: Widok z góry na "pole operacyjne": Spód wanny od tyłu: Prace nad wieżą też już ruszyły: Sporo pracy mam jeszcze do wykonania, ale nie licząc błotników, to już drobiazgi . Nie wszystko udało się wykonać jak chciałem, ale cóż, cały czas się uczę. Samych rodzajów spawów, starałem się zrobić kilka wg oryginału: "poprzeczne", "podłużne", "rozlewające się", delikatne, itp. - nie wszystko wyszło najlepiej, ale przynajmniej potrenowałem . Wielkie podziękowania, jeszcze raz chciałbym przekazać Koledze bigmodel - Jackowi, za wskazanie zdjęć na Jego blogu http://bigmodel1200.blogspot.com/2014/07/is-2-z-mbp.html - dzięki tym fotkom wiele rzeczy stało się prostsze . Zdjęcia obnażają wszelkie błędy, jeśli coś trzeba poprawić, bardzo proszę o uwagi . Poza tym, ciągle rozgryzam nowy aparat i widzę, że mam problem m. in. z ostrością i ustawieniem lamp ... Edytowane 19 Grudnia 2018 przez Rack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 9 Grudnia 2016 Share Napisano 9 Grudnia 2016 Świetna robota! Podziwiam i zazdraszczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterpanzer Napisano 9 Grudnia 2016 Share Napisano 9 Grudnia 2016 Podoba mi się bardzo, ale osłony wydechu raczej wygładź, nie były chropawe od góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dumo Napisano 10 Grudnia 2016 Share Napisano 10 Grudnia 2016 Piękny!! Malowałbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 16 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 16 Grudnia 2016 Świetna robota! Podziwiam i zazdraszczam Dziękuję, to mnie motywuje do jeszcze lepszej pracy . Ja też zazdraszczam Twoich prac, są super . Podoba mi się bardzo, ale osłony wydechu raczej wygładź, nie były chropawe od góry. Dzięki . Osłony już wyszlifowałem, w sumie to chciałem dwie pieczenie upiec, czyli zamaskowac irytujące ślady po wypychaczach i zrobic fakturę pod wykończenie osłon. Jednak, tak jak zauważyłeś, było to zbyt przejaskrawione . Piękny!! Malowałbym Chętnie podrzuciłbym Ci go do malowania, tylko ostatnio rzadko bywam w Kołobrzegu . A malowanie, to zupełnie jeszcze moja pięta Achilllesowa, niestety , ale będę trenował . Odnośnie postępu prac, to na dniach zapodam wyniki walki z błotnikami ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 17 Grudnia 2016 Share Napisano 17 Grudnia 2016 Jarku piszesz Piotrowi w temacie Tygrysa że postępy wolne, a sam nam też długo czekać każesz. Działaj, bo zacne rzeczy tu się dzieją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 17 Grudnia 2016 Share Napisano 17 Grudnia 2016 O żesz ty w mordę.....piękny stan surowy! Aż żal malować. Przednia płyta dzięki tobie ma świetną fakturę. A te zdarte narożniki takie jak w oryginałach. Piękna robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan_Szczepan Napisano 17 Grudnia 2016 Share Napisano 17 Grudnia 2016 Ładnie faktura zrobiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 17 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2016 (edytowane) bazylms napisał: Jarku piszesz Piotrowi w temacie Tygrysa że postępy wolne, a sam nam też długo czekać każesz. Działaj, bo zacne rzeczy tu się dzieją. He, he, niestety, sam wiem jak to jest. W listopadzie miałem ponad 2 tygodnie przerwy w pracach, przebywałem poza domem. Niemniej powiem, że zmobilizowałeś mnie, bo miałem zamieścić zdjęcia, jak ukończę błotniki, ale jak moje dłubanie się podoba, to niniejszym kilka zdjęć przesyłam . A relacje Piotra z fabryki King Tigera, to dla mnie prawdziwa rewelacja . Piotr_P napisał: O żesz ty w mordę.....piękny stan surowy! Aż żal malować. Przednia płyta dzięki tobie ma świetną fakturę. A te zdarte narożniki takie jak w oryginałach. Piękna robota. Pan_Szczepan napisał: Ładnie faktura zrobiona. Dziękuję Koledzy, cały czas usiłuję wzorować się na świetnych zdjęciach