Jump to content

MiG-29C Sudan 1:48 GWH - W Afryce zawsze jest lato :)


Recommended Posts

Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce

Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego

Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych

 

W letnim konkursie postanowiłem wystartować z modelem samolotu prosto z Afryki - żeby nie było wątpliwości, że słonce, ciepełko, te sprawy Zestaw GWH, z pomyloną przez producenta górą kadłuba pozwala wykonać bez stresu wersję 9.13, choć pierwotne jego przeznaczenie miało być zupełnie inne. Model, oprócz części zestawowych zostanie wzbogacony zywiczne dysze wylotowe z Eduarda, OCP z Quickboost i wyrzutnie npr z Eduarda - z tym uzbrojeniem sudańskie MiGi-29 często są fotografowane, a jak nie z samymi wyrzutniami, to z belkami podwieszeń do nich. Kalkomanie, tradycyjnie, zamawiałem u Pepsi Adama - polecam wszystkim, bo dobre

 

Sudan_Air_Force_Mikoyan-Gurevich_MiG-29SE_%289-12SE%29_MTI-2.jpg

 

In-box:

DSC_0039_zps3zjsashv.jpg

 

DSC_0037_zpszqwhgmgv.jpg

 

DSC_0038_zpsmne3wy3n.jpg

 

Model wykonany będzie w konfiguracji do startu, z zamkniętymi osłonami wlotów powietrza, otwartymi górnymi wlotami i otwartą mechanizacją skrzydła - z operatorem drążka sterowego w kokpicie ;) A jako że na przedłużeniu pasa na kierunku 04 w Bazie Wadi Sayydina, w której stacjonują dwudzieste dziewiąte jest nawierzchnia z płyt betonowych to na podstawkę wykorzystam płyty PAG z ICMu.

 

I póki co to tyle, cocojumbo i do przodu ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kciuk do góry za 29. A dwa za wersję inną niż polską!

Na polonika przyjdzie jeszcze czas ;)

 

Będziesz starał się oddać wyplowiałą powieszchnie, spaloną afrykańskim słońcem?

W granicach wiarygodności oczywiście No chyba, że mnie poniesie

 

Smoker baby!. Będę zaglądał. Powodzenia w budowie

Diesel musi kopcić ;)

Link to comment
Share on other sites

@karambolis8 - Pilot to przeszczep z F-16 Tamiyi. Trochę trzeba papierem ściernym detali pozmieniać, przykleić pasy z K-36DM i będzie git.

 

@jonathan - Startuj, startuj, czasu dużo jeszcze.

 

Dziś skromnie. Przednia goleń z dorobionymi przewodami hamulcowymi, hydrauliką do mechanizmu sterowania przednim kółkiem i przewodem do reflektora.

 

DSC_0053_zpsiyszchwe.jpg

 

DSC_0054_zpsuosl6208.jpg

 

DSC_0055_zpsvmxfm8z8.jpg

 

Detal naprawdę łapie za serduszko

Link to comment
Share on other sites

W znacznej części warsztatów z tym modelem na różnych forach internetowych ludzie skarżą się na spasowanie modelu. Co prawda trochę trzeba poukładać wklejane części w ich docelowym miejscu, ale ogólnie nie jest źle. Może to zasługa tego, że mój egzemplarz to jeden z pierwszych wypustów, więc oprócz pomylonej góry kadłuba, która stała się przyczynkiem do tego modelu mam też w pakiecie mniej szpachlowania

 

DSC_0069_zps5uva6z73.jpg

 

DSC_0070_zpsxhvnbhkz.jpg

 

Przy górnych chwytach powietrza Extra Thin Cement załatwił sprawę. Szpachli nie trzeba w ogóle. Przypomnę tylko, że model będzie w konfiguracji do startu, dlatego chwyty otwarte, żadna wpadka.

 

DSC_0071_zpsxb1g5l1g.jpg

 

DSC_0072_zpsudnbnrjc.jpg

 

Gondole silników to najbardziej problematyczny element modelu. Ja także będę miał trochę szpachlowania i poprawiania kształtu, ale i tak wszystko jest w granicach przyzwoitości. Płyty zasłaniające główne wloty powietrza będą zamknięte, więc ślady po wpychaczach form usunę tylko w granicach widoczności.

Link to comment
Share on other sites

Po to malowałem. ;) Już zalane półpłynną szpachlą Gunze i schnie. Na łączeniu połówek wlotów powietrza też lokalnie poprawki, ale nie bardzo było co fotografować

 

Jak nie ma jakiejś poważnej waloryzacji do kokpitu, myślę, że to bardzo dobra opcja.

 

U mnie koncepcja jest zgoła odmienna. Blachy i żywiczny fotel leżą i czekają na drugi model, ten z założenia ma być "w ruchu", więc operator drąga jest nieodzowny. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jakiś renesans figurek pilotów ;) ...

 

Żebyś wiedział - do Prowa też załogantów włożyłem :

 

10_zpsqfwvjhmb.jpg

 

Jakieś "przecierki" w kabince i na fotelu będziesz jeszcze robił?

Link to comment
Share on other sites

Jakieś "przecierki" w kabince i na fotelu będziesz jeszcze robił?

Tak tak, pulpit z bezpiecznikami jeszcze cały do wymalowania, kilka przewodów do położenia i ogólne upodabnianie kabiny do rzeczywistości. ;)

 

Tymczasem powstały wnęki podwozia. Trochę przeróbek, trochę dodatków własnych. Zamki podwozia we wnękach głównych i widełki mechanizmu zamykania luku podwozia przedniego trochę rzeźbiłem. Producent przewidział te elementy jako prostopadłościenne płytki, kilka ruchów skalpelem i wyglądają mniej więcej jak haki ;) W luku prawym podwozia głównego z kolei znajduje się króciec centralnego tankowania samolotu, więc wypadało dorobić widoczne tam przewody paliwowe.

 

DSC_0132_zpsuhnveppe.jpg

 

DSC_0133_zpsjjjbxds1.jpg

 

DSC_0134_zpszog8gkcy.jpg

 

Wash we wnękach to jak zwykle akrylowy "Dark Dirt" z Promodeller. Moim zdaniem naprawdę nieźle udaje kurz i brud nagromadzony w zakamarkach.

 

ps. Ze spasowaniem modelu rzeczywiście są jaja. W ramkach obiecuje więcej niż może dać Ale tragedii nie ma, do ogarnięcia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.