poznańskiego IS-a Kolegi bigmodel . A teraz, kilka obiecanych fotek z prac, które są w toku. Sporo wysiłku wymagało osadzenie jarzma w kołysce ( oś była przekoszona, korekty wymagało przesunięcie jarzma lewo-prawo, zrobiłem ślady po cięciu palnikiem lewej krawędzi jarzma, jest też optyka, tylko nie widać na tym zdjęciu). Wyszło tak: Patyczek koloru niebieskiego będzie robił za dźwignie do zamocowania przeciwagi dla długaśnej lufy z ciężkim hamulcem wylotowym :. Przerobiłem trochę koła podtrzymujące - rozwierciłem otwory ulgowe, dodałem im obwódki z drucika oraz śrubki na środkach dekli: W końcu, dzięki Rafałowi vel cooper69, mam przyjemność lutować legendarną pastą Koki. Nabieram wprawy, ale pasta jest rzeczywiście fantastyczna, niewielka ilość jej zmienia się w cynę i tworzy bardzo mocne wiązanie. Na początku za dużo jej dawkowałem ( po wcześniejszych doświadczeniach z beznadziejną pastą Keda, tak to się chyba nazywało ). Wstępnie zrobione błotniki z blaszki Cu 0,1mm, gdzie polutowałem kątowniki zewnętrzne i wewnętrzne do blach błotników, które składają się z dwóch odcinków - łączenie w okolicach drugich zbiorników paliwa: Wstępne przymierzenie na kadłubie, błotniki mocowane tylko na taśmę klejącą: Oczywiście, błotniki wymagają jeszcze sporo prac wykończeniowych. Józek zostanie jeszcze "głemboko" zwaloryzowany dodatkami Eduarda i Pancer Art'a : Jeszcze raz dziękuję za okazane zainteresowanie pracami i proszę o uwagi, co poprawić, skorygować . Edytowane 19 Grudnia 2018 przez Rack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 17 Grudnia 2016 Share Napisano 17 Grudnia 2016 Czołg jest mi "daleki", pasta Koki "bliska"... Czy to ona została poza "lutem", czy szpachlowałeś, bo jakoś dziwnie to wygląda? Całośc super! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 17 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2016 Czołg jest mi "daleki", pasta Koki "bliska"... Czy to ona została poza "lutem", czy szpachlowałeś, bo jakoś dziwnie to wygląda? Całośc super! Dzięki . Poza "lutem" jest niestety, pasta ( może raczej pozostałości, bo trochę szlifowałem ), ponieważ za dużo jej zapodałem. Pewnie też, nie w najlepsze miejsce zapodałem ją. To muszę jeszcze doszlifować. Jak wspomniałem, trzeba się nauczyć ją stosować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 17 Grudnia 2016 Share Napisano 17 Grudnia 2016 Czołg jest mi "daleki", pasta Koki "bliska"... Czy to ona została poza "lutem", czy szpachlowałeś, bo jakoś dziwnie to wygląda? Całośc super! Dzięki . Poza "lutem" jest niestety, pasta ( może raczej pozostałości, bo trochę szlifowałem ), ponieważ za dużo jej zapodałem. Pewnie też, nie w najlepsze miejsce zapodałem ją. To muszę jeszcze doszlifować. Jak wspomniałem, trzeba się nauczyć ją stosować . Jeżeli to szare, to resztki pasty, nawet lekko "podtopione" powinny zejść debonderem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 17 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2016 Ok, spróbuję zmyć, mam takowy, tylko, że Wamodu. Potestuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 18 Grudnia 2016 Share Napisano 18 Grudnia 2016 Ok, spróbuję zmyć, mam takowy, tylko, że Wamodu. Potestuję A to i ja sam czekam na twoje wyniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halset Napisano 18 Grudnia 2016 Share Napisano 18 Grudnia 2016 Szacun za walkę z materią - uwielbiam oglądać takie warsztaty! Czym tak ładnie pociąłeś blaszkę na błotniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 18 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2016 Szacun za walkę z materią - uwielbiam oglądać takie warsztaty!Czym tak ładnie pociąłeś blaszkę na błotniki? Dziękję . Blaszkę tnę nożykiem z ostrzem Olfy z pomocą linijki metalowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.